Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    jipper getsie meid!! Niet leuk zo!! Een dikke knuffel voor jou!

2. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    wij spoelden hun haar ook altijd gewoon uit met water, maar ze waren dan ook niet bepaald gezegend met een volle bos het eerste jaar hahaha ;)

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    He bah Jipper. Ik zou zo niet weten hoe het opeens komt, die pijn. Ik heb het altijd al gehad dus ik weet een beetje hoe je je voelt. :( Laat je anders even doorverwijzen naar de gyn, als je toch bij de huisarts bent? Want het klinkt alsof je het niet helemaal vertrouwt. Sterkte in ieder geval!!

Margit, joepie wat goed van Merle! :D En ik kan me jouw en Karel's gevoel wel voorstellen. Jullie hebben zo'n spannende tijd beleefd in het ziekenhuis. Dat vertrouwen moet gewoon groeien, dat het nu goed gaat en dat het mag dat je geniet van ze. Ik heb het al met Bjarne. Het vertrouwen dat hij echt niet weer zo ziek gaat worden hier thuis -ik voel me toch vreemd schuldig want ja, hij was hier thuis ziek geworden natuurlijk.

Kinderziektes: Sverre heeft zijn eerste jaar van verkoudheid naar oorontsteking naar buikgriep en alle andere vreemde kinderziektes -mond/hand/voetziekte, 5e/6e ziekte, dat soort dingen- geleefd. Hij heeft voor zijn eerste verjaardag al 4 antibioticakuurtjes gehad, zo erg waren die oorontstekingen telkens. Vanaf dat hij 15/16 mnd was, bleef alles opeens weg en nu is hij sporadisch nog (snip)verkouden. Hij heeft alleen nog niet de waterpokken gehad!! En Mette heeft ze vrij licht dat ik denk dat ze ze nog wel een keer gaat krijgen. We zullen zien.

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Mijn zusje heeft weer een miskraam. :( :( Tenminste, ze heeft een echo gehad omdat ze bloed verloor en het vruchtje zit er nog maar het hartje klopt niet meer. :( Is al de tweede keer nu. Zo ontzettend verdrietig voor haar. Ze voelt zich ook helemaal schuldig terwijl ze er natuurlijk niets aan kan doen.

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hellup!!!

Romy & Sofia hebben weer zo'n rare tijd! Ze zijn jengelig...willen hele tijd bezig gehouden worden anders gaan ze huilen... Ze zijn heel hongerig, of ze zitten constant op hun knuistjes te kauwen en alles wat in hun handjes beland.
    Ze wilden helemaal niet slapen vandaag en zijn daardoor dus ook weer huilerig enzo...

Ben wel een beetje moe ervan :( Zou nou dit de tandjes tijd zijn? Of is er een sprongetje bij 6/7 maand? pffff....

Kar: wat sneu voor je zus :( Dit is vaker gebeurt begrijp ik? Dat schuldgevoel herken ik wel. En iedereen zegt dat het niet je schuld is, maar zo voel je dat zelf wel. Sterkte voor haar!

Jipper: Sterkte en beterschap hoor! Als je het niet vertrouwt toch even naar de HA?

Shampoo gebruik ik ook maar sporadisch...zo'n bos haar hebben ze nu ook weer niet :)

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    kar: he nee wat verdrietig voor je zus en ook voor jullie natuurlijk :( Sterkte!!

Karel: klinkt als tandjes.... Hoop dat ze gauw weer beter te pas zijn! xxx

7. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    Heb net het nummer geluisterd, echt zo'n mooi nummer. Steeds als ik jullie verhalen lees besef ik me dat wij zoveel geluk hebben gehad met 3 voldragen kinderen. Maar als je dan zo een verhaal als over Bjarne leest dan besef je ook weer dat het ieder moment ineens weer anders kan lopen. Je wordt idd zo ontzettend kwetsbaar op het moment dat je kinderen krijgt.

@ Kar, sterkte voor je zus. De vorige keer is nog maar een maand of 3 terug toch? Naar hoor. Heeft ze wel al kinderen of zijn ze voor de eerste bezig?

