Sweepy wat een superleuke foto's! Simon lijkt zelfs wel een beetje op Midas toen hij 7 maanden was. Zal eens kijken of ik een foto kan vinden. Wat waren ze ongeloofelijk klein zeg! Ik denk dat alleen Daan en Luuk van Jipper kleiner waren bij de geboorte dan Simon was. Wat geweldig hè dat het dan nu zo goed met ze gaat. Wel ontzettend leuk dat ze eeneiïg bleken te zijn. Nu zie je dat misschien nog niet heel sterk vanwege het verschil in grootte, maar straks krijgen ze op bijna dezelfde momenten dezelfde tandjes enzo. Is zo grappig! Karel, ik vind het wel een match: Romy en Lucas, Sofia en Simon
@Sweepy; Wat een superleuke foto's. Inderdaad knappe ventjes hoor!! Overigens waren onze jongens groter dan Simon (805 en 840 gram). Pfff...hij was wel echt heel erg klein!! Fijn dat het nu zo goed gaat. Misschien heb ik het gemist hoor, maar weet je waardoor het verschil in groei en de vroeggeboorte zijn gekomen? @Krista; Jij bent ook zo iemand die veel te veel wil doen terwijl het eigenlijk nog niet kan. Had gedacht dat je wel met je voet op een krukje zou zitten, maar nee hoor, gewoon boodschappen gaan doen... @CB; Daar luister ik al lang niet meer naar. We gaan nog voor prikjes en daar houdt het wel mee op. We zoeken het zelf wel uit... @'Huizenjacht'; Wij hebben nog steeds het huis op het oog waar we eind november zijn gaan kijken. Het is gewoon hét huis voor ons. De beren op de weg zijn de verkoop van ons huis en het werk van mijn vriend. Maar we hebben afgelopen weekend even met mijn ouders gepraat en die willen wel garant staan als dat nodig is. Dus er gloort weer wat hoop. Nee hoor, zo wanhopig zijn we echt niet. Heb er alle vertrouwen in!! We wachten gewoon rustig af. Verder; Vandaag was weer eens een rustige dag op school. Daar was ik wel aan toe. Heb eindelijk weer het gevoel dat ik heb les gegeven en niet constant conflicten of andere problemen moest oplossen. Misschien was het dan toch gewoon even wennen na de vakantie.
Ohw vergeet ik dat helemaal!!! Stom, stom, stom... Helena, gefeliciteerd met de verjaardag van Midas en Lex!!! Hoe was het zwemmen?
Helena en Helenaman, Van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van jullie mannetjes! Lex en Midas, Jullie beide, van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag! En Midas uiteraard gefeliciteerd met de verjaardag van je broertje. Ook Lex, uiteraard gefeliciteerd met de verjaardag van je broertje! Las dat jullie super verwent zijn, fijn zeg! Morgen kom ik verder bijlezen en reageren hoop ik ! Liefs, Hanneke!
Sweepy, wat zielig voor Simon! Heel goed dat je snel met dat poedertje gestopt bent! Helena, 1 dag te laat, maar nog gefeliciteerd! Wat gaat het hard he En wat leuk dat ze eeneiig zijn! Dat is wel heel bijzonder. Hoe heb je dat thuis gedaan dan? Jipper, haha, nee met m'n voeten omhoog zitten kan ik echt niet. Ook niet toen ik zwanger was en veel vocht vasthield. Er zijn wel betere dingen te doen.. Maar lui ben ik wel hoor Fijn dat het eindelijk wat beter gaat op school. Dat heb je denk ik wel aan jezelf te danken, dat je voorheen zo adequaat hebt gehandeld Over het consultatiebureau: Echt bizar, ik vertelde dat ze na hun ziekte 5 flessen kregen, en dat ik al 5 schepjes deed blabla, maar ze echt niet op 4 kreeg. En toen zei die vrouw: "nee joh, het gaat hartstikke goed zo, je hoeft niet te lijnen met ze. Geef maar lekker die 5 flessen als ze dat willen " Vervolgens kwam het op potjes, ze vond het verbazend dat het zo makkelijk erin ging En ze vond het prima 1 per persoon. Maar ik vroeg dus welke fles ik moest laten vallen. "Nee dat hoeft niet hoor" Ik mag ze dus volstoppen Komt goed uit voor die veelvraten. Ze vind alleen wel dat ik de nachtvoedingen moet afbouwen, want als ze nu wakker worden geef ik een hele fles, maar ze zei probeer eerst 140ml en als dat goed gaat 90ml. En voor de nacht een papfles, met grote eetlepels rijstebloem. Vannacht 140ml en dat ging prima, maar nog niet de papfles geprobeerd omdat ze van 18 tot 22 bij mijn ouders waren.. En in het kader van het succes van eergisteravond gaven we ze gister een potje van Friso ipv 'a la carte' van Olvarit, met wortels en kalkoen, nou dat moesten ze echt niet! Dus als jullie moeilijke eters hebben, probeer a la carte eens zou ik zeggen..
