Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Jeuh! Moet ik op huizen jacht? ;)

oh, ik begin nu echt ruzie te krijgen op mijn werk.... begint niet meer leuk te worden :( Ze hebben me maar 1 dag gegeven om het voorstel na te kijken. Rechtsbijstand adviseerde om aan te geven dat ik het recht heb op een redelijke termijn van 14 dage. Als ik dat zou doen dan zou de directeur het voorstal gaan wijzigen enkrijg ik geen vrijstelling van werkzaamheden per 1 febr. Dus dan zou ik van half 4 tot half 9 's avonds een boek moeten gaan lezen ofzo :D
    Wel heel vervelend, ik hoop dat rechtsbijstand het gaat overnemen...

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Karel; Jouw directeur (straks gelukkig ex-) moet vooral zo doorgaan. Dan heeft hij straks geen poot om op te staan. Dit is werkelijkwaar heel onbeschoft. Wat een vreemde gang van zaken. Je poot stijf houden hoor en alles op papier zetten, zodat je dat later kunt gebruiken. Sterkte!!

@Kar; Gefliciteerd met je nieuwe baan!!! Wat super zeg! Dat zal al wel een opgelucht gevoel geven of niet? Kun je dat vast van je lijstje schrappen... ;)
    En dat je niet op iedereen reageert is helemaal niet erg hoor. Logisch dat je weinig tijd hebt (en vaak geen zin). Het is vast voor iedereen heel herkenbaar!
    Wat je 'buien' betreft, ook dat is herkenbaar. Je moet niet vergeten dat je nog steeds aan het ontzwangeren bent. Dus je hormoonhuishouding is nog lang niet zoals die moet zijn. Geef jezelf de tijd. En misschien wil de pil inderdaad wel helpen om alles weer een beetje stabiel te krijgen. Anders even overleggen met je HA?
    Mette is trouwens wel erg snel zeg! Wow, waar wil die zo graag naartoe? :D

@Okki; Fijn dat het weer iets beter met je gaat. Is Krijn een lieve broer? En lukt het je goed om te genieten van je mooie stel? Hopelijk heb je snel weer tijd om ons bij te praten.

@Margit; Verstandig dat je toch je brief niet hebt verstuurd. Ik denk dat je vriendin gelijk heeft. Hopelijk komt er snel iets anders op je pad.
    BPD is trouwens een vorm van longschade door de beademing (zie Kenniscentrum Prematuren). De jongens hebben dit, maar in zeer lichte vorm hoor. Toch wil de HA wel altijd even hun longetjes nakijken als ze ziek zijn. Voor de zekerheid.

Hier; De jongens zijn weer helemaal beter hoor. Ze zijn onwijs stout, alsof ze even iets in moeten halen... ;);)
    Daan heeft vannacht geluisterd. Hij heeft heerlijk geslapen tot half 7. Niets te klagen dus!
    Ik ben blij dat het weekend is. Even lekker bijkomen en genieten van onze vrolijke en vooral gezonde jongens... :D

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Jipper: rechtbijstand geeft me weinig hoop :( Ze zeggen wel datze me schofterig behandelen, maar ja dat is helaas niet verboden :( Maandag gaan we in gesprek en ik laat hun nu ook alles afhandelen met mijn baas. Het vervelendste vind ik altijd dat je na 3 jaar met veel plezier gewerkt te hebben zo behandeld wordt :( Ben wat dat betreft te naief misschien...:(

Goed dat Daan geluistert heeft :D en dat ze opgeknapt zijn!

