Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Naja zeg...hoe bot kun je zijn... Ik heb ze juist op hyves staan zodat oma, opa, tantes, ooms ook van afstand kunnen meegenieten. Zelfs mijn overgrootoma spiekt regelmatig :) Soms is het wel vervelend dat je zo ver weg woont, maar ja... Maar hoe dan ook, een echt bezoekje is veeel leuker natuurlijk :D

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ylaissa: wat een leuke fotoos :) Die eerste foto heb ik ook! Zo eentje waar het kleinste maatje romper nog te groot is ... Maar het zijn nu heerlijke "dikkerdjes" ;)

3. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Karel Mopjes zijn het he?! :D
    Mbt Hyves en de foto's..dat is juist het hele punt..die familieleden wonen bijna om de hoek..maar te druk met hun eigen dingetjes..en tja via Hyves foto's spieken kan natuurlijk vanaf de bank zonder de auto in te moeten stappen.

4. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Ylaisa wat een superfoto's zeg! Echt leuk om te zien hoe ze veranderd zijn.

Binding:
    Lastig verhaal. Als je eerste kinderen niet thuis zijn geboren en nog in het ziekenhuis blijven wordt het op een gegeven moment normaal dat je bij ze op "bezoek" gaat. Tenminste, dat was in ons geval wel zo. Ik heb me nooit schuldig gevoeld. Dingen gingen zoals ze gingen. In het begin had ik vooral medelijden met Lex omdat hij de couveuse nog niet uit mocht en had ik meer binding met Midas omdat wij al gebuideld hadden. Later was het precies andersom omdat Lex eerder mee naar huis mocht. Rationeel eigenlijk hè?

Gisteren naar de osteopaat geweest. Vannacht een behoorlijke dramanacht gehad en ik stond er alleen voor. Berry was voor zijn werk naar Duitsland. Gadver, ik zat er echt even helemaal doorheen. Ik had zo gehoopt dat die osteopaat enigszins effect zou hebben, maar helaas. Volgende week gaan we nog een keer. Als het dan geen effect heeft weet ik het ook niet meer. Dan laten we ze maar een week lang huilen. Zo kan het echt niet langer.

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Helena; Verdorie zeg!! Wat onwijs balen dat het nu nog steeds niet goed gaat en dat de ostheopaat ook nog niet heeft kunnen helpen. Begrijpelijk dat je er helemaal doorheen zit, zeker als je zo'n nacht alleen moet doorkomen. Hou je taai meis!!

@Ylaisa; Wat een leuke foto's! Knap stel hoor... :D

6. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    #1106 Pippie1976, 16 feb 2010
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
    Dag meiden, wat hebben jullie weer lekker gekletst vandaag :). Even kijken wat ik onthouden heb:

@ Karel: je vroeg naar het solliciteren. Heb dat even op een heel laag pitje staan. Mocht er iets interessants voorbij komen dan wil ik daar wel naar kijken, maar ik ga nog even niet zelf actief op zoek. Heb al wel gezien dat het best lastig is om een leuke baan voor 3 dg/week te vinden, dus zolang ik het op mijn huidige plek nog relatief naar mijn zin heb, blijf ik lekker hier (hier kan ik gewoon 3 dagen werken, dus dat is een groot voordeel). Ik heb trouwens vrijdag (eindelijk) mijn functioneringsgesprek, dus misschien denk ik er daarna wel anders over ;):).

Is het tandje van Romy al door inmiddels trouwens?

@ Adi: Heel herkenbaar, je verhaal over het kraambezoek bij je nichtje. Ik kan ook heel slecht tegen moeders die klagen 'om niets'.
    Eerste keer dat ik op kraambezoek ging na de geboorte van M&L vond ik ook erg heftig trouwens. Vond het zo emotioneel om dat kleine meisje zo geborgen bij haar mama te zien liggen, ze was geboren en mocht meteen bij haar mama blijven, was nog nooit bij haar weggeweest en had nog helemaal niets meegemaakt. Vond het opeens allemaal weer zo erg voor mijn kindjes en ook voor mijzelf. Heb echt heel hard gejankt toen ik thuis kwam. Nu komende zondag weer op kraamvisite. Eens kijken hoe dat gaat...:)

Las trouwens dat Diyana een open ductus had. Is ze daaraan geopereerd of is hij vanzelf gesloten? M&L hadden beiden ook een open ductus en zijn er zelfs bijna aan geopereerd (de dag voor de operatie is het bij beiden afgeblazen, gelukkig!). Ze moeten nu alleen 15 juni nog een keer voor een echo van de ductus naar het JKZ hier in Den Haag, om te kijken of hij echt helemaal gesloten is. Ik verwacht van wel.

