yippie welkom, echt een jaar verschil met die van mij en patroeschka klinkt goed, volgens mij heb je het inmiddels goed onder controle of niet? hier werd het vanaf een maand of vier idd stukken beter te doen en idd respect want jij hebt nog een derde en je moet wel haha maar toch is het maar knap al weet je gewoon niet beter als je tweeling de eerste zijn, jij ziet echt verschil natuurlijk.
thx dames.. wat leuk om ook met jullie mee te kletsen.. onze meiden zijn geboren met een gewicht van 2070 en2930.. eva is gewoon geboren en vanja via de keizersnee.. ik woon in het oosten van het land en ben 34.. zo mocht je nog meer willen weten dan horen we het wel.. groetjes Yippie
Pffffffffffffff, yep die kennen we hier ook! AFgelopen weekend weer met 2 krijsers gezeten. Bezoek aan de hap met eentje ( mevrouwtje, uw kind is verkouden.....). gisteren weer een bezoekje aan eigen huisarts; kabouters hebben allebei weer ( ja weer!!!!!) dubbele oorontsteking. Dat is nu de tweede keer in 2 weken tijd. Vorige antibioticakuur heeft niet voldoende geholpen. Dus nu hebben ze weer een andere kuur.
Vandaag even bijtanken. Kids zijn bij mijn schoonouders (zijn gastouder) en ik ga zo even heerlijk slapen! Wilde vandaag eigenlijk de babydozen vd prenatal ophalen maar daar heb ik écht geen puf voor. Carmen en Devin waren er vanochtend weer om 4.45 en 5.15 bllgg.
vond de dozen tegenvallen trouwens, was er helemaal voor om gereden had ik net zo goed niet hoeven doen
Ach heb ik een goede reden om morgen even te shoppen voor Justin (hemdjes, t shirtjes voor de zomer).
Hey dames, Ik kom hier nog vrij weinig, ook omdat ik de meeste dames op hyves heb, maarf leuk om te lezen dat er nog gepraat wordt. Patroeschka, wij hebben er sinds kort een derde kindje bij en ik vind het ook een heel ander verhaal met drie kinderen. En ik denk dat wij dan nog wel het voordeel hebben dat we de tweeling eerst hebben gekregen. Petje af voor jou. Yippie, gefeliciteerd met je meiden! Hanneke, hoe gaat het ondertussen met jou? Ik lees dat jullie lekker weg zijn geweest met het gezin. Leuk hoor! Hoe is het met jezelf? Hier alles oké. Olivier doet het redelijk. Spuugt nog wel veel en heeft nog wat moeite met zijn ontlasting, maar dat komt vast snel goed. Lex en Midas zijn al aardig gewend, maarf als ik aandacht geef aan Olivier moeten ze altijd net toevallig even op schoot zitten Groetjes allemaal!
hier werd het ook krap met 4 maanden, vooral Timo, al vonden zij het niet erg, ik heb het wat gerekt en uiteindelijk met bijna 6 maanden over.
