Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Bedankt nog voor de felicitaties. Zaterdag het eerste kinderfeestje ben erg benieuwd hoe dat gaat. Nog tips of ideeen, het wordt een prinsen en prinsessenfeest.

Hanneke dat is inderdaad het uitzicht uit onze woonkamer. Heel handig zo'n speeltuin met omheining. Djuna speelt daar zomers en ik houd haar in de gaten vanuit de kamer. Over het potje, wij hebben hier niks afgedwongen, ze wilden het zelf.
    En we zetten ze ook niet standaard erop, alleen als ze het zelf aangeven. En heel soms wanneer ze 's morgens nog droog zijn.
    Dus ze geven het vanzelf wel een keertje aan, wanneer ze er aan toe zijn.

Helena die dramanacht komt mij heel erg bekend voor! Heeft bij ons ongeveer een week geduurd en t ging dan vooral om Allana.
    Ik bleef dan tussen de bedjes zitten en ging weg wanneer ik dacht dat ze sliep. Maar wanneer ze er achter kwam dat ik weg was ging ze weer huilen. Daarna maar uitgelegd dat ik nog eventjes zou zitten en daarna naar beneden zou gaan. Maar vooral de nadruk dat ik en papa er nog wel zijn en niet zomaar weg gaan. Veel knuffelen.
    Het gaat nu dus weer een stuk beter gelukkig.
    Alhoewel het nu een drama is voordat ze gaan slapen, we hebben een behoorlijk lang ritueel momenteel, vooral doordat ze steeds een beetje willen rekken. Mama kus, poppie kus, ikke knuffel, poppie knuffel, slaap kindje slaap, mama ja zak (slaapzak) aan, nee zelluf doen, enz, enz, enz.

Karel spannend zeg dat jouw afdeling gaat sluiten kan me voorstellen dat je er wat over in zit hoe het straks komt allemaal.

Margrit snap goed dat je het niet zitten met die gastouder en dan moet je het denk ik ook niet doen. Mooi dat het zo goed gaat met de meiden.

Krista je klinkt net als ik, ben ook altijd een angsthaas. Heb ook zo tegen de keizersnede opgezien. En de tandarts is hier ook nr 1 angst.
    Sterkte alvast voor maandag. Was het eten lekker?

Zo ben weer bij, eerste werkweek zit er bijna weer op, morgen nog even. Ben wel weer blij als t weer weekend is. Na ja wordt natuurlijk wel druk met dat kinderfeestje en waarschijnlijk zondag nog verlaat verjaarsbezoek. Gelukkig maandags ook vrij, dat scheelt. Het valt trouwens nog niet mee om hier bij te blijven, pfff.

2. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    o ja nog even iets dat ik geknutseld heb en even wil delen.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helena,
    Ben wel benieuwd hoe de nacht gegaan is! En of je zelf wel een beetje lekker hebt geslapen met de slaapdienst. Peuterspeelzaal is al op tijd idd zeg, maarja dat zal hetzelfde zijn als met kdv's daar moet je haast ook al in gaan schrijven zogauw je maar aan kinderen gaat denken ;), wacht je bijv tot je 3 mnd zwanger bent, heb je al geen plaats tegen de tijd dat je weer aan het werk gaat. Hier moeten we ze overigens rond de 3e verjaardag inschrijven voor de basisschool, dus das ook al over een half jaartje zegmaar. Gaat zo super snel allemaal!!

Karel,
    Tjonge per 1 feb al je afdeling dicht, das wel heel erg snel ineens zeg! Succes met je gesprek en maar afwachten wat hun dus voor mogelijkheden zien voor je. Hoe gaat het met de rol oefeningen van Romy ;) is het haar gelukt?