Krista: hebben ze echt honger dan 'snachts? Wij hebben ze in het begin even laten jammeren of even de speen in en na een paar nachten wisten ze dat ze geen voeding kregen en dan was het prima. Wij dachtne namelijk dat het gewoon gewenning was dat ze 's nachts eten kregen 8) Wij geven dan 4 * 180 met in de laatste flink wat rijstebloem. Fijn dat het verder zo goed gaat. Bijvoeding hier gaat bij sofia goed, maar romy vind alles vies. Zelfs appel met banaan...zucht..naja, we blijven gewoon proberen. HEt is nog niet noodzakelijk dusss
Ja precies, dat zal het wel zijn hoor. Ze drinken wel de hele fles leeg, maar dat moet gewoon niet hoeven. Als het nou sporadisch was.. Bij Lucas lukt het af en toe idd wel om te laten jammeren, maar Marcus zeker niet. Wij hebben geen speen, omdat we daar te veel slechte voorbeelden van zien, dat willen wij niet laten gebeuren. Maar nu geef ik zelf ook een slecht voorbeeld
Naja wat betreft speen ik snap wat je bedoelt maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand. Wij laten ze soms inslapen met speen en dan haal ik hem uit. Ik heb liever de speen dan dat ze duimen want dat is moeilijker afleren... jammer dat je niet gewoon kunt zeggen; je krijgt niets
Bedankt allemaal voor de felicitaties! Zal ze overbrengen naar Berry, Midas en Lex. Het zwemmen was heel leuk. Helaas was Midas wat huilerig. Hij had ook wat bloed in zijn mondje. Vast weer een tandje wat doorkomt. Lex vond het helemaal geweldig. Hij had echt de tijd van zijn leven! Krista, wij wisten allang dat onze jongens eeneiïg zijn . Ik denk dat je Sweepy bedoelde? My god, wat een kanjers zijn die kerels van jou! Ze zijn al zwaarder dan Midas!!! Echt goed zeg, maar wat een zware til zal dat voor je worden. Jipper, het zou echt gaaf zijn als jullie dat huis alsnog zouden kunnen kopen. Het was wel echt een heel leuk huis. 't Is toch die van de foto's hè?
Hier nog steeds speentjes hoor. Ze hadden in het begin enorme zuigbehoefte. Dan waren ze al helemaal volgestopt en wilden ze nog zuigen. Het was dus voor ons op een gegeven moment 'van levensbelang' anders sliepen we allemaal niet. Nu hebben ze hun 'tutjes' alleen nog maar in bed en heel af en toe als ze enorm moe of hangerig zijn (zo tegen het naar bed gaan) mogen ze hun tutje wat eerder. Zoals Karel al schrijft; je hebt het zelf in de hand...
Speentjes: Hier vanaf het begin speentjes gegeven. Vooral Lex had veel zuigbehoefte. Nu neemt het steeds meer af. Ze krijgen alleen een speen als ze gaan slapen en negen van de tien keer slapen ze zonder speen in. Nachtvoedingen: ik ben er onderhand echt van overtuigd dat je kinderen zelf aangeven wanneer het klaar is met de nachtvoedingen. Onze jongens krijgen als ze er om vragen nog een sapflesje pap 's nachts en doen het daar heel goed op. Ze hebben wel een poosje 's nachts doorgeslapen maar toen ze meer vast voedsel gingen eten, hadden ze toch weer af en toe de behoefte om 's nachts wat te krijgen.
Dat van de foto's inderdaad! Foei, waardeloze moeder!! Er roept al een paar minuten een jongetje, maar ik zit weer te forummen. Ga nu echt weg!!
Klopt inderdaad. Soms gaan ze ineens snachts weer om eten vragen. Deden Romy en Sofia laatst ook , maar toen zaten ze ook in een enorm sprongetje Toch waren wij ervan overtuigd dat er een soort van gewenning inzat. Wij hebben 2 nachten gewoon speen ingedaan als ze huilden en toen was het goed. Konden wij ook lekker slapen. Nu is de duim helaas veel cooler als de speen... Ben ik niet blij mee want ik heb zelf tot m'n 6de geduimd ofzo en dat is niet prettig voor je gebit
Hm, gisteren wat kritishe vragen gesteld aan P&O betreffende een eventueel ontslag. Nu wil de directeur me spreken...morgen. Samen met m'n baas. Maar ik had aangegeven dat ik graag mijn man erbij wil hebben en het dus maandag zou worden. Werd mijn baas enizins gepikeerd toen hij dat hoorde en heeft hij toch de afspraak op morgen laten staan omdat hij weet dat Joel dan niet me kan... pff, wordt er helemaal nerveus van...ik ben hier niet geschikt voor En toch ga ik zo naar de secetaresse om de afspraak te verzetten. Ik wil hem alleen mee voor een tweede luisterend oor!! ik wordt niet elke dag ontslagen
@Karel; Je hebt groot gelijk hoor. Je hebt er ook gewoon recht op. Hoop dat het lukt de afspraak te verzetten, want dit is helemaal niet netjes van je baas. Zo'n vreemde streek zou je eigenlijk moeten melden bij de ondernemings-/medezeggenschapsraad. Mijn vader is vice-voorzitter van een grote centrale ondernemingsraad, die heeft dus wel verstand van dit soort dingen, dus als je nog advies nodig hebt kan ik het wel even bij hem navragen. Je kunt altijd PB'en.