Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik heb even een vraagje over de slaapjes, hoe jullie dat doen. Hier krijgen mijn jongens 's avonds om 19.00 uur nog een kleine fles (60+2) en gaan daarna meteen naar bed en slapen door tot 7-8 uur 's ochtends. Na het fruit 's ochtends vallen ze tussen half 11 en 11 uur in de box in slaap voor 30-45 minuten. Ik hoef ze niet op bed te leggen, want daar is het "party-time", maar in de box vallen ze tijdens het spelen gewoon in slaap. 's middags gingen ze meestal nog zo'n 1,5 naar bed (verschillende tijden, ergens tussen half 2 en half 3 bracht ik ze naar boven, als ik ze moe zag worden). Nu is het al een paar dagen zo, dat ik ze keer op keer 's middags naar bed breng, maar dat ze gewoon echt niet gaan slapen. Vanmiddag heb ik 't om half 2, en om 2 uur geprobeerd, maar iedere keer heb ik ze er weer uit kunnen halen, omdat ze in bed aan 't spelen waren. Nu heb ik net voor de 3e keer geprobeerd, en nu lijkt het te lukken. Ze waren dus gewoon niet moe genoeg. Wat denken jullie? Zal ik gaan proberen om ze 's ochtends wakker te houden, zodat ik ze na de boterham tussen de middag op bed kan leggen? Ik vind dat moeilijk inschatten, omdat ze dat korte slaapje 's ochtends echt nog nodig lijken te hebben....

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ marye; Pffff, respect hoe jij het huishouden doet zeg!! iedere avond nog nadat ze op bed liggen stofzuigen en wat schoonmaken.. jeutje! Ik ben blij als ze op bed liggen en ik op de bank kan neerploffen met arno.

@ habibas: Leuk dat ze zo goed drinken dan! :) zon rietjesbeker hoeven ze niet echt op te tillen toch? Bedoel, die hoeven ze niet als een fles op te tillen toch?

Hihi nu pas in de autostoelen?! Dat hebben ze lang volgehouden in de mc's!!!

Je geeft dus wel altijd vers eten zeg maar?
    ik ben de laatste tijd weer met potjes bezig omdat ik gewoon ff de tijd en puf niet heb om te koken, nu ze de hele dag zo jengelig zijn en aandacht willen. maar komt vast wel weer :)

@ sanni: hier helaas ook slaap problemen overdag dus kan je denk ik niet echt helpen.. :(

3. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Hier slapen ze altijd smiddags.. in de ochtend bijna niet of echt een kort hazeslaapje in de box.
    Maar hier gaan ze tegen 14.00 uur naar bed tot een uur of 4 en dan pas weer om 20.00 uur en dan slapen ze door tot als ik geluk heb 7 uur... maar doordeweeks maak ik ze wakker om 6 uur ivm werk

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Sanni: Hier zijn die middagen spelen met fases. Dus er zijn wel eens een paar dagen dat ze alleen maar spelen en niet gaan slapen. Maar ik breng ze stug om dezelfde tijd naar bed. En dan ineens gaat het weer een week of 2 prima.
    Hier zijn de slaapjes meestal van half 10 - half 12 en 'smiddags van 13:00-15:00 of van half 2 - half 4. Ligt er een beetje aan hoe moe ze zijn. Dan eten ze al om 16:00 uur en gaan daarna in bad en liggen dan rond 17:00 uur weer te slapen. Ik maak ze wakker om half 7 voor nog wat drinken. Florine drinkt dan eigenlijk niet meer, dus gaat alleen om Pepijn. En dan worden ze dus de volgende ochtend wakker. Overigens als we weg gaan ofzo probeer ik alleen een goede ochtendslaap te doen, die hebben ze het hardste nodig. En 'smiddags kan ik ze dan best ophouden. Al slapen ze de dag erna dan meestal wel de hele dag :D

Jedalin: Ik doe het zo met het koken voor de kinderen. 'smorgens als ze uit bed zijn, dan zijn ze altijd heel lief aan het spelen, dus dan kook ik meteen eten voor ze. Dan hebben ze elke dag vers en is het tijdens spitsuur ook niet zo druk als je dat ook nog moet doen. Misschien maakt dat het wat makkelijker om het in te plannen. En op de dagen dat ik werk maak ik het de avond ervoor even klaar :)
    Maar goed als je jongens goed potjes eten en je hebt daar vrede mee is het ook best toch?!