Margit,
    Succes met oefenen voor het maken van taarten, dat word smullen hoop ik :D! Fijn dat het oppassen door de tante van Gijs goed gegaan is! Wij vinden het idd ook echt niet fijn, zo een klein popje onder narcose. Als het echt heel nodig was, is het een heel ander verhaal, maar dat is het niet, het is nu alleen de standaard procedure zegmaar. Scan moeten we volgens de kinderarts rekenen op 45-60 minuten. Hoofdje word vastgelegd ivm stil liggen, en tja geen idee of ze dan blijft slapen, dus maar rustig afwachten.

Wat betreft de gastouder, ik denk idd ook dat ik het niet zou doen. Dat er zomaar iedereen binnen kan lopen zegmaar lijkt me niks. Het slaapkamer gedeelte vind ik nog niet eens zo heel erg gezien het een afgeschermd gedeelte is. Maarja zou het toch idd fijner vinden als ze al een ander huis had ;) dan zou het ideaal zijn natuurlijk. Succes met jullie keuze/zoektocht!

Speelgoed vinden wij fisher price Roll-a-Rounds en Peek-a-Blocks echt super. Eerst om alleen vast te houden, te bekijken, te rammelen en zelf proberen te pakken. Later om mee te rollen en torentjes te bouwen en natuurlijk om elke keer weer verwonderd te zijn dat bijv het eentje kan piepen als mama/papa eraan komen. En op dit moment gebruiken Malou en Ruben ze om te voetballen ;) hoewel torens omgooien ook favoriet is 8). Maar oke, na-deel is, ze zijn zo goed als niet meer verkrijgbaar, tenzij ze nu wel weer te koop zijn.

Krista,
    Fijn dat er op de rontgenfoto eigenlijk niks te zien was aan het armpje en dat het goed genezen is. Hoop dat je snel terecht kan bij de neuroloog en dus niet te lang hoeft te gaan zitten afwachten. En natuurlijk als laatst hoop ik dat er eigenlijk niks aan de hand is en het vanzelf over zal gaan ;)! Buikslapen is nu zo 'gevaarlijk' niet meer, hij is sterk genoeg om zn hoofdje op te tillen. Maar vooruit ik ben hier nooit echt bang vooor geweest, hier allemaal buik en zij slapertjes ;). Owjee dus toch geopereerd, heel veel sterkte en succes! Hahaha die uitleg is wel erg cru idd! Hmmm lekker uit eten, hoop dat het gesmaakt heeft en jullie een gezellige avond hebben gehad samen :D!

Babywens,
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Begrijp dat alles niet helemaal vlekkeloos is op het moment. Hoop dat alles goed mag (blijven) gaan.

Sascha,
    Afdwingen zou ik ook nooit doen idd hoor. Maar zei dat er alleen even bij omdat je het vorige keer natuurlijk vroeg ;) haha! Fijn toch dat ze het zo super doen die meiden! Heerlijk idd die speeltuin tegenover lijkt me. Zeker als ze idd wat groter zijn en er dus zelf lekker heen kunnen. Succes met het kinderfeest! Hier eigenlijk geen tips, al heb ik bij de hema wel hele schattige plastic champagne glazen gezien in heerlijk zoetsappig roze (wel sneu voor de prinsen) maar die vond ik wel echt geweldig, haha! En je cratie om het zo maar even te noemen, mooi hoor!!!

Wij zijn gister dus nog op zoek geweest naar een plastic bak om kerstballen in op te bergen, Xenos, Hema, Blokker, Marskramer, Praxis, Boerenbont, Formido gehad en nergens te krijgen. Toen maar opgegeven. Hebben bij de Hema een gewone plastic box gekocht en daar alle ballen gewoon ingestort, slingers erboven op en zo weggezet! Haha! Had het helemaal gezien met die rommel! Whoeps!

Liefs, Hanneke!

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hm ik had vanochtend toch echt iets getypt hier.. Vreemd.

Even een ego-update van 't CB: allebei een kilo gegroeid in een maand! :) En zo'n 3 cm gegroeid. Prikjes gehad, huilen natuurlijk maar na een lang slaapje en een fles net zijn ze nu eigenlijk weer gewoon zichzelf. Afwachten maar weer.

