hahahahaha, dit had ik zelf kunnen schrijven hahahahhahaha (ligt in een deuk) Ik heb sinds de kids er zijn hulp in huis voor 3uur per week, zij doet de 'grote' dingen. En die doe ik volgende dag weer braaf over En 's avonds tegen de bedtijd van de kinderen zit ik soms te klagen hoe moe en kapot ik wel niet bed, en dat ik als ze op bed liggen ECHT METEEN naar bed zou gaan. Maar 10min nadat de kids op bed zijn slaat de schoonmaakwoede toe en MOET ik alles opruimen, wassen, afwassen, uitkoken enz. Dus tegen de tijd dat ik echt op bed lig ben ik letterlijk uitgebrand en kan ik geen vinger veroeren, laat staan een hele lichaam Dus gewoon echt bewust tijd vrijmaken
Schaam je niet, deze gevoelens heb ik ook gehad. Toen de jongens een maand of 10 waren was het hier echt niet zo leuk in huis. Ik wist toen ook niet zo zeker of ik nog wel verder wilde, enz. Gelukkig is dat allemaal goed gekomen, maar wel door tijd te nemen voor elkaar en elkaar weer even te zien als geliefden en niet als papa en mama. Wat het schoonmaken en opruimen betreft; dat moet je echt leren loslaten hoor. Ik was ook zoals jij beschrijft, maar dat gaat gewoon niet met een tweeling (laat staan met een drieling!! ). Zeker als ze wat groter worden en nog meer aandacht opeisen zul je soms gewoon de boel de boel moeten laten. Dan maar geen stofvrij huis of gedweilde vloer. Dan maar even geen leeg aanrecht of glimmende wc-pot. Daardoor ben je echt geen slechtere mama/vrouw/(schoon)dochter/buurvrouw/echtgenote/vriendin... En ja, het klinkt heel stoer, maar echt, bescherm jezelf!! 8)
Even iets heel anders (waardoor ik het koude weer ook helemaal zet ben). Heeft iemand een goede tip tegen schrale handen en kloven? Behalve handen constant insmeren met crème? Dat doe ik wel, maar ik was toch ook regelmatig mijn handen (zeker toen ik 100x per dag naar de wc moest...) en dan blijf je smeren. Dat schiet dus niet op. Maar de kloven zitten nu tot bloedens toe in mijn handen. (Fijn overblijfsel van de ziekenhuisperiode, daarvoor had ik dit nooit!! Die handalcohol maakt meer kapot dan je lief is... )
weer herkenning! Ik hoop mee op goede tips! - Ik doe tegenwoordig met alles waar ik de kids mee insmeer (gezichtscreme, billencreme, bodymilk enz), meteen mijn handen mee insmeren, maakt me tegenwoordig niet meer uit wat het is als het maar vet is ; - Je kunt 's avonds voor het naar bed gaan je handen heel dik insmeren met Glicerine en in katoenen handschoenen stoppen. Bij ons in het zkh gebruikten de zusters (kun je je voorstellen hoe het voor hun is?), Bodymilk voor droog huidje van Zwitsal. Is echt enorm vet. Dit gebruik ik ook voor de kinderen, maar werkt goed op de handen. En 5 min later heb je het natuurlijk weer afgewast
Bedankt voor de tips. Ga eens kijken of ik dat voor elkaar krijg... *en ze keek sip naar buiten, omdat het daar nu wéér aan het sneeuwen is*
Ik heb net in een andere topic onze 'dagschema' erin gezet. En toen vroeg ik me af wat voor schema jullie hebben met een tweeling (en evt een derde kindje erbij). Dit is onze (gemiddelde) schema. Overigens is het heel anders als ze alle drie tegelijk wakker worden. En als ze snel drinken krijgen ze overdag hun flessen ook apart. Als wij beiden thuis zijn krijgen ze altijd hun flessen op schoot. Als ik alleen ben voed ik meestal twee tegelijk, want anders moet nr.3 wachten totdat twee kinderen hun fles hebben gehad, en dat duurt vaak een uur, en dat vind ik zielig. 