Hier ging dat ook zo bij ons eerste weekendje weg! Als ik belde pakte m'n moeder al op met ;" Alles gaat goed! " En dan noemde ze alles op wat ze gedaan had en dan was k weer gerustgesteld Ik vond het ook een fijn idee dat de kinderen op ene vertrouwde plek waren bij mensen die je helemaal vertrouwd.
Karel, Hihi, sorry, dat was van Krista. Nouja vooruit, foutje kan ! Adi, Sorry voor jou ook, heb je vraag wel gelezen, maar helemaal vergeten te beantwoorden. De kindjes blijven bij de ouders van Leander. Dus ja we laten ze echt wel veilig achter, dat is het niet. Daar blijft ze ook weleens als wij naar huisarts/ziekenhuis moeten. Maarja echt slapen, een hele dag weg, zelfs eigenlijk 3 dagen, dat is zooooooooooo lang haha! Maar het komt goed hoor! Overigens ik bel juist dan expres niet hoor, als ik dat doe, dan weet ik zeker dat ik niet meer kan genieten van de daagjes. Ow en de kans is heel groot dat we ze tussendoor toch nog een keertje zien. Zit te denken om zondag even mn gekolfde melk te brengen of op te laten halen, hoeft ze minder kv te krijgen en hoeft mijn melk niet aan die twee andere opgevoerd te worden !
http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/190773-schrijf-op-de-envelop.html Jullie daar toevallig een tipje over voor ons? ! Helena, Zie je berichtje nu, fijn dat Lex het eigenlijk prima doet. Midas dus bij jullie gelegen, nouja als dat helpt zou ik het dus ook gewoon doen ! Fijn dat de nacht verder dus gewoon redelijk goed te noemen was!
Karel, ik vind het eng om ze achter te laten Hier vinden ze het idd ook prima om auto te rijden, zelden dat ze in de auto huilen. Wat dat betreft kan het wel idd, vroeg me af of het met zo lang zitten enzo kan. Maar goed om te horen dat jullie ook Frankrijk overwegen. Centerparks lijkt me ook wel wat ja, die zijn toch helemaal toegespitst op kinderen. Ik denk dat onze kindjes dan al wel lopen, Adi, dus dat is al wat makkelijker Fred had ook al bedacht, om en om rijden en de ander dan op de achterbank bij de kindjes om ze te vermaken enzo.
Vannacht weer een rotnacht. Marcus weer om 1 uur wakker, en vanaf 6 uur jengelen. Om 7 uur maar allebei een fles gegeven, maar dat is echt te vroeg, dus allebei weer naar bed, tot 9 uur. Ik vind het stom om de kindjes wakker te maken voor een late fles voordat wij naar bed gaa, omdat ik ze dan stoor in hun ritme, maar blijkbaar moet ik het toch maar even doen. Of misschien een dikkere pap voor het slapengaan geven..
O Marcus en Lucas kunnen zitten , een paar minuutjes, behalve als ze heeeeel enthousiast zijn, dan gaan ze heel hard heen en weer en vallen ze om. Ik ben trots
Krista, Hmmm niet zo een erg lekker nachtje dus. Misschien idd gewoon savonds voor het slapen gaan nog een flesje geven, tja of gewoon smorgens wanneer ze wakker zijn een flesje en dan verder slapen (als ze dat doen). Wat zijn moeders toch gekke 'monsters' he, die hun kroost gewoon niet achter willen/durven laten. Maar eigenlijk heel natuurlijke gevoelens dat we dat niet willen! Ow, wat goed van ze! Vooral dat weer omvallen vonden wij altijd erg grappig !