Er is alleen wel iets met Mette's ogen. Ik had al 't vermoedn dat ze hetzelfde heeft als Sverre (Horner). Maar het lijkt anders. Haar pupillen reageerden eigenlijk helemaal niet of nauwelijks op het lampje. De arts maakte het donker in de kamer en toen bleven haar pupillen ook klein, terwijl ze groot zouden moeten worden. En toen de arts toen weer scheen met het lampje was er nog nauwelijks reactie. :( Ikzelf heb ook al gezien dat ze regelmatig 2 verschillende pupilgroottes heeft -dat heeft Sverre ook. Nu ga ik dus maar zsm een doorverwijzing voor de oogarts regelen. Maak me er wel zorgen over.. :(

Voor Bjarne hebben we een brief mee voor een echo van zijn heupen. Maar ze vond dat ze mooi symmetrisch waren, al was hij wel wat 'strak' in zijn heupen maar dat past bij zijn motoriek: opgewonden, enthousiast, niet stil liggen, beetje gespannen. :D Niet zorgwekkend. Mette overstrekt zich een beetje en daar moeten we mee oppassen nu.

Verder komt Mette nu al 2 nachten om 5 uur en ga ik vanavond maar eens rijstebloem proberen!! Het rare is dat ze overdag vaak haar flessen niet helemaal leeg drinkt. Dus het kan bijna geen honger zijn, zou je denken...

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Kar: dat is niet zo'n fijn nieuws van Mette :( Hopelijk kun je snel terecht bij de oogarts. Heb je dan ook het idee dat ze moeite heeft met zien?? Maar eh... goed gegroeid zeg! :D

Wbt eten. Hoeveel flessen krijgt ze nu? Hier kregen ze een tijd lang ook hun fles niet leeg overdag en toen dacht ik dat ze gewoon altijd vol zaten en dus geen honger meer hadden. Ben toen 1 fles gaan minderen en wat meer en 's avonds rijstebloem en toen geen problemen meer!

Krista: hoe was je etentje? Lekker gesmuld?

Hanneke: de rol oefeningen gaan steeds beter :) Ze kan nu ook goed op haar zij liggen en dan met haar speeltjes spelen. Ze wordt ook echt boos als het haar niet verder lukt om te draaien :)

Oh ja, zo'n bak hebben wij toen gekocht bij de MAkro..dus als je iemand kent met een pasje?? ;)

Sascha: mooi plaatje! Mooi gedichtje!!

Nou het eten van de groente gaat steeds beter. Romy lust echt de worteltjes alleen niet, sofia wel :) Naja vanavond de tuinerwtjes maar weer eens proberen :)
    Hier gaan ze steeds meer eten. Zit nu op 2 x 180 en 2 x 210 :$ pfff, vannacht had Romy ontzettende honger en moest ik een flesje klaar maken...

6. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Kar: wat zijn ze goed gegroeid zeg! Wow! Hebben ze nog last van de prikjes?
    Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om Mettes oogjes. Heb je ook het idee dat ze minder goed ziet of dat niet? Heb je enig idee wat het kan zijn? Hoop iig dat jullie snel bij de oogarts terecht kunnen!

Zag trouwens dat je vanochtend ook iets getypt had. De site van ZP lag er vandaag uit, dus ik denk dat het toen verdwenen is.

Jammer dat je werk niet meer zo bevalt. Wanneer heb je eigenlijk je gesprek in Maastricht? En moet je dan ook naar Limburg verhuizen als je aangenomen wordt? Dat is wel een grote stap!
    En jullie gaan binnenkort toch ook nog een weekje weg? Lekker hoor!

@ Karel: maandag dus gesprek met P&O. Gaan ze je sowieso een andere baan aanbieden of kan het ook nog zo zijn dat je ontslagen wordt? Heb je een vast contract? Spannend! Heb je zelf nog een beetje nagedacht deze week over wat je zou willen?

