Luca wat een heerlijke foto's Heb jij van die zittingen die je aan de tafel kan hangen voor jouw jongens? ik heb er dus een gekocht voor Sanne maar durf hem nog niet zo goed te gebruiken omdat ik bang ben dat ie eraf valt ofzo hihihi... Mijn lastige peuterpuber zit gewoon in de puberteit denk ik... hij kan ook heel lief zijn hoor maar vraagt nu gewoon ontzettend veel aandacht hij is gisteren zijn speen en doekje verloren en is dus al vanaf gisteravond zonder... soms huilt hij wel en mist hij zijn speen , maar ik ga proberen om hem nu speenvrij te houden (maar ik ben een watje hoor ,vooral als mijn schatje ontroostbaar huilt )
Luca: Super foto's van jou ontzettend knappe mannen. Pepijn en Florine zijn donderdag jarig dus dat is inderdaad bijna Hanneke: Leuk weer wat van je te horen! Hoe voel je je? Gaat het beter nu je meer thuis bent?! Sacha: Jeetje wat rot dat je nu toch geopereerd moet worden aan je stembanden. Vooral de herstel periode wanneer je niet/nauwelijks mag praten lijkt me erg zwaar! Wat erg een meisje uit groep acht met leukemie Knap dat je meiden zo lekker samen kunnen spelen met de barbies Silvia: Ik heb eerst veel dingen van www.keukenkikker.nl gemaakt en daarna kreeg ik steeds meer inspiratie voor andere dingen. Verder gaf ik in het begin: kipfilet, gehakt, witvis, zalm en ham. Ondertussen krijgen ze nog wel wat andere dingen erbij.
goed dat je gaat koken sylvia! Hier ook een tijdje gedaan maar nu is het weer iets afgezwakt en heb ik weer even meer potjes. Maar komt wel weer, zeker als ze dadelijk echt mee eten. Het eten moet idd zoutloos zijn, maar tis geen drama als je bijv. een keer bruine bonen uit een potje pakt en die goed afspoelt. Dan zit er nog wat zout aan, maar dit kan geen kwaad. @ Luca: Wat een super leuke lieve mannetjes heb je!!! Prachtige ogen ook!! @ linda: Leuk, pannenkoeken! Hebben ze hier van het weekend ook 1 gegeten! Gewoon met normale koemelk. ze vonden het heerlijk! @ hier; het gaat ineens hard met jesse! sinds een dag of 3 gaat hij zelf zitten tijdens het tijgeren, sinds een dag of 2 zit hij ook echt op zijn knietjes rechtop te spelen en net heeft ie zelfs een stukje gekropen!! Echt super goed Daan houdt hem goed in de gaten en ik denk dat ie binnenkort wle wat zal gaan nadoen . van t weekend zijn ze lekker samen in bad geweest!
oh....wil nog even de uitnodiging van de kids showen!! Misschien dat ik de grote foto nog verander, als ik nog een nieuwe maak ofzo, maar vond deze ook wel erg leuk Maar misschien dat we nog een foto maken met iets met een 1 ofzo http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XFYOJ8PN.jpg
Jedalin, prachtige uitnodiging (ga ik onthouden voor over een aantal maanden )! Verder nog heel leuke foto's zien voorbij komen! Sorry dat ik hier niet zo vaak mee schrijf hoor maar ik kom wel heel regelmatig meelezen ! Hier gaat alles z'n gangetje. Niet zoveel te melden. Maar wel een vraagje: is er rond deze periode ook zo'n fameus sprongetje? Ze huilen heel veel, willen fles vaak niet leegdrinken,... . Pfff, ben moe! Moet volgende maand beginnen werken en heb echt geen zin!
Jedalin, leuke uitnodiging en mooie foto's zeg Knappe koppies, die twee! Rafael is hier bezig met zijn eerste voorzichtige -per ongeluk- losse stapjes Hij vindt dat hij het nog niet kan (en loopt dus liever los op zijn knieën ) maar hij doet de laatste dagen af en toe drie a vier losse stapjes voordat hij gecontroleerd weer gaat kruipen of zitten. Leuk!
