Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    :D Ik weet het! Ik ben als Hollandse met een echte maastrichtenaar getrouwd, dus dit is wel een "issue" voor ons ;)
    Ik heb het een paar jaar meegevierd, maar ik vind het niks...Die drukte enzo..brr, kan ook niet zo goed tegen veel mensen bij elkaar en dan al die zatlappen bij elkaar...nee dank je wel :)
    Maar kwik, kwek en kwak is natuurlijk wel heeeel leuk! Ik denk dat we de meiden volgend jaar ook wel leuk verkleden hoor. En dan naar de optocht uiteraard. Ach, moet dan toch ook een beetje meedoen voor de kids toch!

2. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dames, het is hier bijna niet bij te houden :)!

@ Krista: wat ontzettend rot van je moeder. Heel veel sterkte voor jullie allemaal!

Goed dat je door bent naar de volgende ronde als buschauffeur! Wanneer is de volgende ronde?

@ Jipper: joehoe, een bod op jullie huis! Heb je al een reactie gehad op jullie tegenbod? Spannend!!!!

@ Karel: kan me voorstellen dat het best lastig is om als 'Hollandse' tussen al die gekke Limburgers (;)) te zitten met carnaval. Ik heb er zelf ook helemaal niets mee moet ik zeggen. Maar misschien dat het met kinderen wel een stuk minder erg (en wie weet, zelfs leuk :)) is, als je ze lekker kunt verkleden en ziet genieten. Tot die tijd: sterkte ;):D.

@ Adi: fijn dat ze allemaal weer goedgekeurd zijn! En grappig dat Diyana zich zo lekker ging uitsloven bij de KA!

De rest weet ik niet meer...

@ Logeren: hier zijn wij een keer een nachtje weggeweest en hebben mijn ouders bij ons thuis opgepast. Dat ging helemaal prima. En verder zijn we al wel een aantal keer met M&L uit logeren geweest bij de opa's en oma's, maar daar waren wij dus gewoon bij. Begin mei hebben we een bruiloft en dan plakken Gijs en ik er een nachtje hotel aan vast en slapen M&L bij opa en oma. Nu al zin en tegenzin ;)!

Hier verder: vanochtend voor het eerst pap gegeven, met een lepel. Pfff, dat schiet dus echt voor geen meter op zeg. Na een uur was het bakje net half leeg. Heb toen de rest van de pap maar in de fles gegoten en het zo verder gegeven :D. Heb daar echt te weinig geduld voor :).

O ja, en M&L kunnen zich inmiddels op hun buik een beetje voortbewegen. Nou ja, voortbewegen, ze kunnen op hun buik zo'n 360 graden ronddraaien op het speelkleed. Ziet er echt heel grappig uit, met van die graaiende armpjes, tijgerende knietjes en luierkontjes die omhoog komen. Op naar het ecte tijgeren en kruipen!

Nog een vraagje: heeft iemand een tip voor een goede tuitbeker om mee te gaan oefenen?

3. adi

adi Niet meer actief

Ik zie het al voor me, dat schattige ronddraaien op speelkleed ;)

Wij zijn nog niet toe aan een tuitbeker, maar mijn vriendin is begonnen met de tuitbeker van Avent, deze heeft een zachte zuig-top en is fijner voor kindjes als overstap.

Ik denk ook dat pap van een lepel een eeuwigheid kan duren (hier denk ik ook). MIjn meiden zouden daar denk ik ook geen geduld voor hebben, met fruit en groente moet ik het ook heel snel naar binnen lepelen, na een kwartiertje hebben ze het gewoon gezien en dan hoeft het niet meer. Dus gewoon uit de fles geven hoor, ga ik ook doen denk ik

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Margit; Wij zijn begonnen met de Avent-tuitbeker. Niet met de zachte tuit, maar dat kan wel. Moet je zelf even bekijken wat je denkt dat het fijnst is voor je meiden. Het is echt heel erg leuk als ze zelf gaan drinken uit die tuitbekers. Overigens, ze zouden 'anti-lek' moeten zijn, maar wat dat dan precies inhoudt... ;):(
    Leuk dat je meiden tegen het kruipen/tijgeren aanzitten. Ga alvast maar eens op je knieën door de kamer om dingen weg te zetten, want voor je het weet zitten ze op plaatsen waar je ze nog niet verwacht...(met rollen kun je namelijk ook een heel eind komen :D:D)

@Krista; Hoe gaat het nu met je? Trek je het allemaal een beetje?