Fijn dat je meiden weer lekker aan het drinken zijn. Ze zijn dus weer helemaal beter? En Romy vannacht dus nog een flesje gehad. Hmmm, dat is altijd minder, als ze 's-nachts willen drinken. Hier gaat 's-avonds de fles er de laatste dagen ook als een speer in. Echt in minder dan 5 min wordt ie leeggedronken. En Merle wilde gisteravond (gelukkig net voordat wij naar bed wilden gaan en niet toen we er al in lagen) nog een fles. Overdag drinken ze hun fles trouwens ook niet altijd leeg ('s-ochtends is het zelf soms een beetje met hangen en wurgen, terwijl ze dan toch echt 12 uur geen fles gehad hebben, dat snap ik nooit zo goed :().

Ben jij zelf trouwens weer een beetje bijgekomen van de slapeloze nachten van vorige week?

@ Ylaisa: nu dus Britt aan de tandjes! Nou ja, misschien dat ze daarna dan wel aan je zelfgemaakte groentehap willen? Goede tip om er een klein aardappeltje en een beetje opvolgmelk door te doen. Ik denk dat ik dit weekend weer een poging ga wagen. Hoe is het met jou verder? Voel je je alweer wat beter?

@ Jipper: hoe is het met jou? Heb je al een paar dagen niet hier gezien. Gaat alles goed? Ik heb via Uitzending Gemist trouwens de uitzending van Afslag UMC gekeken (kon het toch niet laten), maar ik vond het tegenvallen. 't Was eigenlijk maar een heel kort en oppervlakkig item. Moest wel even slikken toen ik die kleine mannetjes in de couveuse zag liggen, met alle draden, slangen en piepjes. En natuurlijk toen ze gingen buidelen. Maar ik had er meer van verwacht. Wat vond jij ervan?

Hoe is het met de verkoop van jullie huis eigenlijk? Al kijkers gehad?

@ Krista: lekker uit eten geweest? Was het gezellig? De scholen die jij noemt ken ik niet (ander deel van DH ook). Ik ga binnenkort ook eens een beetje rondkijken hier. Hoewel ik me afvraag of we tegen die tijd nog in DH zullen wonen. We komen hier allebei niet vandaan en ik zie ons nog wel eens wat meer naar het midden van het land verhuizen.

@ Hanneke: hier staat de kerstboom nog :). Ik dacht dat ie op donderdag zou worden opgehaald door de gemeente en wilde hem dus woensdag aftuigen, maar toen bleek dat ie woensdagochtend opgehaald zou worden (toen ik daar achter kwam was het al woe.middag), dus nou 'moet' ik 'm nog tot dinsdag laten staan en dan wordt ie volgende week woensdag opgehaald. Ach, wel gezellig. Maar goed, ik moet dus ook nog zo'n kerstbalopbergdoos kopen. Denk dat ik ook maar langs de HEMA ga voor een gewone plastic door als ik jou zo hoor :).

Dank voor de speelgoedtips. Zag op MP wat van het speelgoed staan dat je noemde (je zei dat het niet meer verkocht werd, dus ben daar maar eens gaan kijken), ga daar dit weekend nog maar eens rustig naar kijken. Zag er wel leuk uit idd!

@ Helena: lekker geslapen op je werk:)? Heeft Berry ook een beetje kunnen slapen of hebben jullie mannetjes hem wakker gehouden?

@ Sascha: mooi gedichtje! Je kunt lezen dat je je gevoel er helemaal ingelegd hebt :).

@ Okki, Jeetje, Maaike, Brunette, Noor: hoe is het nu met jullie? Ben heel benieuwd!

@ FunnyMe: hoe is het met jou en je zwangerschap? Wanneer ben je ook alweer uitgerekend?