Margit: ik las jou vraag bij de voedingsdeskundige! Grappig want jij hebt bijna hetzelfde schema als ik! Ik ben heel benieuwd naar haar antwoord want ik zat ook met die vraag :)

Oh ja Romy kreeg vandaag van nutricia een papieren hoedje omdat ze een half jaar is! Echt grappig. Echt met elastiekje en al om achter de oortjes te doen :) Ik neem aan dat morgen het hoedje voor Sofia komt :D

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Pfff ik werd om half 4 gebeld door het KDV dat Sverre uit bed was gevallen, op zijn hoofd. Joekel van een bult. Dat was tussen de middag al gebeurd. Toen ze belden had hij net overgegeven. En toen ik aankwam bij het KDV was hij ook aan tafel in slaap gesukkeld. :( Meteen met hem langs de huisarts -ik had al gebeld en ze zeiden dat als hij suf werd, dat niet goed was. Gelukkig bleek het mee te vallen maar we moeten hem vannacht een paar keer wakker maken om te kijken hoe het is. Kan natuurlijk hersenschudding zijn.

De bult is echt enorm! En rood, ziet er pijnlijk uit. Het rare is dat hij uit een hoog bedje is gevallen terwijl dat niet zou moeten kunnen.. Er was ook niemand van de vaste staf. Ik heb dus niet echt een beeld wat er precies is gebeurd. Dat indutten kan ook gekomen zijn omdat hij niet geslapen heeft, maar ze konden me niet vertellen of hij wel of niet geslapen had. :(

Hij doet gelukkig net als altijd; dus ik maak me niet al te veel zorgen. Maar ik ben me kapot geschrokken.

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    He getsie Kar! Wat vervelend! Hoe gaat het nu met hem? Toch even goed in de gaten houden hor. Vind het maar een raar verhaal. Ik zou ook verhaal gaan halen bij de creche om goed te weten wat er nu precies gebeurt is. Ik vind het ook nooit leuk als de normale leiding er niet is :(

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Jeetje Kar, dat is zeker schrikken!! Wat gek dat ze je niet goed konden vertellen wat er gebeurd is. Vind ik niet zo netjes eigenlijk. Misschien later nog eens een keer vragen. Hopelijk heeft Sverre er niet al teveel last van en is het 'ei' snel weg. Sterkte hoor!

7. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Ylaisa, leuk dat je het gaat proberen. M'n moeder is helemaal trots :)
    Leuk he in de buggy! Het zal wel niet ideaal zijn natuurlijk, maar ze vinden het leuk en ze zitten er niet uren in. Dus ach.

Karel, wij doen t met de staafmixer, en ik maakte laatst banaan met beetje diksap.

8. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dames, onze computer doet het weer! Ga vandaag met een vriendin een sauna- en beautydagje doen, maar kom morgen weer bijlezen en schrijven.

Fijn weekend allemaal!

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sverre heeft er niets aan overgehouden gelukkig! Hij is zelfs gewoon bij opa en oma gaan logeren vandaag.

Maar nu is Bjarne weer ziek... Had vanmiddag opeens 40.2 koorts! Ik schrok er gewoon van hoe snel die thermometer opliep. Kereltje gloeide ook helemaal, en jammerde continu. Meteen HAP gebeld en langsgeweest. Hij heeft waarschijnlijk de 5e (of 6e) ziekte; koorts moet morgen over zijn en anders weer terugkomen. We mogen gewoon paracetamol geven. Ik hoop dat Mette het niet ook krijgt.

Pff... wat word je moe van zorgen om je kinderen zeg. :) Maar goed ook, denk ik. :)

10. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Jee Kar, jullie treffen het wel steeds zeg! Arme Bjarne en Sverre (maar gelukkig dat ie niet zoveel last heeft!). Sterkte!

Hier werd vanochtend de dag die een drama beloofde te worden toch nog goed: m'n manager bleek niet goed op nieuwe medicijnen te reageren en had vannacht zelfs 112 gebeld. Die kwam dus niet opdagen :D Prima dag gehad dus.

