Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dag meiden, onze computer doet het nog steeds niet, dus even een snelle reactie via mijn telefoon.

@ Karel: ik las op het Tweelingenforum dat jij zwanger was van een 3-ling, maar dat je van 1 kindje een miskraam hebt gehad. Wat heftig! Ik wist wel dat je een miskraam had gehad, maar niet dat dat tijdens deze zwangerschap was.

Kinderachtig trouwens van de directeur dat hij de afspraak niet wil verzetten. Gewoon verzetten hoor, lijkt me heel verstandig als je je man meeneemt. Weet je al zeker dat ze je gaan ontslaan eigenlijk?

Over het eten: bij ons vond Merle ook de eerste paar weken niets aan het eten, terwijl Linde lekker aan het smikkelen was. Inmiddels eten ze allebei heerlijk van de door mij gemaakte (ja, ze eten ook mijn zelfgemaakte groente!) fruit en groente. Komt goed dus!

@ Jipper: ben nu ook wel heel benieuwd naar jullie droomhuis!
    Fijn dat je gisteren weer een betere dag op school hebt gehad. Ik snap je opmerking over een nieuwe baan heel goed: zo voel ik het ook: nieuw leven, nieuwe baan. Ik heb een leuke baan gezien bij het Erasmus MC, maar dan moet ik wel 45 min heen en terug reizen (woon nu 10 min fietsen van mijn werk...), dus ik moet nog even denken of ik dat wel wil.

@ Krista: wow, wat een grote mannen heb jij al! Hoop dat ze snel van de nachtvoeding af zijn, dat lijkt me echt slopend! Hier slapen ze sinds twee weken van 8-8, wat een heerlijkheid! Speentjes hebben wij in het begin wel gedaan (wilden we eigenlijk niet doen, maar ja...), maar ze hebben er nu helemaal geen behoefte meer aan. Hoop dat dat zo blijft!

@ Helena: lijkt me zo leuk, zwemmen met je kids. Wil dat ook over een tijdje gaan proberen. Slaapdienst klinkt relaxed zeg: slapend je geld verdienen :).

@ Sweepy: je mannen zien er goed uit zeg! Met hoeveel wk waren ze ook alweer geboren? En via wat heb je die DNA-test gedaan en hoeveel kostte dat?

Zo, eerst even posten voordat straks mijn hele verhaal weg is als ik gebeld wordt...

2. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier: ik dacht vanochtend dat Merle zich uit zichzelf op haar buik zou gaan rollen, maar ze deed het nog net niet! Gaat niet lang meer duren denk ik. Verder liggen ze sinds zondag in de ledikantjes en kunnen ze elkaar nu zien als ze in bed liggen (vanuit de wiegen kon dat niet). Ze vinden het erg gezellig. Lijkt wel of ze elke keer weer verrast zijn als ze elkaar zien: hee, jij ook hier? Gezellig). En ze houden door de spijlen elkaars handje vast, zooooo schattig!
    En ze zijn dus lekker aan het eten van mijn zelfgemaakte groente (heb tot nu toe alleen worteltjes met een beetje opvolgmelk erdoor gemaakt hoor, maar dat ging er lekker in!).

Verder: heb ik het wel een beetje gehad op mijn werk, maar goed, toch nog maar even doorzetten. Het 3 dagen werken gaat wel goed trouwens, vind dit wel een lekker aantal uren. Voelt ook goed dat ik meer dagen thuis bij de meiden ben dan dat ik werk.

O ja, over de gastouder: die ga ik idd afbellen. Vind haar woonsituatie toch niet fijn.

Zo, klaar met typen, hoop dat onze compu het snel weer doet, want dit is niet ech relaxed typen...

3. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Margit, leer mij eens hoe jullie dat doen, in de ledikantjes! Hier al een aantal keer geprobeerd en dat lukt gewoon echt niet. Soms als je geluk hebt een hazenslaapje van 30 minuten. Gewoon volhouden tot ze slapen, hoe lang het ook duurt?

Karel, wat een klotebaas! Het lijkt mijne wel :p
    Goed gedaan om dat te verzetten. Dat is gewoon een naaistreek.