6.00uur Aldin (bijv.) fles en terug naar bed; 6.30uur Melisa en Diyana fles (tegelijk) en terug naar bed mama ontbijten 07.30 Aldin wordt wakker, aankleden en wassen 08.00 Melisa wordt wakker, aankleden en wassen 09.00 Aldin fruithapje en naar bed 09.15 Melisa fruithapje 09.30 Melisa naar bed, Diyana wakker maken (is een slaapkop); 09.30 Diyana wassen, aankleden en fruithapje tussendoor worden de andere twee ook een keer wakker spelen met de kids 11.00 Aldin fles 11.30 Melisa en Diyana fles 12.00 alle drie naar bed mama eten 15.00 Aldin wordt wakker en fles 15.30 Melisa en Diyana fles spelen met kindjes 17.00 alle drie een groente hapje (papa is thuis) tussen 17.30 en 18.30 maken ze alle drie een kort slaapje wij eten mijn ouders komen langs, spelen met de kids 19.00 eentje in bad (elke dag andere) alle drie piyama aan 19.30 alle drie de papfles 20.00 alle drie naar bed
Ons schema als ze thuis zijn. Bij de creche is het iets anders. 07:30 uur: fles 180 + 6 kinderen naar bed mama eten/aankleden 10:00 uur: fruithapje kinderen spelen indien nodig slapen 11:30 uur fles 180 + 6 kinderen spelen indien nodig slapen 15:00 uur badje 16:00 uur fles 180 + 6 kinderen spelen indien nodig slapen 18:00 uur groentehap pap en mama eten kinderen slapen 20:00 uur fles 180 + 6 + rijstebloem slapen Volgens mi jis het dit wel
Oh wat is er gezellig gekletst vandaag! Ik reageer alleen even niet hoor, ben echt bekaf na een dag alleen met 3 kids, CB-bezoek inclusief prikken en een peuter die enorm in de neeeeeeeee-fase zit. CB was dus okee; Bjarne is nu 6082 gram en 60 cm (in het ziekenhuis langer vorige week), Mette 5918 gram en 61 cm. Niet echt veel gegroeid dus sinds vorige keer. En vergeleken met ziekenhuismetingen anderhalve week geleden al helemaal niet. Ze volgen nog wel keurig de curve dus alles prima. Prikjes waren weer even naar natuurlijk en ze hebben enorm lang geslapen vanmiddag. Straks meer...
O Ylaisa, wat ben ik blij om jouw bekentenis te lezen. Ik zit er echt mee dat ik geen libido heb, durfde het hier niet echt op tafel te gooien. Als ik weer eens geen zin heb, stel ik m'n vriend zo teleur dat ik wel kan huilen. Het is precies zoals jullie zeggen: dat gedoe. Pff als ik tijd heb doe ik liever andere dingen! (zp bijv. ) Ik wilde al een doorverwijzing naar een seksuoloog gaan vragen. Ik heb trouwens een mirenaspiraaltje, dus dat is geen oplossing. De laatste keer dat ik zin had was 5 dagen na m'n bevalling (what was i thinking?).
@ Adi: wat een mooie kindjes! Mijn meiskes kun je zien in mijn fotoalbum (in mijn profiel, ik zal je even toevoegen als vriend). Merle en Linde zijn nu trouwens 7 maanden gecorrigeerd en 9,5 maand kalenderleeftijd. @ Kar: fijn dat het goed ging op het CB! @ Jipper: die ontzettend droge handen heb ik ook overgehouden aan de handalcohol in het zkh. Ik ga dat spul van Zwitsal ook maar eens proberen. @ Karel: bevalt het nog steeds als thuisblijfmama? Ga je nou binnenkort wel weer op zoek naar een baan of kun/wil je echt langere tijd thuisblijven? Hier: gisteren werd Linde om 22:00 uur huilend wakker. Ik erheen en opgepakt om te troosten, spuugt ze zo haar hele fles uit over me heen... en op mijn nieuwe suede laarzen . Arm moppie. Gelukkig ging ze daarna wel weer lekker slapen. Ik had vanmiddag een vriendin op bezoek met haar dochtertje van 5 maanden. Wat een klein meisje zeg en wat een verschil al met M&L! De ontwikkeling gaat echt supersnel zo'n eerste jaar, echt grappig om te zien dat M&L al zoveel meer contact leggen, rondkijken en 'wijzer' uit hun ogen kijken. @ schoonmaken: ik wou dat ik een beetje meer zoals jullie was Ylaisa en Adi... ik ben helemaal geen poetsprinses . @ libido: ... *zucht*. Ik lees even mee... Zo, ik ga even aan een kopje thee!
