Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Linda, oh hoe schattig! Kan niet wachten tot het bij ons ook zo ver is!

2. bereke

bereke Niet meer actief

Veel plezier Silvia!

Jizzy, pfff respect hoor! Hier vind ik het al zwaar met enkel onze tweeling en die slapen wel redelijk.

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hahah het gaat op zich goed, aangezien ik heeel slecht lijn hahah.
    Ik let wel op tussendoor hoor, maar dit weekend had ik pizza, friet met een frikandel én kroket, een zak m&m's en popcorn gehad (hahaha als ik het zo op som is het wel heel erg), en wat denk je; Afgevallen! hahaha.
    Ik wil graag naar de 67, en zit nu op 69,8 ongeveer. dus het gaat goed! Bijna op de helft! :)

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ jane; Onze hond schiet er ook bij in hoor... die gaat 1 keer per dag uit 's avonds en voor de rest plast ie in de achtertuin haha.
    Maja...die vindt dat wel prima (is een echte huishond overigens) dus dan vind ik dat ook wel. Hopelijk wordt het iets meer als de kindjes ook iets makkelijker gaan bewegen enzo. Zeker ook dadelijk met wat warmer weer, dan ga ik er toch wat makkelijker uit als nu in die kou!

Wat een lieve foto's!!! :D

@ Sylvia en Jizzy: ja, idd respect voor jullie wnat ik zou dr echt niet aan moeten denken dat er nu ook nog een peuter rond zou lopen! hahaha.
    Ik vind het met de drukte eigenlijk meestal wel meevallen, hahah. Nu klink ik wel echt tegenstrijdig in vergelijking met jullie he :p.
    Maar naja, tis wel zo..Rondom het eten is het altijd even druk maar ik heb dr ook wel erg mn draai in gevonden en alles loopt dan ook wel gewoon op rolletjes :).
    Moet wel zeggen dat ik uiterlijk 1 keer per week 's avonds alleen ben met het naar bed leggen. Dat scheelt natuurlijk enorm, dat we dan met 2en zijn want dat is echt het drukste moment van de dag. En badderen, maar dat doen we 2 x per week en ook altijd samen.

@ linda: Wat super lief dat hij Evy lijkt te roepen!! wauw! :D Schattig :)

Hier ook enorm veel reactie op elkaar..ze zijn echt met elkaar bezig, volgen elkaar, blijven bij elkaar... super lief!!

5. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    He lieve meiden, hier ook weer eens een berichtje van mij. Onze laptop is een tijd kapot geweest en op zolder zitten voor de andere computer als de kinderen op bed lagen zag ik niet zo zitten.....gelukkig is de laptop nu weer gemaakt. Ik heb de laatste maand geprobeerd terug te lezen dus ben enigsinds op de hoogte weer....en een aantal van jullie heb ik afgelopen week ook weer op hyves gezien.

@ Jizzy, is ook hardstikke zwaar hoor! Het eerste jaar van je twins en een ouder kindje erbij! Hou oud is je dochtertje nu? En dan die nachten, en 's avonds weinig tijd.....echt pittig. Het eerste jaar vond ik echt zwaar. Je bent zelf nog hardstikke moe, 3 kindjes om te verzorgen met waarschijnlijk allemaal een ander ritme, en dan je huishouden en evt. je werk erbij....na het eerste jaar wordt het wel wat makkelijker vind ik. Kinderen kunnen zichzelf beter vermaken, en hebben over het algemeen geen avond en nachtvoeding meer nodig zodat je wat meer tijd voor jezelf krijgt. Nog een paar maanden doorbikkelen voor je helaas maar het wordt echt beter!

@ Bereke, voor jou geld eigenlijk hetzelfde, hoe clichee ook. En hormonen tellen echt nog mee hoor, na 6 maanden! En jullie eerste maanden zijn echt niet over rozen gegaan plus een spannende zwangerschap ed. Hou je taai meid! En laat je niet gek maken over berichten hoe het makkelijk het lijkt te gaan bij je fbvriendin met een drieling!

