Van de week op de radio gehoord en de tekst sprak mij enorm aan, vanwege Bjarne. Maar het liedje gaat over een prematuurtje. Ik dacht voor veel van jullie ook wel herkenbaar. Het heet 'Wires' en is van Athlete: You got wires, going in You got wires, coming out of your skin You got tears, making tracks I got tears, that are scared of the facts Running, down corridors through automatic doors Got to get to you, got to see this through I see hope is here, in a plastic box I've seen christmas lights, reflect in your eyes You got wires, going in You got wires, coming out of your skin There's dry blood, on your wrist Your dry blood on my fingertip Running, down corridoors through automatic doors Got to get to you, got to see this through First night of your life, curled up on your own Looking at you now, you would never know I see it in your eyes, I see it in your eyes You'll be alright I see it in your eyes, I see it in your eyes You'll be alright Alright Running, down corridors through automatic doors Got to get to you, got to see this through I see hope is here, in a plastic box I've seen christmas lights, reflect in your eyes down corridors, through automatic doors Got to get to you, got to see this through First night of your life, curled up on your own Looking at you now, you would never know.
hoi Kar...je hebt me aan het huilen gemaakt.. ik vond de tekst erg mooi en toen ben ik die band gaan opzoeken...erg mooie muziek! bedankt vrienden van Arnold hebben vorig jaar een kindje verloren dat te vroeg was geboren.. Gister een beetje emotionele dag..3 rouw advertenties gelezen van overleden kindertjes, heel hard zitten huilen met Berend in mijn armen..heb ook aan jou moeten denken en je zoontje... Verdorie wat ben je toch kwetsbaar. zit nu weer te snotteren Maar ik ga er een mooie dag van maken!!! Jullie ook? groetjes x
Toen ik de video zag van de kindjes begon ik ook te snotteren. Zeker de zin First night of your life, curled up on your own I see it in your eyes, I see it in your eyes You'll be alright Dat hebben wij namelijk altijd gevoelt; dat het goed zou komen. Gek dat zo'n liedje weer zoveel emoties naar boven kan halen... De kleindochter van mijn buurvrouw is ook 2 mand te vroeg geboren en heeft veel complicaties. Dan besef je weer hoeveel geluk we hebben gehad en wat een kanjers het zijn! maar we gaan er zeker een mooie dag van maken Een vriendin komt zo lunchen...altjd gezellig
Ja.. ik had het vooral met die zinnen over de tranen en het bloed.. En helaas zag ik niet in zijn ogen dat het goed zou komen. Dat kwam pas een uur of 12 later. Maar ondanks de waterpokken van Mette toch een leuke dag hoor. Straks even een Marktplaats-activity center kopen voor in de box. En, minder leuk, het huis poetsen...
@Kar mette de waterpokken..het houdt niet op he? Hopelijk word Bjarne nog gespaard..en Sverre heeft die het al gehad? Is het besmettelijk de waterpokken, dat wist ik niet..dacht dat het gewoon een algemeen iets was wat kinderen altijd kregen net als de mazelen ofzo.. Over de fles van 12.00uur..Daar zat ik ook overna te denken om die eerst weg te laten..maar wat ik had gelezen en het "heilige"CB ook zei en waar eigenlijk of wel een kern van waarheid in zit is dat ze overdags nog veel energie verbruiken en na 16.00uur minder hoeven omdat ze 3 uurtjes later toch weer naar bed gaan...maar goed..ik geef ze eigenlijk ook geen stukjes brood meer om 12.00uur omdat ik dacht alleen maar met eten bezig te zijn..ik weet dat ze het eten..dus over een maand ofzo begin ik daar weer mee..langszaam op voeren en dan de 12.00uur fles weg.
Ylaisa, je hebt groot gelijk inderdaad, overdag hebben ze die bouwstoffen nog wat meer nodig. En brood komt vanzelf inderdaad. Volgens mij at Sverre in het begin brood en een fles. (Ik ben echt bijna alles vergeten, wat erg!) Waterpokken is besmettelijk ja; Sverre heeft ze helaas nog niet gehad. In het ziekenhuis dachten ze dat Bjarne ze had maar het waren maar zo weinig en zulke kleine blaasjes dat 't goed mogelijk is dat hij ze alsnog krijgt. En bovendien hebben kinderen grote kans ze nog een keer te krijgen als ze ze voor hun eerste jaar krijgen. Waterpokken zijn overigens ook erg gevaarlijk voor zwangere vrouwen. Ik meen in het eerste en tweede trimester.