Helena, uh ja.. dat was voor Sweepy bedoeld :$

4. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Krista: Hoe wij de overgang naar de ledikantjes hebben gedaan? Merle en Linde zijn heel makkelijk, we hebben ze gewoon in de ledikantjes gelegd en sindsdien slapen ze daar. Was geen enkel probleem en ze slapen er geen minuut minder of slechter om. (Ik weet wat een geluk we hebben dat ze zo makkelijk zijn!) Waar slapen M&L nu dan? Wat vervelend dat ze niet in de ledikantjes willen slapen. Hoe komt dat denk je? Is het misschien te groot voor ze? Je hebt wel een andere manier van opmaken van de bedjes (ik geloof dat het matrozenbedje heet, volgens mij weet Jipper daar meer van), waardoor kindjes zich iets meer geborgen voelen.

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hihi...daar weet ik inderdaad alles van... ;):D Alleen vind ik het altijd zo moeilijk om het uit te leggen. Maar ik zal het toch proberen:
    Je slaat een lakentje om het hoofdeind van de matras. Dan doe je het lakentje dubbel. Over het lakentje leg je een dekentje (als je dat nodig vindt) en je maakt het laken (en de deken) aan de zijkanten vast. Nu ligt je kindje eigenlijk in een soort 'zak'. Zo kunnen ze niet naar beneden zakken én ze liggen beschermd met hun hoofdje bij het hoofdeind i.p.v. helemaal onder in het bedje.

Voor de zekerheid nog een plaatje om het te verduidelijken.

6. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Jipper: dat klinkt logisch (plaatje erbij is wel handig :)). Kan me voorstellen dat kindjes dat wat beschermder vinden liggen. Misschien dat ik dat hier ook nog wel doe, het ziet er wat geborgener uit.

@ Allen: ik wil deze week kussentjes voor in onze Tripp Trapp stoelen gaan kopen. Ik begreep van (ik geloof) Helena dat je absoluut geen stoffen kussentjes moet kopen i.v.m. de vlekken. Nou heb ik op internet twee winkeltjes gevonden die kussens van gecoat linnen / zeil maken, maar ik vraag me af of dat niet heel plakkerig voor kinderbeentjes is als het warm is??? Wat is jullie ervaring hiermee?

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Margit; Bedoel je kussentjes waar ze echt óp kunnen zitten of meer als stoelverkleiner? Dan heb je voor een paar euro stoelverkleiners bij de Ikea, van stof, die je heel makkelijk in de wasmachine kunt gooien (ze zijn ook zo weer droog).

Ook maar een plaatje erbij! ;)

8. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, jij bent wel van de plaatjes vandaag. Ik bedoel echt kussentjes waar ze op kunnen zitten (en een stoelverkleiner ook, dus daarvoor is je IKEA-tip heel handig, dank!).

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Heb ik je toch een beetje kunnen helpen. :D Met een kussentje om op te zitten heb ik geen ervaring. Maar er is hier vast wel iemand anders die je kan helpen (met of zonder plaatje ;)).

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Margit: klopt inderdaad. Op 31 jan. 2009 was dat...tja die datum komt eraan en ik ben er best mee bezig merk ik...maar goed. Ik was 6 weken zwanger, en kreeg en miskraam en verloor een vruchtje. Moest het van de vk die ik aan de lijn had goed bestuderen en zij bevestigde idd dat het een vruchtje was...Wij helemaal verdrietig uiteraard en een week later moest ik voor een echo om te kijken of alles schoon was. Tot onze vreugde zagen we toen nog een vruchtje! Toen moest ik 2 weken later nog eens komen voor de officiele intake en zou ze nog eens kijken ter geruststelling. En toen zagen we 2 hartjes :) En nu hebben we 2 prachtige dochters! Heel bijzonder hoor!

Wij hadden dus ook de stoffen gekocht idd vanwege plakken en warm worden..maar idd...met worteltjes ed is dat misschien niet zo handig ;)

Nou, vanmiddag meteen afspraak verzet naar maandag...was geen probleem. Toen riep mijn baas mij voor een gesprek. Bleek dat er paniek uitgebroken was nav een email van mijn kant. Ze dachten dat ik ze voor de rechter wilden slepen...Tijdens dit gesprek bleek al snel dat ze me echt kwijt willen en hij dreigde min of meer dat als ik Joel meeneem maandag dat dat invloed kan hebben op het aanbod dat ze me doen..naja, daar hou ik dus niet van ;) Joel gaat gewoon mee.... En ik heb nog wat meer amunitie verzamelt ed..