Goh zeg, wist wel dat ik hier al even niet geweest was omdat er hier vrijwel niet geschreven werd voor mijn idee, maar zie net dat mijn laatste bericht was toen we uit frankrijk terug gekomen waren, kortom wel erg lang geleden dat ik hier echt schreef. Inmiddels ben ik wel 'geupdate' haha, ik heb namelijk een hyves , alleen tja ik zet er geen foto's op en heb gewoon niemand van wie ik ken als 'vriendje' uitgenodigd. Het was meer omdat ik iemand (niet hier van zp overigens) haar blog wilde lezen en daarvoor een hyves nodig had. Denk dus ook dat het vrij weinig zin heeft jullie uit te gaan nodigen en adressen te ruilen enzo . Linda, Dankje nog voor het uitdeelidee ! Klinkt zoals al gezegt word idd leuk. En natuurlijk zijn rozijntjes/ontbijtkoekjes erg lekker ! Fijn dat jullie vakantie lekker was. Dat gras en zand niet leuk is en 'eng' voelt aan de voeten herken ik wel, wat hebben wij het grappig gevonden. Hadden we een zandbak gekocht, zetten we ze erin, nou dat was krijsen...Maar ach, komt allemaal goed inmiddels zijn ze er niet meer bang van, helaas kan ik haast zeggen haha. Het wisselend slapen, tja je doet er denk ik weinig aan. Leg je de een op bed als die niet moe is krijg je daar 'problemen' en houd je de ander wakker die wel moe is krijg je daar weer 'problemen' mee. Het is denk vooral even de tijd uitzitten tot ze weer een beetje 'bij elkaar' getrokken zijn kwa slaap nodig hebben. Habibas, Inmiddels zal het al wel gelukt zijn hoop ik met het zoeken naar een leuke vakantie, maar lastig is het idd wel. Vooral ook zeg ik altijd omdat je niet weet wat je daadwerkelijk aantreft, voor jezelf niet eens zo erg, maar met kids vind ik het toch wel iets belangrijkers. Die tien daagjes zijn inmiddels al lang voorbij, sorry. Maar wel alsnog van harte gefeliciteerd met de eerse verjaardag van Nynke en Bente, hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad! Sascha, Kan het me wel voorstellen hoor dat je niet echt meer schrijft, maar ook heb ik soms weleens het idee wat moet ik schrijven want er zit zo een 'gat' tussen. Wel herken ik natuurlijk regelmatig nog dingen van Benthe hierzo, die zit meer 'in de leeftijd' van hierzo . Fijn dat jouw meiden lekker samen spelen hoor! En idd de basisschool is in aantocht, spannend! Althans ik vind het wel hoor en hier duurt het nog wat langer! Heel veel succes alvast in het dolfinarium, en nope wij zijn geen lid daarvan. Sannie, Hopelijk zijn de ziektes inmiddels allemaal weer weg en word er snachts weer geslapen. Hmm dat van het sneller lopen door de harde zool schoentjes weet ik niet. Wij hebben pas harde zool schoentjes gekocht toen ze al konden lopen, voor die tijd liepen ze vooral op de blote voetjes en nu binnenshuis eigenlijk ook nog altijd. Succes met de eerste stapjes iig . Yippieajee, Van harte gefeliciteerd geboorte van jullie 2 dametjes! Volgens mij ben je hier welkom vanaf de geboorte hoor ! Ennn geloof ook niet dat er een 'eind grens' is . Mooie gewichten, maar wel echt een verschil tussen de twee meiden he? Mag ik vragen of daar een speciale rede voor is? Of weten jullie er eigenlijk geen rede voor en is het gewoon zo gegaan om het zo te noemen? Patroeschka, Fijn dat het met de kleintjes gewoon lekker gaat! Ja een keer wat mopperig enzo, das altijd wat minder, maar verder gewoon goed dan is er weinig te klagen zegmaar. Ahh heerlijk dat gebrabbel he? En nu in tweevoud in huis, heb jij nou ook echt heel erg van he dat was bij Justin heel anders? Oke tuurlijk hij was de eerste en dit nummer twee en drie, maar toch 1 baby en 2 baby's is toch een verschil vind ik . Hier niet zulke mega grote kindjes, hier hebben ze tot 10 mnd in de wagenbakjes gelegen en zijn daarna over gegaan naar de zitgedeeltes. Helena, Vind het fijn ook weer eens een berichtje van jou te zien ! Fijn dat het zo goed gaat met de kleine vent. Redelijk wat spugen is wat minder en de moeite met de ontlasting is ook niet prettig natuurlijk. Maar verder hopelijk vooral genieten! Fijn dat Lex en Midax al lekker gewend zijn en ach die 'toevalligheidjes' worden ook vanzelf wel weer minder, wel herkenbaar. Hier met de kids echt helemaal super! Gewoon weinig te vertellen eigenlijk. Bedoel Malou en Ruben, tja die gaan gewoon zn gangetje of het gaat gewoon zn gangetje met ze. Met dit mooie weer zijn ze lekker buiten aan het rommelen natuurlijk, daar houden ze wel van. Benthe is wat dat betreft net even iets anders, die is het liefst allemaal maar bij mij, zit ik hier dan is zij hier, zit ik daar dan is zij daar. Ben ik binnen is zij binnen, ben ik buiten is zij ook buiten. Ach ik vind het wel best hoor, weet eigenlijk niet hoe dat toen was met Malou en Ruben toen ze 2 waren, al gingen we toen natuurlijk net de winter in. Maar misschien komt het ook doordat zij echt 'elkaar' hebben en zij natuurlijk echt wel mee mag spelen, maar toch echt meer in haar eigen ik wereltje leeft nog. Ben blij dat het gewoon weer lekker, we-rommelen-wat-buiten-in-de-tuin-weer is ! Met mijzelf, ja dat gaat op en af, hobbelig. Ene keer wat vooruit dan weer iets achteruit of wat stil staan en vervolgens maar weer wat stappen vooruit. Kan namelijk niet zeggen dat het achteruit gaat, maar dat het met sprongen vooruit gaat ook niet. Er word wel aan goede zaken gewerkt en dat is prettig. Toch bepaalde dingen die als het goed is straks een mooi plekje krijgen ergens in mij terwijl ze nu ergens in mij liggen op een grote warboelige hoop. En dit lekkere weer zorgt er natuurlijk ook wel voor dat ik me iets prettiger voel, bedoel een lekker zonnetje enzo dat doet een mens al snel goed. En nu ga ik er een eind aan maken, want jullie denken vast, daar heb je haar weer met haar mega lange berichten. Liefs Hanneke.