Wat een mooi liedje.... Vooral de foto van het zwarte oogje deed mij heel veel. En de zinnen die Karel noemde. Al die kindjes 's nachts alleen zonder moeder en vader in het ziekenhuis... Vandaag stond er ook een stuk in de "Kinderen" over een vrouw die en boekje heeft geschreven voor kinderen wiens broertje of zusje overlijdt, nadat ze dit zelf heeft meegemaakt toen haar dochter na 27 weken zwangerschap werd geboren en ze na vele hersenbloedingen van het kindje de behandeling moesten gaan stoppen. Vreselijk. Dan zit ik ook echt weer met tranen in mijn ogen. Ik moest vanmiddag nog aan de jongens van Jipper en de meiden van Margit denken. Wat een geluk hebben we met z'n allen gehad... Hier een hele vrolijke Midas. De hele nacht in zijn eigen bedje geslapen, hoera! lex werd om twee uur wel wakker, maar moest de hele tijd hoesten. Dus lekker bij ons in bed gelegd en daar heeft hij prima geslapen. Met mijzelf gaat het op zich wel goed. Alleen veel stress op het werk. Mijn manager functioneert op het moment niet naar behoren en ik lig constant met hem in de clinch. Erg vermoeiend.... Haha, vandaag niet poetsen hier. Gisteren is mijn moeder geweest, vandaag mijn schoonmoeder, dus alles is weer schoon, haha!!
Noor, goed om weer van je te horen! Wat een verhaal over de oortjes van de jongens. Ben benieuwd hoe het afloopt.
Noor, ja, daar wilde ik ook nog even op reageren, was 't helemaal vergeten vanochtend... Sorry. Je moet jezelf niets verwijten hoor! Als ze geen klachten hadden/hebben, waarom zou je dan naar de huisarts gaan?? En hoe zou je hier dan achter gekomen moeten zijn? Bovendien, 't is natuurlijk lang niet gezegd dat het mindere praten hier door komt. Kan gewoon zijn dat ze er nog geen zin in hebben, of met z'n tweeen toch een soort tweelingtaal hebben ofzo. In ieder geval, probeer je schuldgevoel los te laten hoor!!
Kar: thanks! en wat een ontroerende tekst pffff ondanks dat mijn mannetjes eigenlijk helemaal niets bijzonders hadden ontroert het me toch erg. Sprak vandaag met een patient wier zoontje ook geboren werd na 35 weken, net als mijn jongens en haar zoontje had een heel zware start, kreeg een infectie, heeft echt op het randje gelegen... dan ben ik toch wel heel blij dat mijn jongetjes het eigenlijk zo ontzettend goed hebben gedaan... Blij dat de kindjes hier op het forum het zo goed deden en doen. Wat is het toch een wonder iedere keer weer....
waterpokken kan gevaarlijk zijn in het laatse trimester en dan eigenlijk in het bijzonder in de allerlaatste fase van de zwangerschap, de moeder kan het dan nl overdragen bij de geboorte en die kleintjes kunnen er erg ziek van worden. Bijna alle kinderen krijgen het vroeg of laat. Via KDV/PSZ/school vaak Kleintjes onder de 6 maanden zouden het in theorie nog een keer kunnen krijgen, maar schijnbaar gebeurt dat dan nog alleen als ze het vrij licht hebben gehad. Mazelen komt door de vaccinaties weinig meer voor. Wat de meeste kindjes wel doormaken: 5de en 6de ziekte, heel veel verschillende virussen, pfeiffer (schijnbaar lopen heel veel kindjes dit als peuter al op!! verloopt dan meestal ongemerkt) en natuurlijk de diverse braken-diarree virussen, ontstoken oogjes enz. Hier zijn de jongens in het eerste jaar, eerste anderhalf jaar best vaak ziek geweest: waterpokken, rotavirus (jemig wat veel luiers gingen erdoorheen), heeeeel veel snotneuzen en hoestpartijtjes, Tijn had met een paar maandjes tegelijkertijd oorontsteking én waterpokken, Chris had het twee weken eerder gehad en had het niet zo erg, maar die arme TIjn zat zo vreselijk onder,, hij had er zonder overdrijven alleen op zijn hoofd al zeker 100... oooh niet meer teveel aan terugdenken... onthoud in ieder geval dat als je denkt dat ze van de ene in de andere kinderziekte vallen: bijna altijd gaat het na het eerste jaar beter!!!