@ Luca, wat goed dat je nog steeds bv geeft dmv kolven! Ze weigeren de borst al een hele tijd toch?
    Leuk he, die eerste losse stapjes! En jou kinderen ook al weer 13 maanden, wat gaat het hard he? Leuke foto's zeg! Ik las net dat je een tijdje geleden nog naar me vroeg, wat lief van je! Ik heb zp wel erg gemist hoor, en hyves ook. Geen idee of het echt gaat lukken om weer actiever mee te schrijven maar hopelijk wel om weer mee te lezen.

@ Hanneke, wat fijn om ook weer berichten van jou te kunnen lezen. Fijn dat het zo goed gaat met je kinderen! En nu dus 1 dag in de week therapie. Ik hoop dat het beter voor je werkt en dat het binnenkort weer helemaal goed met je zal gaan! Heel begrijpelijk dat je op een open forum niet al te veel kwijt wilt. Ik vind het zelf ook altijd een beetje eng idee wie er mee zit te lezen en hou daarom bewust wel eens informatie achter die ik eigenlijk best zou willen delen. Maar het idee dat er bijv. zomaar een collega mee zou kunnen lezen en mij zou herkennen vind ik best eng....

@ Marye, Linda's, silvia, habibas, karel, helena, jipper, (niemand vergeten hopelijk?) fijn om jullie weer op hyves te kunnen spreken!

@ Marye, fijn dat jullie weer thuis zijn maar wat belachelijk van die hap arts! Helukkig zijn jullie de dag erna wel serieus genomen maar er had gewoon gelijk actie ondernomen moeten worden natuurlijk! Echt ongelooflijk zoiets!

@ Silvia, ook moeite met een puberende peuter en jaloers gedrag begrijp ik een beetje? Bas en Mathijs schelen maar een paar maanden dus ik kan me er wat bij voorstellen. Hier werd het erg moeilijk toen Thijs en Daan gingen kruipen en aan Bas' speelgoed kwamen.......en toen ze gingen staan ging Bas ze steeds omgooien. Echt moeilijk om mee om te gaan vond ik want het is ook wel weer erg begrijpelijk. Nu gaat het wel iets beter, het gaat een beetje in fases, het jaloerse gedrag. En ze zijn wat meer aan elkaar gewaagd nu Thijs en Daan echt jongetjes worden vind ik. Het gaat meer over en weer zeg maar ipv dat T en D steeds de dupe zijn. Ook niet fijn, maar wel eerlijker ;).

@ Sacha, wat een verhaal over je dochter. Wat eng moet het in eerste instantie geweest zijn voor jullie. Al eerder door iemand gevraagd, maar is ITP iets wat ze altijd blijft houden of kan dat ook weer over gaan?
    Succes met je stembandoperatie....
    Hoe is het op school? Dit jaar hopelijk beter dan vorig jaar?

Weet het verder ff niet meer.....en etenstijd...
    kom binnenkort nog even posten hoe het hier gaat ;)

6. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    zie dat mijn banner blijft hangen op een jaar maar de jongens zijn intussen 15 maanden....

7. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ja, dat had ik tot 2 weken geleden ook. Moet je ff terug naar de site gaan, en een nieuwe maken. Deze gaat maar tot de 1e verjaardag.

8. bereke

bereke Niet meer actief

Voor de geïnteresseerden: in mijn album enkele foto's van onze fotoshoot :).

9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Goedeavond!

Allereerst bedankt voor alle felicitaties! En alle beterschapswensen.

Jeetje: Allereerst welkom terug! Ik heb je toch wel gemist. Zag op hyves erg leuke foto's van je jongens en wat hebben ze een leuke haartjes!!!

Hanneke: Fijn toch dat het met je kinderen zo goed gaat! Toch leuk je af en toe weer eens hier te zien :)

Blubje: Ik kom niet naar die meeting, zijn teveel mensen die ik niet zo goed ken.. Maar succes en veel plezier!

Linda: Ohhh hoe schattig samen de handjes vast houden. Doen ze hier soms in de kinderstoel, dan smelt ik wel hoor!

Jedalin: Goed bezig met afvallen terwijl je niet echt lijnt, zullen veel mensen ook wel zo willen denk ik. Bedankt voor het doorgeven van de updates in dit topic!