@Adi; Zo grappig dat Diyana al haar kunsten liet zien bij de kinderarts. Ze dacht; 'Ik zal mama eens wat laten zien...' :D Fijn dat ze weer helemaal zijn goedgekeurd. Altijd een goed gevoel hè?

@Karel; Ik heb echt met je te doen daar in dat carnavalsbolwerk... Ik ben een rasechte Zeeuwse en hier hebben we helemaal niets met carnaval (op wat dorpjes na dan). Als enige zuidelijke provincie... ;) Heb een aantal jaar in Tilburg gewoond toen ik studeerde en ik wist niet hoe snel ik terug moest naar Zeeland als de carnaval losbarste. Vreselijk!! Denk dat je er echt mee opgegroeid moet zijn.

@Helena; Hoe gaat het nu met jullie en de jongens? Nog bij de osteopaat geweest? Hopelijk slapen ze ondertussen weer wat beter. En misschien is het over een tijdje helemaal geen slecht idee om de jongens een nachtje onder te brengen. Kunnen jullie tenminste weer even bijtanken.

Logeren; Onze jongens zijn in totaal 3x uit logeren geweest. En we hebben laatst besloten dat ze maar weer eens bij mijn ouders moeten gaan slapen. Ook ik heb dan best een schuldgevoel (om eerlijk te zijn meer als ze bij mijn schoonouders zijn dan bij mijn eigen ouders... :)), maar als ik dan weer even wat tijd voor mezelf (en vriendlief natuurlijk) heb gehad ben ik echt een leukere moeder.

Hier; Een heerlijk relaxed weekend met z'n viertjes. Wel even bij mijn broer en nichtje geweest gisteren en straks gaan we nog gezellig naar mijn ouders. Maar dat zijn geen verplichtingen.
    Zo kan ik er nog wel even een weekje tegenaan voordat de voorjaarsvakantie begint.
    Gisteren hebben we de fietskar voor het eerst uitgeprobeerd. Ging heel goed en het is fijn dat ik nu weer wat mobieler ben. De jongens vonden het wel grappig, dus dat is mooi.
    Op ons tegenbod hebben we nog geen reactie gehad. Ze zouden donderdag of vrijdag iets laten weten, maar daar hebben ze zich (alweer) niet aan gehouden. Dus zitten we een heel weekend in spanning. Fijn dat we zo snel een bod hebben natuurlijk, dus eigenlijk mag ik niet klagen, maar wij willen ook zo graag verder en dat gaat nu niet... :( Maarja, je doet er niets aan...

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Krista, heel veel sterkte. Jeetje, je krijgt het op dit moment wel voor je kiezen, en je moeder natuurlijk ook. :(

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jipper, ik hoop dat je snel iets hoort op jullie tegenbod! Is zeker spannend! Hier komt woensdag de makelaar voor een eerste gesprek. Ben benieuwd..

