Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    enne, welterusten, moet nu echt gaan afsluiten :)

2. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    @ Bereke; heb je 't boek; Oei, ik groei! ? Zeker toen mijn kabouters wat kleiner waren heb ik daar veel aan gehad. Dan waren alle dingen waar ze last van hadden ( Lees; waar mama last van had ;)) zo herkenbaar in 't boek. En ik vond 't dan erg fijn om te lezen, hoe lang zo'n periode ongeveer zou duren. Had ik iets om me op de been te houden,, hihi..

@ Luca; De periode van de eerste verjaardag was ook best raar. Je bent constant bezig met; wat deed ik vorig jaar op dit tijdstip en hoe was dat toen? En zeker zo rond de 25 en 26e, toen dacht ik heel veel; vorig jaar was alles nog "normaal" en stond mijn leven nog niet op z'n kop. Maar goed, gelukkig ben ik (volgens mijn bedrijfsarts) een ster in 't relativeren en bagatelliseren van alles wat we meegemaakt hebben, dus ging dat stilstaan bij alles ook weer over.

Grappig trouwens om te zien dat onze jongens idd 1 dag verschillen, maar dat de jouwe precies 2 keer zo zwaar waren als de mijne, hahahha.

3. bereke

bereke Niet meer actief

Sannie, ja dat heb ik. Vandaag voor de eerste keer in gelezen. Eindelijk tijd hiervoor gevonden. Die herkenning is inderdaad heel fijn!

Luca, een combinatie van moeilijk zwanger raken, een spannende zwangerschap, dooreen geschudde emoties en nog wat onverwerkte issues van vroeger. Leuke cocktail ;). Maar het is al een pak beter en gaat alleen nog maar meer beteren hoop ik!
    Zoveel last gehad van je bekken? Lijkt me ook niet makkelijk hoor! Gaat dit ooit nog verdwijnen of zou je hier last van blijven houden?
    En enkel op lichamelijk gebied een wrak geweest of ook emotioneel?

Ja kindjes, het doet wat met een mens ;).

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hoi Sannie, welkom hier. (Mag ik dat zeggen als niet meer actief meeschrijvende tweelingmama? :))
    Ik zou je aanraden om ook eens op de site (en het forum) onder de link in mijn handtekening te kijken. Ik denk dat je daar ook veel (h)erkenning zult vinden w.b. de vroeggeboorte van jullie Kleine Kanjers. Ik hoop je daar binnenkort ook te kunnen verwelkomen!

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hanneke: Leuk weer wat van je te horen. Wat kanp dat Malou en Ruben nu toch echt zindelijk zijn overdag. En wat mooi dat je Bente nog steeds voedt, ik vind dat echt heel knap!
    Kan me wel voorstellen dat je niet alles zomaar wilt vertellen hier aangezien het toch wat openbaar is. Als je maar kwijt kunt wat je kwijt wil!

Luca: Wat knap dat Rafael al zijn eerste voorzichtige stapjes zet. Lijkt me erg leuk om te zien! En jij ook nog steeds BV goed hoor! Zeker omdat je het van het kolven moet hebben nu ze zelf de borst weigeren!

Bereke: Hopelijk kom je steeds een beetje beter in je vel te zitten waardoor je ook meer kunt ontspannen en genieten!

Sannie: Welkom! Zo te lezen een hele heftige tijd achter de rug, maar mooi dat je na oud en nieuw de knop om hebt kunnen zetten. En je nu hopelijk nog veel meer kunt genieten van je kanjers.

Jipper: Tuurlijk mag je dat zeggen en al zeker als je iemand komt informeren over Kleine Kanjers. Erg mooi initiatief vind ik dat van jullie.
    Hoe is het met de zwangerschap? Voel je je goed?

6. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    #4826 Troetelbeertjes, 17 feb 2011
    Laatst bewerkt: 17 feb 2011
    Het gaat zeker nog beteren hoor! :)
    Het is ook nog maar 6 maanden geleden hoor, en met een probleemloze eenlingzwangerschap zeggen ze zelfs al 9 maanden op, 9 maanden af. Ik hoop dat het snel beter mag blijven gaan :)
    Ik kan me nog herinneren met welke problemen je in jouw risicovolle zwangerschap kampte. Het is zeker niet niks he!

