Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wij zijn al heel snel overgegaan op standaard. We hebben toen gesproken met de KA en die vertelde dat het helemaal niet bewezen is datHA ook echt helpt. En aangezien er bij ons allebei geen allergieen voorkomen gebruiken we standaard :) En ze hebben er geen last van!

Ik denk dat Sofia gewoon wat last heeft van de darmpjes. Ze poept ook moeilijk. Het wordt een beetje "grote mensen" poep en het stinkt ook heel erg! :x ;) Dus ik verwacht dat als ze eens lekker poept het probleem wel over is. Maar ja gisteren dus maar 3 flessen gehad met wat fruit en ze heeft enorm geslapen...

Krista hoe is het bij jou gegaan met de nr 2?

Jipper: Dus 's morgens granen? En geen rijstebloem... Is dat ook van bambix? Ga ik eens kijken of ze dat lekker vinden :)

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Inderdaad ook ontbijtgranen van Bambix. De rijstbloem is vanaf 4 maanden en dan kun je Bambix vanaf 6 maanden nemen, daar zitten wat granen in. Het is de opvolger zegmaar. Wij mengen 180cc+6 met 5 scheppen granen/rijstebloem (in ons geval nu Bambix vanaf 12 maanden). Dat is nog goed te drinken met de fles (Avent-fles met een 3-standenspeen). Je kunt ook, om ze te laten wennen aan de granen, de granen met rijstebloem mengen. Dus bijv. 3 schepjes Bambix vanaf 4 maanden en 2 schepjes vanaf 6 maanden. Zo kunnen ook de darmpjes langzaam wennen. Er zitten meer vezels in, dus ook goed voor de stoelgang.

Nutrilon 2 HA; Geven wij nog steeds. De KA zei ons dat we zeker nog niet over mochten stappen op standaard totdat ze 1 jaar waren. Dus dat hebben we braaf gedaan. Vriendlief heeft aardig wat allergieën, dus we hebben maar het zekere voor het onzekere genomen. Wel flink duurder inderdaad, maar ze drinken nog zo weinig opvolgmelk dat het nu niet meer zoveel uitmaakt.

3. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Van HA naar Standaard..hier ook gedaan, tot de 6 maanden zaten ze aan HA ( van Kruidvat )..toen overgegaan naar Standaard ( scheelt enorm veel geld )..en dat ging zonder problemen. Weet eindelijk niet of het mag van het CB maar met hun begin ik aardig klaar mee te raken!

Vandaag fysio gehad voor Steijn..op eigen verzoek uiteindelijk omdat ik al heeeeeeeeeeeel lang het idee heb dat hij zich overstrekt..niet dat hij er last van heeft..maar hij is vergeleken met Britt zo krampachtig! Kinderarts had toendertijd een combi-afspraak voor me geregeld maar toen verschoof de afspraak en waren ze vergeten dit door te geven aan de fysio..en volgens haar was het niet nodig, ook het CB vond het niet nodig. Uiteindelijk zelf een verwijsbrief gekregen..en ja hoor! Hij overstrekt zich enorm..erg stijf in zn benen..en nu veel oefeningen gekregen..Hi moet ook meer op zn zij voor zn platte achterhoofd..en bij het CB zeiden ze dat dat vanzelf wel goed zou komen..Bah!

4. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Ha allemaal,
    Weer een beetje bijgekomen van het drukke weekend hier. Vandaag bij mijn ouders geweest, mijn vader is jarig vandaag.
    Was erg gezellig, mijn ouders genieten zo van Lex en Midas.

Even reageren op wat ik denk te hebben onthouden:

Ylaisa, hier ook nog wel eens een papfles hoor! Wij zijn pas met een bordje pap begonnen toen de jongens een maand of 8/9 waren. We deden ook opvolgmelk een paar schepjes bambix 6 maanden. Hier geen 180 ml maar echt volle flessen van 230/240 ml. Wij hadden toen nog echte hongerwolfjes. Nu eten ze iets minder. Allebei zo'n 180-200 ml pap, maar dat is dan wel weer dikker.
    Wij geven 's nachts nog wel eens een sapflesje met pap. Bij Kruidvat hebben ze trouwens ook speciale papspenen te koop. Die vond ik erg fijn. Zitten grotere gaten in zodat je de pap wat dikker kunt maken, maar dan moeten ze denk ik al wel een beetje gewend zijn aan pap drinken. Wij doen het ook nog vaak met een standenspeen, zoals Jipper al noemde. Op nr 3, kunnen ze lekker drinken.
    Goed trouwens dat je op je eigen gevoel hebt vertrouwd wat betreft het overstrekken van Steijn. Wij hebben hetzelfde gehad met het hoofdje van Lex. CB zei dat er niks aan de hand was maar de fysio, waar we nota bene voor Midas waren, merkte direct op dat hij wel een wat afgeplat hoofdje kreeg. Ik krijg steeds meer twijfels over het CB wat betreft hun kundigheid.

