Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja zo doen wij het ook. Ik gebruik zelf nooit suiker, in de yoghurt eigenlijk ook niet, en ik vind dat kinderen eten moeten proeven zoals het bedoeld is... Dus inderdaad wat hanneke ook zegt; niet overal maar meteen suiker, appelmoes ed in mengen, maar puur natuur :D

Ik doe voor mezelf wel eens een scheutje diksap door de yoghurt! Lekker :D

Krista hoe gaat het met jou jongens? slapen ze alweer wat beter?

t is toch een gek idee. Nog 1 dag werken (morgen lekker vrij) en dan echt fulltime moeder zijn :D Heb er zo'n zin in!
    De rechtsbijstand heeft een aangepast voorstel teruggestuurd en ik wacht nu op reactie van mijn baas.... poh, ben blij als dit achter de rug is!!

2. okki

okki Lid

15 nov 2008
    72
    0
    0
    even voor kar; heel veel sterkte!..meer weet ik niet te zeggen.vreselijk als je kind zo ziek is!

3. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Kar: hoe is het nu met Bjarne? Heeft hij een goede nacht gehad? En hoe is het met jullie?

@ Jipper: ja, dit haalt inderdaad wel herinneringen bij me naar boven. Maar het gaat goed hoor, ik kan er mee omgaan. Ik heb M&L wel extra veel geknuffeld gisteren J.

@ Ylaisa: wat een mooie lengtes en gewichten! En wat mag je inderdaad nu veel met ze. Wat Hanneke zei klonk logisch: niet alles op één dag, maar elke dag iets uitproberen.

@ Hanneke: sterkte met je moeilijke beslissing!

@ Karel: sterkte met je laatste werkdag morgen! Hoop dat je snel met je werkgever tot een overeenstemming komt, dan kun je dit ook achter je laten. Heb je al besloten of je voorlopig thuis gaat blijven of toch weer gaat solliciteren?

Zo, nu ga ik echt aan het werk (heb geen zin, dus eerst even hier reageren :)).

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi,

ben ik weer even. Denk dat Bjarne zo wakker wordt voor een flesje.
    Hij heeft weer een goede nacht gehad. Ik ben thuis gaan slapen maar ik vond 't heel naar om hem hier achter te laten. Ze zorgen goed voor hem hoor, maar toch.. Zo'n klein ventje zo alleen.. Nu weet ik pas een beetje wat alle prematuur-mama's gevoeld moeten hebben.

Hij knapt echt wel op maar hij is nog zo ziek. :( Als hij ligt te slapen zie je het pas goed. Hij slaapt gelukkig wel rustig. Gisteren heeft hij veel last van zijn billetjes gehad, die zijn rood omdat hij zoveel diarree heeft door de antibiotica. En elke wind die hij laat is nat, dus we blijven verschonen. Arme vent.

Hij dronk gisteren als een bezetene, elke 2 uur zowat. Vandaag lijkt het iets rustiger met drinken, we zullen zien.

Ik ga vanmiddag naar Sverre, die is ziek thuis, hij had 38.6 koorts en is snipverkouden. Hij ging ook kokhalzen van de antibiotica die we moeten nemen. Pff.. Ik ben echt hyperbezorgd nu merk ik. En verscheurd tussen thuis en ziekenhuis. Sverre die zegt 'Nee je moet niet naar het ziekenhuis gaan, je moet bij mij blijven'. Hij is echt van slag, vannacht bij ons in bed voelde ik regelmatig zijn handje zoekend naar mijn gezicht.

Moeder zijn betekent gewoon dat al je gevoel bloot ligt. Je bent zo kwetsbaar.

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ylaisa, dat had ik dus bij Sverre ook, dat ik het gevoel had er weer de hele dag voeding in te proppen toen hij eenmaal fruit/groente/liga etc mocht. Ik werd er gewoon zenuwachtig van. :D :D Daarom probeer ik nu die fruit-en groentehap echt te vermijden. Ze hebben nu twee keer iets geproefd en hoewel ze het lekker vinden zie ik er tegenop het in te gaan voeren. Ze 'moeten' eigenlijk ook naar 4 flessen maar pffff...

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Kar: Dat heb je mooi verwoord over het moederschap. Het brengt zoveel mooie ervaringen en gevoelens mee, maar als er wat met je kinderen is ben je inderdaad enorm kwetsbaar en voel je je machteloos.