BI-achtige klachten: ja, hier gaat het nog wel weg. Ik heb al een tijd geen pijn meer bij het lopen, ga ervan uit dat mijn botten op gegeven moment de druk van liggen op die kant ook weer aan kunnen.
    Haha, ik word in ieder geval niet meer iedere 20 minuten wakker zoals ik in de 2e helft van mijn zwangerschap had en ik kan weer op mijn rug liggen zonder te stikken ;);)

Oh, en lichamelijk en geestelijk. Ben hartstikke blij dat de boys zo groot en gezond ter wereld zijn gekomen, maar ze hebben mij en mijn lichaam wel tot het uiterste uitgeput. Ik voelde me echt een akker waar geen grondstoffen meer in zaten ;):)
    Ik kon ook echt niet meer tegen al dat bezoek, bah, kraambezoek, wat een verschrikkelijk opdringerig iets waar je niet onderuit kunt komen :x

@Sannie: goed dat je er zo bovenop aan het komen bent! Ja, wel een verschil in gewichten. Gelukkig gaat het nu goed met jouw jongens :)

@Marye: Gefeliciteerd met jouw dreumesen Pepijn en Florine!!! :D:D:D
    Ik hoop dat jullie een heel fijne dag hebben :)

@Jipper (en Sannie): Tuurlijk mag je dat (ik mis je wel ;)) en Sannie, ik hoop dat je veel hebt aan Jipper's site!
    Ik heb de site een tijdje teug bekeken. Mooi initiatief Jipper (en andere dames)!
    Hoe gaat het met je zwangerschap, ik las dat het geslacht bekend is ;):)

@Helena: hoe gaat het nu? Ben je niet (bijna) uitgerekend nu? Spannend!

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Wat lief dat jullie zeggen dat jullie me missen... Word er gewoon een beetje verlegen van... :) Maar het is echt niet meer bij te houden allemaal. Daarom heb ik ervoor gekozen jullie 'in de steek te laten'. Maar ik lees af en toe wel een beetje mee. En gelukkig kan ik veel van jullie nog volgen op hyves.

Met mijn zwangerschap gaat het goed. Het is erg spannend, vooral in mijn hoofd, want lichamelijk mankeer ik niets. We hebben maandag de 20-wekenecho gehad en het zag er prima uit. Ons mannetje (ja, we krijgen weer een jongen! :D) groeit goed, is levendig, heeft alle ruimte (wat wil je als 2 broers je voor zijn gegaan?) en alles zat er op en eraan. Super dus!

Sorry dat ik het ook nu weer ego houd, maar ik kom net terug van zwangerschapszwemmen en heb erg behoefte aan mijn bed... Als ik weer eens wat meer tijd heb, zal ik op jullie reageren.

8. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Gefeliciteerd met jullie 3e jongen en goede 20-weken echo Jipper :D
    En welterusten :)

Oh, Rafael liep vandaag heel rustig en beheerst een paar meter en hij stond tussendoor stil en keek om zich heen.
    Hij kan lopen :D :D
    *trots*

ps. wel een verschil met Tristan, die heeft nog steeds moeite met snel kruipen... Haha, ieder zijn eigen ritme!

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Proficiat Marye met Pepijn en Florine!!!!!Hopelijk voelen je kids zich een beetje fitter als gisteren/vannacht/vanmorgen!!!

10. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    2-eiig of 1-eiig? Hier loopt de ontwikkeling ook net iets anders, en mijn jongens zijn 1-eiig. Wessel doet alles eerder qua kruipen, staan en de beginnende eerste stapjes en Stan is meer van het praten, die probeert soms al echt woordjes te maken; mama, papa, bumba :)

11. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    2-eiig. En ze zijn dan ook echt heel verschillend, zowel innerlijk als uiterlijk.

R afael is overal snel mee, hij trok zich op met 7 maanden en liep toen al langs meubels, en sinds gisteren dus beheerst los. Ook zegt hij bewust mama, papa, heeeiiijjj bij binnenkomst en hij begint eten te zegen (teten ;) ).
    T ristan gaat een stuk langzamer, hij zegt wel al een tijd mama, heeeejjj en ik vermoed dat zijn bawa eigenlijk papa is. Maar dat is het qua taal wel. Voor de rest wel veel ander gebrabbel. Met de motoriek moet ik hem wel een beetje in de gaten houden, maar sinds ze echt begonnen zijn met elkaar imiteren, gaat het een stuk beter met zijn motoriek. R afael is een super fysiotherapeut ;) :D

Bij jou is er dus een meer op de motoriek gericht en een meer op taal. Leuk, ben benieuwd of je dat ook in latere interesses terug ziet :)

12. bereke

bereke Niet meer actief

Luca, gelukkig dat je BI al fel verbeterd is en nog meer gaat verbeteren! Heel mooi omschreven van die akker. En van het kraambezoek :p.
    En ja, op je rug liggen zonder te stikken is zeer fijn! Net als op je buik slapen :).
    R. kan lopen dus :). Wel grappig dat ze toch elk op hun eigen tempo ontwikkelen hé!

Marye, nog gefeliciteerd met Pepijn en Florine! Ik had het gisteren niet gezien. Sorry... . Is het een fijne dag geweest?

Jipper, fijn dat alles goed gaat met je kleintje!

En bedankt voor jullie opbeurende woorden. Ik probeer inderdaad maar te denken: 9 maanden op en 9 maanden af!

13. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik weet momenteel ff niet meer wat te doen :(. Mijn mannen zijn al 3 dagen al 't jengelen en willen niet normaal eten. Ik denk dat 't tanden zijn, (heeeeeeeel normaal, heeft iedere moeder last van), maar ik heb 't ff helemaal gehad. Mijn man heeft al heel de week avonddienst, dus ik doe 't 's avonds allemaal alleen. Ik weet niet wat ik moet doen, ik kan ze niet allebei tegelijkertijd troosten, ik voel me dan zo machteloos.....

pffffffffffffff.....

14. blubje

blubje Actief lid

26 okt 2008
    156
    0
    0
    Overijssel
    Hoi allemaal!
    Zoals we eind vorig jaar afgesproken hebben een vervolg op de babymeeting.
    We animo is hoog en we hopen dan ook op veel kleine tweelingen.
    We willen de leeftijdsgrens houden tot max 2 jaar.
    Oudere broertjes/zusjes zijn altijd welkom natuurlijk!!!
    De planning is in het voorjaar ergens in het midden van het land naar een kinderboerderij/speeltuin te gaan.
    Hier kunnen de kleinsten zich ook lekker vermaken en de mama's en papa's ook iets drinken en eten.
    Om te kijken waar we heen kunnen zou ik graag willen weten wie er nog intresse heeft.
    Mij kun je hiervoor mailen via deze mail of via lubbers1981@hotmail.com
    We hopen op een leuke groep "kleine" tweelingen!!!
    PS mocht iemand willen helpen organiseren hoor ik het graag!!! geldt ook voor leuke ideeen!

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bereke,
    Hoe gaat het inmiddels met de meiden? Alweer iets meer rust in huize Bereke?

Sannie,
    Welkom in dit topic, nog gefeliciteerd met de eerse verjaardag van jullie tweetal, zie dat ze 3 wkn geleden jarig geweest zijn. Vervelend dat jullie kleintjes laatste dagen niet zo lekker in hun vel zitten. Hopelijk gaat het snel weer beter en ja ik zou zeggen, kijk vooral naar waar de kids behoefte aan hebben en probeer daaraan te voldoen. Succes.

Luca,
    Ja vind het ook echt gewoon fijn dat ik haar nog mag voeden. Jij dus rustig aan aan het afbouwen, prima toch? Ze hebben een prachtige tijd gekregen van je! Maar als je zo snel verstoppinkjes (whaha das geen woord volgens mij) krijgt, zal ik het maar gewoon erg rustig aan doen idd. Maar snap dat je wel een keer klaar bent met het kolven. En dat prive dingen op het zetten, fijn dat dat in ieder geval wel begrepen word. Super van Rafael dat hij aan het loslopen is :D! Tristan die komt ook wel hoor, idd gewoon in zijn eigen ritme!

Haha, fijn dat ze nog altijd niet gevallen zijn! Houden zo! En lijkt me ook wel als ze niet veilig zouden zijn ze erg afgeraden zouden worden. Je moet alleen wel een 'zware' tafel hebben natuurlijk. Fijn dat jullie plezier hebben met de stoeltjes. Hier zitten de oudste twee inmiddels op een gewone stoel, helemaal geweldig natuurlijk, haha.

Marye,
    Gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Pepijn en Florine!
    Oke, vooruit, ik ben een beetje veel te laat, sorry hiervoor, maar toch hoop ik dat jullie een fijne dag gehad hebben en hebben kunnen genieten van de bijzondere dag!

Jipper,
    Fijn dat het met de zwangerschap allemaal goed gaat! En weer een jongetje erbij, super leuk joh! Gefeliciteerd :D! Dalijk drie kleine kerels bij jullie! Fijn dat de echo allemaal goed was! Ik heb laatst ook 'jouw' site gekeken en vind het heel mooi voor de mensen die er iets aan hebben :)!

Blubje,
    Succes met het organiseren van de meeting. Ik zou sowieso al niet mee gaan, maar zie ook dat we niet eens welkom zijn :D! Komt eigenlijk dus allleen mooi uit, haha, hoef ik me niet te excuseren :p!

Liefs Hanneke.

16. bereke

bereke Niet meer actief

Hanneke, nee rust is nog niet terug... . Maar komt wel (hoop ik ;))!
    Alles goed met jou?

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Even een update over marye: Haar kindjes zijn vandaag opgenomen in het ziekenhuis. Ze zijn beide bijna uitgedroogd en liggen aan een infuus...:(

18. bereke

bereke Niet meer actief

Oh zo zielig! Hopelijk zijn ze vlug weer helemaal beter!

19. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Grrrrrrrrrrrrrrrrrr:x:x:x en dan zei die arts van de HAP dat het aan de kiesjes lag...die man moet aangeklaagd worden grrrrrrrrrrrrrrrrr

20. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    :( Och, Marye, sterkte voor Pepijn, Florine en voor jou en je vriend! Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komen.

Jedalin, dank voor de update!

Hanneke, haha, we houden het zo ja, dat ze niet vallen :)
    Ja, T ristan komt er vast ook wel! Ik kijk er naar uit dat ze hier ook kunnen zitten op een gewone stoel :)
    Hoe gaat het bij jou?

Deel Deze Pagina