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    En dat was 't weer even. Zit op dit moment even niet zo lekker in mijn vel, geloof ik. Veel om over na te denken. Gelukkig nog geen tekenen van waterpokken bij Sverre en Bjarne. Morgen nacontrole voor Bjarne bij de KA. Dan krijgen we een doorverwijzing voor de gehoorscreening. En volgende week weer echo voor zijn heupen. Zo zorgen we er tenminste voor dat ze ons in het ziekenhuis niet vergeten. :D

Voor Mette twijfel ik nog.. Sverre moet in maart weer naar de orthoptist. Misschien dat ik haar dan gewoon mee neem. Ik weet zeker dat ze kan zien en ook wel op 2m afstand; ze maakt dan echt oogcontact en lacht ook. Maar ja, het blijft raar dat haar pupillen zo fluctueren (groot-klein-groot-klein als ze onder een lamp ligt bijv.). Afgelopen woensdag bij het CB reageerden haar ogen trouwens weer aanmerkelijk beter. Bjarne had veel last van de prikjes deze keer, hele nacht gespookt. Dus ik ben blij dat we er nu even vanaf zijn! :)

8. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Margit Wij hebben hier bekers van de Kruidvat..met een zachte tuit..een speen is het eigenlijk maar toch ook weer niet..werkt hier prima, ze zijn niet van de kruidvat zelf maar ze lagen in een bak dus heb ze maar meegenomen..het is daar altijd zo'n zooitje.
    Hier 1x keer geprobeerd pap met lepel te geven..niet te doen indd..dus gewoon de fles.

Hier: Ik weet niet wat er aan de hand is maar gister aan het einde vd middag werd ik ineens heel beroerd,...beetje weeig gevoel..dacht moet gewoon eten..dus hup die brocolli erin met aardappelen en gehakt..maar nee. Toen een poging gewaagt om bij mn ouders op visite te gaan maar naar een kwartier ging het echt niet meer..thuis aangekomen douche genomen en in bed gekropen waar ik naar een kwartier uitsprong om een vlucht naar de badkamer te nemen waar ik vervolgens alles eruit gooide...daarbij moet ik nog vertellen dat ik daarvoor ook behoorlijk werd geleegd maar dan ergens anders vandaag ( sorry )..Daarna nog een aantal keer naar de wc..en waar ik helemaal leeg liep..maar ik was zo duizelig geworden van dit alles dat ik wel 3x door mn benen ben gezakt en in de badkamer ben gevallen..en vervolgens gestrekt lag met mn blote benen op de tegels wat heerlijk aanvoelde. Ik durfde niet meer op te staan dus heb daar 15min gelegen met een koude washand op mn voorhoofd..Toen weer naar bed waar ik rilde van de kou..en vervolgens moest ik weer naar de wc..maar durfde niet want ik was zo licht in mn hoofd de hele tijd..dus ML moest de hele tijd mee. Vandaag nog beroerd..wel iets kunnen eten..en geen toiletbezoekjes gelukkig..maar wel erg duizelig nog..Ik vind het knap lastig; ziek zijn en kinderen hebben...want je kan je er niet echt aan toegeven...en dan wou ik dat de tijd heel snel ging..kids op bed en zelf naar bed...bleeeh.

9. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ylaissa: ben je nu wel weer opgeknapt? Klinkt als buikgriep? Iets verkeerd gegeten? inderdaad lastig als je kids hebt! Dan kun je echt niet ziek zijn! Beterschap hoor!

Tuitbeker: Hier eentje van de babydump. Ergens gratis gekregen; naja dat werkt dus echt niet :)

Geven jullie dan de melk voortaan in een tuitbeker? Of alleen de pap?
    En als jullie de pap in een fles geven hoe maak je deze dan klaar? Net als de rijstebloem? Of toch gewoon het receptje volgen wat op de verpakking staat maar daar staat alleen voor de lepel en dan lijkt het me te dik worden voor de fles? :(

Jipper: Spannend zeg!! Die mensen zijn misschien nu druk met de bank aan het praten en dan werkt de bank niet mee en dan duurt het weer langer als verwacht...pff zenuwslopend zoiets! Maar geen nieuws is goednieuws denk ik dan maar! Spannend! Hopelijk hoor je morgen meer!