Drukte: Kan me voorstellen dat het met een 3e kindje helemaal druk is. Ik vind het nu met deze 2 echt wel meevallen. Nu scheelt het dat ik 2 fantastische slapers heb. De enige momenten dat ik het niet meer zo zie zitten is als ze allebei ziek zijn bijv.
    Ik werk ook 3 dagen, Don 4. Ik doe wel de dagen dat Don werkt zelf alles voor de kinderen want hij gaat weg als ze nog slapen en komt thuis als ze alweer slapen. Dan doe ik ze dus ook in bad alleen. Verder geen hulp in huis hier. Hoop dat dat ooit nog eens komt. Maar ergens vind ik het zonde van mijn geld, misschien als er ooit een 3e mag komen?!

Hier: Kinderen zijn weer aardig opgeknapt. Hebben in het ziekenhuis via de sonde ORS gekregen en we zijn daar dus een nachtje gebleven. Daarna ging het al een stuk beter, nog diarree gehad gisteren maar vandaag ook in veel mindere mate. En ze hebben vandaag voor het eerst sinds ze 1 zijn een normale avondmaaltijd gegeten. Dus ik ben blij!

10. bereke

bereke Niet meer actief

Marye, fijn dat het de goede kant op gaat met Pepijn en Florine. Moet wel schrikken geweest zijn zeg. Hopelijk zijn ze vlug helemaal beter!

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Marye wat fijn zeg al lees ik op hyves dat het nog niet super gaat.

Hier naar kinderarts geweest ivm het hoesten van evy en gelukkig geen bijzonderheden. Wel krijgt ze nu een preventieve puf, die is ontstekingsremmend, kijken of het helpt, ook de kinderarts verwacht dat ze hier overheen zal groeien. Over twee maanden weer controle. Ze begon wel gelijk over het oogje van evy... kijkt mijn kind dan zo scheel en zie ik dan zelf niet? nouja daar gaan we maandag voor naar het zkh...

welke rietjesbekers gebruiken jullie als je ze al gebruikt? hier net uit eenpakje gedronken en ze snapten het al een beetje, tuit is niks tot nu toe

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Bij geven al een maand of 2 drinken uit een gewoon plastic rietje :).. doen ze super goed. Nooit een rietjesbeker gehad.

13. bereke

bereke Niet meer actief

Hier net terug van kind&gezin. L. weegt 6,580 kg en is 62,5 cm lang. En F. weegt 6,320 kg en is ook 62,5 cm lang. De curves stijgen mooi en alles was in orde. Contente mama dus!

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @jedalin, wat goed zeg, ik wist helemaal niet dat ze dat konden, probeerde vandaag toevallig eens, maar trekken ze het rietje dan niet uit de beker? drinken ze zo ook melk? lijkt me nml. tussendemiddag wel handig, want ben nu altijd aan het hanessen met flesjes, die kunnen ze dan weer niet zittend zelf vast houden, ja wel vasthouden maar ze snappen niet dat ze 'm dan hoger moeten houden en omstebeurt lukt tegenwoordig niet meer dus ik zit dan onhandig te doen voor de twee kinderstoelen, beide tegelijk of ik geef het ze pas als ze later were naar bed gaan.

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @bereke gefeliciteerd, toch fijn die bevestiging he!

Vandaag in ziekenhuis evy 76 cm en 9,6 kilo

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Hhaha smiddags klooi ik net als jou hoor. Voor de 2 kinderstoelen zitten en flesjes tegelijk vast houden. Jesse snapt het zelf vasthouden wel als hij zit, dat scheelt iets. Die hoef ik maar een klein beetje te sturen tussendoor.

Ze drinken uit een plastic beker met rietje, maar die beker houden ze zelf niet vast hoor! Dan vliegt ie de kamer door! hahah.
    Dus ik jou de beker vast en heb dan gelijk het rietje tussen mn vingers, en dat gaat prima. Tuitbekers drinken ze amper uit, daar knoeien ze alles mee onder, ondanks dat ze antilek zouden moeten zijn.

Mmelk drinken ze nog gewoon uit de fles dus, alleen sap./water uit de beker. Smiddags kan ik wel naar een beker overstappen op zich, al is dat dus nog niet handig omdat ze die niet zelf vast kunnen houden.