Jipper, wat leuk dat jullie ook zijn gaan zwemmen! Het is zo leuk met die kleintjes. Hoe vonden Daan en Luuk het?
    Balen trouwens dat je onderuit bent gegaan. Je kon nog wel een beetje meedansen?;)8):D

Margit, wat spannend dat je gaat solliciteren. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er na dit jaar nog niet helemaal aan toe bent. Is je brief een beetje gelukt?

Karel, wat een gedoe hè met die voeding? 3 flessen lijkt weinig, maar waarschijnlijk was er die dag meer behoefte aan rust dan aan eten. Enneh, het moment dat ze die fles zelf vast gaan houden komt snel hoor. Telkens wel een beetje oefenen hè? :D
    Het is zo makkelijk als ze dat zelf kunnen!!

Hanneke, heb je vandaag je echo gehad?

Sweepy, hier ook hetzelfde gehad met Midas en zijn flessen. Kregen er ook met moeite het juiste aantal in. Hij liet altijd wel wat staan of spuugde een gedeelte weer uit. Hebben jouw kindjes nog Friso Pre gehad?

Krista, leuk dat je met de jongens gaat babyzwemmen! Hier al 32 jaar een zwempak, haha. Bij mij is nooit sprake geweest van een bikini.

Noor, hoe is het met jou? Zag je even voorbijflitsen op het andere forum.

Kar, maak je ons nog even jaloers met leuke vakantieverhalen. Leuk trouwens dat Mette en Bjarne zo enthousiast op elkaar reageren. Enneh, misschien in de toekomst voor jullie een 4e kindje?

Ben ook benieuwd hoe het met de nieuwbakken tweelingmoeders gaat. Ik hoop dat jullie binnenkort tijd vinden om weer eens te forummen.

Midas is gisteren zelf gaan staan! Hoera!! Weer een stapje verder. Hij heeft het maar 1 keer gedaan dus maar eens zien wanneer hij het weer gaat doen.
    Lex gaat als een trein! Hij probeert nu ook woorden na te zeggen. Echt zo schattig. Hij kan al een beetje zijn eigen naam zeggen, pap kan hij bewust zeggen en als ik lekker zeg, zegt hij mmmmm!!! Dat laatste doet Midas trouwens ook. Superschattig.
    Sinds deze week doen ze ook allebei zelf mee met klap eens in je handjes. Midas klapt en doet daarna zijn handen op zijn hoofd. Lex wacht op "op je boze bolletje" en heeft dan de grootste lol.

5. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Helena
    Tja dat CB! Soms heb ik het idee dat het ze niet kan schelen omdat het hun kinderen toch niet zijn..gewoon gemakszuchtig! En dan kan ik er zo kwaad om worden..terwijl de ouders natuurlijk verantwoordelijk zijn voor hun kindjes..maar als je van niets weet..Nou ja..Hallaluja voor het geweldige internet!
    Geweldig van Midas!! Wanneer begonnen hun met papa en mama zeggen..
    En het liedje "klap eens in je handjes" zing ik een paar keer per dag..en dan gefixeerd kijken naar mn handen haha..Hoop stiekem dat ze mee doen..maar mama wil te snel! ;)

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ooohh Helena, ik realiseerde me vannacht in bed ineens -ik lig weer veel wakker- dat ik jou nog niet eens gefeliciteerd heb met Lex en Midas hun eerste verjaardag!! Sorry sorry sorry... Dus bij deze: GEFELICITEERD!! Was het een leuke dag (nog niet bijgelezen...)??

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ylaisa, dat CB zou ik idd maar een beetje links laten liggen dan. Tsss.. Kan me voorstellen dat je enorm baalt nu. Hoop dat de oefeningen allemaal gaan helpen. Komt vast goed met Steijntje. Wat een heerlijk stel is het trouwens!!

