Mette is weer van de pokken af. Het waren er echt maar 10 ofzo. Ze heeft geen duidelijke jeuk gehad. Dus ik verwacht dat ze ze nog wel een keer krijgt. Tot nu toe nog niets bij de jongens maar de incubatietijd is nog niet voorbij.. We zullen zien. Bjarne is nu ook druk met proberen te rollen. Hij komt al best ver! Hij kletst ook echt met ritme, het lijken soms wel echte woordjes! Mamaaa papppaa Hij lacht weer de hele dag, ook hardop. We hebben de tripptrapps in elkaar gezet en ze zitten al best goed! Ze kijken heel trots als ze erin zitten en ook verbaasd. Totaal andere kijk op de wereld natuurlijk. Dus af en toe mogen ze nu even oefenen.
Wij zijn niet de enige dus met af en toe van die nachtbrekers. Ik moet eerlijk toegeven dat het bij ons op zich best meevalt als je bedenkt dat ze met zn drieën zijn. Wij hebben Aldin ook 1x (en bij die keer was het gebleven), beneden in de woonkamer in de kinderwagen gelegd en 15min laten krijsen! En hij gilde het hele huis bij elkaar. Was ook gewoon dat klaar-wakkere, maar echt nacht in nacht uit, we waren toen helemaal op. Volgens mij zitten meiden in een sprongetje, of hebben keelpijn of krijgen tandjes, maar ze zijn echt raar laatste dagen. melisa wil overdag niet slapen en Diyana 's nachts niet. Ze drinken ineens heel slecht. Diyana heeft vandaag maar 600cc op, en Melisa maar 450cc (moet ik haar vanavond bijvoeden dat ze anders niet uitdroogt?). Ze lijken totaal geen honger te hebben. Hadden ook maar de helft van hun potjes op... Verder lijken ze niet ziek, zijn gewoon vrolijk als ze wakker zijn en hebben geen koorts. Geen idee wat het kan zijn... Margit, mooie gewichten zeg!!! Je kunt trots zijn op je meiden! Hoe oud zijn ze gecorrigeerd? En prachtige namen trouwens! Hier is buikgriep ook losgeslagen geloof ik, ik heb gisteren 2x moeten overgeven. Echt, ik wist niet wat me overkwam, hoefde het tijdens de zwangerschap niet eens. Voel me ook echt beroerd, e dat in combinatie met kotertjes die niet willen slapen en drinken pppffff
@Kar; Fijn dat je kleintjes allemaal weer aardig opgeknapt zijn. Hopelijk duurt het nog heel lang voordat Mette (of een van de jongens) 'echt' de waterpokken krijgt. Daar zit je volgens mij echt niet op te wachten. Zeker niet na wat jullie de afgelopen weken voor de kiezen hebben gekregen. Gaat het verder ook goed moet jou? Voel je je helemaal goed? En heb je nog een gesprek gehad met je baas? Vervelend dat hij zo reageerde. Daar kun je maar weinig mee denk ik. Zijn jullie ook al op zoek naar een huis in Maastricht. Of loop ik nu erg op de zaken vooruit? Overigens was ik gisteren en vandaag inderdaad alleen thuis met de jongens. Op dinsdag gaan ze normaal naar de oppas, maar die is op vakantie. Dus mijn moeder zou komen oppassen vandaag. Ze is ook geweest (met mijn vader en mijn nichtje), maar ik heb ze op den duur weggestuurd. Dan is het rustiger om zelf maar een beetje aan te klooien met de jongens. @Margit; Wat een mooie cijfertjes hebben die meiden van jou gescoord vandaag!! Wat zul je trots zijn dat ze nu al zo goed in de curves vallen. En ook dat je ze qua ontwikkeling eigenlijk al niet meer hoeft te corrigeren. Heerlijk!! Geniet ervan meid! @Adi; Getsie, jij ook al buikgriep! Ik hoef gelukkig niet over te geven, maar de rest...pfff... En dan ook nog niet goed kunnen slapen 's nachts, omdat je een 'spokend' meisje hebt. Wat zul jij gesloopt zijn. Hou je taai hoor!! @Helena; Ik hoop dat jullie een nacht met slaap tegemoet gaan. Daar zal iedereen van opknappen. Sterkte!! (Ook voor jou Adi!) @Karel; Gaat het met jou en je meiden ook helemaal goed? @Noor; Jij schreef laatst nog iets over de winter. Ik ben het HELEMAAL met jullie eens!! Ik heb het ook ZO gehad met die &%$&*winter. En vandaag scheen het zonnetje een beetje, zit ik ziek binnen... Laat de lente/zomer maar snel beginnen!! @Krista; Hoe is het