Margit: wat gaan je meiden ineens hard zeg! Kunnen rollen en dan meteen aanstalten maken tot kruipen...pff ongelooflijk! Stoer hoor :)

Hier zijn de meisjes helemaal van het rit af! Ze slapen echt enorm veel. vanmorgen werden wij pas om 9 uur wakker en zij hadden nog geen kik gegeven. Bij de voedingen zijn ze echt maar max. een uur lekker aanspreekbaar. Dan bij de fles meteen krijsen en huilen en dan willen ze slapen. Het is een en al gekwijl, en knuistjes en alles wat ze kunnen grijpen opeten. Dus maar meteen weer met chamodent begonnen, want ik voel nu ook echt harde randjes in het tandvlees. Hopelijk knappen ze snel op!

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Margit, leuk leuk leuk dat de meiden beginnen te tijgeren! :D Gaan ze ook al achteruit terwijl ze vooruit willen?? Veeeeeel frustratie levert dat op! :D Pap met de lepel heb ik hier dus ook nooit gedaan; Sverre ging zelfs al snel over op een boterham 's ochtends volgens mij.

Ylaisa, hoe is het nu?? Klinkt heel naar en ongemakkelijk. :( Buikgriepje? Daar kun je zo slap en naar en zweterig van zijn.

Adi, had het nog helemaal niet gezegd maar ik vind het zo leuk dat je weer meekletst! En diep, diep, diep respect hoor. Twee vind ik al heftig af en toe, laat staan drie. En een pittig drietal ook, zo te lezen uit je verhalen! :D

Karel, kan ook een groeispurt zijn? Van slapen word je groot toch?? Wel lekker, kunnen jullie ook even bijtanken!

Ik was helemaal vergeten te melden dat Mette twee tanden heeft!! :) :) Ik voelde ze vanochtend opeens zitten! :) Ze moet er zelf ook veel aan voelen met handjes en tong. :D En ze duimt! :) Zo schattig!

11. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Margit, ze leren steeds beter van een lepel eten hoor! Neem ook iets diepere lepeltjes, dat helpt hier. Gewoon een paar hapjes en dan de rest fles is ook prima! Dan hebben ze toch oefening :)
    Goeie vraag van die tuitbeker ja, hier 1 keer met Marcus geprobeerd maar dat was geen succes.

Bedankt voor jullie sterktewensen. Met mij gaat het wel goed hoor, ik heb de gave om het langs me heen te laten gaan. Maar aan de andere kant is dat ook niet goed.. Maar ja ik kan niks anders dan afwachten natuurlijk.

Ylaisa, heftig zeg!! Gaat het alweer wat beter?

Kar wat snel!!! Maar je zei al dat jij er ook zo snel bij was. Schattig zeg :)

12. adi

adi Niet meer actief

Karel, wie weet komen er snel tandjes door!!! En het is waarschijnlijk een sprongetje, geniet ervan dat ze just veel willen slapen, het had ook makkelijk kunnen zijn dat ze helemaal niet meer sliepen ;)

Ylaissa, klinkt echt heftig zeg! Ook een heftige buikgriep. Hoe gaat het inmiddels met je? Probeer zoveel mogelijk vocht binnen te krijgen, en op kracht te blijven. Misschien een krachtige soep als je verder niks binnenkrijgt. Beterschap!!

Krista, ik vind het dapper dat je goed om kunt gaan met de situatie. Dat vergt ook veel kracht, en je moeder heeft het meeste aan je als het leven doorgaat en zij nog mee kan doen.

Kar, wat is er precies met de ogen van Mette, dat heb ik even gemist. Als ze goed contact maakt zal ze echt wel kunnen zien (ik schrok zo van die zin !), maar laat het goed nakijken door de dokter. MIsschien is het scheelzien en kan het in de vroege stadium worden verholpen. Proficiaat met de tandjes! Wat vroeg zeg!