Fred daarentegen nogal een spooky dag: plotseling stonden allebei onze computers aan, en later die dag is de tv zomaar op standby gegaan en het geluid ging hard en zacht. Dat vind ik toch best eng. Ik durfde bijna niet thuis te komen!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Plaats,
    Leuk te horen dat er dus idd meer zijn die de kindjes een vaste plaats geven. In de box dan hadden wij ze toch vaak wisselend liggen, maar de kinderwagen/buggy/autostoel worden eigenlijk nooit gewisseld. Grappig trouwens ook dat het bij sommige echt nog is vanuit de ziekenhuis tijd en dat thuis is over genomen :D!

Kleertjes,
    Hier is het delen van kleding natuurlijk niet van toepassing :D! Haha! Hoewel sommige rompers en sokjes worden wel door beide gebruikt, maar over het algemeen hebben ze toch beide wat anders. Kwa kleuren is het ook heel verschillend, soms hebben ze iets aan wat bij elkaar kleurt, maar soms ook helemaal niet.

Namen,
    Wij hadden in eerste instantie gewoon 2 namen voor meiden en 2 namen voor jongens. Toen bleek dat we er van beide 1 gingen krijgen hebben we ervoor gekozen om ze beide de 'eerste' naam te geven omdat ons dat gewoon beter lag, daarbij vonden we onze andere jongensnaam niet bij een van de meiden namen passen. Dus werd het Malou en Ruben. Uiteindelijk heeft Benthe de 'tweede' naam gekregen die we hadden voor als het 2 meiden waren, het is gewoon altijd ons favoriet gebleven en tijdens de zwangerschap voelde geen enkele naam zo goed als die. Daarom daar dus bij gebleven ;)!

Kar,
    Lastig die echo van de heupjes omdat het nog niet helemaal duidelijk is dus, ik denk idd dat het was dat het bot nog niet helemaal goed gevormd was en vooral nog zacht weefsel was. Maar oke, nu dus maar even afwachten! Hmmm, heb je al duidelijkheid van het kdv (of was het vrijdag gebeurd, dan sorry)? Vreemde zaak idd dat hij uit een bovenbedje kan zijn gevallen... Nou gelukkig maar dat ie er in ieder geval niets aan over lijkt te hebben gehouden behalve schrik natuurlijk en een dikke buil!

Helena,
    Hoop dat de mannen weer aardig opgeknapt zijn en jijzelf ook. Fijn dat je er even tussen uit kon zo met je vriendin :D! Wat leuk dat jullie echt de kinderen vernoemd hebben zegmaar met hun tweede naam. Mooi gebaar vind ik, maar hebben hier zelf niet voor gekozen :D!

Karel,
    Probleem met de borst/fles niet meer willen drinken na het beginnen met de bijvoeding hebben wij niet gemerkt. Maar wij hebben natuurlijk nooit gepureerd eten gegeven en altijd een vorkje gebruikt, misschien dat dat ook nog verschil maakt. Idd in dat badzitje moeten ze wel zelf kunnen zitten. Anders glijden ze onderuit en zitten hun prive delen tegen een stang gedrukt, niet echt ideaal vind ik :D! Sterkte en succes met je werk, klinkt niet heel erg lekker zo allemaal!

Ylaisa,
    Die badzitjes zijn ideaal voor een gewoon ligbad idd, maar een babybadje daar past het dus helaas niet in. Hadden jullie geen reiswiegjes op de kinderwagen dat je schrijft dat de bakjes drama was, ze zich er niet in konden bewegen en het ook autostoeltjes waren. Dan kan ik me voorstellen dat je ze in het zitgedeelte van de kinderwagen gedaan hebt. Vind dat toch altijd nog beter dan altijd maar in die maxi-cosi's zitten.

Okki,
    Wat een scheetjes! Mooie kindjes hoor :D! Fijn dat het verder allemaal eigenlijk gewoon goed gaat met de kids!