O ja: hoe was je romantische Valentijnszondag???

Nog een ander vraagje: ik vind de namen van jouw kindjes zo leuk gespeld. Heb je dat zelf zo bedacht of zijn dit bestaande namen en zit er een verhaal achter? Wist jij trouwens al voor de geboorte dat je 2 meiden en een jongen zou krijgen of was het een verrassing?

@ Kar: fijn dat de nacontrole bij Bjarne goed was! Kan me heel goed voorstellen dat je je een beetje emotioneel van hem afgesloten hebt. Vind ik heel erg herkenbaar. Ik heb dat bij M&L ook gedaan en merk dat ik nog steeds bezig ben om me aan hun te binden. Ik ben zo bang geweest om ze kwijt te raken en ik heb pas sinds een paar weken dat ik erop durf te vertrouwen dat ze niet opeens weer weg zullen gaan (volgens mij schreef ik dat laatst hier ook al). Ik denk dat je je zeker nu voor kunt stellen hoe wij mama's van prematuur geboren kindjes ons gevoeld hebben (helaas...). Je vertrouwen in Bjarne moet weer groeien en dat kost tijd.

@ Helena: Wat vervelend dat je weer een dramanacht achter de rug hebt (en nog alleen ook...). Had de osteopaat wel iets zinnigs te zeggen erover? Sterkte...

@ Ylaisa: wat suf zeg, dat er mensen niet langskomen omdat ze de foto's al op Hyves gezien hebben... Groot gelijk dat je je foto's er dan afhaalt!

En wat een verschil hè, tussen je moppies 8 maanden terug en nu!

@ Jipper: nog nieuws over het huis? En over de tandjes: jij loopt wel grapjes te maken over peuterkunstgebitjes, maar ik heb bij M&L nog geen tand gezien...;):). Daan en Luuk waren ook niet al te vroeg met tandjes toch? Of moet ik me zorgen gaan maken???

Hier: de dames waren gisteren gelukkig wel weer iets gezelliger, maar ik heb het idee dat hun ritme iets aan het veranderen is. Ben er alleen nog niet helemaal achter wat het nieuwe ritme dan is;). Verder echt een inspiratieloze dag gehad op mijn werk. Kon mezelf echt nergens toe zetten... pfff...
    Heb me wel ingeschreven voor een workshop Kinder-EHBO (toch nog iets nuttigs gedaan: googelen :)). Lijkt me erg leuk en goed om te doen, dus ik ben benieuwd!

Ander vraagje: vanaf wanneer mogen kindjes eigenlijk mee op de fiets in een fietsstoeltje? Ik ben ook wel benieuwd naar jouw fietskar, Ylaisa, vind ik ook wel een idee. Heb je er een plaatje van?

Zo, ik ga even lekker naast mijn mannetje op de bank zitten. Tot later.

7. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Margit, wij hebben tot 9 maanden de fietskar gebruikt. Ik vond het ideaal, alleen was onze achteruitgang te smal en moest ik erg klungelen om met de fietskar achter de fiets de bocht om te komen.
    Toen zijn we gaan oefenen met een fietsbakje, elke keer een beetje langer. Pas vanaf 11 maanden, toen beide jongens stevig zaten, hebben we de fietsbakjes gebruikt voor langere ritten.

Oh en de osteopaat had zeker zinnige dingen te zeggen. Veel had te maken met hun vroeggeboorte en de keizersnede. De jongens werden er in eerste instantie ook heel rustig en vrolijk van. Alleen vannacht wilden ze weer niet in hun eigen bedjes slapen. Ik heb ze telkens teruggelegd, sliepen ze een uurtje en daarna weer wakker. Uiteindelijk waren ze om 4 uur beide klaarwakker en aan het spelen. Ik heb ze toen in hun eigen bed gelegd. Daar heb ik ze een half uur laten krijsen. Toen maar weer bij mij gelegd en waren ze moe genoeg om te gaan slapen. Lex nam geen genoegen met naast mij slapen. Hij moest op mijn buik slapen. Ach ja.... Vandaag heb ik ze maar eens even goed moe gemaakt. Een dagje Ikea gedaan en de heren hebben alleen drie kwartier geslapen in de auto ( waren overigens erg gezellig vandaag en hielden het heel erg goed vol). Lex viel al in slaap voordat ik zijn vier tandjes had gepoetst. Dat doe ik dan morgen wel :)

8. adi

adi Niet meer actief

#1108 adi, 16 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2010
    Heb net een heeeeeel verhaal geschreven, en ineens was het weg !!! K&**T Nu weer opnieuw.

Helena, wat rot dat de jongens nog steeds zoveel spoken.. Hopelijk zijn ze vannacht te moe om wakker te worden, ik hoop echt met je mee. Is je man vannacht wel thuis?