Hier, die van ons zijn zeer zeker pittig. Vooral Aldin en Melisa. Hij kan geen seconde stilliggen. Kan al heel goed rollen, ben echt trots op. Het gevolg is dat ik hem bijna niet meer kan aankleden en verschonen, want hij rolt/kruipt/draait contstant. Melisa wordt later zeker weten een woordvoerder of zo, als ze aan haar 'gebrabbel' begint houdt ze gewoon een kwartier niet op. En dan kei hard! Gisteravond ook, was mijn tante op bezoek, en had Melisa op schoot. Nou ze kwam echt niet aan t woord van de mevrouw, zat echt door ons gesprek heen te 'ggrrhhbbnaaaaaa eeeeeiiiiigggrrrpbbrrr'.

Ze zijn alle drie wel ontzettend verkouden. Daardoor spoken ze veel 's nachts. Krijgen dorst doordat ze door de mond ademen, en zitten potdicht, echt zielig. Ik heb inmiddels een hele apotheek in huis, maar ze moeten er toch doorheen.

13. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Kar: wow, Mette al 2 tanden. Wat een snelle dame zeg :)!
    Hoe was het met Bjarne bij de nacontrole?

@ Krista: op zich kunnen ze wel goed van een lepeltje eten, ik denk dat ik idd een dieper lepeltje moet nemen (heb je tips???).

@ Karel: goede vraag wat ik dan ga geven met de tuitbeker... Wou ik hier nog even vragen. Water, thee en diksap geven we nl. nog niet (wil dat ze hun calorierijke voeding goed eten en ben bang dat ze te vol raken van water, thee en diksap, dus dat geef ik nog even niet. Was ook advies van het CB trouwens).

@ Ylaisa: klinkt idd als buikgriep. Gaat het alweer wat beter? Hoe bevalt het werken in de thuiszorg trouwens?

@ Adi: ik ben het met Kar eens. Gezellig dat je weer mee aan het schrijven bent!

@ Jipper: hoop dat je vandaag iets op jullie tegenbod horen!!! Spannend!!! En nog een weekje werken en dan vakantie: lekker! Gaan jullie nog iets leuks doen?

Hier zijn de dames wat hangerig en humeurig de afgelopen dagen. Zal misschien een sprongetje zijn, maar weet niet welke :(. Gisteren hebben ze bijna niet geslapen overdag (de nacht gelukkig wel), en wilden ook niet rustig spelen, alleen maar bij papa en mama hangen. Pfff, dan duurt een dag wel lang zeg, helemaal als het zulk rotweer is en je ook niet naar buiten kunt... Was blij dat we met z'n 2-en thuis waren. Verder rollebollen ze lekker van rug naar buik (maar kunnen nog niet zelf terug, dus ik heb er een dagtaak aan om ze terug te rollen als ze het gehad hebben met op hun buik liggen, waarna ze 1 sec later weer omrollen en meteen weer beginnen te brullen en ik ze dan weer terugrol, etc... Nou ja, de ervaren mama's zullen het wel herkennen denk ik :$. Hoe lang zou het duren voordat ze zelf terug leren rollen :(:().

Vanochtend hebben ze weer de Synagis-injectie gehad tegen het RS-virus. Was de 6e keer alweer. Volgende keer moeten ze 2 prikken (boven de 6700 gram moet ze het in twee keer inspuiten. Karel, zijn ze bij jou al 6700 gram??). Maar... nog 2 maanden en dan is het RS-seizoen gelukkig voorbij!

De dames liggen na de prikjes nog even lekker te slapen, dus ik ga even genieten van de relatieve rust in huis en hopen dat ze vandaag weer wat gezelliger zijn dan de afgelopen dagen. En anders kom ik hier straks nog even gillen :).

14. adi

adi Niet meer actief

Diyana heeft de laatste keer 2 prikjes gehad. Ik vond het zelf echt vreselijk, die dingen doen echt zeer merk ik aan ze, en dan dubbel? Maar ik ben zo gelukkig dat ze die krijgen, is toch een hele boost extra weerstand dat ze binnenkrijgen.

