Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeetje

    jeetje Actief lid

    4 apr 2007
    251
    0
    0
    Linda, hier ook nog van harte gefeliciteerd met Evy en Timo! Fijne dag zaterdag!

    Jedalin, jij ook van harte gefeliciteerd met Daan en Jesse, wat sneu dat Daan op zijn verjaardag de waterpokken heeft.
     
  2. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Daan en Jesse, gefeliciteerd met jullie verjaardag!!!
    Ik wens jullie en natuurlijk Jedalin en Jedalin-man een heel fijne dag!!
    :D
     
  3. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Jedalin, hoe voelt jouw kleine man zich nu met de waterpokken? Ik hoop niet al te ziek!
    Nog een raar gevoel bij deze dag?

    Linda, fijn dat je een leuke dag hebt gehad gisteren en veel plezier zaterdag!

    Jeetje, hoe is het met jou?
     
  4. jeetje

    jeetje Actief lid

    4 apr 2007
    251
    0
    0
    Hier gaat alles zijn gangetje. Heb eigenlijk niet zo heel veel te vertellen geloof ik......
    Kinderen doen het geweldig, Bas wordt echt zo wijs, echt grappig. En Thijs en Daan, ook echt heerlijke mannetjes. Na een best moelijk eerste jaar hebben we allemaal wel het ritme gevonden geloof ik. Ik geloof dat ik eindelijk ontzwangerd ben, haha, de moodswings zijn in ieder geval redelijk weg en ik herken mezelf weer....
    Ik vind het echt superleuk om te zien wat voor een band Thijs en Daan met elkaar hebben, zoals ze met elkaar kunnen knuffelen bijv. echt geweldig. Maar ook heel boos op elkaar kunnen zijn. En Bas doet daar lekker aan mee. Hij heeft nog steeds zijn jaloerze buien maar dat is ook niet zo raar natuurlijk en hoort ook bij zijn leeftijd, maar hij kan ook zo ontzettend lief voor ze zijn.

    papfles: die geef ik altijd met hun liggend op een matras (dat ligt er nog van toen de nachten zo drama waren en wij daar gingen slapen) en hun hoofd op een kussen. Ze houden hem dan zelf vast en ik kan ze dan ondertussen verschonen. Dat gaat lekker snel op deze manier en omdat wij om 6.45 alle 5 de deur uit moeten als ik dagdienst heb is dit een prettige en rustige manier. Vriendlief gaat dan ondertussen naar Bas. Die krijgt ook nog steeds een papfles maar hij zit dan op schoot.

    Veel poep met waterpokken? Kan ik me eigenlijk niet meer herinneren...nu poepen ze hier zowiezo heel veel.....ik weet nog wel dat Bas ook hele ontstoken ogen had toen.....snot kwam overal vandaan. Daan had geen ontstoken ogen toen volgens mij.....En Thijs heeft maar een paar pukkeltjes gehad. We hadden er een schuimspulletje voor wat je bij de apotheek kunt halen. Is tegen jeuk en tegen littekens.

    Fietskar: wij hebben een kidscar voor een prikkie op marktplaats gekocht en bevalt super. Makkelijk aan en af te koppelen en een harde bak. Alleen kan hij de bocht in de poort niet maken maar dan laat ik 'm eerst voorom staan, kinderen uitladen en dan later achterom rijden.
     
  5. bereke

    bereke Niet meer actief

    Hier niet bijgelezen. Laptop was kapot en heb pas sinds gisteren een nieuwe die ik dan ook nog niet geinstalleerd kreeg. En nu zit ik met twee zieke kindjes. Na hun allereerste dag in de opvang al ziek :(.

    Hopelijk heb ik vlug wat tijd om bij te lezen!

    Nog een late maar welgemeende gelukkige verjaardag voor Evy en Timo en voor Daan en Jesse ook natuurlijk!
     
  6. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Bereke hoe gaat het nu?