Krista wat goed dat ze kunnen zitten!!! En ze zijn al zo groot joh! Zijn ze voldragen? Misschien toch een sprongetje wat invloed heeft op de nachtritme. Of zou het aan 6 maanden liggen, hier zijn ze ook onrustig, terwijl ze al lang doorslapen. Helena, als Midas het nodig heeft om af en toe bij jullie te liggen, is het misschien toch een oplossing om het toe te laten. Hier gebeurt het ook soms, alleen probeer ik ze nooit 2 nachten achter elkaar te doen, want dan wennen ze sneller heb ik het gevoel. Bij ons krijgen ze hun eerste fles ook heel vroeg in de ochtend hoor, de eerste al om 6 uur, maar die gaat dan ook terug naar bed. Het past beter in hun ritme om 's ochtends vroeg te drinken dan 's avonds laat, en ik vind het ook fijn, heb meer behoefte aan een rustige avond dan aan 's ochtends uitslapen (manlief denkt er anders over maar die heeft pech ) @all, wij vinden het ook geweldige kindjes, maar we zijn bevoordeeld
Adi, nee ze zijn met 36 weken geboren, maar toen waren het al reuzen; dat echoapparaat maakt een berekening van de leeftijd obv de meetgegevens en bij 35 weken werden ze al 38 weken geschat. Ik werd toen ingeleid omdat ik zwangerschapsvergiftiging had, maar omdat ik wist dat ze al zo groot waren, maakte ik me geen zorgen Ze waren 3 kilo bij de geboorte. Misschien is het idd een sprongetje! Ik dacht al, ze zijn nu bijna 28 weken, maar nog niet vervelend, waar blijft het?? (het sprongetje is bij 26 weken) maar dat zou wel kunnen!
Las net de vraag van Adi aan Krista en het leek me wel leuk om hier de 'bevallingslijst' ook weer eens te plaatsen. @Adi; Als je het leuk vindt kun je jouw gegevens ook invullen!! Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram. Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan (Abraham) en Luuk (Willem) - 805 en 840 gram. Maaike - Bevallen 14-10-2008- 37+0 weken - Babette en Bodhi - 2240 en 2580 gram. Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Kar76 (Karlijn) - Bevallen 24-09-2009 - 39+6 (vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging) - Mette en Bjarne - 2965 en 2765 gram (ook moeder van Sverre, geboren 11-07-07) Okki - Bevallen 30-10-2009 - Berend en Thirza (ook moeder van K.) Jeetje - Bevallen 20-11-2009 - 39+0 - ( vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging) -Thijs en Daan - 2940 en 2920 gram (ook moeder van Bas 1-7-2008 ) Nikkie80 - Bevallen....- Tycho en Sanne. Eleni - Bevallen 21-12-2009 - 34+6 (1e vaginaal en 2e keizersnede) Mason en Ayden Blubje - Bevallen 12-01-2010- Britt en Jesper Luca - Bevallen 29-01-2010- Tristan en Rafael Boba80 - Bevallen 07-02-2010- Bas en Wim
Zo, nu kan ik ook even rustig reageren. Ik ben zowaar echt heel erg opgeknapt. Ben minder slap. Kan gewoon wat eten zonder nare gevolgen. Blij, blij, blij!!! @Krista; Wat vervelend dat jouw jongens nu ook flink gaan spoken 's nachts. Groot gelijk dat je zelf op de bank bent gaan slapen. Zeker als je moet werken de volgende dag. Pfff... Hopelijk zitten ze in een sprongetje en is het zo weer over. Sterkte! @Helena; Fijn dat het vannacht iets beter is gegaan. Inderdaad dan maar lekker tussenin, als ze dan wel willen slapen. Dat deden wij toen ook. En geen gekke dingen later met afleren ofzo, zoals mensen altijd beweren. Na een tijdje sliepen ze gewoon weer door in hun eigen bedje. Ik duim voor jullie dat het bij jullie zo ook gaat!! @Adi; Wat een superleuke kindjes hebben jullie!! En precies wat Helena (volgens mij?) schreef lijken de meiden helemaal niet op elkaar, maar Melisa en Aldin juist weer wel. Echt grappig! Hier trouwens ook een knulletje met een