Wij geven ook nog weinig andere drinken dan melk. Ik geef ze na hun fruit- en groentehapje alleen een paar slokjes water of diksap. Echt alleen om de hap 'door te spoelen', want in het begin hadden ze ineens oranje/groene speentjes na de hap. Was heel lastig om die plak er af te krijgen ;)
    Ik vind het inderdaad ook zonde als ze bijna 50cc sap zouden drinken, heb liever dat het 50cc melk is, daar groeien ze tenminste op.

Ik heb een goede tip gekregen om de kindjes sneller te leren om van buik naar rug te rollen. In plaats van ze zelf terug te rollen kun je hun armen dicht bij elkaar neer leggen onder hun borst (dat ze op ellebogen steunen). Dan verliezen ze snel evenwicht voor hun hoofdje en 'kantelen' ze vanzelf terug. Zo leren ze dat ze die rol ook zelf kunnen maken.
    De mijne rollen nu voornamelijk van buik naar de rug, van rug naar buik kan Aldin alleen.

15. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Adi: dat is een goede tip. Ga ik eens proberen, want ik blijf aan het rollen ;).

Jouw kindjes krijgen natuurlijk ook Synagis! Arme Diyana dat ze 2 prikjes moest! Maar idd, alles voor de extra weerstand! Ik merk trouwens wel dat ze het prikken in de ochtend minder erg vinden dan in de middag. En de verpleegkundige gaf ook al aan dat ze vaak ziet dat dat uitmaakt. Misschien een tip voor jou? Krijgen ze bij jou trouwens ook t/m april de Synagis of stopt het al in maart (ik begreep dat het afhangt van de KA hoe lang ze de Synagis krijgen. Beetje gek, want het RS-seizoen duurt volgens mij t/m april, dus waarom het dan niet gewoon helemaal afmaken? Het is toch al duur zat :).).

En idd, ik heb ook liever dat ze 50cc melk drinken dan 50cc water, dus we houden het nog lekker even bij melk!

Ondertussen liggen M&L hier nog steeds te slapen... Hebben vast iets in te halen van gisteren :).

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    2 prikken synagis?! :$ Echt waar? Ik denk nog niet dat ze aan dat gewicht zitten, maar dat vind ik echt niet leuk! Ze gaan al zo tekeer :(
    Hier krijgen ze t/m april. Dus alle maanden met de r in de naam :) Voor ons dus nog 3 keer. Volgende week komt ze weer geloof ik

Ik heb gisteren de rest van de melk geprobeerd te geven in een tuitbeker. Zat rijstebloem in, dus dat ging wel. Romy moest er nog wel erg aan wennen, maar ik denk dat ze het wel snel onder de knie zal hebben.

Adi: dat gevecht met verschonen heb ik hier met Sofia. Niet normaal meer. Ik geef haar altijd een speeltje nu, dat leid af en lijft ze enigzins liggen. Maar om de luier vast te maken moet ik haar wel bijna in de houtgreep nemen ;)
    Hier nog niet helemaal doorrollen, maar bijna! Ik denk dat het vandaag of morgen wel gaat gebeuren :)

Kar: Mette al tandjes! Wow die kids gaan in snelvaart tempo!! :D

Margit: Hopelijk zijn de dames vandaag in beter humeur?! Hoe gaat het eigenlijk met solliciteren? of staat dat even stil....

17. adi

adi Niet meer actief

Dames, ik moet even mijn hart luchten, en aangezien ik niemand voor het hoofd wil stoten doe ik het ff hier, want jullie zouden het het beste begrijpen.

Ben gisteren bij mijn nichtje op kraamvisite geweest. Heerlijk beebje, echt een schatje, ik helemaal verliefd. Maar kon mijn nichtje op dat moment echt iets aandoen. Ze heeft een best goede bevalling gehad (20 min persweeen, een beetje ingescheurd, ijzerterkort, maar verder prima). baby is gelukkig helemaal gezond en wel.