Silvia: Jeetje wat slapen die van jou weinig. Nu slapen die van mij wel heel veel maar toch!

5. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Ja erg he hihihi Maar ik was dat al wel gewens van Mathijs die sliep helemaal niet overdag...
    alleen maar s'nachts....
    Hij was altijd heel erg druk overdag en wilde gewoon niet slapen...
    Nu slaapt ie wel vaak nog even in de middag omdat ie elke morgen om 06.00 uur uit bed komt.
    en dan slaapt hij dus tegelijk met Luuk en Sanne en dan kan ik op die momenten mijn huishouden doen :D

6. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    even kort want moet nog wat werken (ja erg he) maar de orthoptist zag niks aan evy d'r oog, als een wijsneus deed ze braaf alles testjes mee, geen krimp bij twee keer ogen druppelen, onze prinses wil duidelijk geen plakker haha, nu dus over 4 mnd terug, kijken of het erger wordt of dat het vanzelf verwijnt

7. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ marleen: Fijn dat ze niets zagen aan dr oogje!!! Hopelijk trekt het gewoon goed bij!

@ marye; naja, ik vindt die potjes wel oke, maar tegeljikertijd voel ik me dr niet heelmaal happy bij. Ik bedoel, als ik die dingen proef ga ik bijna over mn nek want het smaakt totaal niet naar wat het is. Dat zit me dus al dwars. En daarnaast ook met het toewerken naar mee eten met de pot; dat eten lijkt niet op vers, dus niet dat ze vers dadelijk niet willen ofzo.
    Nu heb ik 2 heeeele makkelijke goede eters die eigenlijk tot nu toe alles lusten wat ik ze aanbiedt.

;s ochtends koken..pff, ik zou niet weten hoe ik dat moet gaan opbrengen, de zin daarvoor zeg maar.
    Het liefst zou ik het doen als ze smiddags slapen, maja, ze slapen de laatste weken amper overdag.
    Het handigste lijkt me als ze gewoon mee gaan eten met wat ik kook 's avonds, maar wij eten toch ook wel behoorlijk vaak eten wat zij niet mogen eten, bivjoorbeeld kip tandori en da's denk ik te gekruid. Of spaghetti maar ja dan is het saus uit een potje..mag dat wel al nu ze bijna een jaar zijn? Of moet het allemaal met verse tomaten enzo? haha, sorry, ik ben gewoon zo totaal geen kook-fan.. :p

Aardappels groenten vlees kunnen ze natuurlijk prima mee eten.

Pureren jullie wel nog gewoon alles?

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    @ Linda: Wat super fijn dat ze niets zagen aan Evy d'r oogje! En goed dat ze gewoon mee werkte!

@ Jedalin: Tja hier mogen ze van mij niets mee eten, omdat ik echt niets eet zonder zout. En nazouten is gewoon niet net zo lekker. En ik ga ook niet zoutloos eten omdat zij dat toevallig moeten... Oh dat klinkt wel egoistisch OEPS!
    Maarrem ze mogen best af en toe saus uit een potje of uit een zak denk ik hoor. Mogelijk kun je voor hun dan iets minder nemen en het iets aanlengen met bv water?
    En anders kun je 1x per maand een hele grote pan met verse tomatensaus bijv. voor ze maken. Die kinderen gebruiken daar best weinig van per keer, dat je wel gelijk voor 6x ofzo kunt maken. En dan ben je er weer een tijd vanaf?!
    Hier pureer ik het meeste nog wel al probeer ik dat te minderen, maar vaak gaan ze dan toch de stukken gewoon weer uit hun mond werken zodat ik het halverwege alsnog ga pureren.
    Terwijl ze wel stukje kunnen eten, ze eten rozijntjes, koekjes, brood (Pepijn dan), macaroni en rijst. Dat zijn toch ook stukjes?!
    Nou ja komt vast allemaal vanzelf wel hoop ik!