    Hier gisteren verjaardag, was echt goed geslaagd, heb er zelf ook van kunnen genieten, we hadden precies goed niet te veel mensen, taart was feest, Evy blijkt de zoetigheid heerlijk te vinden, geef Timo maar een boterham met smeerworst ;). Ze hielden het goed vol, heb wat gerekt met slaapjes en nu slapen ze een gat in de dag, ze zijn nog nauwelijks op geweest hihi.

    Ze kregen gisteren een loopkar en ze liepen er zo mee weg! (papa moest wel even de wielen strak maken anders vlogen ze door de kamer hihi).

    Foto's binnenkort op hyves, volgens mij hebben vooral de opa's foto's gemaakt hihi.
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jedalin en Jedalinman,
    Alsnog van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag
    van Daan en Jesse!


    Linda en Lindaman,
    Alsnog van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag
    van Evy en Timo!
     
  8. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Poeh, wat gaat de tijd toch snel! 1 maart schreef ik een berichtje en dacht vlug dat bericht verder af te komen maken en inmiddels hebben we alweer de 13e, kortom op alles en iedereen reageren dat zit er niet in denk ik ;). Zit nu lekker aan een kom soep en dacht kan ik mooi ondertussen hier gaan lezen.


    Bereke,
    Jij binnenkort dus weer aan het werk, kan me voorstellen dat dat idd spannend is, hoewel toen ik bij Malou en Ruben na een maand of 6 weer ging werken had ik er echt wel zin in eigenlijk. Ow tjee wat naar dat ze na de eerste dag kdv al ziek zijn :(. Arme poppetjes :(! Hopelijk zijn ze snel weer beter. Is het verder wel goed gegaan het eerste dagje kdv?

    Silvia,
    Fijn dat de meeting leuk was! Dat je Luuk en Sanne thuis hebt gelaten kan ik wel inkomen hoor, hopelijk volgende keer dan maar toch? De update over ons die zou nog komen, maar is niks van gekomen toen, sorry, maar komt er zo aan hoor :D! Whaha jouw fles in de mond verhaal klinkt maar al te grappig :D zie al helemaal 2 van die hongerwolfjes die de fles haast opvreten :D!

    Jedalin,
    Gefeliciteerd voor je schoonzus :D! Fijn dat ze na lang wachten toch een wondertje mogen verwachten! De vraag was niet aan mij, maar wij gaven/geven de bost/fles smorgens altijd in ons bed of in hun bed omdat ze daarna vaak nog even gingen slapen. Bij Malou en Ruben is de we gaan weer slapen tijd inmiddels al even voorbij, maar Benthe wil dat een enkele keer nog wel doen. Hmm waterpokken das echt bagger :(! Hopelijk zal het snel verdwijnen! Hier is het op het kdv ook ‘aanwezig’ maar nog niet overgesprongen (klopt even af).

    Helena,
    Fijn dat jij en jullie kleinste wondertje niet hetzelfde virus als de rest gekregen hebben, maar alsnog heel naar voor de rest. Fijn dat Lex en Midas hun broertje lief vinden :D! Schattig toch he?

    Maaike,
    Heb je misschien enig idee hoe het komt dat ze zo huilen wanneer ze een nachtje bij opa/oma geweest zijn? Is het misschien dat hun te druk doen ofzo? Of zich niet aan soort van het ritme van jullie kids houden? Wellicht is dat iets om naar te kijken? Aan de andere kant zijn ze natuurlijk ook nog wel erg klein :). Voor antwoord op je vaccinatievraag ben ik erg laat, daarbij hebben ze hier pas met 5 en 6 mnd de eerste vaccinatie gekregen en niet zoals in het rvp beschreven, maar hier hebben ze nooit last gehad van iets na een vaccinatie. Alleen is Ruben eens vreselijk ontroostbaar geweest enkele dagen erna, maar wat dat geweest is? Geen idee.

    Marye,
    Hmm erg ‘prettig’ idd de tijden dat ze hoe dan ook altijd bij je willen zijn en ze eigenlijk niet willen dat je bij ze vandaan gaat. Denk dat je er weinig aan doet, ik heb altijd geprobeerd me er maar niet te druk om te maken en ze overal maar mee heen te ‘slepen’ (lees meenemen toen ze er zelf nog niet konden komen of toen ze het wel konden gewoon mee laten komen. Hopelijk is het snel weer voorbij ;)!