Hier: het is weekend! Lekker! Vanochtend gesprek gehad met loopbaancoach op mijn werk (was grappig, ze is zelf 1 van een meisjestweeling, dus het eerste half uur ging het alleen maar daar over :)). Was erg nuttig en leuk gesprek. Over twee weken vervolggesprek. Heb opdrachten meegekregen, dus daar zal ik dit weekend eens iets aan gaan doen (begrijp van het KNMI dat we allemaal gaan insneeuwen dit weekend, dus dan heb ik mooi wat te doen :)).

O ja, nog 1 dingetje: ik krijg morgen een shiatsumassage. Ben ik vorig jaar mee begonnen tegen mijn migraine en ga ik nu weer mee beginnen. Beetje voor de migraine (maar dat gaat eigenlijk best goed, heb er een stuk minder last van sinds mijn zwangerschap, eigenlijk alleen nog als ik ongi moet worden/ben), maar vooral voor de ontspanning, is erg lekker. Zin in dus!

Volgens mij ben ik niemand vergeten (en anders: sorry). Ga nu lekker met een kopje kamillethee op de bank naar mijn mannetje ploffen.

7. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Kar, wat rot van Mettes oogjes! Hebben jullie er ook last van? Op wat ik van Mette gezien heb kan ze wel zien toch?

Karel, wat een vreetzakken jouw meiden! Ik ben er gewoon trots op! Ik ben juist weer een beetje aan het minderen; toen ze ziek waren mochten ze onbeperkt flessen van de dokter, maar dat willen ze nog steeds. Ze zijn gewoon niet te genieten als ze langer dan 4uur op hun fles moeten wachten. Ik doe nu maar 5 schepjes ipv 6, dan mogen ze die 5e fles wel. Ze zijn namelijk echt weer dik aan t worden :)

Hanneke bij Praxis liep ik tegen die kerstbalboxen aan! Moest meteen aan jou denken.

Margit, ik zou lekker verhuizen als ik jou was! Ik vind Den Haag zo verpauperen.. Wij zochten ook een huis buiten Den Haag, maar dit huis was een cadeautje, op 5 min afstand van m'n ouders. Dat kon niet anders! :)

Die fles 's ochtends gaat hier ook moeilijk! Ze kunnen er niet op wachten, maar ze gaan kauwen ipv drinken en de fles met hun handjes eruit duwen. Erg raar.

Ik ben jaloers op je massage!

8. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Kar Ik las het al op Hyves van Mette dr oogjes..ik hoop dat het allemaal meevalt..Heb even gegoogled naar Horner..maar als ze dat heeft net als Sverre heeft ze daar zelf dan ook last van..dat was me niet echt duidelijk geworden. Ik ga duimen voor je prinsesje.
    En is jouw fysio aangeboden voor het overstrekken? Ik heb dat wel voor Steijn..moet na het weekend daar echt even over bellen voor een afspraak. Hij kan het dan beoordelen of fysio nodig is. En zijn hoofdje is nog altijd iets afgeplat..omdat hij ook altijd plat op zn hoofd ligt en niet zoals Britt draait met zn hoofd..vraag me af of dat nog goedkomt :( O en trouwens wat je zegt over Bjarne..dat is net Steijn..gespannen..niet stil willen liggen..super enthousiast..

@Karel..pureerde jij de groente nou ook? Of uit potjes?

@Margit Britt ging rond 18.00uur helemaal uit dr dak..veel huilen..helemaal overstuur..zie het streepje zitten van dr tandje..maar het komt maar niet :( Soms bijt/kauwt ze ineens heel dwangmatig en plots op dr handje alsof ze ineens een druk voelt..hopelijk komt ie gauw door!
    Overigens heeft ML per ongeluk spinazie voor 8+ gehaald ( ze zijn net 7 maanden )..dit zijn meer stukjes ook de aardappeltjes..en dat ging er heel makkelijk in.. :( zou bijna denken dat ze mama's kookkunsten gewoon niet lekker vinden.
    Ik voel me een stuk beter..slik sinds een week Femfit van Davitamon..misschien draagt dit mee..maar goed ik schreeuw nog niet te hard van de daken want meestal begint het beroerd te worden een week voordat ik ongi moet worden..
    En jij een massage wat heerlijk!!!!!!!! Geniet er lekker van!