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Mijn zusje heeft al een zoontje van anderhalf. Dit is inderdaad de tweede binnen een half jaar. Ze hebben aangeboden het vruchtje te onderzoeken maar ze weet nog niet of ze het wil. Heb haar net gesproken en ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik nog kan zeggen. Ze had nog tegen mijn moeder gezegd 'Je kunt er nog beter twee tegelijk krijgen dan dit mee te moeten maken.' :D (Ze ziet het idee van een tweeling duidelijk niet zo zitten... ;))

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jeetje, ik heb net je album zitten bekijken, wat een leuke foto van je drietal! Maar ik vroeg me af, Daan en Thijs lijken 2-eiig, is dat zo? En wat knap dat jullie ze al lachend op de foto hebben..

Dat lukt ons dus echt niet!! Ze lachen de hele dag maar zodra de camera verschijnt wordt er gefronst en verbaasd gekeken. :D

10. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    Kar, we hebben nog steeds onze twijfels of ze 1 of 2 eiig zijn. Tijdens de zwangerschap ging de gyn ervan uit dat ze 1 eiig zijn, na de geboorte was het twijfelachtig wat betreft de placenta, en wij denken elke dag weer wat anders. We zullen het denk ik vanzelf wel zien als ze wat ouder worden.

Hier ook moeite hoor, om ze lachend op de foto te krijgen, die foto van Thijs was echt een toevalstreffer :D.

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Jeetje: wat een leuke foto's :D mooie kereltjes hoor!

12. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Ik kom weer even reageren. De jongens hebben zo'n goed humeur vanochtend, ze zijn gewoon zelf aan het spelen! Daar moet ik het even van nemen :)

Bedankt voor al jullie lieve reacties!

Adi, ik dacht ook, zoooveel eten in zo'n klein hummeltje! Maar hier willen ze nu zelf een fles minder, we geven ze nu potjes van Olvarit of Friso 's avonds rond 5 uur en dat vervangt een fles blijkbaar! Waar ik dan wel mee zit is of ze genoeg drinken krijgen?
    Dus geef het ze lekker, als ze het niet meer nodig hebben geven ze het zelf aan!

Karel, ik zou juist niet beginnen met varkensvlees. Kip is zoals Adi zei, meer aan te raden. Volgens mij bestaat dat uit de simpelste eiwitten en dus het makkelijkst af te breken! Vis kan trouwens ook. Vinden ze hier superlekker! Had ik niet verwacht door die sterke smaak.

Ylaisa, hier ook hoor! Krijg je weer naar je hoofd "dus je vind de pc belangrijker dan mij!' Vooral als ik de hele dag gewerkt heb :(
    Ik zou de groentehap wat vervroegen, op het moment dat ze dan honger krijgen kan je ze 'echt' eten ipv de fles geven. Wat geef je ze eigenlijk als groentehap?

Nou idd huilen dat liedje zeg. Ben blij dat m'n kindjes allebei relatief kort in het zkh hebben gelegen maar als je het weer voorstelt :'(
    Gister zag ik een kindje van 2 weken. En die moeder was dus helemaal op de been, want ze was aan het winkelen in de stad. Wat werd ik daar afgunstig van zeg. Bah. Ik weet dat ik eigenlijk weinig te klagen heb, maar wat zou ik graag willen dat het bij mij makkelijker was gegaan. Maar wat was dat kindje klein!! En hij was notabene 4300 g bij de geboorte. Veel groter dus dan wat M&L waren. Kan ik me echt niet herinneren!!
    Maar toen ik dat zag begon het weer te kriebelen hoor. Toen ik het Fred zei, zei hij resoluut "Nee absoluut geen kinderen meer!" Dat vind ik wel jammer, misschien wil ik het ook niet meer, maar de optie open laten is toch leuker.

Margit, dat klinkt idd als berg. Marcus had in het begin een heel klein plekje. Beetje vet houden raden ze altijd aan, dan kam je het er makkelijk uit.