Wat sneu voor Sverre... het is dan toch nog een klein manneke die het ook niet goed begrijpt :( Hopelijk knapt hij snel op.
    Is er al een indicatie wanneer Bjarne naar huis mag? Zorg je ook goed voor jezelf? Ik weet dat je het liefst dag en nacht bij hem wil zijn, maar je moet ook goed om jezelf denken hoor! Dat je goed uitrust.

Sterkte meis!

7. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wow, dat heb je mooi gezegd! Zo is het inderdaad.

Fijn dat Bjarne aan de beterende hand is. Ligt hij in een kamer alleen of is het besmettingsgevaar niet zo groot dat dat nodig is? Ik weet nog dat Linde in een kamer alleen (nou ja, samen met Merle) moest liggen, en de verpleging mocht alleen met handschoenen en schort aan naar binnen (maar dat was een virus en geen bacterie). En je kunt dus blijven slapen als je wilt? Dat is wel heel erg fijn. Kan me voorstellen dat je erg verscheurd bent tussen huis en zkh. En die arme Sverre, die inderdaad toch ook gewoon nog een kleine man is. 't Zijn geen makkelijke dagen voor jullie zo. Hoe is het met Mette?

Sterkte weer meis!

8. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat heb ik hier ook: 4 flessen en dan ook nog groente en fruit. Zondag zat de groentehap iets te dicht op de laatste fles, waardoor Linde alles eruit gooide... ze zat gewoon vol :(.

9. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    heb ik hier soms ook. Ik doe heel rustig aan met bijvoeding en ook alleen als ze het zelf aangeven.Zoals nu werden ze al om 10:15 wakker ipv 11:15 en dan geef ik ze lekker fruit. Sofia eet al een half potje!! Romy niet...die doet na 2 hapjes de lippen stijf op elkaar. En ach, dat vindt ik ook wel prima.:) De ene dag geef ik dan fruit, de andere dag groente. Bijna nooit allebei op 1 dag... . ik denk dat dat allemaal later wel goed komt :)

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Jeuh...Sofia heeft het gillen ontdekt ;):)

11. adi

adi Niet meer actief

Hallo tweelingmama's!

Ik merkte in mijn krabbel-box dat enkele mij nog kennen van afgelopen voorjaar, toen ik net ontdekte dat ik zwanger was van een drieling. Bij gebrek aan een drieling-club hier ben ik met de tweelingmama's gaan schrijven. Later heb ik me aangemeld bij meerlingenforum omdat daar meer drielingmama's waren waardoor ik hier niet meer veel kwam.

Maar voor degene die mij nog kennen: ik ben 23 juli 2009 dus bevallen van mijn drieling, na 30+3 weken zwangerschap. Ik heb twee meiden en een jongen, ze zijn inmiddels 6 maanden oud en doen het prima. Vandaag gewogen, en twee wegen bijna 6,5 kilo en eentje al 7 kilo, wij helemaal trots!

Ik wil wel alle máma's hier feliciteren met hun bijzondere kroost, het blijft toch een wonder, een meerling. En ik zou het fijn vinden om hier te komen kletsen, aangezien er schijnbaar nog een aantal kindjes hebben die ongeveer even oud zijn als die van mij, je maakt toch hetzelfde mee...

Groetjes, Adi

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Adi! Wat leuk om wat van je te horen :) Onze meiden zijn 1 dag later geboren als jou meiden en zoon! Even oud :) En wat een gewichten! poh...romy en Sofia wegen denk ik nu net 6 kilo :) Dus dat is zeker iets om trots op te zijn!

Hoe gaat het verder? Hoe regel jij de dagelijkse dingen?! Ben ik wel heel benieuwd naar :)

Morgen moeten wij weer naar de KA en daarna meteen het rs virus dus dat wordt een drukke dag. MAar ik ben heel benieuwd wat de KA zegt!

13. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Kar Ben blij dat Bjarne weer aan de betere hand is! Petje af..met Sverre er nog bij en natuurlijk Mette die dr broertje moet missen! Je hebt het heel mooi verwoord over moeder zijn!
    En dat naar 4 flessen "moeten" , hier "moeten" ze naar 3..maar dat accepteren ze nog niet..dus de 4e fles afgebouwd en een koekje of fruitje erna.