Hier: We hebben vanmiddag in onze achtertuin geschaatst! Althans..onze tuin grenst aan een brede sloot! Heerlijk! ML had gister alles al een beetje sneeuwvrij gemaakt voor de strenge vorst ( -9! )..en vanmiddag met de babyfoon..op het ijs..en de hond ook! Heerlijk hoor! Morgen weer..voordat we ingesneeuwd worden. Keek net op buienradar..en va 16.00 tot 22.00uur 1 en al sneeuw bij ons..voor de zuiderlingen begint het al in de vroege uurtjes! Maar wij hebben windkracht 6 tot 7 er nog eens bij..heftig daggie..heerlijk! Zou zowat oppas regelen om lekker erop uit te gaan..te toeren in het heftige weer :D
    Mochten de providers ook morgen ingescheeuwd raken! Succes morgen met het weer :D!

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kar,
    Tjonge schrik wel even van jouw berichtje over die kleine meid zeg. Heel veel sterkte! Hoop dat je zo snel mogelijk bij een arts terecht kan. Ook succes bij de echo van de heupjes van Bjarne. Fijn dat ze beide wel super gegroeid waren! Succes met de rijstebloem ;). Maar ik zou juist wel zeggen dat het honger kan zijn, juist omdat ze overdag wat minder drinkt ;)!

Karel,
    Fijn dat de roloefeningen goed gaan :D! En boos worden kan weleens heel goed zijn, hier vaak gehad dat ze juist door dat boos worden wel net die laatste zet aan zichzelf konden geven :D! Nee geen makro pasje in de buurt hier ;) haha! Succes met de bijvoeding, vonden ze de erwtjes wel lekker?

Margit,
    Ow dat met die kerstboom had mij ook kunnen overkomen! Heb het ook weleens gehad (uhm...nouja...niet liegen...wel vaker dan weleens) met de groene/grijze container. Woonden toen net samen en thuis deed mn pa dat altijd, maarja die was er natuurlijk niet, dus heel wat keren gehad dat Leander op het werk was en ik aan het werk was en dat ik toen pas achter die containter kwam... Maar vooruit, dan de boom nog maar even laten staan toch, kan geen kwaad! En die boxen, tja hier dus echt overal uitverkocht, misschien bij jullie niet. Succes met de speelgoedjes ;)! Fijne dag morgen :D lekker even genieten dus!

Krista,
    Wel verdorie, bij jullie hebben ze ze nog, haha! Nou dan moeten we maar die kant op he, haha! Nee vind het wel prima hoor, nu zijn ze ook opgeruimt, zien volgend jaar wel of ze het in de bak storten allemaal overleefd hebben.

Ylaissa,
    Thanx voor het weerbericht :D! Haha! Pfff vreselijk hoor zoveel sneeuw! Als het nou eens alleen op de stoepen, tuinen etc zou vallen en niet op de wegen, zou ik het een stuk fijner vinden ;)! Succes met schaatsen!!

Liefs, Hanneke!

10. okki

okki Lid

15 nov 2008
    72
    0
    0
    margrit;
    ''@ Okki, Jeetje, Maaike, Brunette, Noor: hoe is het nu met jullie? Ben heel benieuwd!...''

hoi
    ik gluur nog steeds mee...alles gaat oké hier.
    kan telkens niet de rust en de tijd nemen om uitgebreid verslag te doen
    ben het wel van plan!!!

hoop tot snel
    x

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wat een weer he! Zijn we allemaal lekker ingesneeuwd?! Hier ligt een behoorlijke laag :) Vindt het op zich wel leuk :D Zeker als de hond zich helemaal uitleeft :)

Ylaissa: op dit moment gebruik ik nog potjes, maar ik wil wel op den duur zelf gaan maken. MAar pas op het moment dat ze echt goed kunnen eten.