Karel, dat hebben wij ook hoor, dat de jongens 's ochtends niet meer meteen na de fles weer gaan slapen. Al een tijdje eigenlijk. Idd geven wij ze af en toe pap, maar volgens mij gaat dat niet helpen om ze weer te laten slapen. Ze hebben gewoon een nieuw ritme, dat ze om 11 uur weer gaan slapen.

Jipper, sterkte hoor! Echt rot dat je je zo voelt.

Kar, wat erg voor je zus!

Karel, er is wel een sprong bij 6 maanden ja! Een hele grote volgens mij, waarna ze kunnen zitten en misschien wat lopen en praten. Maar die symptomen lijken wel op tandjes. Tenminste voor zover ik het kan weten :p Lucas doet dat ook en zit soms als een opa met pruimtabak, en hij heeft nu wel een wit bobbeltje :)

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    :D ja ik noemde het herkauwen, maar dat is wat ze doet ja :)
    Ik herken nu de frustratie van jullie wel rondom het niet eten van zelfgemaakte groentehapjes. Ik had nog een potje bloemkool staan en toen ik dat open maakte ging ik bijna zelf over mijn nek. Ik dacht; dat eten ze nooit! Eat een stank en wat smaakte het vies...
    Maar zelfs Romy, die wat meer moeite met eten heeft, smakte het in een stuk naar binnen en de eigengemaakte sperzieboontjes laat ze staan :(

14. jeetje

jeetje Actief lid

4 apr 2007
    251
    0
    0
    Hier is het bij Bas andersom geweest. Hij heeft de potjes nooit 1 blik waardig gegund.

15. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Jipper: oeps, dat wist ik helemaal niet, dat het zo slecht is om shampoo te gebruiken :$. Ga daar maar mee stoppen dan, misschien helpt dat. (Af en toe vraag ik me af wat ik nog meer allemaal niet weet en daar kan ik dan zo lekker onzeker van worden.. :$)

Wat vervelend dat je je zo moe en lusteloos voelt. Lijkt me idd een goed plan om langs de HA te gaan. Sterkte meis!

Hier: ben net even met Linde gaan wandelen. Lekker in de draagzak (nou ja, lekker, hartstikke zwaar, na 15 min had ik al pijn in mijn rug, flashback naar de laatste weken van mijn zwangerschap :$). Leuk om even met één van de twee op pad te zijn. Wel grappig, want we kregen meteen een stuk minder aandacht als mama met kind dan als mama met tweeling :). Lekker rustig en anoniem!

Ga nog even kijken of ik op internet leuke banen kan vinden. Tot later!

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ylaisa,
    Ja idd, we vinden het ook gewoon erg grappig dat ze er lol in hebben. Al denken we inmiddels dat het komt omdat Benthe toch wel een gek koppie trekt wanneer ze een broodje hapt en het eerst met dr hand weer uit dr mond haalt en vervolgens weer terug erin stopt. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor Malou en Ruben ook zo eten...:$! Fijn dat het bij jullie goed ging om de fles kv te vervangen door wat drinken en een koekje (tenminste, dat waren jullie toch he :)).

Margit,
    Zoals de meeste al schrijven, het klinkt idd als berg. Hoop tips zijn al gegeven, dus ga daar verder niets aan toevoegen. Hoewel ons verteld is dat je het kan krijgen door het niet goed uitspoelen van de zeep, dus altijd goed uitspoelen met de douche kop en niet met het water uit het badje (mocht je dat nog niet doen, dit is dus wat wij gehoord hebben, van....uhm....denk dat het de kraamverzorgster geweest is). Wat fijn dat je zelf inmiddels wat tot rust komt en meer kan gaan genieten. Lijkt me een heel erg gevoel om het gevoel te hebben dat iemand zomaar je kindjes kan kopen halen. Gelukkig word dat steeds minder, fijn! Hier ook kindjes die vrijwel nooit ziek zijn hoor, dus kan best zijn ook al gaan ze straks naar het kdv dat ze nog niet echt vaak ziek zullen zijn. Haha, dat wandelen met 'maar' 1 kindje, tja dan ben je ineens geen openbaar bezit meer, fijn he :D!