Sascha, Dat van jullie meisje las ik idd, tjonge zeg! Hoop voor jullie dat de bloed waardes gelijk gebleven zijn, of in ieder geval goed zijn! Hoe verloopt het hierna verder? Ik bedoel is dit iets eenmaligs? Of is dit iets dat ze de rest van haar leven zal hebben en voor onder controle etc zal blijven? Fijn dat alles met de meiden verder goed gaat hoor ! Jij moet dus over een tijdje aan die knobbeltjes geopereerd worden, succes en sterkte! Silvia, Hier hebben we nooit potjes gebruikt maar altijd zelf gekookt. Ze hebben hier dus gewoon vanaf toen we begonnen (6.5 maanden) met ons mee gegeten. Wij koken zonder zout en vanaf 1 jaar 'mag' zout wel. Vlees eten wij bijna nooit, tot 1 jaar hebben ze het bij ons ook niet gekregen, daarna kregen ze het als het ergens door heen zit, komt neer op runder gehakt en kipfilet. Heel soms eet papa hier een echt stukje vlees en dan krijgen ze weleens ook een stukje, maar verder eten we hier dus geen vlees. Dat gehakt/kipfilet was overigens bij ons gebakken, niet gekookt. Verder eten wij ook geen aardappels, maar eten vaak genoeg gewoon rijst of pasta met groenten ernaast. Kortom, denk dat je aan mij niks zal hebben ! Haha. Hoe gaat het met het speenvrij houden van de oudste vent? Lijkt me best lastig eigenlijk... Luca, Wat een heerlijke foto ! Haha! Ow wacht, nog veel meer foto's, heerlijke ventjes! Super dat R de trap op is gelopen, vond jij het niet ook spannend? Ik vond het best spannend toen ik het M en R ging leren, B was immers op komst dus vond dat ze dat echt moesten leren. Hebben jullie van die 'hang-aan-de-tafel' kinderstoelen? Wij hebben daarover gedacht voor bij onze ouders, maar was bang dat de tafel zou kiepen...haha stom he? (whaha, lees nu de reactie van silvia, die hetzelfde vraagt en zegt). Ahh, R dus ook al aan het proberen te stappen, spannend, nu afwachten wanneer hij zelf ook het vertrouwen heeft dat hij het kan en dus durft! Jedalin, Super leuke foto en wat een geweldig gave uitnodiging! Ik ben niet zo van de uitnodigingen, maar dit vind ik echt gaaf bedacht ! Leuk dat je echt ziet dat Daan het een beetje afkijkt van Jesse. Nouja voor je het weet doet Daan het ook. Lekker genieten van de ontwikkelingen van je knullen! Over ons heb ik toevallig zondag een stuk getypt in een ander topic op het forum, zal het hierheen kopieren haha hoezo lui en een beetje aanpassen, overigens best een lang stuk maar oke, zijn jullie wat anders gewend van me ? Met onze Malou en Ruben gaat het prima. Overdag nog altijd beide zindelijk, dus denk wel dat het een blijvertje is . Had altijd nog twijfels omdat Malou al eens op de wc heeft geplast en dat niet veel later ineens weer voorbij was. Maar vind het super knap van ze. De ruzie-maak-periode lijkt ook weer over te zijn, dus het is weer een stuk gezelliger, pfff gelukkig, haha. Van geruzie, gegil en gejank word je ook niet echt vrolijk . Verder eigenlijk weinig bijzonders met ze, gelukkig maar natuurlijk he, want bijzonderheden zijn vaak niet erg positief. Hoewel bijzonderheden natuurlijk ook positief kunnen zijn. Maar probeer gewoon heel erg te genieten van de heerlijke momentjes samen. Wel probeer ik op het moment meer 'alleen' momentjes in te lassen, denk dat het zeker voor hun (ook voor Benthe naturlijk) erg belangrijk is om ook af en toe 'een-op-een' aandacht te hebben. Nouja lukt niet altijd, maar doen ons best. Kleine Benthe loopt al aardig tegen de 2 jaar aan. Goh, wie had dat gedacht, dat ik op die leeftijd haar nog zou mogen voeden. Oke, ze krijgt nog maar 2x per dag de borst en vind het heerlijk, maar veel/vaak is het natuurlijk niet. Verder gaat het gewoon super met haar, volgens mij zit ze gewoon lekker in haar velletje, das ook erg fijn. Ik ben van de week met haar naar het cb geweest en heb haar even laten wegen/meten, omdat dat alweer best een tijdje geleden was, 80cm en 9 kilo en een paar gram is madam nu, kortom prima. Wel is ze de laatste tijd erg vroeg wakker geweest, lijkt nu weer wat te veranderen en naar wat later te schuiven, maar ze vond het zo rond 4/5 uur smorgens wel ochtend...das best vermoeiend, maar je doet er weinig aan. Ikzelf, dat vind ik een lastig punt, vooral ook omdat het zo een open forum is kan/wil ik hier niet teveel details vertellen hoewel ik ook weleens denk, waarom niet, ik bedoel ik hoef me er eigenlijk niet voor te schamen, alleen ja toch bang voor de reacties vrees ik . Maar volgens mij heb ik wel verteld dat ik van de zomer begonnen ben met naar een afdeling te gaan voor hulp enzo, dat ik sinds die tijd ook naar een psycholoog enzo ga. Inmiddels ga ik niet meer naar die afdeling, omdat dat gewoon niet mijn ding was. Maar ben nu dus sinds 3.5 weken gewoon thuis. Tenminste, ik ga nog 1 dag in de week naar die afdeling voor therapie enzo. De andere 4 dagen en het weekend ben ik gewoon lekker thuis. Die verandering is niet echt gekomen omdat het echt beter gaat, want dat is het niet echt, maar vooral omdat ik dat andere nog altijd niks vond, dus ik ermee wilde stoppen. Er komt nu 2x per dag thuiszorg langs door de weeks om te kijken hoe het allemaal is en gaat enzo, klinkt gek misschien, maar ergens vind ik het ook wel fijn. De kinderen gaan op het moment 2 dagen naar de opa's en oma's, 1 dag naar het kdv en 2 dagen zijn ze bij mij thuis. Niet de meest ideale situatie natuurlijk, maar voor ons wel de mooist mogelijke situatie . En vooral in hoeverre het nu mogelijk is, is belangrijk om naar te kijken. Aan de andere kant, ze zijn dus 3 dagen niet thuis overdag, hoeveel kinderen zijn er niet die 3 of meer dagen naar een kdv of andere opvang gaan omdat de moeder werkt? Zo probeer ik het ook maar een klein beetje te zien. Zo daar houden we het bij dames, heb jullie al genoeg laten lezen ! Liefs Hanneke!