aardbeienvlekje. Luuk heeft er een op zijn schouder. Niet supergroot, maar hij ligt wel behoorlijk op de huid. Hier begint het rode al minder te worden trouwens. Onze arts had het over een jaar of 4 w.b. het wegtrekken. Zelfs hier zijn de meningen dus over verdeeld... Wij vonden het overigens in het begin erg fijn dat hij dat vlekje had...konden we ze tenminste uit elkaar houden... Verder weet ik het even niet meer... Dan nog ego; De fysio is hier net geweest. En ze was super tevreden!! De jongens hebben niet al hun kunsten laten zien, maar ze vond dat ze het geweldig doen. En ze heeft nog even benadrukt dat we de jongens qua lopen echt moeten corrigeren, want het is niet eerlijk om dat niet te doen. Lopen schijnt zo'n bijzondere vaardigheid te zijn dat ze zeker tot 2 jaar gecorrigeerd moeten worden. Wij corrigeren eigenlijk niet meer en gaan er dus vanuit dat ze nu al bijna 18 maanden zijn. Een gemiddeld kind loopt tussen de 14 en 18 maanden. Dus we werden al een beetje ongeduldig (niet echt, maar we willen zo graag... ). Daar kreeg ik even voor op mijn kop (en terecht). Ze zijn gecorrigeerd ook nog maar 14 maanden. Over 2 maanden komt ze weer en ze gaat ervan uit dat ze dan lopen! *mama glimt alweer van trots*
Bevallen: Sascha78 (Sascha) - Bevallen 14-08-2007 - 37+6 (geplande keizersnede) - Allana Wieke en Marlena Hennie - 2810 en 2590 gram. 1-eiig (Ook moeder van Djuna, geboren op 04-01-2005) Noor28 (Noor) - Bevallen 26-08-2007 - 35+1 (natuurlijke bevalling) - Chris Antonie en Tijn Pieter - 2125 en 2490 gram. (Ook moeder van Isa Erin Joanne, geboren op ...) Hanneke - Bevallen 28-09-2007 - 35+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Malou Indy Yannieck Naomi en Ruben Nigel Mignon Aiden - 35+6 - 2155 en 2045 gram - beide 47 cm. (Ook moeder van Benthe Daniek Mischa Esmee, geboren op 02-04-2009) MC lover (Maddy) - Bevallen 03-05-2008 - 33+6 (natuurlijke bevalling, hoofd en stuit ligging) - Julian en Thomas - 2100 en 2190 gram - Beide ca 42 cm. Daisy - Bevallen 16-07-2008 - aantal weken - Fenne en Linne - 2770 en 2860 gram. (Ook moeder van Merel*, geboren op 28-06-2007 en Maartje, geboren op 25-07-2009) FunnyMe (Fanny) - Bevallen 15-08-2008 - 36+4 (natuurlijke bevalllnig, hoofd en stuitligging) - Anna Luna en Sophie Emma - 2510 en 2790 gram. Jipper - Bevallen 31-08-2008 - 26+1 (spoedkeizersnede onder volledige narcose) - Daan (Abraham) en Luuk (Willem) - 805 en 840 gram. Maaike - Bevallen 14-10-2008- 37+0 weken - Babette en Bodhi - 2240 en 2580 gram. Helena1977 (Ellen) - Bevallen 12-01-2009 - 33+3 (geplande keizersnede) - Lex Evert en Midas Klaas - 2110 en 1120 gram. Margit76 (Margit) - Bevallen 25-04-2009 - 29+4 (natuurlijke bevalling, onvolkomen en volkomen stuitligging) - Merle en Linde - 1161 en 1252 gram. Ylaisa - Bevallen 05-06-2009- 34+5 (keizersnede) - Britt en Steijn - 2100 en 1950 gram - beide 44 cm. Adi - Bevallen 23-07-2009 (keizersnede) - 30+3 - Melisa, Diyana en Aldin - 1460, 1350 en 1250 gram Karel1978 - Bevallen 24-07-2009 - 31+4 - Romy en Sofia - 1460 en 1650 gram. KristaB (Krista) - Bevallen 01-08-2009 - 36+1 (vaginaal met pijnbestrijding en hulpmiddelen, hoofd en stuitligging) - Marcus en Lucas - 2980 en 3055 gram. Kar76 (Karlijn) - Bevallen 24-09-2009 - 39+6 (vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging) - Mette en Bjarne - 2965 en 2765 gram (ook moeder van Sverre, geboren 11-07-07) Okki - Bevallen 30-10-2009 - Berend en Thirza (ook moeder van K.) Jeetje - Bevallen 20-11-2009 - 39+0 - ( vaginaal, hoofd en volkomen stuitligging) -Thijs en Daan - 2940 en 2920 gram (ook moeder van Bas 1-7-2008 ) Nikkie80 - Bevallen....- Tycho en Sanne. Eleni - Bevallen 21-12-2009 - 34+6 (1e vaginaal en 2e keizersnede) Mason en Ayden Blubje - Bevallen 12-01-2010- Britt en Jesper Luca - Bevallen 29-01-2010- Tristan en Rafael Boba80 - Bevallen 07-02-2010- Bas en Wim Ingevuld ! (heb deze lijst niet eens gezien)