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh nog even over pap uit de fles, Sverre bliefde het gewoon niet van een lepeltje, hij walgde er echt van. En precies hetzelfde uit de fles vond hij heerlijk. Dus de keuze was snel gemaakt. En eten van een lepeltje leren ze heus...! :D Niet schuldig voelen hoor. Je bent een supermoeder juist!!

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Mette en Bjarne hebben gisteren hun eerste hapjes fruit gehad! Ik kon niet meer wachten... ;) :D Bjarne keek heel angstig maar vond het erg lekker, Mette keek vooral vies en duwde alles met haar tong naar buiten. :D Sverre heeft geholpen met voeren, hihi. Vooral omdat hij daarna zelf een hapje mocht. We probeerden hem tegen te houden en te zeggen dat hij zelf knijpfruit in de koelkast had maar hij zei 'Maar Mette vindt het heel vies!'. Tja, breng daar maar iets tegenin.. :D :D
    Denk dat ik woensdag weer een paar hapjes probeer. En anders pas van 't weekend weer. Ik krijg het er op dit moment niet tussen gepropt. Ze krijgen ook al bijna 2 weken pap 's avonds. Ik dacht dat Mette dan beter zou slapen. Deed ze ook, afgelopen week, maar ze werd vannacht om 4 uur weer vrolijk babbelend wakker. Grrrrr..

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hihi sterk van Sverre :D

Nou ik ben nu officieel ontslagen. Ik werd opgewacht door 3 man dus wat was ik blij datJoel erbij was! Maar vanaf het begin was al duidelijk dat ik geen kans had.
    Het was jammer voor mij dat ik pas later te horen kreeg dat mijn afd. ging sluiten want toen waren de vacatuers al weg...dus bij mijn bedrijf hanteren ze; wie het eerst komt, die het eerst maalt. Ze wilden totaal niet kijken welke mogelijkheden er waren om mij te houden, dus ja... Ik denk wel dat ik ze duidelijk heb gemaakt dat dit totaal niet de juiste procedure is en de directeur zat wel wat te draaien, maar ja...nu maar eens afwachten met welk voorstel ze komen. Maar het is van de gekke dat zij mijn functie opheffen en dan verwachten dat ik zelf maar iets anders verzin! :x bah...

Na goed, Sofia ook nog niet op orde. die heeft de hele dag lopen huilen op de creche...zucht... misschien dat ze wat stress oppakt van haar moeder ;)

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jipper,
    Wat fijn dat het zwemmen een succes was! Klinkt als en heerlijk ochtendje zo samen! En wat een stoere jongens om met papa in de glijbaan te gaan :D! Maar snel nog eens doen dan dus ;)! Een klein beetje houd het wel verband, als ik teveel opkrop dan uit zich dat ook in andere dingen. Maar oke, das nu volgens mij niet het geval verder. En maar gewoon afwachten. De taalontwikkeling, denk dat dat heel lastig te vergelijken is, hier zeggen ze toch redelijk wat dingen en zinnetjes, maar echte verhalen nog niet. Maar als ik dan hoor dat sommige met dezelfde leeftijd pas net een paar woordjes zeggen en weer andere met die leeftijd al hele verhalen hebben, denk ik wij zitten er een beetje tussen in dus is het prima ;)! Haha!

Karel,
    Wat betreft die controles bij de KA ipv CB, hier bij M&R een tijdje gehad dat we wat vaker gingen, maar over het algemeen een keer in de 4 maanden ofzo. En met B zijn we nu een keer of 2/3 geweest geloof ik (zou ik even na moeten kijken) en nu moeten we weer als ze rond de 12 mnd is. Hoe is het gesprek gegaan? Hier geen last gehad met M&R toen we nurtilon ha2 zijn gaan gebruiken, hebben het wel om en om gedaan hier, ene fles nr1 andere nr2 volgende weer nr1, prima gegaan. Pap doen wij 1x per dag, nooit anders gedaan, hier alleen smorgens (maar wel pas vanaf ruim 16 maanden).

Ylaissa,
    Tja zelfs hier met 2.5 jaar krijgen ze nog altijd smorgens een fles pap. Wij maken dit van 150cc water, 5 schepjes nutrilon ha2 en 2/3 schepjes bambix granen en dit drinken ze uit een fles met M speen en soms de L speen. Wij geven ze dit omdat ze smorgens gewoon echt geen brood willen (en ik geef ze geen ongelijk) dus hebben we het zo opgelost. Pap van een bord hebben wij nooit gedaan zie daar ook geen meerwaarde in, of die pap nu uit een fles of van een lepel komt. Eten met de lepel doen ze wel als ze soep of yoghurt eten. Daarbij hebben we een tijd gehad dat ze dus na die fles weer gingen slapen, mooi meegenomen haha, als ze in de stoel moesten enzo dan had dat niet geweest ;)! Ow wat slecht toch weer van ons, hahaha!