    Habibas,
    Gelijk heb je hoor, zo af en toe een dagje voor jezelf is heerlijk! En wanneer dat ook gewoon af en toe mogelijk is zou ik zeggen zeker doen :D! (al ben ik daar zelf een hele slechte in geweest altijd en misschien wel nog steeds.

    Linda,
    Zo te lezen is de verjaardag een fijne dag geweest! En ja zeker een afsluiting van een heel bijzonder jaar! Dat er nog maar vele bijzondere jaren mogen volgen! Al is het jaar waarin ze geboren zijn en alles uiteraard wel een heel erg bijzonder en speciaal jaar. Wat heb je voor traktatie gedaan op het kdv? Wij moeten binnenkort ook weer maar heb totaal geen idee wat we moeten doen…zucht...ben zo moeilijk in dat soort dingen, haha.

    Jeetje,
    Fijn dat het met de kinderen gewoon erg goed gaat! Het niks te vertellen hebben, komt mij wel bekend voor. Klinkt misschien stom, maar het gaat gewoon zn gangetje dus wat moet je vertellen. Maar vooruit, fijn dat het gewoon goed gaat, dat mag ook toch? Gewoon heerlijk genieten van je gezinnetje, van elkaar, dat zijn mooie dingen! Fijn dat je zelf weer een beetje het idee hebt jezelf te zijn, haha dat klinkt gek :). Fijn dat het tussen de kids ook goed gaat, al hebben ze soms natuurlijk ook momentjes dat het niet zo gaat samen, denk dat dat heel normaal is.



    Hier met de kinderen alles helemaal goed! Ze doen het gewoon prima! Benthe alweer echt bijna 2, gaat zo hard! En dan Malou en Ruben alweer 3.5, nog even en ze moeten naar school. En eigenlijk zie ik daar zo tegenop, stom misschien en we weten natuurlijk allemaal al als we zwanger zijn dat die tijd ooit gaat komen, maarja het gaat mij eigenlijk te snel hoor :( maar vooruit we hebben nog een half jaar om er helemaal klaar voor te worden, haha. Met mijzelf blijft het op het moment een beetje hangen en zoals vriend het mooi verwoord is het hier nogal buiig, maarja daar is gewoon even weinig aan te doen, vooral de regenbuien die over wangen lopen zijn met regelmaat nodig en kunnen zeker opluchten.

    Verder zijn we gister terug gekomen van disneyland. Zijn woensdag ochtend rond 5 uur vertrokken en waren gister om geloof rond 7 uur weer thuis. Heerlijke dagen gehad, hebben super genoten, de kinderen vonden het ook helemaal super! Waren dus heel geslaagde dagen, even lekker ertussenuit was fijn. Maar naast dat het geweldig was, was het ook behoorlijk vermoeiend en niet alleen voor de kids! Haha, deze mama had het ook behoorlijk gezien en 4 dagen of nouja 3.5 dagen was precies lang genoeg hoor. Smorgens zeker om 7 uur uit bed om iedereen in orde te maken, ontbijten, naar het park en dan pas elke keer om rond half 10 savonds in het hotel, das toch wel vermoeiend, dan weer iedereen in bed krijgen en uiteraard onze jongste prinses die snachts nog wel eens een slokje drinken lust zijn dat best korte nachtjes voor iedereen :D. Maar het belangrijkste is dat het fijn was en dat is het geweest dus helemaal super :D!

    Liefs Hanneke!
     
  9. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Gaaf Hanneke, ben er ook een keer geweest, is echt leuk, had ik trouwens niet gedacht, had nooit zoveel met disney maar wil zeker ook ooit met de kinderen.

    Ik heb een plaatje van woezel en een plaatje van pip uitgeprint met daarbij evy 1 jaar en timo 1 jaar, beetje crea doen in Word, geprint op dikker papier, uitgeknipt en op een knijper geplakt, met van dat dikke foamdubbelzijdig, vervolgens de knijper aan rozijntjes en aan mini-ontbijtkoekjes. Evy had Pip en Timo Woezel.
     