Zo, het is hier wel een stuk rustiger sinds de meeste meiden op hyves actief zijn! Ik kijk inmiddels ook mee op hyves, alleen zet ik zelf geen www'tjes neer. Dus hier maar een korte update van mijn kant. We hebben inmiddels de 14 maanden check en BMR vaccinatie achter de rug. Allemaal goed verlopen en een stuk relaxter dan de 11 maanden check omdat lucaman mee was. T ristan is alweer bijna 84 cm, en 10,4 kg. R afael is bijna 81 cm en 9850 gram. Nog steeds lange, slanke ventjes. Verder gaat de ontwikkeling van R afael uitstekend met zijn los lopen sinds hij 12 maanden was, en ook zijn taalbegrip en woordjes zeggen is heel goed. T ristan is nog steeds een stuk langzamer, maar nu hij kruipt, zich tot staan optrekt en zelfstandig stapjes zet langs meubels, gaat dat ook goed. Verder zegt hij ook genoeg woordjes, maar merk ik dat hij nog wat minder begrijpt dan R afael. Maar dat komt ook vast vanzelf. T ristan is de laatste tijd heel leuk bezig met protesteren als iets hem niet zint . Zoals gister bij het CB, was het de hele tijd hard HUUUUUH tegen mij zeggen, met een protest uitdrukking. En vanmorgen sprak ik R afael even met een zwaardere stem toe omdat hij alweer al zijn brood op de grond gooide. Dan word R. een beetje kribbig en gooit alweer alles op de grond , maar bij T. was het weer HUUUUUHH en hij wilde eerst even geen hapjes meer. Volgens mij kwam hij op voor zijn broertje . maar na een kusje op zijn voorhoofd was het weer over @Hanneke: fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes! Ik denk dat het behoorlijk 2-ling eigen is om zo met elkaar te zijn. En jouw kleinste zo op jou gericht, klinkt best lief Fijn dat het betere weer een goede uitwerking op je heeft. Ik hoop dat je je snel nog wat beter gaat voelen! @Helena: ik kan me voorstellen dat het druk is hoor. Hoe gaat het nu met Olivier? En begin jij weer wat te herstellen van de bevalling en zwangerschap? @Patroeschka: ik gebruikte hier altijd een draagzak/doek en maxicosi op de wagen. Na 7-11 maanden zijn we langzaam overgegaan op de buggy-stand. @Sannie: zwaar als ze ziek zijn hoor. Hoe gaat het nu met hen? @Habibas: heb je al een keuze gemaakt wat je met vakantie gaat doen?
