Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi hoi,,

Ik denk idd dat ik voor de fietskar ga. Als ik ze voor en achter op de fiets plaats, kan ik geeneens boodschappen doen...want er kan geen tweelingbuggy mee. En ik kan niet in mijn eentje 2 losse buggy's duwen. Ik zat te denken aan de Croozer kid for 2. Toch nog 350 euro....best veel geld. Ik weet ook niet of deze op elke fiets past....(moet ook nog een fiets kopen).

Ja een druk jaartje achter de rug! Tygo is al 2 keer in het ziekenhuis opgenomen met benauwdheidsklachten. Gelukkig gaat nu alles weer goed.
    Hoe gaat het met jou Helena? Je bent alweer bijna uitgerekend!!! Spannend zeg! Weet je wat het wordt? Toch ook wel lekker dat je dadelijk 1 baby erbij hebt ipv 2. Zal wel druk worden aangezien je er al 2 rond hebt lopen.
    Ik zou ook graag nog (een keer) een derde willen.....denk ik. Ik twijfel nog veel. Maar af en toe kriebelt het zo!!

Hoe gaat het met de rest?

xx

2. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ok in de merken moet ik me dus nog even verdiepen, die Croozer kid for 2 ziet er idd mooi uit

3. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Nikkie: fijn te horen dat het goed gaat na een woelig jaar! En goed je hier weer te zien!

@Nikkie en Linda: wij hebben de Croozer kid for 2!! En ik ben helemaal fan! Hij is echt super en ze zitten er al in sinds ze 4 maanden zijn. Nu nog met babyschalen, maar binnenkort zonder. Hij is echt heel fijn, maar heb ook geen vergelijk en hij is idd betaalbaar. Wij hadden hem voor €305 incl. verzenden via fietskarretje.nl :-D

@Linda: balen zeg van Evy, maar gelukkig kan het dus ook heel erg meevallen. Daar duim ik voor mee!

4. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens even een tip: bellen met fietskarretje en vragen naar hun actuele prijs!! Dat scheelde bij ons dus €54 met de prijs op internet!

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm hihi ik ben zo geen fan van die fietskarren... smaakkwestie :)
    Ik denk dat wij dus gewoon op iedere fiets een stoeltje zetten zodat we als we gaan, ieder 1 kindje op de fiets hebben.
    We fietsen nu nooit.. dus zo'n kar zoude nwe veel te weinig gebruiken ben ik bang.
    Vindt het leuker als we gaan fietsen we lekker beide 1 kindje hebben :) En het scheelt een hoop geld want die dingen zijn wel duur zeg... :)

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ja ik ben ook eigenlijk niet zo'n fan maar het grote voordeel vind ik dus dat je 'm dan als wandelwagen/buggy kan gebruiken en dat je dan ook alleen met ze op pad kan. wij zijn ook niet van die fietsers en zo'n kindje voorop lijkt me zo leuk maarja.

@habibas: ik vond 'm er super leuk uitzien op internet, en als die jou goed bevalt is dat wel erg fijn om te horen! ik wil dan ook een nieuwe fiets eigenlijk, hebben jullie zoiets dat je 'm aan beid fietsen kan vastmaken?

7. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Linda: ja, er zitten 2 setjes bij die je op je eigen fiets monteert en die van je kerel en dan kun je hem heel makkelijk aan 1 van beide vastmaken. Wij gaan vaak fietsen en dan wisselen we halverwege of als we ergens wat gedronken hebben en teruggaan. En je bent idd heel vrij, zeker als het straks weer mooier weer wordt. Lekker terrasje pikken in de stad, heerlijk!! Of naar het bos fietsen en daar lekker wandelen! Ik vind het echt een uitkomst voor een tweeling!

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    klinkt heerlijk, zit alleen nog te twijfelen of ik dan zelf nog een nieuwe fiets wil, die van mij fietst erg zwaar en is al oud en dan nog zo'n kar erachter lijkt me misschien toch wel dat je dat voelt

9. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een fiets via het fietsenplan van mijn werk gekocht 3 jaar geleden. Erg blij mee. Maar ik moet straks 8 km fietsen naar mijn werk, dus nu zat ik heel burgerlijk en ouwelijk te denken aan een fiets met trapondersteuning. Maar daar schijn je zo'n fietskar niet meer te mogen trekken....Dus toch maar bikkelen met tegenwind ;)

Als je het kunt betalen en je wilt van de zomer veel gaan fietsen, zou ik zeker een goede fiets kopen.....Maar ja, is ook wel weer een hele uitgaaf....

10. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Je hebt dus ook van die bakfietsen en MET trapondersteuning...daar wil ik zometeen voor gaan aangezien ik dus de tweeling meeneem en mn zoontje van 2,5 achterop moet nog...:D
    en ik ben gewoon lui aangelegd hahahahahaha

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    gaaf silvia, mijn nichtje met de drieling heeft dat ook

12. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    @Linda vind ze hem goed? en welk merk heeft ze dan? ik wil hem van de zomer hebben eigenlijk want dan kan ik op de fiets de kinderen wegbrengen en naar het werk vandaar

13. silvia.. je moet even kijken wat je fijn lijkt 2 of 3 wieler..
    zezijner beide met ondersteuning.

wij gaan hier ook voor..

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    silvia dat weet ik eigenlijk niet ze heeft er zelfs een met een dakje erboven voor als het regent, ken 'm alleen van foto's hoor, ze woont ver weg maar weer wel dat dát de uitkomst was

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    wil een driewieler dan hoef ik niet af testappen bij een stoplicht of kruispunt hahahaha

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hihi ik ga gewoon pas met ze fietsen als ze zelf kunnen fietsen :p

En als we gaan fietsen gaan we gewoon met zn tweeën fietsen en ieder 1 kindje voorop :) haha

17. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Silvia, haha trapondersteuning, wel lekker hoor!!
    Ik moet net als Linda, ook een nieuwe fiets hebben.
    Habibas, kan die fietskar op elke fiets?

18. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Mag ik hier even een vraag stellen aan de ervaren tweeling mama's? Ik heb namelijk een vraag over doorslapen.

Onze tweeling is nu ruim 11 weken oud maar zijn met 35+4 weken geboren. Ik weet dat je doorslapen helaas niet kunt bevorderen maar ik ben benieuwd hoe jullie het aan gepakt hebben. Hier worden ze bijna nooit tegelijk wakker s'nachts...maar zodra nummer 1 wakker is wordt de ander ook wakker gemaakt zodat mijn vriend en ik samen de fles kunnen geven. Nu ben ik wel benieuwd dat wanneer ik de ander laat liggen of dit goed gaat of niet...of dat hij/zij een uurtje later komt. NU weet ik wel dat dit een kwestie van proberen is maar ik ben zo benieuwd hoe het bij jullie ging..... En wanneer ze doorsliepen? En hoe zwaar ze toen waren en met hoeveel voeding? Hier wegen ze allebei zo rond de 4.5 kilo en krijgen 6x 120+5 aangeboden. En dan snachts een fles van 90+3

Hahah heel wat vragen....

19. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @Lima,

Zo deden wij het ook. Alleen toen Evy altijd eerder wakker werd hebben we Timo een keer laten liggen en sliep hij tot 5 uur (terwijl zij om 3 uur wakker werd). Ik heb toen toch een tijdje (tussen de 2e en 3e maand) 2x 's nachts gevoed. Dat duurde denk ik twee weken ongeveer. De ochtendvoeding deed ik dan weer tegelijk. Dat was wel even klooien omdat zijn voedingen dan wat dichter op elkaar zaten.

Toen Evy ook later ging komen, haalde ik Timo er wel weer uit anders kon ik er een half uur later weer uit.

Evy en Timo 2 maanden 4,3 en 5,1 kilo en 6x150 (evy dronk nog niet elke fles leeg)

Evy en Timo 3 maanden 5,3 kilo en 6,1 kilo en 6x180. Timo sliep toen van 23 uur tot 6.30, Evy sliep tot 5.39 maar dat rekte ik dan met een speen tot 6.30

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    update hier omdat de meesten van hyves wel weten dat evy longontsteking heeft en timo ook al de hele week kwakkelt

evy heeft een goede nacht gehad, mijn sterke meissie. timo heeft ook goed geslapen (papa en mama dus ook, ziek zijn heeft ook zijn voordelen), beide vanochtend koortsvrij, benieuwd hoe het de rest van de dag gaat. evy is wel anders, ze gaat bijvoorbeeld niet meer veel staan en ze is wat wiebelig/wankelig morgen weer controle bij de ha, we gaan maar even samen hebben we bedacht.

nou ik ga weer verder als zuster theresa, mijn huis ziet er weer uit alsof ze 2 maanden oud zijn, overal spuugdoekjes, zelf maar half aangekleed, spenen, en ander babyzooi, aankleedkussen in de kamer en de giga wasmand in het midden....

ze liggen weer in bed, evy al voor de 2e keer vandaag, ik ga giga snel opruimen en hopen dat ik even rustig koffie kan drinken.

sorry beetje ego

Deel Deze Pagina