Jipper: ik heb eigenlijk wel een vraag, maar ja hij kent de situatie niet, dus dat is wat moeilijk misschien. Ik zal je wel pb-en :)

Hebben jullie het gelezen van babywens?? een drieling! poh :) Wel fijn dat alles goed gaat :)

Krista: heb je een bepaald routine in het naar bed brengen? Leg je ze erin als ze goed slapen? of als ze moe worden? Wij hebben ze nog in een slaapzakje liggen, dat geeft ook een wat zekerder gevoel.

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Misschien gewoon stoffen kopen en tijdens het eten er een handoek over doen?? :(

12. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Jipper: Ik zit nog wel een beetje te twijfelen of ik die kussentjes via internet zal bestellen. Ze kosten nl. 32,50 euro per stuk, dat vind ik behoorlijk duur. En ik weet eigenlijk niet eens hoe lang je die babyset (en de kussentjes dus) gebruikt... Kan iemand me daar nog iets over zeggen?

@ Karel: wat heftig joh, van die miskraam, kan me voorstellen dat je in deze periode weer meer daaraan moet terugdenken. Sterkte!

Wat een raar verhaal joh, dat het aanbod anders zal zijn als je Joel meeneemt. Waar zijn ze bang voor, vraag ik me dan af? Hoe is de sfeer op je werk nu? Kun je nog wel een beetje fatsoenlijk je werk doen zo?

13. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    #633 Pippie1976, 13 jan 2010
    Laatst bewerkt: 13 jan 2010
    Ja, dat kan ook. Maar dat vind ik eigenlijk teveel gedoe. Wil ook niet zo'n moeder worden waarbij niets vies mag worden, wat mij betreft mogen ze lekker kliederen, maar die kussentjes moeten er natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk uit blijven zien :). Misschien gewoon goedkope stoffen kopen en nieuwe kopen als ze echt te vies worden :).

14. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Krista: even als aanvulling op Karel. Wij hebben idd ook een vaste routine in het naar bed brengen en ook best wel een duidelijke regelmaat in de dag (gapen = slapen, dus als ze aangeven dat ze moe zijn dan leg ik ze, terwijl ze nog wakker zijn, in bed). Dat werkt bij ons erg goed, maar dat zal zeker per kind verschillen. Wij hebben ze ook in slaapzakjes liggen, kan me voorstellen dat dat idd een wat zekerder gevoel geeft.

15. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben ze nu in de wagenwieg, dat werkte perfect toen ze klein waren en niet in hun ledikant wilden slapen. Maar nu zijn ze daar echt te groot voor. Wij doen ook: gapen, of in oogje wrijven is slapen. In de wieg, (met flesje :() zijn ze dan ook zo onder zeil. Dan slapen ze altijd 1,5 uur.
    Ik heb idd slaapzakjes van m'n vriendin gekregen, maar wist niet wat ik daar mee moest, maar ik denk dat ik het maar eens ga proberen.

Maar het lukt in de wagenbak dus al niet zonder fles. Ik ga het vrijdag in het ledikant proberen, met fles, 1 verandering per keer :)
    Want! Morgen ga ik weer werken.. Iee, gelijk met m'n grote vriendin.

Karel, echt te zot voor woorden, dat het aanbod anders is als je met Joel komt. Alsof hij je een andere werknemer maakt :S Echt heel raar. Maar laat op schrift stellen wat ze mis met je vinden en dat soort dingen, dan heb je altijd een poot om op te staan. Ook voor mogelijke uitkering enzo..

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    hm, ik kan niet slapen dus even internetten :) Lees ik net dat het verhaal van babywens verzonnen is!! Zie topic tweeling... Zou toch te gek voor woorden zijn!!

17. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    ff snel: Margit, wij hadden in eerste instanties dezelfde soort stoelverkleiners als Karel, in combinatie met die van Ikea. Toen de kinderen er vaker in gingen zitten en een keer ziek werden en er diaree doorgelekt was op de kussentjes, hebben we er toch voor gekozen om kunsstof kussentjes te nemen. Ze zijn momenteel in de aanbieding bij Prenatal (8,95 zag ik), maar ik weet niet of ze ook in een tripp trapp stoel passen. Vast wel.

Karel, wat een ontzettend nare situatie op je werk. Echt zwaar overspannen reacties. Hebben ze soms last van een slecht geweten?

Vandaag naar de kinderarts geweest in het ziekenhuis. De jongens zijn helemaal goedgekeurd, we hoeven niet meer terug te komen. Hij vond dat ze zich goed ontwikkelden. Ook over Midas was hij tevreden. Als hij zich maar blijft ontwikkelen en dat doet hij zeker. We krijgen waarschijnlijk nog wel een paar oproepen vanuit de Neo, maar dat heeft met onderzoeken te maken waar Lex en Midas aan meedoen of hebben gedaan.

Morgen hopelijk wat meer tijd om te reageren... Midas heeft weer besloten op op te blijven, gek kind....

Enneh, wat stom hè van die Babywens. Ik heb er nooit aan gedacht dat iemand zoiets kon verzinnen, maar achteraf aan de echo te zien en het verhaal dat het een eeneiïge drieling moest zijn, had ik wel kunnen zien dat dat niet klopte. Gekkigheid...

18. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Helena: wat fijn dat Lex en Midas helemaal goedgekeurd zijn en niet meer terug hoeven te komen! Je zal wel trots zijn op je mannen (en terecht!).

Goede tip van Prenatal. Ik ga morgen in mijn pauze meteen langs!

Aan die Babywens ga ik maar geen woorden vuilmaken...

@ Karel: hopelijk geen slapeloze nachten door je baan? Hoop dat je vannacht beter slaapt.

@ Krista: hoe was je eerste dag werken met je grote vriendin weer?

Hier: nog 1 dagje werken en dan is het weer weekend, lekker! Hoop dat Gijs dit weekend onze compu weer aan de praat krijgt. Kan ik weer fatsoenlijk forummen!

19. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Margit: helaas wel slapeloze nachten door m'n werk :). Ik denk ook idd dat ze last hebben van een slecht geweten..waarom anders zo panieken voor 3 simpele vragen die ik gesteld heb... naja vanmorgen rechtsbijstand maar eens gebeld en die hebben nog wat tips gegeven en gaan de zaak uitzoeken mocht het tot een definitief ontslag komen. Ik ben gewoon geen type voor "smerige" spelletjes en ruzie dus het staat me allemaal een beetje tegen :(

Krista: hoe gaat het met de voet en werk? Heb je nog geoefend met de ledikantjes?

Helena: Midas wil lekker bij mama blijven :) Hoe was eigenlijk het zwemmen gegaan? Vonden ze het leuk?

Nou nu lekker weekend. Pak me even een lekkere borrel zodat ik lekker kan slapen ;)

20. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Het was echt stom op m'n werk. Ik had een officiele mystery shopper en maar 55% van het script gehaald. Das dus echt mijn fout, maar fijn weer iets om over te zeiken. Verder de hele dag genegeerd, en 1 keer muggenzifterij gehad: dat ik eerst kopjes van de bar moet halen ipv de vaatwasser uitruimen.
    Mijn leukste collega hoorde dat en keek me veelbetekenend aan. Toen ik hem vroeg hoe lang hij het nog uithield, zeihij dat ie al op zoek was naar een andere baan. Daar zat ik ook over te denken, maar word een beetje tegen gehouden door de secundaire arbeidsvoorwaarden. Vandaag maar eens orienteren.

Wat een triest persoon die babywens. Ik ben blij dat ik in het begin onaardig tegen haar heb gedaan (6):p En ik ben blij voor de verzonnen kinderen dat ze niet echt bestaan en zo'n moeder krijgen.

Karel, goed dat je de rechtsbijstand raadpleegt. Dan hoef je niet zo zenuwachtig te zijn joh, dan komt alles goed. Jij doet niks fout!

Helena gefeliciteerd met het 'goedkeuren' van je mannetjes! Wel erg fijn :)

Deel Deze Pagina