  10. silvia009

    silvia009 VIP lid

    13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente

    Klinkt super leuk heb je er geen foto van? of heb je die op hyves staan???
    ik ben ook op zoek naar ideetjes voor Mathijs als hij drie word en voor Luuk en Sanne hun 1e verjaardag
     
  11. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ja staan op hyves!
     
  12. Habibas

    Habibas Actief lid

    26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry meiden, merk net als veel andere mama's dat ik hier steeds minder kom, omdat ik de meeste van jullie op Hyves heb.

    Linda en Jedalin: natuurlijk had ik jullie al gefeliciteerd, maar hier nogmaals van harte met Timo en Evy, Daan en Jesse!!
    Klinkt als een leuke verjaardag Linda! En Jedalin, hoe was het vandaag?

    @Hanneke: gaaf zeg Disneyland! Ik wil er ook met de meisjes heen als ze wat ouder zijn. Toen ik jong was, ben ik er ook geweest (1 van de eerste jaren dat het open was...), geweldig vond ik het!

    @Bereke: hoe ist nu met je kindjes? Gaat het wat beter?

    Nou, ik hou het even kort, we zijn bezig met vakanties boeken voor juni en september, lastig hoor....
    Luca, ik was op zoek naar jouw huisje in Frankrijk waar jullie vorig jaar waren.... kun je die link nog eens sturen, als je het nog hebt? Thanks!!

    Hier gaat het verder prima. Over 10 daagjes worden de meisjes 1 jaar!
     
  13. bereke

    bereke Niet meer actief

    Nee nog niet beter jammer genoeg. Vandaar ook nog niet bijgelezen... .
     
  14. sascha78

    sascha78 Actief lid

    3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk ook alleen nog maar lees. Het ging eventjes vooral over babyvoeding en daar zit ik allang niet meer in (Vandaar het peutertopic) mijn meiden gaan al bijna naar de basisschool!

    Met de meiden gaat het verder goed. Allana zat de laatste keer rond de 300 bloedplaatjes en dit is gemiddeld. Daarom hoeft ze pas in mei weer te komen. Ze is er verder ook niet ziek onder, hoeft geen medicijnen en of het over gaat of niet, dat moeten we afwachten.

    Verder beginnen de meiden steeds leuker met elkaar te spelen. Samen bouwen met de duplo of rollenspel met de barbies of de baby's. Erg leuk om te zien. Het hele ziekenhuis gebeuren wordt via het poppenspel verwerkt.

    Zijn er hier ook nog mama's lid van de NVOM? Wie van jullie gaat er 17 april ook naar het dolfinarium voor de helft van de prijs? Wij gaan in ieder geval wel.

    Nog even spammen:
     
  15. sannie30

    sannie30 Fanatiek lid

    24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hoe gaat het met iedereen? Van 't mooie weer aan 't genieten? ;)

    Hier een verschrikkelijke week achter de rug, met een aantal slapeloze nachten. Afgelopen zondagavond bij de hap gezeten met Stan; oorontsteking ( 2e binnen 3 maanden tijd) en maandagmiddag met Wessel; dubbele oorontsteking :$. Heel wat onstoken oren, en bijbehorende pijn dus. Vandaag was al wel goed te merken dat de antibiotica aan begint te slaan, dus het gaat al weer wat beter gelukkig. Meteen maar even van 't mooie weer genoten en een rondje door de stad gemaakt voor hun eerste echte paar schoenen ( met harde zool). En ik weet niet hoe dat bij jullie was, maar ik heb echt het idee dat ze hierdoor nu echt veel beter staan. Zouden ze hierdoor nu ook sneller los kunnen staan en gaan lopen?? Wessel kan al een beetje aan 1 vinger bij mij meelopen, dus ik vraag me af hoe snel hij zelf zijn eerste stapjes zal gaan zetten....
     