Margit,
    Applausje voor Linde! Super hoor, lekker aan het rollen. Dat armpje gaat ze wel leren, en anders gewoon lekker beetje mee oefenen :D! Moment dat ze het deed was wel net eventjes wat minder idd, maar oke, daar kon ze ook niks aan doen :D! Hmm die prijs is eigenlijk wel een klein beetje een tegenvaller eigenlijk he. Hoop dat de meiden het in ieder geval lusten anders marktplaats? Haha! Wij hebben het zelf nooit gegeven, maar geven Malou en Ruben nog wel altijd gewoon nutrilon ha2, dit gezien we geen koemelk willen geven en we vinden dat ze tot een jaar of 3/4 wel een soort van melkvoeding binnen moeten krijgen.

Jipper,
    Hoe is het nu met de mannen? Fijn dat de longen in ieder geval schoon waren. Hmmm, een klein ondeugend mannetje dus toen Daan bij jullie in bed mocht en papa maar weer naar de bank verhuist om nog een klein beetje te kunnen slapen. Niet echt optimaal dus.

Krista,
    Whaha, wat fijn dat je manager ziek was :D! Wel erg he om zo te denken! Maar oke, wel lekker dat je nu lekker een dagje had op je werk. Hmm vage dingen bij jullie in huis dus op het moment. Verder nog gekke dingen gebeurd of is het toch rustig gebleven ;)?

Zo ik ben weer bijgelezen :D! Werd wel weer tijd, haast geen beginnen meer aan om alles te lezen als je een paar dagen niet echt gelezen/gereageerd hebt. En dan hoef ik nog niet eens te werken en is Leander veel thuis ;)! Haha! Nouja ben weer bij voor nu in ieder geval.

Liefs, Hanneke!

12. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Kar, wat sneu voor Sverre en Bjarne! De 1 een bult, de ander ziek.. Ook sneu voor de moeder trouwens hoor. Vind ik altijd als kindjes ziek zijn. Dan ben je er maar extra druk mee.
    Het lijkt me trouwens geen prettig idee dat Sverre op het KDV zomaar uit een hoog bedje kan vallen.
    Ik las dat je de nuvaring gebruikt hebt? Ik heb hem zelf een aantal maanden gebruikt maar merkte dat ik er heel somber van werd. Veel vrouwen in mijn omgeving, hoorde ik achteraf, hebben dezelfde ervaring met de ring. Twee dagen nadat ik hem eruit heb gehaald werd ik weer een beetje normaal. Ik weet niet of je hem nu ook gebruikt, maar misschien reageer je daar ook sterk op?
    En natuurlijk GEFELICITEERD MET JE NIEUWE BAAN!! Super hoor! Maastricht lijkt me leuk om te wonen.

Karel, wat een gedoe met je werkgever. Pff, daar word je niet vrolijk van. Hoe ben je er zelf onder? Lijkt me behoorlijk stressvol om zo wegbezuinigd te worden.

Hanneke, wat leuk dat jullie Benthe's naam "bewaard" hebben. Wij hebben ook nog 1 van de twee meisjesnamen die we bij de zwangerschap van Lex en Midas bedacht hadden onthouden. Dat was ook de naam die we voor een meisje hadden toen we nog niet wisten dat we een tweeling zouden krijgen. Mochten we ooit nog een dochter krijgen...

Krista, wat eng!! Bah!! Was jij ook degene die niet in het ziekenhuis durfde te bevallen omdat je bang was voor geesten? Hoe staat het op het nieuwe banen front?

Aaah, Margit, wat jammer dat het geen weekendje weg was!! Nu inderdaad maar hopen dat ze de peutergroeimelk lusten.
    Heel verstandig dat je niet gaat solliciteren. Als het niet 100% goed voelt...
    Was het trouwens leuk gisteren in de sauna? Klinkt goed, zo'n dagje ontspannen.

Ylaisa, mijn vriendin zette haar kinderen toen ze een beetje konden zitten in de badringen op de grond van de douchecabine. Werkte heel goed. En dat douchen...gewoon een keer proberen hoor! Onze kinderen vonden het helemaal geweldig.