Hanneke, ik herken dat gevoel. Je wil niet teveel kwijt op een openbaarforum maar eigenlijk hoef je je niet te schamen hé! Het is alleen maar knap dat je je problemen zo aanpakt !
Bereke, Dankjewel. Hmm stom dat ik op jouw niet gereageerd heb...heb je reactie wel gelezen, vrees dat ik blond ben of oud word (nog andere excusses?). Nouja hier geen ervaring met sprongetjes, heb dus ook geen idee of dat zou zijn. Zal gewoon proberen met de kids mee te gaan, dus flesje niet leeg, dan klaar en maar kijken wanneer ze weer voor een flesje komen, wellicht iets eerder dan je gewend bent, maar oke, zorgt mss wel voor rust zowel voor de kinderen als voor jou? Liefs!
Hanneke, is toch niet erg! Ik reageer ook bitter weinig op de rest maar probeer wel een beetje bij te lezen altijd. En da's geen slecht gedacht. Misschien zo eens proberen!
Hallo dames! Ik wist niet dat er hier meerdere topics zijn voor tweelingmama's (kwam er gisteren achter), dus ik zal me hier ook ff voorstellen. Ik ben Sandra, 33 jaar uit het zuiden van het land. Ik heb even mijn verhaal uit het andere topic gekopieerd.
Hoi! @Hanneke: Fijn voor je dat je Bente nog steeds zelf kunt voeden Al bijna 2 jaar! Super Hier loopt het wel op zijn eind, ik heb er wel vrede mee en ben ik ook van het kolven af (de borst weigeren ze al een tijd definitief dus ik bouw al een tijd met de kolf af, maar krijg nog steeds erg makkelijk bobbeltjes in mijn borsten als ik er meer tijd tussen laat, en een BO wil ik niet nog een keer!) Leuk om weer te lezen hoe het gaat met jouw kleintjes. En heel begrijpelijk dat je niet teveel kwijt wil op een forum. Het blijft ondanks relatieve anonimiteit toch openbaar he. Ik hoop voor je dat het steeds beter met jou zal gaan en het klinkt alsof je kinderen het heel goed hebben hoor @Sylvia en Hanneke: hihi, mijn boys zijn nog steeds niet gevallen hoor . De stoeltjes hebben goed grip op de tafel en hoe zwaarder/sterker het kind wordt, hoe meer de stoel vastgetrokken wordt. T ristan heeft als hobby om zich hard tegen de tafel af te zetten, maar het stoeltje blijft gewoon op zijn plaats. En ze zijn goedkoper en nemen minder ruimte in. We zijn er blij mee, maar hebben ook een losse stoel hoor @Sannie30: welkom! Wat hebben jij en jouw jongens een zware start gehad zeg! Het lijkt me een erg zware periode om mee te maken, maar zeker ook om te verwerken. Hoe heb je hun eerste verjaardag ervaren en deze tijd nu de 'kraam'periode een jaar geleden is? Heel fijn dat je je nu beter voelt en dat jullie genieten van deze fase van de jongens. Oh, ik zie dat jouw en mijn jongens bijna even oud zijn, 1 dag verschil @Bereke: hoe is het nu met de gezondheid/reflux van jouw kleintjes? Sterkte met de sprongetjes tijd!
Sannie, welkom! Luca, lief dat je er achter vraagt . Véél beter! Ze krijgen speciale melk + groentepap en fruitpap en zijn bijna 6 maanden ondertussen. Ik denk dat het een combinatie is van die dingen die voor de verbetering gezorgd heeft.
Hartstikke fijn Bereke! En ik vond het vanaf 6 maanden sowieso allemaal veel makkelijker worden! Tijd om te ontspannen en genieten van die twee ukjes
Tja, voel me zelf nog niet optimaal waardoor het genieten soms nog moeilijk is. Maar vaak lukt het wel gelukkig . Komt wel goed!
Wat rot, en ook begrijpelijk en herkenbaar hoor. Is het nog een nasleep van de zwangerschap en de hormonen? Of zijn er ook andere dingen die spelen? Hier kan ik nog steeds niet zonder pijn op mijn linkerzij liggen (Mijn botten hebben het zwaar gehad met BI) en ook hormonaal merk ik nog steeds dat ik niet 100% in mijn oude evenwicht ben. Al ben ik erg blij dat het niet vorig jaar was, was wel een beetje wrak toen....