@Karel hier geef ik wel groente en fruit op 1 dag..en alle flessen gaan er ook nog in..haha vreetwolfjes zijn het!

Wel heel sneu..want als ik ze om half 4 uit bed haal rekken ze hun hazenslaapje nu uit tot na het groentehapje ong. 18.00uur..maar Britt trok het niet meer en viel letterlijk tijdens het groentehapje in slaap...dus maar gestopt terwijl ML zei "ja maar dat kan niet..ze moet gewoon dr groente opeten " haha..mooi niet! Lekker in de box gelegd.
    Steijn at zn groente uiteraard weer gewillig op...en zelfs daarna best veel yoghurt..moest echt zelf maar stoppen..hij bleef eten. En om half 8 de fles er nog in!
    Overigens de tip gekregen om bv een aardappeltje door het potje te doen..en op die manier de kids laten wennen aan verse groente..dus het potje steeds mee afbouwen en meer verse groente erdoorheen..Morgen van start.

14. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    Oja..over moedergevoelens nog even; Hier zo enorm gevoelig voor "kritiek/commentaar" van anderen. Heb hier 2 loopstoeltjes en daar deed ik ze nog niet in...vond het er nog niet uitzien..zaten er naar mijn idee absoluut niet lekker in..en konden nog niet eens goed bij de grond. Afgelopen weekend zaten ze er wel in bij een verjaardag en ik vertelde dat ik dat nooit deed etc etc..meteen een zooitje man op mn dak..nou waarom niet?...je ziet toch dat ze het leuk vinden! Blablabla! Dus ik uitleggen dat de fysio het afkeurde nog en ook het CB...Nou dat werd me ook niet in dank afgenomen en meteen stonden de tranen in mn ogen! Bah......kan het zo slecht hebben..als het om mn kids gaat! Maar goed..alle commentaar van tafel afgeveegd en ik luister uiteindelijk toch naar mn eigen gevoel, maar dit is wel geheel nieuw voor me...dat mensen me zo kunnen raken als ze op zo'n manier kritiek op me hebben..even voel ik me dan tekort doen.

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Even wat ik me nog herinner;

@Kar; Fijn dat het weer iets beter gaat met Bjarne. Ik denk veel aan jullie hoor. Wat een vreselijke tijd moet dit voor jullie zijn. Zeker nu Sverre ook ziek is. Ik begrijp dat je je dan een beetje 'verscheurd' voelt.
    Zoals anderen al beaamden heb je heel mooi beschreven hoe het moeder zijn voelt. Pfff...waar zijn we aan begonnen... ;)
    Nogmaals heel veel sterkte. En hou je taai!! *knuffel*

@Karel; Heel begrijpelijk dat je uitkijkt naar het 'fulltime' moederschap. Wat zal het een opluchting zijn als je niet meer naar je werk hoeft. Hopelijk krijg je snel bericht over het nieuwe voorstel.

@Ylaisa (en Margit en Karel); Wat een gedoe met die voedingen hè? Ik vond het in het begin ook allemaal zo ingewikkeld. En het gevoel dat je de hele dag aan het voeden bent is heel herkenbaar. Toch moet je vertrouwen hebben in je kindjes. Op den duur gaan ze echt hun eigen behoeftes aangeven. Ik zal eens kijken of ik nog ergens het schema van 6 maanden kan vinden (heb ik ergens in de computer staat), misschien dat jullie daar iets hebben (als er geen interesse is dan hoor ik het wel, dan ga ik niet op zoek... ;)).
    Wat het commentaar van anderen betreft; ook dat gaat op den duur het ene oor in en het andere weer uit hoor. Dat zijn allemaal mensen die niet weten hoe het is met een tweeling (of drieling ;)), want dat is gewoon écht anders. En die loopstoeltje zou ik inderdaad nog even laten doen hoor. Onze fysio was er helemaal niet kapot van. Ze leren hun voetjes op een verkeerde manier neerzetten. Soms is het handig om even je handen vrij te hebben, maar verder zou ik ze zo min mogelijk gebruiken (hmmm...kom ik ook met 'commentaar' ;), maar zo is het niet bedoeld hoor!!).