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Ik maak het liefst aardappels met groente en dan goed prakken, eitje erdoor of een gebakken visstick. Of geen vlees. Gehakt met pasta werkt ook goed,ik gebruik dan elleboogjes of breek spaghetti. De saus groene zak van bertoli, heel weinig kcal heb ik gewoon wat van doorheen gedaan en wat championnetjes. Allemaal eten wat ik binnen een half uur af heb. Dus kook gewoon om half vijf en dan eten zij om vijf uur en in het weekend met z.n vieren om half zes. Verder vinden ze rijst niet zo, uit potje wel.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helena en Helenaman,
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Olivier! Een derde wondertje voor jullie gezin! Geniet ervan!

Jizzy,
    Tijd gaat snel he? Wel fijn dat je merkt weer iets meer tijd voor jezelf te krijgen. En idd gewoon lekker genieten want het gaat heel erg snel.

Silvia,
    Fijn dat ook jij het gevoel hebt dat het steeds wat gemakkelijker word nu de kids wat ouder worden. Hoe was de meeting met de zp dames?

Linda,
    Ahhh, das idd wel heel schattig dat Evy getroost werd door Timo! Super ook dat hij zn zusje al met haar naam roept. Wellicht kan ie zn eigen naam ook al of binnenkort? Leuk hoor, al die nieuwe dingetjes die je toch weer ziet dan bij ze! Pitloze druiven zijn hier ook nog altijd een succes :D!

Bereke,
    Mooie cijfertjes :D! Fijn dat ze zo lekker groeien!

Jeetje,
    Met jullie mannetjes alles goed? Leuk je weer te zien! Balen van de computer, maar idd boven gaan zitten voor de andere computer is ook niks, niet gezellig ook. Fijn dat ook jij snapt waarom ik niet teveel kwijt wil. Maar ook stel de kids gaan over 10 jaar op google zitten zoeken en komen hier hele verhalen van mij tegen daar zit ik ook niet zo op te wachten geloof ik , haha. Voor je banner moet je trouwens even een nieuwe aanmaken. Die banners stoppen op de verjaardag, ook omdat hij tot de 1 telt en natuurlijk niet weer opnieuw naar de 1 jaar kan tellen :p!

Marye,
    Hoe gaat het nu met de ukkies bij jullie? Fijn dat ze wel weer opgeknapt zijn, maar zijn natuurlijk geen fijne dingen :(! Ow lees dat het eergister erg goed gind, das fijn hoor! Succes met de tandjes ;). Nu zelf een beetje belabberd? Beterschap! Bedankt trouwens voor het berichtje over Helena, ik wist het idd nog niet.

Habibas,
    Tjonge dat verhaal van het kdv met Nynke, poeh zeg das schrikken. Hoe gaat het inmiddels met haar? Geen angst om haar weer naar het kdv te brengen? Whoehoe, over naar de grote autostoelen, ook weer een bijzonder moment, geen maxi cosi’s meer, geen kleine kids meer ;)! Haha, nee flauw, maar ze worden wel steeds groter he :)!

Jedalin,
    Haha, ja zul je altijd zien he, slaapt de een door, slaapt de ander niet door. Ach komt vast allemaal goed. Mooie foto hoor van die prinsjes op hun ‘paard’ :p! En mama maar fietsen om dat paard in beweging te krijgen!

Maaike,
    Welkom hier en alsnog van harte gefeliciteerd met jullie twee wondertjes!

En toen was ik nog niet helemaal bij, maar ik moet echt stoppen, kom snel weer langs!

Liefs Hanneke.

11. bereke

bereke Niet meer actief

#4911 bereke, 1 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2011
    Goh wat is er nu ineens veel geschreven. Beetje veel voor mij om allemaal bij te houden. Eerst maar eens een tweede scherm openen en dan bijlezen en reageren... .

Jedalin, niet handig als ze elkaar zo afwisselen. Da's het "nadeel" van een tweeling hé... .
    Haha, peperkoek viel wel in de smaak dan :)?
    Fijn dat je kan gaan fietsten nu. Ziet er heel goed uit in elk geval!