Jipper, fijn dat je jongens weer beter zijn. Liever stout dan ziek, toch ;):D. Hoe is het verder met jou?

Okki, hoe vind jij het met je drie kindjes? Heb je het erg druk of valt het je mee? En reageert Krijn leuk op Berend en Tirza?

Sweepy, Noor, Sascha, hoe is het met jullie?

Even over die buggy-inzetten voor de tweelingwagens: Er wordt wel geadviseerd om je kindjes zo plat mogelijk te leggen. Het schijnt schade aan hun rug te kunnen veroorzaken als ze te lang overeind zitten. Dat trekken de spieren van zo'n kleintje nog niet.

Hier nog steeds gebroken nachten. Berry en ik worden er langzamerhand echt doodmoe van, letterlijk en figuurlijk.
    Midas wordt overdag ook steeds onrustiger van de onderbroken slaap. We gaan nu gewoon onze oude tactiek maar weer proberen. De tactiek waar we heel veel succes mee hebben gehad voordat we de goede adviezen van het CB op gingen volgen. Daarnaast hebben we contact opgenomen met een osteopaat. We hebben veel gehoord over de goede resultaten die osteopathie heeft geboekt op het gebied van ontspannener maken van onrustige kinderen. Normaal ben ik niet zo van de alternatieve geneeswijze-kant, maar dit lijkt me vrij safe en gericht op het welzijn van het kind zonder korrels en gekkigheid.

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Hanneke: Inderdaad grappig dat veel dingen toch wel hetzelfde gaan bij de tweelingmama's. Of je er nu over na hebt gedacht of niet. Leuk dat jullie voor Benthe de naam hebben gebruikt die jullie 'over hadden'. Mochten wij ooit nog een meisje krijgen dan zijn we er ook al uit (we konden ab-so-luut geen leuke meisjesnamen bedenken, kwamen niet verder dan deze ene, dus we waren blij toen het twee jongens bleken te zijn... ;):D).

@Helena; Wat ontzettend k*&^% dat jullie nog steeds middenin de dramanachten zitten. Hopelijk biedt een osteopaat uitkomst. Overigens hebben wij ervaring met een homeopatisch arts (had daar voorheen ook helemaal niets mee) die Luuk helemaal van zijn eczeem heeft afgeholpen. En hij had het echt behoorlijk erg. 3 korreltjes genomen en nooit meer last gehad. Mijn mening over 'alternatieve geneeswijzes' is dus wel gewijzigd...

@Krista; Brrrrr...wat een enge dingen. Daar kan ik helemaal niet tegen. Hopelijk heb je er verder geen last meer van gehad.

@Margit; Hoe was het uitje met je vriendin? Lekker kunnen ontspannen?

@Karel; Heb je na deze enerverende week een beetje kunnen ontspannen dit weekend? Ik hoop het. Niet teveel piekeren hoor!!

Hier; Met mij gaat het een beetje op en neer de laatste tijd (lief dat je er naar vroeg Helena). Heb vandaag wel een groot besluit genomen; ik ga solliciteren. Ik ben er klaar mee. Moet me iedere dag dat ik moet werken naar school toe slepen. Heb er helemaal geen zin in, zie er steeds behoorlijk tegenop en dat kan niet de bedoeling zijn. Het is niet alleen mijn moeizame mentorgroep, maar de hele sfeer in het team. Ik heb het gevoel dat ik niet meer mezelf kan zijn. Dat ik mijn lessen niet kan draaien op mijn eigen manier, enz. Heb al heel wat keren aan de bel getrokken, maar met weinig resultaat. Ik voel me een roepende in de woestijn. Daarbij ben ik officieel niet volledig bevoegd om les te geven in het VO (heb pabo gedaan), dus moet ik eigenlijk een 2e graads lerarenopleiding gaan doen van minstens 3 jaar. Dat zie ik natuurlijk helemaal niet zitten (hoe zou ik dat moeten doen?). Maar doe ik dit niet, dan krijg ik nooit een vaste aanstelling. Vanmiddag met mijn ouders hier nog over gesproken (mijn moeder zit ook in het onderwijs) en na dat gesprek is mijn gevoel alleen maar sterker geworden. Weg daar! Weer lekker terug naar het (speciaal)basisonderwijs!

14. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Helena, nee ik durfde wel in het ziekenhuis te bevallen hoor! Hoewel ik het niet ideaal vond omdat je het niet op je eigen manier mag doen. En dat gevoel klopte :(
    En wat is jullie tactiek om kindjes rustiger te maken? Zoals ze bij ons zijn lijkt me ook niet zo goed. Zo vaak wakker 's nachts en overdag hooguit een uurtje gezellig nadat ze wakker zijn geworden en dan weer jammeren. boodschappen doen is wel leuk, maar dan kom je weer niet aan je huis toe.. Ik hoor graag wat jullie resultaten zijn!

Jipper, wat een goed idee om wat anders te doen. Dat jezelf naar je werk slepen is echt een drama. Succes, hou ons op de hoogte!

15. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Krista: wij merken hier dat de meiden echt entertained willen worden :) Alleen maar inde box ofzo is echt niet voldoende. Dan gaan ze echt jammeren inderdaad :) Dus speeltjes, gekke bekken trekken, dansen met ze etc etc...
    En vaste slaap tijden hanteren. Ook al liggen ze dan maar stilletjes in bedje, dan nog liggen ze te rusten.

Jipper: wat een goede keus! heel veel succes bij solliciteren!

Hier zijn de meisjes precies een half jaar oud :D ben helemaal trots :D wat gaat de tijd snel!
    Zit er wel een beetje doorheen door alle stress rondom het werk. Heb ook echt last van mijn maag, slaap slecht uiteraard..naja morgen meer info en dan misschien de beslissing...

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Meiden ik heb een berichtje gekregen van Kar...
    Ze wilde liever niet dat dit buiten het forum geplaatst werd.

Bjarne kreeg gistermiddag ineens flinke koorts (40.2 graden) en toen zijn ze naar de HAP gegaan. Die dacht aan de 5e ziekte. Bij thuiskomst sliep Bjarne tot 19 uur en werd toen huilend wakker, ze dachten honger. Hij wilde geen fles, begon alleen maar harder te huilen en slijm op te hoesten. Hij was ook erg bleek. Ze zijn naar het ziekenhuis gegaan gisteravond en de kinderarts is opgetrommeld. Er is een ruggeprik gedaan bij hem (ach, arm manneke) en hij blijkt hersenvliesontsteking te hebben :(:(:(. Ze hebben een kweek gemaakt om te kijken of het een virale of bacteriele ontsteking is. Deze is pas over een paar dagen bekend. Hij ligt op een gewone afdeling en niet op de IC. Zijn hartslag was vannacht steeds 230 en is nu weer normaal. Hij krijgt paracetamol en antibiotica. Sverre is bij Karlijns ouders en Mette gaat daar straks naar toe. Alex is vannacht bij Mette gebleven en Karlijn de hele nacht in het ziekenhuis bij Bjarne. Ze mogen Bjarne niet aanraken. Bjarne is nu stabiel.

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    vervolg...