bij jullie? @Iedereen die ik vergeten ben; Sorry! Hier; Gaat het weer iets beter. Ik ben al een tijdje niet naar de wc gerend... Hopelijk heb ik er morgen helemaal geen last meer van en kan ik even bijkomen voor donderdag. Gelukkig heb ik dan maar 3 uurtjes les (en de rest van de middag vergaderingen... ). De jongens zijn nog niet echt fit. Vanavond waren ze heel erg moe, met knalrode wangen en tranen. Ze zijn dan ook heel vroeg naar bed gegaan en sliepen eigenlijk meteen. Daan heeft zijn laatste fles helemaal niet leeggedronken en eten ging ook niet van harte, maar voor een keertje is dat niet zo erg. Wat ik nog wel wil vertellen is over onze 'huizenjacht'. We zijn afgelopen vrijdag met onze vaders weer gaan kijken naar het huis waar we helemaal weg van zijn. En onze vaders zijn nu ook helemaal verliefd!! Als we ons huis verkopen gaan we zeker voor dát huis (zeker nu het ook nog eens in prijs gedaald is!!!! ). Er zijn geïnteresseerden voor ons huis, die, volgens onze makelaar, al 2 keer gezegd hebben dat ze met een voorstel zullen komen. Ze hebben zelfs al over een overdracht gesproken. Maar nu moeten ze nog over de brug komen. Dat zouden ze vandaag of morgen laten weten. Doen ze dat niet, dan belt onze makelaar donderdag weer. Het is wel heel frustrerend dat het zo lang moet duren. Die mensen houden ons nu eigenlijk al een maand aan het lijntje. Grrrr... Maar goed, meer dan afwachten kunnen we niet doen. Jullie horen er wel van!!
Jipper, je buikgriep dus nog niet over, wat kl*&te weer toch! Hopelijk voel je je morgen op je werk iets beter. En wat spannend zeg, jullie hebben je 'droomhuis' dus al gevonden! Hopelijk wordt jullie eiegn huis nu snel verkocht en kun je er echt voor gaan! Even ego: Ik schrijf nog maar kort mee met jullie en weet niet of jullie de foto's van julie kindjes hier geplaatst hebben, maar ik wil wel ff showen Dit zijn ze dan: Melisa
Kar: fijn dat de kids weer opgeknapt zijn!En zijn papa en mama ook weer bijgekomen van de schrik? Margit: wat knap van je meiden!!! Echt iets om trots op te zijn En nu dus lekker eten Ik dacht dat je de granen altijd met een lepeltje moest geven Kan dus ook in de fles... Jipper: Fijn dat je weer wat bent opgeknapt! En nog steeds je droomhuis voor ogen..leuk he!! Kwamen er morgen niet weer mensen kijken? of was dat alweer vorige week...de tijd gaat soms zo snel... Helaas is het zo, in deze tijd, dat mensen echt hun tijd nemen om de knoop door te hakken. Adi: ik denk dat je kids nu zelf wel aangeven wanneer ze te veel of te weinig eten hebben. Dus als ze aangeven dat e niet meer willen, zou ik niet bijvoeden. Maar wel goed de plasluiers in de gaten houden. Echt grappig, want Romy & Sofia doen echt precies hetzelfde!!! Hier gaat het eigenlijk heel goed. Het thuis blijven zorgt voor veel rust. Zowel voor mijzelf, maar ook voor de meiden en hubby. Het bijvoeden gaat heel goed! Eerst bleef het bij een half potje van 4 maand, maar nu gaat het er al helemaal in! Ik maak nog even de potjes van 4 maand op en dan snel over naar 6 maand. Ook maak ik zelf de hapjes als we verse groente eten. Nu staat er een hapje klaar van brocolli met rijst, dus ik ben benieuwd hoe ze dat gaan vinden! Verder is Romy druk bezig met omrollen. Het lukt nog niet helemaal, maar ik hoef haar nog amar een klein zetje te geven. Verder veel kletsen, en giegelen echt zo schattig! En nu dan denk ik toch tandjes. Het tandvlees voelt wat ruw aan, heel vreemd gevoel en ze zitten overal op te bijten en te kwijlen Nu lees ik dat Adi foto's heeft geplaatst, dus ik ga even spieken
Wat een scheetjes! Ligt het aan mij? want ik vindt dat ze niet op elkaar lijken of wel?? Ik weet niet hoe dat dat is bij een drieling, maar heb je dan een drie-eiige drieling? ofzo... En aldin een aardbeienvlekje op zijn hoofd? Sofia heeft die ook. 2 stuks. Hopelijk verdwijnen ze snel....