Linda, tandjes en zieken. Ai ai. Hopelijk is het vlug beter! En bij jou kleintje de chippies in de smaak gevallen :)? Lijkt me zo grappig om te zien allemaal.
    Hopelijk blijft het oogje zo en is er geen plakker nodig!

Maaike, welkom! En die eerste maanden zijn gewoon zoooo zwaar! En dan nog hellp erbij. Moet ook allemaal zwaar geweest zijn voor je!

Helena, een hele dikke proficiat met de geboorte van Olivier! Geniet ervan!

Marye, veel beterschap!

Habibas, oh kruipen ze? Zo schattig! En moet je ze nu overal achtervolgen? En nieuwe autostoel! Ze worden toch echt groot hé.

Silvia, da's inderdaad vaag. Toch maar alles goed in het oog houden.

Hanneke, tot vlug!

Zo, ik hoop dat ik niemand vergeten ben en het belangrijkste meegekregen heb ;)?

Hier gaat alles z'n gangetje maar voel me alleen niet zo super. Al zenuwen om terug te gaan werken denk ik. Vanaf 10/3 gaan de meisjes wennen op het kdv en vanaf 23/3 ga ik terug werken. Gelukkig enkel halftijds in het begin. Dan zal ik waarschijnlijk wel ineens veel minder tijd hebben voor zp :( ;).

12. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Hanneke altijd leuk je weer te lezen :D
    De meeting was echt super leuk :D had alleen de tweeling niet meegenomen omdat de vrijdag ervoor ik op de HAP was geweest met Luuk hij had Pseudokroep en zijn hartruisje was wel heel erg duidelijk te horen volgens de arts.
    Dus besloten ze niet mee tenemen en alleen met Mathijs te gaan :D
    Volgende keer neem ik ze mee was super leuk daar

Maar hoe gaat het nu met jou dan???
    Je hebt gereageerd op iedereen maar je bent de update over jezelf en je mooie kinderen vergeten :D
    hoop dat alles goed gaat.

13. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jedalin, vertel dan maar hier!!!!

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    whahaha, tis helemaal niet spannend voor jullie hoor ;) hahah. mn schoonzus is zwanger hoorde we gisteren maar mag verder nog niemand weten! :)

15. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik dacht al..... Wel leuk hoor voor je broer, schoonzus en jullie! Is het hun eerste?

16. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    yep! en ze waren volgens mij al een hele poos bezig. Zij heeft nl. vertelde ze gisteren al een kijkoperatie gehad om te kijken of haar eierstokken wel in orde waren.
    Dit was hun laatste maand en dan zouden ze behandelingen/medicatie gaan krijgen om te kijken of het zou lukken. Ze hadden in ieder geval maar 20% kans dat het zou lukken... en deze laatste maand is het dus gewoon raak! :)
    Ook gezien zijn leeftijd wel fijn dat het nu gelukt is, want hij is nu 41...

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oh wat super jedalin! altijd blij om te horen dat de wens bij een ander ook vervuld wordt!

bereke: ik was ook zo zenuwachtig om weer te beginnen heb daardoor nauwelijks van mijn laatste twee weken genoten.

18. bereke

bereke Niet meer actief

Oh da's echt wel fijn dan Jedalin!

Ja ik probeer om het niet mijn laatste weken te laten verprutsen.

19. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hey dames, Dank voor de felicitaties. We hebben hier een erg hardnekkig overgeef-diarree-virus gehad deze week, dus de kraam week was verre van ideaal.
    Gelukkig zijn Olivier en ik overgeslagen en lijken mijn andere mannen weer aan de beterende hand.
    Met Olivier gaat het echt geweldig. Voorbeeldig kindje wat lekker drinkt, slaapt, maar ook heel eigenwijs om zich heen kijkt.
    Lex en Midas vinden hem heel lief, maar waren zo ziek dat we ze nog niet veel bij Olivier in de buurt hebben gelaten. Komt volgende week weer.
    Groetjes!!!

20. bereke

bereke Niet meer actief

Helena, jammer dat je mannen ziek zijn geweest maar gelukkig dat jij en Olivier eraan ontsnapt zijn. Hopelijk wordt de komende week een week van gewoon genieten van elkaar!

Deel Deze Pagina