  16. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    @sascha hier sinds kort ook lid maar wij kunnen niet in april, misschien de volgende bijeenkomst want ik krijg wel langzaam wat vragen over het 'tweeling-zijn' ze beginnen hier ruzie te maken over speelgoed en soms zitten ze elkaar flink in de weg, hebben/krijgen wij een ruzie-tweeling of hoort het erbij?

    @sannie: ik begreep altijd dat ze het beste op blote voetjes leren lopen, vandaar ook die slofje zoals zootjes, na lang zoeken heb ik ze van shoos!enzo besteld en ze bevallen erg goed, nu het van de week zo lekker weer was hebben ze die buiten ook gewoon aan gehad.

    @habibas: als het goed is had ik je via m'n telefoon (hyves) al gefeliciteerd met je meiden maar bij deze ook nog even van harte en wat een geweldige foto's!!!!!!!!!!!!

    Hier:

    Terug van Landal! Was heerlijk echt kunnen genieten en we hadden natuurlijk mega mooi weer, kindjes hebben veel buiten gespeeld alleen vinden ze zand en gras niet zo leuk...

    Evy gaat helemaal top, volgens ons uit haar sprongetje en echt super wijs en bijdehand, we lachen ons een breuk. Timo zit midden in een sprong en meerdere tandjes en een kies komen door dus hij huilt de hele dag, gelukkig kunnen we nu afwisselen en er voor hem zijn al zijn we wel uitgeblust als hij om 19 uur in bed ligt.

    Evy gaat echt richting 1 slaapje maar Timo heeft er echt nog 2 nodig dat is nu wel wat lastig. Hoe deden jullie dat?

    Verder heeft evy uitslag bij haar mondje door de puf, balen, nog beter schoonmaken na het pufje dus... misschien even maandag ha bellen of we er wat aan kunnen doen.

    Oja vandaag een jaar geleden was ik uitgerekend.....

    trouwens ik heb zoiets leuks via internet gekocht, een hoes om van je voedingskussen een poef te maken, echt super leuk, heb 'm net binnen, de kinderen klauteren en al een beetje op:

    http://www.appeltjesenperen.nl/a-16061004/poefs-hoezen/zoo-losse-poef-hoes

    Oja ook nog naar cb geweest, timo was vorige week vrijdag 11,0 kg ;) en evy 9,7.

    nou nu weet ik even niks meer, gaan straks lekker slecht pizza bestellen.
     
  17. Hoi meiden...

    met welke leeftijd knderen mag je hier aan schuiven..

    ik ben sinds 3 maart mama van 2 mooie meiden..

    groetjes yippie
     
  18. silvia009

    silvia009 VIP lid

    13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Yippie je mag meteen aansluiten hoor ;)
     
  19. Troetelbeertjes

    Troetelbeertjes Fanatiek lid

    26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Yippie, welkom! :)
     
  20. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Soms heb je van die dagen dat alles lekker loopt en echt van een leien dakje gaat.. en soms heb je van die dagen... (die kent iedereen vast ook wel ;) ) Carmen is bijna uit dr sprong maar Devin zit er nog middenin, veel huilen/mopperig, snel moe, snel wakker ^^ en hij weigert te drinken. Hij is niet ziek dus ik wijt t maar aan een sprongetje? Weet ook niet zo goed of ik dan de uitgerekende datum moet aanhouden of niet. Staan verschillende meningen over op i'net. Maar iig.. voor de rest gaat t goed met de aapjes ;) Carmen kletst al weken de oren van je kop en kraait naar lieve lust hahaha. Devin begint ook al wat te babbelen en ze hebben sinds een week of 2 hun handen ontdekt. Omdraaien doet Carmen nog niet terwijl ze 2 weken geleden op t punt stond om dit te doen van rug naar buik. Ach t gaat al hard genoeg allemaal. Ze zijn al weer 4 maanden! ^^
    En iedereen die ik spreek vind t knap dat ik/wij t zo redden met 3 kids, ehh sja je zult wel moeten he?! :) Gelukkig slapen ze de avonden en nachten goed dus dat is natuurlijk al heel goed.
     

Deel Deze Pagina