@Adi haha ben zo blij met die herkenning mbt het schoonmaken! Tijdens mn zwangerschap zeiden ze al dat dat echt niet door kon gaan als de kids er waren..maar vooralsnog gaat het prima..welliswaar moeten daar "andere"dingen onder lijden Mbt het schema..haha sorry hoor maar moest je schema even voorlezen aan ML..pfffffff..druk druk druk en wat een slaapkop is Dyiana..heerlijk! Ons schema is alsvolgt ( in het weekend word het een beetje verschoven ) 8.00-8.30uur wassen aankleden en dan papfles 180+6 en 7 scheppen pap spelen..babytv ( wat een uitvinding )..loopstoeltje 10.00-10.30uur fruithapjes wandelen, spelen..op visite..slaapjes ( ong. 20min ) 12.00-12.30uur fles 180+6 ( wil met 9mnd brood geven ) wandelen mits de weergoden gunstig zijn gestemd..en dan naar bed min.2uurtjes 15.30uur aankleden ffies spelen en dan een koekje/rijstewafel/fruitje en een diksapje 17.30 groentehap ( wil as week ieder 200gr geven ) ff tukken als pa en ma gaan eten ong. 20 min. 19.00uur badje ( om de dag ) 19.30 fles 180+6 tandjes poetsen..schone toet en handen..voorlezen en slaapies doen. Mbt klovende handen door de kou heb ik ook..hahha..die katoenen handschoenen in bed zullen zeker mn libido niet verhogen! ....en denk dat het ook door de schoonmaakmiddelen komt @Jipper ben zo blij met ook jouw herkenning...heerlijk dit forum..Denk ook wel dat het goedkomt hoor..maar tja..echt tijd vrijmaken voor ons 2..wanneer doe je dat? 1x per maand als de opa's en oma's kunnen oppassen en ze kunnen logeren? Of ;s avonds als ze op bed liggen..soms hebben we een leuke avond..maar die word naar mijn idee zo weer in een hoekje geduwd de volgende dag..En elkaar als geliefden zien..hoe doe je dat?..Moeilijk allemaal..ik denk dat tijd ook een grote rol speelt..geduld en tijd.. Mbt handen..hier dus ook last van..nu gaat het weer wat beter..maar inderdaad tot bloedens aan toe..erg vet houden denk ik..en de handschoenen dan maar van Adi @Kar klinkt allemaal heerlijk positief! Hopelijk geen last verder van de prikken! @Krista Shit he! Heb ik dus ook die teleurstelling die ik denk te vormen bij ML! Ik weet ook niet hoe ik die cirkel moet doorbreken! Soms denk ik dat ik te graag wil dat wij weer worden als voor de kids..maar dat kan niet..we hebben nu een gezin..maar hoe kan je ervoor zorgen dat je relatie nog wel hetzelfde blijft..zoals Jipper zegt; elkaar weer als geliefden zien..de lust weer terugkrijgen ipv de irritaties..Die spiraal is dus niks voor jou?..IK ga wel nog even rondkijken..die buien die ik heb vlak voor mijn periode zijn sinds het weer gebruiken van de pil erger geworden als voor mn zwangerschap. Wat doe jij eraan verders..om alles een beetje goed te houden?