Het gaat wat beter met Bjarne. Hij heeft nu geen pijn meer (hij had zodanig veel pijn dat hij helemaal niks kon verdragen, zelfs geen aanrakingen), zijn temp is nu 37.7 (paar uur na een paracetamol), hij heeft weer honger, lachte zelfs naar Karlijn, is weer alert, volgt alles weer met zijn oogjes, trappelt de dekens weg en heeft weer kleur op zijn wangen. Hij krijgt 4x per dag prednison (via een infuus) en een breedspectrumantibiotica. Zodra bekend is welke bacterie of virus de boosdoener is (Karlijn hoopte dat dat morgen bekend zou zijn) kunnen ze beginnen met een gerichte AB-behandeling. Karlijn klonk zelf ook wat optimistischer vanavond. Wel vertelde ze dat de kinderarts vanmiddag pas gezegd heeft dat het gisteren kantje boord was met Bjarne :)$), maar dat het nu stukken beter gaat maar dat hij nog wel erg ziek is. Hij heeft ook sepsis (bloedvergiftiging) en had ook allemaal paarse vlekjes op zijn lichaam. Door het kordate optreden van Karlijn gisteren waren ze er vroeg bij. Karlijn kreeg dan ook een groot compliment van de kinderarts. Karlijn blijft vanavond en vannacht nog bij Bjarne. Alex is thuis bij Mette en Sverre. Morgenavond wil ze even naar huis, even naar Mette en Sverre toe want die mist ze enorm.

Een vriendin van Karlijn houd me op de hoote. Ik zal proberen jullie up to date te houden.

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Kar, Alex, Sverre, Mette en uiteraard kleine sterke Bjarne; heel veel beterschap en sterkte!! Knuffel!

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Jeetje zeg, wat onwijs schrikken!! Ik weet even niet wat ik moet zeggen...

Lieve Karlijn, Alex, Sverre, Mette en vooral Bjarne; heeeeeeeeeel veel beterschap en sterkte!! Dikke knuffel voor jullie allemaal en hopelijk zijn jullie snel weer met z'n vijfjes thuis.

20. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even tussen de uitzendingen van Op zoek naar Mary Poppins door (ben zo benieuwd wie er gaat winnen! Kijken jullie ook?) reageren:

@ Jipper: klinkt als een verstandige beslissing om te gaan solliciteren. Het is echt niet goed als je je zo naar je werk moet slepen. Dat kost je alleen maar energie en je hebt je energie hard genoeg nodig met 2 van die boefjes thuis! Is het makkelijk om een baan in het basisonderwijs te vinden bij jou in de buurt?
    Hoe is het met de mannen? Weer helemaal beter?

@ Kar: wat goed dat ze je in Maastricht wilden hebben! Gefeliciteerd! Je gaat het dus doen? Wat voor baan is het? En gaan jullie dan naar Maastricht verhuizen? Lijkt me wel heftig zeg, zo naar de andere kant van het land. Wanneer zou je moeten beginnen?
    En Bjarne ziek, las ik. Wat zijn de 5e en 6e ziekte eigenlijk? Gaat het alweer wat beter met hem?

Qua gezondheid gaat het dus niet echt super: vervelend! Hoop dat ze er snel achterkomen wat er met je aan de hand is.

@ Karel: gefeliciteerd met je meiden, zes maanden alweer! Vervelend dat het op je werk zo'n gezeik is zeg. Hoop dat het na deze week allemaal afgerond is en je lekker thuis kan gaan genieten van je meiskes.

Had je gelezen dat de voedingsdeskundige had gereageerd op mijn vraag? Ik had vrijdag ook nog gechat met een dame van Nutrilon (kan via hun site, heel handig) en die zei dat er geen maximum aan het aantal ml Nutrilon 2 per dag zat (de voedingsdeskundige zei van wel :(). Maar ze zei wel dat hoe meer melk ze drinken, hoe minder ruimte er is voor bijvoeding. Dat klinkt ook wel weer logisch. Ik moet 9 feb naar het CB (is al eeuwen geleden, maar omdat we nu minder vaak naar de KA moeten ga ik maar weer eens naar het CB), dan ga ik het daar maar eens vragen (misschien hebben ze wel een keer iets zinnigs te melden :D).