Ja ze zijn drie-eïig. En het grappige is dat Melisa en Diyana echt super veel van elkaar verschillen, lijken iet eens familie van elkaar Melisa en Aldin lijken wel op elkaar, maar niet sprekend. En hij heeft idd een aardbeivlek. We schrokken ons rot toen dat ding op zn hoofd begon te groeien, had er nog nooit van gehoord. Maar hij groeit niet meer nu, dus hopelijk gaat het snel krimpen. Waar heeft Sofia die zitten? Jouw meiden lijken volgens mij wel veel op elkaar (obv die kleine foto in de hoek), en zijn echte scheetjes!' Wij moesten gisteravond zo lachen. Aldin lag bij ons op bed in zijn slaapzak nog ff na te buiken en we wilden hem net in bed leggen. Toen rolde die ineens om (in de slaapzak), en keek ons aan met zo'n blik: 'kijk's wat ik kan, mag ik nu langer opblijven?'
hahaha leuk he! Zo klein als ze zijn, zijn ze toch heel slim!! Sofia heeft er 1 in haar zij, vlak boven haar heupje en 1 grotere op haar rug, beetje zo tussen de schouderbladen. De KA vertelde dat ze tot rond 7 maand blijven groeien en dan soms 7 jaar (!!) nodig hebben voordat ze wegzijn... Ik heb het idee dat ze nu gestabiliseerd zijn en hopelijk trekt het nu snel weg. Melissa en Aldin lijken inderdaad wel op elkaar. Ik heb nog even beter gestudeerd Maar het zijn schitterende kids hoor!
@schoenen, We hebben hier sokslofjes, en die verliezen we dus 10 keer per boodschappenbeurt. Soms als ik ze mooi aankleed doen we leren schoentjes van elephanten erbij aan, en dat vinden ze zo gaaf, ze hebben uitgevonden dat die heel veel herrie maken als je dan tegen de kinderwagen aanschopt! Die hebben ze eens per 2 weken aan ofzo. En niet om op te lopen ofzo gewoon voor die sier Helena, ik weet zeker dat je het goed doet hoor in de nachten. Hanneke zegt het ook altijd, je kindjes doen het omdat ze het nodig hebben. En ik weet zeker dat je niet te makkelijk bent, dat je echt wel probeert ze in hun eigen bedje te laten slapen. En soms lukt het ook! In moeilijke periodes ben ik ook zo onzeker, maar over een paar dagen/weken zijn ze weer de oude en denk je: waar maakte ik me druk om. Net als bij dat eten, waar jij me advies over gaf: ze regelen het zelf
Hanneke, lekker een weekendje weg! Ik zou het ook wel willen, maar ik durf het ook niet! Ik wacht ook maar lekker tot de kindjes wat groter zijn. Hoe gaat iedereen het doen met vakantie enzo? Ik vraag me af of we naar zoiets als Duitsland of Frankrijk kunnen rijden?
Ik denk dat dat mode was vannacht. Marcus werd om 1 uur en 5 uur wakker, maakte Lucas om 5.15 wakker, ze wilden allebei niet meer slapen, maar mama absoluut wel, vooral omdat ze moest werken. Nog een uur flessen terug gestopt in monden, maar Fred werd maar niet wakker om me te helpen. Toen dacht ik, dan blijven jullie maar lekker met z'n drieen hier, ik ga op de bank slapen. Zo gezegd zo gedaan. Fred vanochtend: " huh hoe komt die deken hier??" Ja duh...