Hanneke ze wisten van af het begin dat vanja kleinere was.. ze dachten een pond.. maar bij de geboorte bleek het een kilo te zijn.. reden is onbekend placenta's zijn opgestuurd dus ben benieuwd bij de controle 27 april of daar al wat over bekend is.. ze doen het verder goed dus denk dat het gewoon een klein fijn meisje is.. groetjs Yippie
Hi meiden, even een kort berichtje van mij vanaf mijn iPad..... Sorry dat ik zo keiweinig nog schrijf hier, maar ik merk dat ik Hyves toch wel heel erg makkelijk vind.... Ik heb weinig tijd om veel bij te lezen..... Geen excuses natuurlijk, maar zo gaat het helaas bij mij wel. Morgen ga ik op jullie allemaal reageren, nu lekker naar mijn bedje. He was een lange dag, Bente was om 5.15u wakker... Tot morgen! X
Ik zit net terug te lezen en was 10 bladzijden teruggegaan, maar stiekem heb ik maar 2 pagina's aan berichtjes gemist, dus kennelijk wordt er uberhaupt heel weinig nog geschreven.... @Bereke: hoe ist met jou kleintjes? Gaat het al wat beter met ze? Niet meer zo vaak ziek? Ik hoop het! Je hebt het echt voor je kiezen gekregen. @Sannie: zijn ze weer helemaal beter? En kan Wessel inmiddels loslopen? Das trouwens echt snel!! Supergoed! @Linda: die hoes is echt leuk, wat een goed idee! Doe je daar het hele kussen in of alleen de inhoud? Vast een domme vraag Zitten ze al op 1 slaapje? En hoe is het met de tanden en kiezen van Timo? Is hij al vrolijker? @Yippieajee: welkom hier! Bijna dezelfde gewichten als bij ons. Wel heftig 1 via de gewone weg en ook nog een keizersnee. Ben je al een beetje hersteld? @Patroeschka: heel herkenbaar die pittige zware dagen, gelukkig komen er weer betere en leukere! Ik vind het ook knap hoor, 3 kindjes!! Ik heb mijn handen vol aan die 2 kleine ondeugden! Hier zijn ze al overgegaan met ongeveer 5 maanden naar de gewone wagen. Dat ging beter dan ik had verwacht. @Hanneke: leuk om weer een update van jou te lezen! Wat fijn dat het super gaat met de kids. Beter kan niet! Dat weer is heerlijk he!? Jammer dat het nog zo wisselend met jezelf gaat. Wie weet zal de komende zomer veel orde komen in de dingen die nog geen echt plaatsje hebben. Succes meid! @Luca: wow, die Rafael gaat hard zeg! Jeetje! Ook al woordjes zeggen..... Super! En Tristan gaat lekker zijn eigen weg, maar komt er ook wel zo te horen! Hij weet in ieder geval goed wat hij wil HUUUUUHH :-D @Hanneke en Luca: lief dat jullie ernaar vragen. We hebben inderdaad een vakantie geboekt. Helemaal blij!! We gaan naar Menorca (het buggy-eiland). Vooral omdat we daar een mooi laagbouw appartement hebben aan het zwembad. Dat kunnen we dus lekker aan het zwembad liggen als de meiden liggen te slapen en ook eten in het restaurant als de meiden slapen. We hebben gekozen voor all-inclusive, dan hoeven we niet elke avond te koken. En als de meiden moe zijn van het spelen, schuiven we even aan het buffet aan en kunnen ze daarna naar bed. Ideaal lijkt me, dus veel zin in! Verder gaat het hier zijn gangetje. Mijn lief was vorige week in de USA. Daar zag ik erg tegenop, maar het is heel goed gegaan. Mijn ouders en schoonmoeder zijn alle 2 dagen geweest en de rest heb ik alleen gedaan. Goed te doen! De meisjes ontwikkelen zich motorisch snel: blokjes uit elkaar halen en weer in elkaar zetten. Bente loopt inmiddels achter de blokkenkar! Ze zijn wel heel erg aanhankelijk en willen veel bij me zijn (net als Benthe Hanneke!) en dat is best wel vermoeiend af en toe. Ze zitten in een rare fase wat slapen betreft. Ze liggen tot 20.30uur te keten in bed en zijn rond 6uur alweer wakker, dus korte nachten. Overdag is het zeer wisselend, meestal nog 2 slaapjes.... Nynke heeft krentenbaard gehad vorige week, maar dat is mbv AB weer helemaal weg. Ze had er gelukkig niet echt veel last van. Met mij gaat het wel prima. Volgende week gaan we over naar ons grote nieuwe ziekenhuis met het werk. Dat vind ik wel keispannend, maar ook heel leuk. Nou meiden, ik ga maar weer eens iets nuttigs doen voor de meiden weer wakker worden. KUS