Vandaag voor het eerst peutergroeimelk gegeven vanavond. Hopelijk haalt dat iets uit want het slapen is een drama de laatste weken. Zijn iedere dag rond 4-5 uur wakker :(... gaap. Daarna slapen ze nog wel wat, maar goed, die tijd slaat natuurlijk nergns op. haha

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Slanke lange dame linda! :D

18. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden, ook weer een teken van leven van mij....Zag dat ik 10 dagen :$ niet geweest was. Zelfde probleem als Jeetje: laptop stuk en boven op zolder op de compu is gewoon niet handig...Hyves is via de Ipad nog wel makkelijk, maar ZP was daarop ook lastig.....

Heb wel alles bijgelezen, maar een beetje veel om overal op te reageren...

@Jane: wat een mooie foto's!!
    @Marije: ik volg je op hyves. Fijn dat het beter gaat met de kids en wat zijn ze lekker verwend op hun verjaardag!
    @Hanneke, Jipper en Jeetje: leuk om ook van jullie weer wat te lezen!
    @Luca: knappe kerels! Leuk dat ze elkaar wat kunnen leren!
    @Linda: same here, vermoeiend eerste jaar..... Ik vind het ook nog altijd pittig
    @Sannie: respect hoor: 3 kids een baan, je eigen huishouden. Hier ook een hulp in de huishouding en ik zou haar voor geen goud willen missen. Elke vrijdagmorgen wordt het huis helemaal schoongemaakt. Ik stofzuig alleen nog af en toe. Dat scheelt veel!
    @Jedalin: goed bezig met afvallen zeg! Ik moest ook, maar ik ben een echte snoepkont en de puf voor sporten is er echt nog niet....:(

Hmm...toch nog gelukt om wat korte reacties te geven.

Ego: hier gaat het gelukkig weer goed na een hectisch weekend vorige week. Nynke was met kinderstoel en al voorover gevallen op het KDV. Ondertandje (ze heeft er pas 3!) zat los, veel bloed en pijn natuurlijk. VL met ze naar de huisarts en tandarts geweest, maar geen ernstige dingen. De tand gaat er waarschijnlijk wel uitvallen, maar zit er gelukkig nog steeds in. Ik hoop dat dat zo blijft, want 6 jaar met een fietsenrekje lijkt me niet..... Gelukkig wilde ze wel drinken en eten, ookal deed het wel wat pijn. Zaterdagmiddag bewoog ze haar armpje helemaal niet meer en omdat ze natuurlijk van heel hoog hard op haar hoofdje was gevallen (en ik zelf in de neurologie werk) dacht ik dat het vanuit haar hoofdje kwam door een hersenkneuzing ofzo. Wij direct in de auto gesprongen naar de SEH. Gelukkig bewoog ze hem daar weer een klein beetje en leek het niet neurologisch. Na 2 uur werd er eindelijk een foto gemaakt om te kijken of er iets gebroken was, maar gelukkig was het ok. 's Nachts heeft ze tussen ons in gelegen, want ik maakte me nog steeds zorgen.... Zondag is ze hem langzaam meer gaan gebruiken en was het weer helemaal normaal na een paar uur..... Wat het nu precies geweest is, blijft een raadsel. Waarschijnlijk toch pijn aan de arm, waardoor ze hem niet gebruikte.

Maar goed, alles is gelukkig heel goed afgelopen. Ze ontwikkelen zich verder in rap tempo. Bente kruipt, stapt in de box langs de spijlen. Nynke tijgert en stapt een beetje achter de loopkar (met een beetje steun van ons, anders glijdt ze voorover). Ze zwaaien naar alles en iedereen, zo lief.

@Linda; wij gebruiken de rietjesbeker van difrax. Nynke drinkt alles zelf (behalve eerste en laatste fles, die krijgt ze op schoot). Bente vindt het een vreselijk ding, dus die drinkt uit de tuitbeker met zachte tuit, van Nuby.

Tot snel! Fijne zondag allemaal!

19. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie nu pas dat er al 2 dagen helemaal niets geschreven is.....:(

20. silvia009

silvia009 VIP lid