Helena, denk je niet dat het kan helpen als je 's avonds een flesje pap of melk geeft? Dan zijn ze wat voller, en kunnen ze denk ik makkelijker slapen. Ik weet dat dat hier helpt. Ik weet niet of ze al teveel eten, anders zou ik het eens proberen. Margit, gefeliciteerd hoor! Ja pap is hier echt een succes (onbegrijpelijk). Het is echt leuk als je tijd hebt ja
Helena, Moeilijk hoor, ik ga niet zeggen of je het goed of fout doet. Alleen denk ik niet dat je het verkeerd doet hoor. Jullie maken de keuze om het zo te doen, zoals jullie het doen, en dat lijkt me dat het niet verkeerd kan zijn. En laten huilen, dat zouden wij dus persoonlijk niet doen, maar dat weet je wel he, dus daar zeg ik verder niets over ! Verder idd vooral voor Benthe vind ik het moeilijk, Malou en Ruben slapen wel eens vaker bij opa en oma, en hebben dat al veel vaker gedaan. Benthe heeft afgezonderd van de ruim 4wkn ziekenhuis nog nooit ergens anders geslapen. Jipper, Nouja eigenlijk misschien juist wel fijn dat het een buikvirus is en niet heel vreemde/vage/pijnlijke/vervelende menstruatie klachten. Maar oke, fijner maakt het er niet om uiteraard. Hoop dat je snel helemaal opknapt, en als werken donderdag niet gaat, dan idd maar gewoon ziek melden. Hoop dat de mannen het niet te erg krijgen hoor! Beterschap in ieder geval voor iedereen! Dankje, voel me wel een beetje een ontaarde mama hoor, zomaar 3 kids achter laten...maar oke, gelukkig echt niet voor goed achterlaten, pfff daar moet ik al helemaal niet aan denken! Hmm ik heb het ook helemaal gehad met die winter zeg...maarja hoorde dat er weer (natte) sneeuw aan zit te komen ! Wauw, van jullie 'oude' en 'nieuwe' huis klinkt goed hoor ! Best wel spannend dus wat die mensen gaan doen/regelen, hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt! Karel, Moet bekennen dat ik laatst volgens mij ergens hier op de site las dat ze na het zetten van het spiraaltje idd echt meer zin kregen, haha. Maar of dat ook echt is, geen idee ! Adi, Dankje. En beetje gelijk heb je wel, papa en mama komen dan soort van uitgerust weer terug idd ! Jullie ene meid dus een beetje 'lui', nouja vooruit he, niet iedereen is het zelfde, en das maar gelukkig ook. Zou er niks aan vinden denk ik als iedereen hetzelfde was...haha! Sokjes overal en nergens, daar hebben wij hier ook last van idd, komt ze af en toe op de gekste plekken tegen ! En tja tuurlijk ben je niet de enige met nachtbrekers , gebroken nachten hoort er gewoon bij mi als je ouders word. Ze krijgen nu natuurlijk wel ook opvolgmelk he, kan zijn dat ze gewoon eerder verzadigd zijn door die nr 2 kunstvoeding, dat hoor je weleens vaker. En kan ook zeker zijn dat ze door een zere keel/zere mond gewoon wat minder eten/drinken. Leuke foto's meid ! Margit, Nou, dat zijn zeker goede cijfertjes meid! Mooi zo! Succes met alle bijvoeding ! Hmm, ik ben thuisblijfmama en ze krijgen smorgens pas een fles pap sinds ze ruim 16 maanden zijn. We zouden tijd genoeg hebben, maar ze willen niet eens brood smorgens, en pap met een lepel, tja dat vinden ze gewoon vies. Daarbij geven wij die fles weleens in bed en dan gaan ze verder snurken ! Eten met een lepeltje leren ze maar die keren dat ze een lekker bakje yoghurt/kwark krijgen. Tegen de tijd dat ze 18 zijn kunnen ze het vast wel (al gaat het nu ook al vrij goed). Kar, Gelukkig is Mette weer helemaal beter en heeft ze er geen jeuk van gehad. Hoop dat de mannen het niet krijgen ! Maar das dus afwachten. Lekker in ontwikkeling dus die kleine Bjarne, gelukkig hoor! Sorry als ik het gemist heb, maar heb je al iets van een verwijzing voor de oogjes van Mette? Of nog niet? Krista, Mooi ben jij, zit ik net te typen dat ik dat riedeltje niet ga doen, doe jij het voor me ! Hahaha, nouja geeft niet natuurlijk hoor, vond het alleen wel even grappig ! Hmm schoppen om herrie te maken, ja das idd ook errug leuk ! En dankje, aan de ene kant kijk ik erna uit, aan de andere kant denk ik grrrr waarom wil Leander zo graag...Maarja hij houd echt van lekker op vakantie gaan, lekker een weekendje weg enzo. En tja ik, ik heb mega heimwee. Wat nu we kids hebben nog erger lijkt te zijn. Zomer 08 zijn we 2 weken naar spanje geweest, op maandag vertrokken en op woensdag ging ik dus gewoon al tellen hoeveel nachten we nou eigenlijk nog moesten blijven ! Verder denk ik dat je prima gewoon naar frankrijk oid kan rijden met de kleintjes hoor, lekker tussendoor af en toe stoppen om te rekken, strekken, verschonen en voeden, en zo rustig weer verder. Zo geloof dat ik aardig bij ben, sorry voor wat/wie ik vergeten ben! Liefs, Hanneke!