Luca, Mooi zo dat het helemaal goed was bij het cb! En dat je met zn twee ernaar toe kon is natuurlijk ook wel erg prettig. Zeker als ze een vaccinatie krijgen. Mooie gewichten en lengtes lijkt me hoor! Whaha je HUUUUUH verhaal vind ik geweldig ! Heerlijk toch dat je ze zo echt leert kennen zegmaar, dat ze toch echt meer zichzelf gaan uiten, of ja hoe moet ik dat omschrijven. Enne idd, Het komt vast goed hoor met die mannen, ondanks dat T nu iets minder kan/begrijpt dan R. Niet iedereen is immers hetzelfde! En als het geen tweeling geweest was had je wellicht niet eens vergeleken enzo . En die kleine hier, das idd erg lief maar soms vraag ik me weleens af of ik nou honing aan mn kont heb of dat ze iets van me wil maar ik haar niet begrijp...haha, maar denk dat ze gewoon bij me wil zijn ofzo. Jippieajee, Dankje voor je uitleg, hopelijk kwam het niet te nieuwsgierig over, maar vroeg het me gewoon af. Maar afwachten dus nog even of er iets uit onderzoek van de placenta's zal komen. En anders, tja je doet er toch niks aan, wel dan? Het ene kindje is immers groter als het andere. 'Als ze maar gezond zijn' zeggen ze dan he . Geniet maar lekker van jullie kleine meisjes! Habibas, Idd erg weinig, ik had bijna een maand geleden een reactie geplaatst en die stond op de vorige pagina (hoewel ik volgens mij de instellingen toen veranderd heb dat ik meer berichten op 1 pagina heb ipv de gewone 10/15?). Maar is niet anders, mss komt het gewoon ook wel wat sommige al aangeven omdat ze meer op hyves met elkaar praten. Hmm verhuizen met het werk? Ziekenhuis? Das zeker spannend lijk me, maar uhm haha dit gaat vast heel stom klinken, werk jij in het JBZ? Die gaat namelijk ook zo ongeveer de komende weken helemaal naar 'het nieuwe grote ziekenhuis' over. Fijn dat jullie een vakantie geboekt en gevonden hebben, hopelijk gaat het helemaal zijn zoals jullie je het voorstellen! Maar dat gaat vast goed komen! Verder zo te lezen allemaal wel goed daarzo! En al lekker aan het stappen dus, of tenminste flink aan het oefeneen dan. En goh ook al zo lekker aanhankelijk, alleen zijn ze bij jou nog een jaar jonger, haha , hoop maar voor je dat het geen jaar aanhoud ! Alleen het slapen das idd mss wat raar, maarja ze zullen zelf wel aangeven wat ze nodig hebben denk ik dan. Komt vast goed . Hier inmiddels ook een zieke kleine meid, of nouja ziek? Ze is gewoon niet lekker, gister haast de hele dag in bed gelegen of op de bank gelegen of in de box en dan gaan slapen...Alles wat ze at gister ochtend en tegen de middag gooide ze er weer uit dus daar had ze al snel genoeg van. Alle drinken kwam er ook uit, wel heeft ze 3x bij mij gedronken wat er wonderbaarlijk genoeg wel in bleef. Vannacht heeft ze gewoon geslapen, net gedronken en daarna is ze weer gaan slapen. Maar lekker even bijkomen ze zal het nodig hebben denk ik, dus lekker thuis! Malou en Ruben zijn vanmorgen lekker naar het kdv gegaan, al waren ze het er niet helemaal mee eens dat Benthe niet mee ging, haha. Hoop dat ze weer een fijne dag zullen hebben daarzo! En ach voor ze het weten worden ze alweer opgehaald en komen ze weer lekker naar huis toe, of mss dat ze naar opa en oma gaan, maar dat zien we nog wel . Liefs Hanneke.
We zijn wel zover dat we een deel 2 tweelingmama's aan mogen gaan maken (bijna 5000 berichten) Dat dan weer wel ... haha. Helaas verder even geen reageer tijd! Liefs
Jedalin, Das waar idd, ik zag het ook! Zal ik eens even mn best gaan doen, voor ik de computer af sluit? Haha. Zal een nieuwe aanmaken en vragen om deze te laten sluiten. Liefs Hanneke.