Maar ze bleef maar klagen....
    Kon niet slapen want de baby heeft de hele nacht gehuild. Het bedje staat te ver van haar bed (15cm!) en ze moet echt uit bed om baby op te pakken.
    Het is zo'n gedoe om bv op gang te krijgen, waarom kan de baby niet gewoon meteen drinken uit die borst? ;)
    Kraamhulp bemoeit zich met alles, maar is weer veel te kort daar.
    Ze is alleen bezig met voeden en verschonen van de kleine (elk 3 uur).. ik dacht alleen, eeuuhhhmm je hebt er maar één..
    enz enz

Ik zat daar maar, terug te denken aan mijn kraamtijd.. helemaal alleen op de IC-kraamkamer, kinderen in de couveuse, bv op gang brengen met een kolf en een paar foto's. Zich afvragen of je kindjes de nacht zullen overleven...
    Ik heb echt op mijn tong zitten bijten om niet tegen haar te zeggen dat ze echt moet gaan genieten, en dat ze moet beseffen dat ze zoveel geluk heeft.. Maar heb mijn mond gehouden, want het is niet haar schuld dat wij in een hele andere situatie zaten...
    Maar heb het echt even moeilijk gehad toen wij daar weggingen.

Dit is mijn eerste kraamvisite na mijn bevalling, en dus wel ff heftig. Hebben jullie dit ooit gehad met kraamvisitie bijv? Of stel ik me te veel aan?

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Nee je stelt je niet aan. ik denk dat we dat allemaal wel hebben..ike in ieder geval wel.
    Ik had dat met mijn zus. Die was zo zielig met haar bekkenpijn dat ze ales op alles heeft gezet dat ze met 37 weken werd ingeleid. ik was daar zo boos/verdrietig over want ik had er alles aangedaan om die kleintjes van mij langer bij me te houden. Zelfs met bekkenpijn. En dat geklaag inderdaad..pff gek werd ik ervan...

Misschien kun je subtiel zeggen dat ze blij mag zijn dat de kleine er gezond en wel is en dat haar zkh verblijf bespaard is gebleven en dat je heel goed weet waar ze het over hebt, aangezien jullie dit keer 3 hebben....

Probeer je het iig niet persoonlijk aan te trekken en wees er trots op dat jullie met 3 kleintjes het zo enorm goed doen!

19. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Adi, heel herkenbaar! Ik heb zo vaak op mijn tong moeten bijten. Mensen die 1 baby krijgen ervaren dit ook gewoon als zwaar, terwijl ik vaak bij mezelf denk wat een makkie het wel niet moet zijn met 1 kindje.

Vandaag had ik een buurvrouw op visite die 1 jongetje heeft. Zij noemde dat ze het zo moeilijk heeft gehad met het feit dat haar zoontje zo'n moeilijke start heeft gehad. Alleen omdat ze een keizersnede heeft gehad! Kind heeft niet in het ziekenhuis gelegen, helemaal niks! Toen moest ik ook denken aan de spannende periode die wij hebben gehad, maar ik moest ook aan alle vrouwen hier op het forum denken met hun megazware meerlingzwangerschappen en soms dito bevallingen en kraamperiodes op de NICU.

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Adi, je stelt je niet aan! Ik zou me in jouw situatie ook zo gevoeld hebben denk ik. Wijt het maar aan de kraamhormonen. Maar iets meer tact zou wel fijn geweest zijn zeg.

Ik heb net Boba's verhaal gelezen en op haar site gekeken. Nu na Bjarne's ziekte ben ik veel gevoeliger voor dit soort verhalen en foto's.. En ik had maar 1 ziek kindje en nog niet eens op de IC. Kun je nagaan hoe jij -en alle andere mama's van prematuurtjes hier- je gevoeld moet hebben die eerste tijd.. :(

Deel Deze Pagina