Romy heeft net echt gelachen! Dus met geluid :) ze schrok er volgens mij zelf ook van. Maar blijkbar vond ze het erg grappig dat haar mama zat te mopperen op haar onwijs volgepoepte luier.... ;)

12. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Okki, goed om van je te horen!! We (ik) zijn benieuwd hoe het met jullie gaat!! Maar doe rustig aan hoor, als je nog geen zin hebt om mee te kletsen zien we je over een tijdje wel!

Hier is de sneeuw echt een lachertje.. Maar wel begrijpelijk, 1 km uit de kust. Hopelijk gaat het vannacht en morgen nog even tekeer :D

We hebben bij Praxis rolgordijnen gehaald, 75% korting op alle Praxis-huismerk raamdecoratie :D Gister gewone rolgordijnen voor de benedenverdieping, en vandaag omdat we gister de maten niet wisten (dom ja), voor Velux dakramen, en ipv 324,- hebben we maar 81 euro betaald! En gewone rolgordijnen 51 ipv iets meer dan 200. We waren echt blij :D

De jongens zijn wel weer wat gezelliger; de nachten sowieso :D Ze wisselen elkaar nu tenminste af in chagrijnigheid. Het beginnen echte dwingelandjes te worden. :D Even mee oppassen, want nu is het nog leuk maar dalijk worden het van die kinderen waar de supernanny aan te pas moet komen :p
    De flessen gaan ook weer beter. En Fred heeft net een fruithapje zelf gemaakt met appel, banaan en liga, en dat vonden ze heeel lekker! Gelukkig :)

Karel, leuk he dat lachen! Eerst per ongeluk maar straks gaan ze het expres doen. Daar lijkt het tenminste op! Als je een beetje moppert dan gaan zij lachen en dan kan je niet meer boos zijn :D

13. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    O ja, Ylaissa, ik weet niet hoe potjes van 6 en 8 maanden proeven, maar ik weet wel dat de bloemkool van 4 maanden echt nergens naar smaakt, in de verte proef je dat het wel bloemkool moet zijn maar verder! Niet zo raar dus dat dat makkelijker naar binnen glijdt dan 'echt' eten. Denk niet dat er iets mis is met jouw kookkunsten :)

14. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Hier stelt de beloofde storm ook enorm weinig voor. Een beetje stuifsneeuw maar dan houdt het wel op. Is niet echt sneeuw bij gekomen.
    Vandaag een heus prinsen en prinsessenfeest gehouden en t was wel geslaagd volgens mij. Er heeft niemand gezeurd of zich verveeld, tot het einde lekker gespeeld. Maar goed mama en papa zijn nu afgepeigerd! Hadden ook al een slechte nacht gehad omdat Allana en Marlena al vanaf 4 uur wakker waren. Dus straks vroeg het bed in en dan morgen hopelijk een rustige dag, maar misschien (als het weer het toelaat) nog verlate verjaardagsvisite met 2 kinderen, pff. Laat de storm maar komen dus *erg he:)*

Krista dat klinkt als lekker winkelen. Voelt zo enorm goed he als je zoveel bespaard. Ik ben ook altijd aan t rekenen.

Karel heerlijk he die eerste lachjes, zo genieten.

Okkie fijn dat het goed gaat ben benieuwd naar het uitgebreide verslag.

Ylaissa lekker zeg schaatsen in de achtertuin. Haha zo te lezen houd jij wel van extreme weersomstandigheden of niet?

Kar klinkt heftig zeg met Mette. Hopelijk valt het wat mee!

Zo t is hier nu de hoogste tijd, ben echt helemaal geradbraakt!
    Trusten!

15. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Sascha: fijn dat het geslaagd was! De kids hebben dus een fijne dag gehad en pa en ma zijn doodmoe :)

Krista: heerlijk zo shoppen! Goed man!