Sja, hoe doe je dat? Dat dóe je eigenlijk niet, het komt vanzelf weer. Tenminste hier wel. Op een gegeven moment hebben we de jongens inderdaad een nachtje (voor het eerst) naar mijn schoonouders gebracht en hebben we een hele leuke dag gehad samen. Tijdens de lunch realiseerde ik me ineens weer wat een leuke vent ik eigenlijk heb en voelde ik zelfs weer een beetje van de allereerste verliefdheid. Maar zoals voor de geboorte van je kinderen wordt het nooit meer. Denk ook niet dat je dat moet willen. Het leven is daardoor heel anders. Het komt vast goed!! En lucht hier maar lekker je hart. Zoals je leest; je bent niet de enige...
Lastig he! Ik vond/vind het moeilijk om te switchen tussen moeder zijn en vrouw zijn. Het is trouwens wetenschappelijk bewezen dat het libido van een vrouw daalt na de zwangerschap omdat de kinderen het lichamelijk contact wel compenseren. Dus een vrouw heeft al "genoeg" aan het geknuffel met je kind... Wij hebben op een gegeven moment heel bewust tijd voor elkaar vrij gemaakt. Gaan ook heel bewust eens een weekendje weg met zijn twee-en. In het begin lijkt het dan erg gepland en onnatuurlijk, maar het haalt wel veel emoties/geoelens weer terug waardoor je je weer als geliefden voelt.
hahaha, wat een vraagje over de spiraal wel niet teweeg brengt aan gesprekstof!!! Ik ben zoooo blij dat ik niet de enige ben. Maar ben zelf ook schuldig aan hoor. Nu zit ik bijv ook achter de pc i.p.v. bij mijn man. Echt fout.. En we gaan er met zn allen iets aan doen (Velantijn als goede smoes?). En wat Karel zegt is denk ik ook waar. En toen ik borstvoeding gaf hoefde ik mijn man helemaal niet bij te hebben. Vind drie monden die aan mijn borsten zaten al meer dan genoeg hehehe.. Ylaisa, jullie gaan lekker veel wandelen op n dag. Wij echt veel te weinig. Een reden is ook dat ik geen drielingwagen heb, dus kan geen drie kids in de wagen kwijt. En vindt het nu echt te koud voor een draagzak. En die dagschema van ons . Op CB vroegen ze ook hoe mijn dag eruit zag. Toen ben ik het gaan opnoemen, halverwege mocht ik stoppen, ze volgde het al niet meer
@Karel haha wetenschappelijk bewezen..ik dacht al dat het zoiets moest zijn..zelf dacht ik aan; je hebt kinderen op de wereld gebracht door dat gedoe en het oefenen vooraf dus waarom daarna daar nog aan beginnen...Begint nou wel erg droevig te klinken @Adi Moet zeggen dat ik me ook vaak afzijdig hield qua wandelen ivm het weer..bij mij is het al gauw te koud voor de kids? Maar ik weet soms gewoon niet meer wat ik met ze kan doen..denk al gauw dat iets te saai is of gauw saai word..maar zolang ze niet huilen is het toch goed..Nu we de buggy stand gebruiken en jasjes etc aandoen allemaal wat gemakkelijker gaat en ik het idee heb dat ze nu echt lekker in de wagen zitten ga ik er dus vaker op uit. Kan me voorstellen dat het voor jou wel een obstakel is, hopelijk word het gauw voorjaar!! En ook ik...achter de pc..na de was te hebben opgehangen en een warm douchje te hebben gedaan...ipv lekker naast mn mannetje zitten..die een oersaaie film aan het kijken is. @Karel vind het toch een kunst hoor om een weekendje samen weg te gaan....vind 1 nachtje wegbrengen al wat..maar gewoon maar s doen..boeken en dan gaan...dan kunnen we toch niet meer terug
We hebben vanmorgen besproken dat we a.s. zondag (yep, met Valentijn) aan mijn ouders vragen om de hele dag te komen oppassen. Dan gaan we 's ochtends gewoon lekker ergens heen, daarna eten, filmpje pakken.. echt even samen met zn tweeen..