Dag meiden, even een snelle reactie: @ Kar: wat een mooie tekst! Ik wilde de bijbehorende video op YouTube kijken, maar ik kan hem niet vinden (wel een video met allemaal losse foto's, maar die is alleen met muziek en zonder gezongen tekst en de officiele video van het liedje, maar daar hoor ik ook alleen muziek en zie ik alleen de band en geen plaatjes van kindjes). Kan iemand de link hier neerzetten? Ben nu ook wel benieuwd! @ Helena: wat fijn dat de rust in Huize Helena weer een beetje is teruggekeerd! Houden zo ! Lekker hoor, zo'n moeder en schoonmoeder die komen schoonmaken. Hier doet de tante van Gijs ook best wel wat in huis op de dagen dat ze oppast. Was eigenlijk niet het plan, maar ze doet het uit zichzelf. En ik vind het niet erg... En over onze kindjes: ik ben ook ontzettend blij dat ze het allemaal zo goed doen! Moet zeggen dat ik zelf ook steeds een beetje meer tot rust kom en kan genieten. Ik had steeds nog het gevoel dat ze zomaar weer 'bij me weggehaald' konden worden, dat ik bang was om me volledig aan ze te hechten. Maar dat gevoel wordt steeds minder en minder, daar ben ik heel erg blij mee. Heb trouwens ook nog een nieuwe foto van de dames geplaatst in mijn album. Hier zijn ze bijna niet ziek geweest tot nu toe (even afkloppen ). Komt natuurlijk ook omdat ze niet naar het KDV gaan (daarom gaf de KA dat natuurlijk ook als advies en tot nu toe werkt dat goed). Ben benieuwd hoe het zal gaan als ze straks wel naar opvang buiten huis gaan . Maar ja, ze moeten uiteindelijk toch af en toe ziek worden om weerstand op te bouwen. @ Noor: wat vervelend van de oortjes van je mannen! Goed dat je er nu achter bent gekomen! Zou me idd ook niet schuldig voelen hoor, als ze nergens last van hadden dan ga je toch ook niet naar de HA? @ Jipper: alles goed met jou en je mannen? @ Ylaisa: lastig he, dat gedoe met de flessen? Wij zitten nog op 4 flessen en ik geef alleen nog groente en fruit. Ga dinsdag eens even met het CB overleggen of we met brood, vlees en yoghurt mogen beginnen (natuurlijk niet allemaal tegelijk...). De rest weet ik even niet meer... Hier: Merle heeft gisteren voor het eerst omgerold ! Heb het zelf niet gezien, want zat op mijn werk, dus hoop dat ze vandaag weer lekker gaat rollen! Verder hebben zowel M als L een soort van geel/oranje plekjes op hun hoofd (onder hun haar) ? Iemand enig idee wat dat kan zijn (en ja, ik was ze wel vaak genoeg ). Mijn moeder dacht dat het misschien berg kon zijn, omdat ik dat vroeger zelf ook had. Iemand een idee? O ja, en Gijs voelt zich al een paar dagen niet zo lekker (maar is niet echt ziek). Pffff, hoe zielig kan een (niet echt) zieke man zijn zeg.... Word er echt een beetje kriegel van. Ga zo even een kwarktaart maken, krijg vanmiddag twee vriendinnen op de thee en morgen komt mijn oma met mijn oom en tante langs. Gezellig!
Margit: mooie foto! De blijdschap straalt van de koppies af Zo mooi om te zien! Romy heeft die oranje/gele plekjes ook. Ik weet niet waar ze precies bij je meiden zitten, maar bij romy is het oorsmeer Daar heeft ze nogal last van Dat gevoel wat jij beschrijft, heb ik ook gehad. Soms nog steeds last van. Ik heb soms het idee dat ik de meiden in "bruikleen" heb. En inderdaad dat ze soms zo meegeomen worden Misschien toch door de tijd in het zkh? Maar het wordt idd gelukkig steeds minder! Wat goed van Merle dat ze omrold!! Wow!! En sterkte met je (niet zieke) zieke man Noor: wat een ziektes allemaal! Kunnen ze dat allemaal krijgen het eerste jaar? Hoop dat dat hier een beetje voorbijgaat hoor Enne wat is het rotavirus? Hoe gaat het nu met je jongens? Nou hier een nieuwe fase in denk ik. De meiden willen 's morgens niet meer slapen! Dus ik moet ze entertainen 's morgens vroeg Nou dat doen we dan maar he! Misschien wordt het dan nu tijd om 's morgens een bordje pap te gaan geven ipv een fles....
Heb geen puf en geen tijd om verder te reageren, maar wat jij beschrijft is berg. Kun je weinig aan doen. Evt. insmeren met een vette olie en in bad er wat overheen wrijven, zodat de schilfers loslaten. Hou het wel in de gaten, want bij Luuk begon het met berg en kreeg hij later eczeem over zijn hele lijfje...
klinkt idd als berg. altijd de shampoo GOED uitspoelen!! en idd evt met olie insmeren een paar uur goed laten inwerken en dan voorzichtig eraf wassen, paar keer herhalen. Niet eraan gaan zitten poukjem daar schijnt het erge van te worden! Karel: rotavirus: heel veel diarree en braken
Wij gebruikten helemaal geen shampoo. Dat werd echt sterk afgeraden door de kinderarts. Is nog helemaal niet nodig als ze zo klein zijn. Nu gebruiken we heel af en toe een drupje shampoo als ze hun eten in hun haar hebben gesmeerd... Maar dan de speciale hypoallergene van Zwitsal. Even ego hoor; Lig nu in bed een beetje te forummen. Ben helemaal niet lekker. Heb enorm last van menstruatiepijn. Moet vandaag of morgen ongesteld worden. Heb zelfs een Ibuprofen genomen tegen de pijn. Ik heb werkelijk nog nooit eerder last gehad van menstruatiepijn (wel hoofdpijn, maar niet deze buikpijn/krampen die doorstralen naar m'n benen en rug). Echt zo vreemd. Iemand een idee hoe dat zo plotseling zou kunnen komen? Verder gaat het ook niet echt lekker met me. Ben erg moe en lusteloos. Komende week maak ik een afspraak met de HA, want er moet iets gebeuren. Zo kan ik niet doorgaan. Even moed verzamelen, maar goed... Als ik weer een beetje ben opgeknapt kom ik wel weer even buurten. Fijn weekend allemaal!