@adi; Wat leuk dat je hier mee komt schrijven!! Een drieling, wat zul jij het druk hebben!! Ik ben ook heel benieuwd hoe het zo gaat met 3 hummeltjes. En werk je ook weer? Eigenlijk ben ik stiekem ook best benieuwd naar de namen van je kindjes, maar als je die niet wilt vertellen is het prima natuurlijk!
    Hopelijk tot snel!

@Margit; Nog steeds geen goede computer? Balen is dat zeg!! Gaat het verder wel goed met jou en je meiden?

@Krista; Gaat het goed met je? Je bent even niet zo actief. Heb je het druk? Of is er een andere reden?

@Hanneke; Veel sterkte met het maken van die moeilijke keuze. Ik wens je veel wijsheid.

@Helena; Nog steeds helemaal gesloopt of valt het ondertussen weer wat mee? Ik hoop het laatste! Sterkte in ieder geval.

Voor iedereen die ik vergeten ben, hoop dat het jullie goed gaat!

Hier; Net terug van sporten. Hele drukke dagen gehad. Gisteren Open Huis op school tot 22.00 uur. Daarna een kort nachtje (sliep pas om 23.30 uur en om 5.00 uur begon Daan te huilen, daarna niet meer geslapen... :(). Vanmiddag konden we niet naar huis, omdat er om 17.30 uur en 18.00 uur bezichtigingen van ons huis waren. Dus een hapje gegeten bij mijn ouders, maar daarna weer snel naar onze woonplaats om te gaan sporten. Heb de jongens al 2 avonden niet naar bed gebracht :(. Ben blij dat ik morgen vrij ben!!
    Maar er is dus veel animo voor het huis. Vandaag waren de 3e en 4e bezichtiging in 6 weken. Goed hè?! :D
    Zo, ik zoek mijn mandje op. Fijne avond!!

16. adi

adi Niet meer actief

Karel, onze kindjes zijn dus echt precies even oud. Kan me ook herinneren dat we ook redelijk gelijk liepen met de zwangerschap. Met welke termijn ben jij bevallen?

6 kilo is een prima gewicht hoor! Ze zien er echt schattig uit op je foto, echte poppetjes ;) Hoe gaat het verder met ze? Hoe hebben ze de eerste maanden doorstaan?

Wij hebben wel een hele heftige zwangerschap en start gehad. Met 24 weken bleek mijn baarmoedermond al bijna 'op' te zijn, en heb toen een paar dagen in het zkh gelegen. Daarna moest ik thuis complete bedrust houden. Met 27 weken kreeg ik weeen en werd met spoed opgenomen in het academisch zkh. Daar kreeg ik weeenremmers en longrijping-spuiten. Het zag er naar uit dat de kindjes zouden komen, maar gelukkig zijn de weeen gestopt. Daarna heb ik nog 3,5 in het zkh gelegen, met een geheel versleten baarmoedermond en bijna ontsluiting. Kindjes deden het gelukkig prima, groeien goed door. Met 30,5 week kon de baarmoeder het niet meer aan, en kreeg ik een weeenstorm, na 1,5 uur had ik 7 cm ontsluiting en werd met spoed naar de OK gebracht voor de keizersnee.
    Ze hebben een goede start gehad, hebben wel een weekje op de NICU gelegen. Aldin is meteen na de geboorte afgevallen naar 1 kilo, was echt vreselijk klein en kwam de eerste week maar niet aan. Diyana had een open ductus, en kreeg medicijnen daarvoor, vervolgens kreeg ze via een infuusnaald een bacterie binnen die een infectie veroorzaakte. Gelukkig heeft ze deze heel goed doorstaan.

Ze zijn met 36 weken thuis gekomen. De eerste twee maanden thuis waren heel heftig hoor, gelukkig had ik toen continu hulp van ouders van beide kanten.

Hoe regelen wij dagelijkse zaken? We zien het echt per dag. Ze hebben een heel strak ritme waar ik niet van afwijk, anders trek ik het niet. Hierdoor zijn ze sinds twee-drie maanden heel rustig geworden, raken amper meer overprikkeld, wat het leven weer makkelijker maakt. We proberen zo veel mogelijk met twee mensen thuis te zijn. Dan hoeven ze niet te wachten op hun beurt met eten en verzorging en krijgen ze voldoende aandacht, dat vind ik echt belangrijk voor hun ontwikkeling.
    Als ik alleen wegga doe ik twee in de tweeling-wagen en eentje in de baby-bjorn draagzak. Alleen ga ik op deze manier bijna nooit weg omdat ik geen stap kan verzetten buiten. Ben dan net een kermisattractie en mensen behandelen je ook zo. Als we met zijn tweeen zijn gaan we met twee wagens.