Maar geen sneeuw bij jullie? :$ We zijn hier bijna ingesneeuwd! We hebben echt een paar keer met de sneeuwschep rond moeten gaan... ;) Het verschil tussen stoep en weg is er niet meer....

16. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey meiden,

Ik kom me hier ok even melden. Ben nog weinig online, omdat ik echt nog mijn ritme moet zien te vinden met de kleintjes. Ik heb 1 keer geprobeerd ze tegelijk te voeden. Ik had Tygo en Sann is een wippertje gedaan en ik zat er tussenin. Nou dat ging voor geen meter!
    Hoe doen jullie dat, tegelijk voeden? Voedt iemand hier haar kindjes ook apart, achter elkaar?
    Veder drinken ze rond de 100 cc om de 3 uur. We zijn al overgestapt naar voeding voor de hongerige baby, omdat ze anders om de 2 uur al melden....en meer drinken dan 120 cc doen ze niet.

Sorry dat ik niet reageer op jullie, dat komt nog wel.

xx Nikkie

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Nikkie: we snappen heel goed dat je druk bent :D Maakt niet uit hoor! Dat tegelijkertijd voeden heb ik ook eens zo geprobeerd maar dat lukte hier ook niet:) De meiden vonden het geweldig maar dat kwam meer omdat ik zat te stunten met de fles ;) ik voed ze achter elkaar en dat gaat prima. Het lijkt wel alsof ze snappen dat ze even op elkaar moeten wachten en ik probeer het moment van echte drama iets voor te zijn...

Hoeveel ze kregen en wanneer dat weet ik eigenlijk niet meer.....

18. babywens21

30 dec 2009
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    even niets van me meer laten horen.
    gister beetje donkerrode afveeg gehad met naar de wc gaan.
    verders heb ik heel veel buikpijn.
    zit net echt goed in me vel.
    gewoon veelste bang dat het toch echt mis gaat!!

19. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Hey Nikkie, leuk dat je er bent, tenminste af en toe :) Zoals Karel zegt, we snappen het maar al te goed :D

Hier gaat dat wel goed, in het wippertje, met de gezichten naar je toe en jij er tussenin. Maar ideaal is dat niet nee, want je hebt geen hand meer over.. Maar als het even meezit worden ze niet tegelijk wakker voor een fles nee. Jij moet nog even doorbijten, want zulke kleintjes willen zo vaak eten dat je bijna continu zit te voeden ;)

Ik weet nog dat ik toen ze 2 maanden waren het kleine avent-flesje niet meer kon gebruiken (125ml?) Dus volgens mij eten ze niet te weinig hoor!!
    Ik heb ook een hele lange zoektocht gehouden naar de 'perfecte' voeding, want ook zoals bij jou wilden ze altijd maar eten. Eigenlijk sinds 2 maanden denk ik, kan ik een beetje de richtlijn van het pak volgen. Daarvoor was het vaker kleine beetjes, maar in totaal meer. Nu moet ik nog steeds moeite doen om ze niet teveel te eten te geven.
    Wij zijn begonnen met Nutrilon (hongerig en krampjes) maar toen ook Bambix en Friso (hongerig en krampjes) geprobeerd. Van Bambix gingen ze alleen maar spugen, en bij Friso krampjes zijn we gebleven. Het leek alsof ze daar minder honger van kregen. Heel raar ja :)

Je kan ook wat johannesbroodpitmeel erbij doen, maakt het dikker. Hier spuugden ze ook vaak omdat het te dun was. Iets voor drie maanden zijn we over gegaan naar rijstebloem. Ideaal.

20. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Sascha, fijn dat het feest zo geslaagd was!
    Al die gillende kinderen maken je wel moe ja, maar het was het waard!!

Nu ga ik de kindjes (hopelijk) hun laatste fles geven. De afgelopen nachten wordt er steeds maar eentje wakker, dus dat gaat prima :D

Deel Deze Pagina