Krista vind je het vervelend om zonder je kids een weekendje weg te gaan? Of durf je de rit niet aan? Als je het niet aandurft moet je het gewoon niet doen hoor! Komt vanzelf. Wij gaan regelmatig naar mijn ouders die aan 300 km verderop wonen, dus hier regelmatig een lange rit! Wij gaan misschien naar frankrijk toe. Iets wat we op een dag kunnen rijden. Dan rekening houden met veel stoppen om te rusten enzo. Maar we hebben ook een hondje bij ons dus dat zijn we zoiezo wel gewend. De meiden vinden autorijden geweldig! Elke keer als we bij een stoplicht staan gaan ze huilen...rijden we weer zijn ze stil Krista: ben je wel uitgerust vannacht? Of heb je niet meer kunnen slapen Hanneke: de vraag van de spiraal kwam van iemand anders met mijn libido is niets mis...
Onze kids lijken eng veel op elkaar hahah Hier precies hetzelfde. We waren n keer onderweg naar mijn schoonouders (20min rijden), en ze waren zo vrolijk aan het brabbelen en te kijken dat we maar een kwartier langer rondjes hebben gereden Hanneke, wij zijn eind december samen een dagje en een nachtje weggeweest. Beide oma's zijn toen bij ons komen logeren om op te passen. Ik vond het een fijner idee dat de kids in hun eigen vertrouwde omgeving bleven. Ze waren toen ruim 5 maanden, en ik vond het ook eng om ze achter te laten. Maar ze waren ontzettend verwend door oma's en opa's (die gezellig ook mee kwamen), dat ze volgens mij niks te kort kwamen. Toen wij thuis kwamen troffen we drie rustige en vrolijke babys aan. Het gaat voornamelijk hoe jij je eronder voelt, ik heb toen ook elk half uur gebeld naar huis, mijn moeder werd er gek van ('Ja ze slapen nog steeds...') Ik zou zeggen, zorg ervoor dat de kinderen (naar jouw idee) goed en veilig achterblijven, en geniet er van! Wij weten nog niet wat we doen met vakantie. Ik zie er eerlijk gezegd tegenop om echt op vakantie te gaan met drie babys die dan waarschijnlijk nog niet kunnen lopen. Hoe stop ik alles in onze auto? Zit me nu al kop te breken hoe ik straks 3 kinderstoelen op achterbank kan plaatsen. 3 maxicosi's past net naast elkaar, maar de kinderstoelen zijn volgens mij breder. Misschien dat we een weekje naar Centerparks gaan of zo..
Adi, wat een mooie kindjes zeg!!! Vooral die foto van Melisa is superleuk. Inderdaad lijken Diyana en Melisa helemaal niet op elkaar, Aldin en Melisa weer meer. Grappig zeg! Vannacht een redelijk goede nacht. Wel de hele nacht Midas in bed gehad. Die had om een uur of tien bedacht dat hij absoluut niet in zijn eigen bed wilde slapen. Toen maar in laten slapen bij mij op schoot en weer in zijn eigen bedje gelegd. Na een uurtje weer huilen. Toen een poosje bij hem gezeten bij zijn bedje. Daar viel hij telkens in slaap, maar als hij merkte dat ik weg was zette hij het weer op een brullen. Dus uiteindelijk maar bij ons in bed genomen, papa en mama slapen zelf ook graag, en daar heeft hij heerlijk, zonder onderbrekingen geslapen. Berry heeft Lex tegen half 5 bij ons in bed gelegd. Lex doet het echt aanzienlijk beter 's nachts. Als hij wakker wordt, werkt een papfles geweldig bij hem. Slaapt hij gewoon verder. Krista, we geven de jongens elke avond tegen tien uur een papfles. Soms helpt het, soms niet.