Hoe gaat het bij jullie thuis? heb jij nog meer kinderen, werk je ook erbij? Ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds januari weer 3 dagen werk, en daardoor een stuk relaxer ben. Mijn schoonmoeder komt twee dagen pw oppassen (in haar eentje!), en ik ben zooooo gelukkig mens dat ze het prima redt en al mijn regels netjes volgt, zodat ik dan op mijn werk 'lekker kan ontspannen'.

Ik hou maar op met 'praten', wordt een belachlijk lang verhaal.
    Groetjes, Adi

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Heel herkenbaar hoor. Ik denk dat iedere ouder het zo goed mogelijk wil doen en als je dan "kritiek" krijgt kan dat heel hard aankomen. Maar gewoon je eigen gevoel volgen hoor! Jullie kennen je kindjes het beste...en inderdaad...ik heb ook niet al te beste verhalen gehoord over het gebruik van loopstoeltjes :);)

Adi: wat een verhaal! Ik ben bevallen met 31+4. Ben opgenomen met weeactiviteit op maandag. Meteen aan de remmers etc, donderdag was alles rustig en mocht ik naar huis. Maar de meiden dachten er anders over en vrijdag nacht zijn ze geboren binnen 2 uur tijd :)
    Alles gaat prima. De eerste weken waren zwaar toen ze in het zkh lgen en eenmaal thuis ging het eigenlijk wel "makkelijk". Maar wij houden ook een vrij strak ritme aan. Dat is zowel voor moeders en kids het beste :)

Erg he dat je zo'n kermisatraktie bent! Met 2 is het al erg, maar met 3.... kan me voorstellen dat je niet vaak naar buiten gaat...Maar respect hoor dat jullie zo met de kids omgaan!

Jipper: hier nog niets gehoord van m'n werk, maar morgen is mijn laatste dag. Ben blij dat het nu bijna over is. Ben lichamelijk ook op. Ben nu ook ziek, dus ik merk dat het me nu echt teveel wordt. Maar goed, nog effies...
    Wat betreft het eten. Ik laat de meiden het nu zelf bepalen. Ik maak ze er iig niet wakker om. Maar je merkt dat ze uder worden en steeds meer wakker zijn, dus dan komen die fruit en groente momenten vanzelf..

Zo, ik ga nog ff tv kijken en dan slapen :)

18. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Sjonge, wat is het hier rustig vandaag...

Gaat het wel goed met iedereen?

@Karel; Zit je laatste werkdag er al op? Vervelend dat je nu ook ziek bent. Maar wel te verklaren natuurlijk. Nu lekker naar je lijf luisteren en heerlijk uit gaan rusten en van je meiden genieten.

@Adi; Ik moest aan je denken toen ik net door de stad liep. Precies zoals Karel schrijft, met 2 ben je al een bezienswaardigheid (ja, ik kwam weer bejaarden tegen... ;):D), met 3 is het helemaal niet te doen!! Respect hoor!

19. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Het is volbracht! Ik ben vanaf vandaag fulltime moeder. Mijn werkgever heeft zich van zijn meest hufterige kant laten zien en wilde niets met mijn tegenvoorstel doen. Kon dus of naar de rechter gaan of het originele voorstel tekenen. na veel beraad besloten te tekenen. Met de rechter hadden we niets gewonnen, maar had het wel heel veel stress voor mij opgelevert en dat wil ik mijzelf en de meiden en mijn man niet aandoen. Ik heb dus de eer aan mij zelf gehouden. Valt me wel heel zwaar, maar goed...nu lekker bij de meiden zijn :)

20. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Oh ja, vanmorgen bij de KA geweest en met de motorische ontwikkeling hoeven we de leeftijd niet meer te corrigeren :) De fysio werpt zijn vruchten af!! Trots trots trots...En sofia liep maar te gillen door het zkh... ;)

Deel Deze Pagina