Wij vonden het ook heel lastig om de allereerste keer te doen. En het eerste weekend samen weg werd gewoon samen het hele weekend aan de meiden denken Maar ja, je komt zelf ook tot rust en ben je weer lekker fit als je terug komt Adi: leuk leuk leuk!!! Heel veel plezier samen!! Wij zitten helaas midden in de carnaval tijdens valentijnsdag
Wij ook hoor. En de optocht begint bij ons om de hoek, dus vanaf 's ochtends vroeg helse herrie. Ik zit serieus na te denken om de kindjes toch zondag naar mijn ouders te brengen, daar is er minder herrie. Ben bang dat ze zich anders de hele dag rot schrikken. Vannacht weer een zware nacht gehad. Diyana en Aldin hadden beide vertopte neus en schrokken daarvan regelmatig huilend wakker. Sprayen hielp niet. Aldin heb ik vrij snel rustig gekregen, maar Diyana was weer klaar wakker en wou spelen. Ze was echt niet stil te krijgen. Maar ze huilde niet, ze riep gewoon heel luid iets van 'heeeeyyyyy', met haar vertopte neus. Na een uur klungelen (het was inmiddels bijna half 6), ben ik met haar naar beneden gegaan en in de box gelegd. Ze was blij! Begon met handen en benen te spartelen en lachen . Daarna ben ik zelf in slaap gevallen (uit pure vermoeidheid) en zij was in de box in slaap gevallen. Om half 7 schrok ik wakker, zij sliep al een uur in de box, alleen in haar (dikke) slaapzak! Ik voelde me zooo schuldig. Maar de verwarming stond aan in de kamer en ze had het echt niet koud. Toen kreeg ze fles (die ze maar voor de helft opdronk want ze had nog helemaal geen honger) en is uiteindelijk in haar bed gaan slapen. Ben nu bang dat ze echt gaat wennen aan die nachtelijke speelpartijen. Maar ze is niet stil te krijgen als ik haar maar neer probeer te leggen, in haar of ons bed, maakt niet uit. En ze huilt helemaal niet, is alleen heel luid, en maakt andere twee wakker. Hoop zo dat dit gewoon een sprongetje is ..... ;(
Haha, wat is er veel gekletst!! Vooral om de poetswoede en het libido van sommigen moest ik erg lachen. Poetswoede is mij absoluut vreemd. Ik moet me er echt toe zetten iets te doen. Vooral echt grote dingen zoals boekenkasten enzo, vreselijk! Dat libido, tja, zit hier wel goed hoor. Het is meer de vermoeidheid die ons nekt dan daadwerkelijk niet willen. Het grappige is dat we elke keer nadat het er wel van gekomen is zeggen: Goh, dat was leuk, moeten we vaker doen. En dan moeten we vaak heel hard lachen. Hier trouwens twee jongetjes die hun ritme hebben veranderd en de lange slaap naar de middag hebben verplaatst. Grappig hoor, regelen ze helemaal zelf! Ze wilden de afgelopen dagen niet meer 's ochtends slapen. Nu slapen ze dus twee uurtjes 's middags en gaan 's avonds een half uurtje eerder naar bed.
@Helena hahahaha..heel bekend zinnetje: "dat was leuk moeten we vaker doen! "........elke keer als ik dat zeg..denk ik; blablabla @Adi Leuk dat jullie lekker ffies saampies zijn! Wij hier geen plannen voor Valentijnsdag..tis even crisis hier haha..nog geen werk..en ML heeft het ook moeilijk is zelfstandige in de groenvoorziening en met die vorst is er amper vraag..dus we laten het maar aan ons voorbij gaan.. Wil wel die week erop heel graag naar de film Shutters Island..dus daar kijk ik wel naar vooruit..ffies met zn 2. En ach..wat een rampen nacht voor jullie ( voor jou )..hopelijk gaat deze nacht beter! Maar ik denk niet dat ze eraan gaat wennen hoor..hier zijn ze soms weer ffies wakker als wij naar bed gaan..en dan pak ik er eentje ( degeen die wakker is ) en die mag even bij ons liggen...even 1 op 1 time...in het begin durfde ik dat niet..want stel je voor dat ze niet meer in hun eigen bedje willen..maar gelukkig zijn ze tevreden als we ze weer terug leggen.. Nu ML dikke knuf geven en lekker slapen!