Helena,
    Joepie, leuk dat het staan weer gelukt is :D! Gefeliciteerd met je vader! *Smelt* heerlijk he die super schattige dingetjes die ze dan gaan zeggen en al echt mee gaan doen.

Hier vandaag naar het ziekenhuis geweest voor de echo, maar nog geen uitslag gekregen. Hadden eigenlijk een afspraak met de gyn, maar er was 1 gyn die zich ziekgemeld had en dus naar huis was of niet eens gekomen, en er lagen 3 vrouwen te bevallen en er moest een ks gebeuren, kortom, we konden kiezen om te blijven wachten (maarja, ik had geen kolf of niks bij en de kids zouden maar eventjes bij opa/oma blijven) dus hebben we voor de andere optie gekozen en dat is donderdag terug komen voor de gyn en dan dus de uitslag. Nog gewoon afwachten dus.

Liefs, Hanneke!

12. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Nou ja, wat een nalatigheid, Ylaisa!! Echt goed dat je er zelf achteraan bent blijven gaan!

13. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Haha Bjarne vreetzak.
    Hier ook altijd met die tong!! Zitten alle kleertjes weer onder :(

14. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Kar Jeuh!!! Eerste fruithapjes..foto's gemaakt natuurlijk he?..zo leuk die gezichten erbij!

@Karel dus ook officieel Toos Werkeloos, wat een drama zeg..fijn dat je mannetje erbij was..ik zou dat ook niet alleen aankunnen..veel te soft! En nu dus afwachten?

@Helena over Lex zn hoofdje, is dat nog goedgekomen? Hier probeerde ik Steijn gister op zn zij te leggen in bed, box lukt wel..maar bed niet omdat hij zn slaapzak aan heeft. De bedoeling is dat ik dan een handdoek onder zn knie leg als steun en een kruik achter zn rug halverwege..dat werkte dus niet. Baalde wel..want hij ligt zo'n 12 uurtjes in bed op zn achterhoofd? Iemand nog tips?

15. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Karel, echt vervelend, maar aan de andere kant: voor zo'n baas wil je niet eens meer werken. Je hebt in ieder geval wel wat middelen achter de hand om wat voordelen eruit te kunnen slaan!
    En je kan lekker bij je meisjes blijven. Ze worden over een paar dagen al een HALF JAAR!!!!

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik moet ook oefenen met buik/zijligging. Ik rol ze altijd eerst op de buik en dan bij het terugrollen liggen ze meteen goed op de zij. En dan met een speeltje ofzo, dat ze iets hebben om naar te kijken en graaien...
    Maar op de rug liggen is toch geen probleem? Draaien ze hun hoofdje niet? :(

Tja het is hier afwachten met welk aanbod ze komen, en dat dan laten nakijken door rechtsbijstand. ga ik niet accoord dan zien we elkaar weer in de rechtbank ;)

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja I KNOW!! gaat snel he! Weer een reden om taart te eten ;) Ach ja, we zien het wel. Ik wist wel dat ik ontslagen zou worden, maar misschien ben ik dan zo naief om te denken dat we dat op een fatsoenlijke manier konden regelen... niet dus :(

18. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    ff snel @ Karel: dus toch ontslagen! Is dat dan per direct of per 1 feb?

Kom vanavond weer even bijlezen en schrijven!

19. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    per 1 febr. :( Krijg deze week het aanbod thuisgestuurd....

20. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Karel......Neeeeeeeeeeeeeee Steijn draait zn hoofd niet :( ...stom he...je legt hem in zn bed op zn rug en hij blijft als een hark zo liggen..Vandaar dus dat afgeplaate hoofdje. Net op zn zij gelegd in bed met slaapzak..en een knuffel achter zn hoofd zodat hij eerder op zn zij blijft..Pffff...Vind eigenlijk ook dat ik er iets laks in ben geweest..wist wel dat ie een plat hoofdje had..maar bij het CB zeiden ze dat het wel goed kwam..

Deel Deze Pagina