Karel,
    Haha, nouja gelukkig zijn het niet echt slakken, getver zeg :D! Maar wat je zegt daarom duren die tandjes zo lang. Hmmm lekker met zn drietjes banaan gegeten, jum jum, lekker smullen. Hier idd gelukkig weer een gezellige boel! En voor jou geldt ook, erg fijn dat je steeds meer het gevoel hebt dat ze van jou/jullie zijn en je ze niet in 'bruikleen' hebt en echt werkelijk niemand ze bij je weg komt halen! Geniet er maar lekker van meid!

Kar,
    Hmmm wat zonde van die kleertjes joh. Aan de andere kant, weer extra rede om te shoppen :D! Haha! Verder vonden we de peuterhumor benaming erg grappig :D hadden we nog nooit van gehoord, die houden we erin :D! Snap dat je genoeg krijgt van de ziekeboeg, beterschap voor de zieke, en sterkte voor jou, word tijd dat er wat mooier weer komt, dat scheelt waarschijnlijk ook al iets. Tjee, wat naar dat het gesprek met je baas zo ging zeg, getver, wat een rot vent (netjes verwoord). Sterkte met de laatste 5 maanden, hoop dat ze niet al te lang gaan duren... Ow dat liedje idd, ik hoorde hem laatst in de auto, moet vorige week ofzo geweest zijn, en toch wel even slikken voor ons hoor (ook al waren M&R niet echt veel te vroeg en na 2 dagen thuis, en B ook niet maar die wel in het ziekenhuis 'moeten' laten natuurlijk). Sterkte voor je zusje, moeilijk hoor.

Helena,
    Wat fijn dat Midas weer een stuk opgeknapt is! En fijn dat de nachten wat beter gaan, hoop dat dat heeft voortgezet! Hmm lekker hoor dat je moeder en je schoonmoeder lekker even hebben geholpen met het schoonmaken van jullie huisje :D, heerlijk! Doen ze hier ook weleens, pssst niemand zeggen hoor :p!

Jipper,
    Heel veel stertke en beterschap! Klinkt nou niet bepaald lekker! Hoop toch dat het snel over gaat/minder word. Verder ook geen oplossing of idee voor een oplossing.

Potjes/Vers,
    Tja ik kan alleen zeggen dat ze hier vers altijd prima gegeten hebben, jongste eet nu gewoon een hap of 10 van de groenten en heeft dan genoeg, hardstikke goed :D! Potjes hebben wij nog nooit gehad dus geen idee wat ze daarvan vinden, weet alleen dat ik ze er maar vies uit vind zien als ik ze in de winkel zie. Ze eten hier gewoon altijd wat wij zelf ook eten, behalve in het begin, dan aten ze 1 dag hetzelfde en 1 dag iets anders, omdat ze 2/3 dagen hetzelfde achter elkaar kregen, maar dat maakte we dan opnieuw warm voor ze en aten zelf een andere groenten.

En verder eigenlijk helemaal niks te melden. Behalve dat ik sinds een paar dagen echt een gevoel heb van rijkdom. Gewoon dat we drie van zulke prachige wondertjes hebben mogen krijgen en dat wij daar gewoon voor mogen zorgen, zo goed als we kunnen. Onbeschrijflijke rijkdom gewoon, kan het ook helemaal niet uitleggen, maar waarschijnlijk heel herkenbaar voor andere hier. Heb het wel veel vaker gehad hoor, maar vaak kan ik ook bij mezelf na gaan waarom ik dat voel, nu alleen geen idee. Maar soms vergeet ik weleens dat het eigenlijk niet zo vanzelfsprekend is, en tja dan aan de andere kant weer dat gevoel dus. Nouja, betekend alleen nog maar veel meer genieten dan dat we al deden :D!

Nou, ik ga weer stoppen hoor! Tot volgende keer weer :D!
    Liefs, Hanneke!