@Jipper fijn dat je je weer beter voelt, lekker hoor! @Kar je kindjes weer helemaal de oude? En zegt Bjarna nou echt papa en mama....Britt zegt nu; tatatatatatat...lijkt er ook wel op toch? @Adi wat een mooie kindjes! En je zoontje...wouw...knapperd hoor! @Libido......shit waar ging dat over...daar wil ik ook weleens het eea over weten....kan ik best gebruiken. Adi; spiraal zei je?? @ de rest...Ik hoop dat alles goed met jullie gaat! Hier: Gister 8 maanden potje weer geprobeerd..van te voren een gesprekje met Britt dat mama het erg fijn zou vinden als ze niet meer zou kokhalzen en gewoon lekker zou gaan eten..en dat werkte alles ging erin..Jeuh..nu even dit..en dan proberen met de pot mee te eten! Na de groente hebben ze lekker aarbeien yoghurt gehad! Ik zag bij Steijn een grote bobbel onderaan bij zn kaakje..waar de kiezen komen...het is heel hard..zou het??..Zou daar nu echt een kiesje komen? "Horen"niet eerst de boventandjes te komen?
Zou een verminderd libido niet gewoon komen omdat je het hardstikke druk hebt? Ik weet niet hoor, maar na een lange dag heb ik echt geen zin meer in al dat 'gedoe'... (terwijl er met mijn libido volgens mij niets mis is, want op andere moment zou ik 'em wel willen bespringen... )
Dat speelt echt wel mee ja! Ach, volgens mij willen mannen altijd sex en zijn vrouwen meer vatbaar voor moeheid, hormonen etc... Wij hebben echt in het begin er bewust tijd voor moeten vrijmaken om echt aandacht aan elkaar te besteden. Om even uit "mama-mode" te zijn helpt ook
nou....gek genoeg is er wel altijd energie over om....schoon te maken...enne..te wachten op mn soapje As the World turns..die af en toe echt laat begint. Soms denk ik weleens; ik zie er geen toegevoegde waarde in..dus waarom al die poespas..haha schaam schaam. O en mbt schoonmaken..dat geeft ook weleens frustraties..want ben daar in de afgelopen 7 maanden echt erg in geworden...erg dwangmatig..krijg pas rust in mn hoofd al alles schoon is..ik zit 1 tel en dan ga ik weer met een doekje..Heb geen smetvrees hoor...maar tis best erg...heb bv wc eend met een onwijze lekkere geur en die spuit ik min. 5x per dag in mn toilet..elke dag stofzuigen met een zakje Brise in de zak..dweilen met Ajax Marseille zeep...sopje in de gootsteen maken zodat alles lekker blijft ruiken...spuiten met brise in huis...in de hondemand...aargh gek word ML ervan...Dus ik ga altijd helemaal los als de kids op bed liggen...en boos dat ik word als ik viezigheid zie...Miss moet ik wel in therapie haha..misschien gaat die schoonmaakwoede dan plaatsmaken voor mn libido?! En misschien komt het wel omdat ik geen nesteldrang kon hebben tijdens mn zwangerschap omdat ik alleen maar plat mocht liggen...Of misschien heb ik wel een dwangneurose...nou ja...nu nog even snel een doekje over de tafel..en dan mn kiddies wakker maken..want ik hoor; tatatatatatatatatatatatatat ( = mamamamaamamamamamamamaamaaaaaaaaaaaaaa! )
@Jipper heb zelfs dat "bespringen"gevoel niet eens! Tis gewoon ff waardeloos nu...heb nog steeds die vreselijke buien..dan ben ik ML liever kwijt als rijk..En dan zie ik een alleenstaande mama en dan denk ik: " die heeft het toch niet zo verkeerd" . O tjesuus..dit is de eerste keer dat ik het "uitspreek"...erg fout... KOmt wel goed..duurt alleen ff.