@ Krista: heb je al wat gehoord van je sollicitatie bij HTM?
    Rustige kindjes: Kan het zijn dat ze snel overprikkeld zijn? Dat ze bijv. door het boodschappen doen teveel indrukken en prikkels krijgen en er moeite mee hebben om dat allemaal te verwerken? Misschien kun je eens vertellen wat je allemaal met ze doet op een normale dag? Wij zijn best wel van de rust en regelmaat en dat werkt hier heel goed. Is het al gelukt om ze in hun ledikantjes te laten slapen trouwens? Ik hoop het!

@ Helena: ik kan me helemaal voorstellen dat die gebroken nachten je opbreken. Wat is de oude tactiek die je weer gaat proberen? En ook een goed idee om naar een osteopaat te gaan. Heb ik wel vaker goede verhalen over gehoord. Kan nooit kwaad zoiets, denk ik. Sterkte meis!!!

@ Hanneke: ja, ben ook benieuwd of ze de peuter groeimelk lusten... Hoe is het met je buik? Helpen de medicijnen? Ik hoop het!
    Ik vind Malou, Ruben en Benthe trouwens allemaal hele leuke namen!

@ Ylaisa: ben benieuwd hoe je het werken in de thuiszorg gaat vinden. Ga je morgen beginnen? Goed idee om een cursus/opleiding te gaan doen. Succes met je eerste werkdag in ieder geval!

@ Okki: zo'n cursus babymassage lijkt me zo leuk! Ga je dan alleen met Thirza? Ik zou het ook graag willen doen, misschien ga ik dan de ene week met Linde en de andere week met Merle. Zal binnenkort eens gaan kijken of ik ergens zo'n cursus kan vinden.

Hier: heerlijke ontspannen sauna- en beautydag gehad gisteren. Bij het sauna-arrangement zat ook een massage van 45 minuten... heerlijk:)! De masseur vroeg wel of ik misschien veel tilde, want die spieren zaten nogal vast, hihi! Heb trouwens nog wel veel last van mijn polsen, tja, niet teveel belasten gaat natuurlijk ook niet echt werken met een tweeling die je de hele dag van hot naar her tilt...:(.

Over de namen: wij hebben ook vernoemd. Onze meiden hebben allebei 3 namen en de 3e naam hebben we vernoemd. Merle naar mijn moeder en Linde naar de moeder van Gijs. Ik wilde dat graag, ben zelf ook vernoemd en wilde dat ook graag doorgeven. We hadden de 2e en 3e naam van beide meisjes nog niet helemaal besloten toen ik beviel dus dat hebben we een uur voordat we ze bij het gemeentehuis gingen aangeven nog besloten terwijl we in het restaurant van het zkh zaten...
    Verder hebben wij ook al een aantal leuke jongensnamen gereed voor als we ooit nog een zoon (of twee :)) mogen krijgen.

Badjes: hier beginnen ze ook al bijna uit het badje te groeien. Linde heeft ook ontdekt dat ze met haar benen op het water kan plonzen, waardoor al het water over de rand van het badje op de vloer gutst... pfff... handig...:$

Kreeg trouwens gisteren een berichtje van een vriendin dat haar zoontje van 2 maanden oud in het zkh is opgenomen met het RSV. Daar schrok ik echt ontzettend van. Gelukkig ligt hij (nog) niet aan de beademing, maar wel aan de sonde en de monitor. Bah, stom virus! Ben erg blij dat M&L iedere maand een prik krijgen met antistoffen ertegen. De prik is niet leuk, maar het RSV krijgen is nog minder leuk... Nog 3 maanden en dan is de R weer uit de maand:). (En dan mogen M&L naar de creche, moet binnenkort weer eens verder gaan met mijn speurtocht naar een gastouder...).

Zo, het is weer bijna Mary Poppins-tijd. Volgens mij ben ik weer bij! (de computer heeft het trouwens weer begeven :x, dus ik typ weer op Gijs z'n laptop ;)).

Deel Deze Pagina