17. adi

adi Niet meer actief

Oh my god, ik zit nu echt te huilen op mijn werk. Zo'n sterke tekst, en helemaal bovenstaand stukje, zooo herkenbaar, dit had ik zelf kunnen schrijven. Kan me zo goed herinneren, ik vond het zo vreselijk dat ze hun eerste levens-nacht daar lagen, in de couveuse, helemaal alleen...
    Enige troost die ik kon vinden waren de woorden van mijn man 'ze zijn niet alleen, ze hebben elkaar....'

(ps: tranen rollen nu over mijn wangen, en collega's kijken me heel vreemd aan...)

Verder ben ik natuurlijk superblij dat onze kindjes verder gezond waren, ze waren alleen heel klein. En echte vechtertjes, met 33 weken uit de couveuse en aan de borst gedronken en met 36 weken thuis.

Jipper, besterschap meid! Hoe voel je je vandaag? Ik moet zeggen dat mijn menstruatie nu ook heftiger is dan vóór de zwangerschap. Ondanks de pil. Zit nu te denken aan een spiraal, schijnt ook bevorderend te zijn voor je libido (hier echt nodig!).

Margit, bijzonder he dat je ineens geen aandacht krijgt buiten. Hoe is het met berg bij de kleine? Aldin heeft het ook en ik gebruik speciale Berg-pads van Etos. Ik smeer zijn hoofdje 's avonds in en zet een katoenen-mutje op. 's ochtends is deze meestal vol met berg-schilfjes. Daarna was ik zijn haartjes (die 5 die hij heeft :p)

Karel, hoe gaat het met meiden? Al tandjes gezien? Het kan idd 6-maanden sprongetje zijn, heb wilde verhalen over gehoord. Hier nog niks van te merken, komt denk ik snel. Hier hebben ze sprongetjes na elkaar, dus eigenlijk zitten we bijna altijd wel in een 'sprongetje', hehehe.
    Bloemkool-potje is hier de enige die ze niet lusten. Ik kan het wel begrijpen als je die stank ruikt inderdaad. Verse bloemkool gaat er wel in. Misschien dat ze jouw boontjes niet willen omdat het (vers) best een sterke smaak heeft. Hier eten ze vers nog alleen bloemkool, broccoli en wortel (met aardappels). Heb van de week een 6-maanden potje gegeven zonder vlees. Wat risotto met groenten en tomaat. Volgende ochtend had Diyana pure ketchup in haar luier, ik moest zo lachen. En het stonk!!!

Kar, sterkte aan je zusje. Ik begrijp het wel dat ze het vruchtje nu niet willen onderzoeken. Hopelijk blijft ze bij de volgende poging lekker zwanger en ben jij snel weer tante!

Wij gaan donderdag naar de KA voor de controle. Ben benieuwd hoe ze het vindt gaan. Ik merk dat ze laatste tijd minder snel groeien als eerst, maar ze zijn natuurlijk veel actiever. Daarnaast wil ik dat ze Melisa goed nakijkt. Meissie heeft al een maand een verstopte neus en ze hoest 's nachts vreselijk. HA vond het niks bijzonders, maar ik heb vermoeden dat het geen gewone verkoudheid is. Misschien allergie voor stof of verwarming?
    Sinds ze op KDV zitten zijn ze alle drie meer snotterig, maar bij andere twee is het niet zo erg. Ik wil haar ook niet blijven stoppen met zoutoplossing, is ook niet goed voor de slijmvlies.

18. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Adi: wat een goede tip van die berg-pads. Ga ik ook proberen!
    Succes bij de KA donderdag!

Krijg zo m'n buurvrouw + zoontje op de thee, dus kom later meer lezen en reageren.

19. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Hanneke: heel herkenbaar! Heerlijk gevoel is dat:):):)!

20. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja heel herkenbaar!!! Kan soms janken van geluk :D

Wanneer gaan jullie trouwens schoentjes kopen? Is dat echt als ze gaan kruipen/lopen?

Deel Deze Pagina