Margit, open ductus van Diyana was verholpen met de eerste medicijnenkuur. Ze hoeft ook niet terug voor controle. Maar die heeft wel andere problemen veroorzaakt. Door die medicijnen ging ze veel vocht vasthouden, ze was net een ballonetje. Daardoor konden ze haar niet zo goed prikken, dus een lijntje ingebracht voor haar infuus. Met die lijn hebben ze ook een pittige bacterie in haar lichaam ingebracht (sorry, foutje), en ze kreeg een flinke infectie, 3 weken aan antibiotica. Was een vreselijke periode.
    Ik vind het ook raar dat ze niet terug moet voor controle, ze hoeven zoizo niet meer terug naar de NICU. Ik dacht dat dat standaard was na één jaar.
    Mijn romantische zondag ging niet door omdat mijn vader ziek werd (griep) en dus kon Melisa niet daarheen. We zijn toen met zn 3tjes thuis wezen tutten ;) We hadden 'maar' één baby die dag, en zijn dus heerlijk uitgerust ;)

Achter de namen zit een lang verhaal, vertel ik een ander keertje, maar we wisten de geslachten al bij 20 weken. Ik wist het trouwens al langer, had een heel sterk gevoel dat het 2 meiden en 1 jongen zouden zijn.

Ylaissa, geweldige foto's wat een moppies zeg! *smelt*

HIer vandaag een DRAMA-DAG. Ik heb ze nog nooit zo meegemaakt. Zou 6-maanden sprong als een bom inslaan? Aldin en Diyana hebben de hele dag gehuild, echt gekrijsd. Ze wilden alleen maar bij mij op de arm, als ik ze één seconde neerlegde begonnen ze te gillen. Ze hebben ook amper geslapen vandaag. Op gegeven moment heb ik Diyana in de baby-bjorn aan me gehangen, en Aldin over mijn arm en heb zo 3 kwartier rondjes gelopen. Als ik even ging zitten om Aldin over te zetten op mijn andere arm begonnen ze al te huilen. Ik wist echt niet waar ik het moest zoeken. Vond het ook zielig voor Melisa, zij was rustig maar kreeg daardoor amper aandacht, ik moest mezelf bijna splitsen voor de andere twee. Ik heb geen idee wat ze hadden. Vanavond waren mijn man en mijn vader ook in huis en hebben met ze gespeeld en toen waren ze wel vrolijk. Ik word er soms zo hopeloos van. Als ze een huildag hebben is het altijd als ik alleen met ze ben. O ja, Diyana is op gegeven moment van vermoeidheid in slaap gevallen. Toen ze wakker werd had ze ineens koorts (38,7), toen zetpilletje gegeven, en daarna was het weer goed. Kan dat komen door het huilen, vanochtend was er niks aan de hand? Ik was bang dat ze huilde door de pijn, maar van andere kant, als ze aandacht kreeg ging ze lachen
    Ik vrees voor vannacht :(

O ja, ik ben laatste hier op de forum door iemand gevraagd hoe ik aan een drieling kom???
    Eeuuhhmm, 3 halen - 2 betalen??
    Je vraagt toch niet aan mensen hoe ze aan hun kinderen komen???

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Margit; Hahaha...ik maakte dat grapje uit ervaring. :D:D Wij waren een poos bang dat ze nooit meer tandjes zouden krijgen. In oktober (toen ze dus al 13 maanden waren) is de eerste tand pas doorgekomen. Geen zorgen, ze komen echt wel... :D:D
    Onze jongens zijn nog nooit meegegaan op de fiets (omdat we te lui zijn om de fietsstoeltjes te installeren... ;)) en in de fietskar pas zaterdag ovoor het eerst. Volgens mij kunnen kindjes in de fietsstoeltjes als ze goed kunnen zitten. Onze fysio heeft toen aangeraden om steeds kleine stukjes te oefen en het liefst de eerste keer ernaast lopen i.p.v. fietsen.

@Helena; Hopelijk zijn ze nu zo moe dat ze vannacht heerlijk slapen. Ben je dan weer alleen? Ik duim voor je!

@Adi; Wat vreselijk dat je zo'n rotdag hebt gehad. Komen er tandjes aan? Zo klinkt het een beetje (daar kunnen ze ook verhoging van krijgen). En anders misschien toch iets onder de leden. Er heersen allerlei virusjes. Verwen ze maar lekker. Sterkte!

Edit; Lees net je laatste opmerking. :$:$ Dat vraag je toch niet? Whahaha... Ik ben wel eens een oude vrouw tegengekomen die zei; 'O een tweeling, sja, tegenwoordig doen ze alles dubbel hè?' Inderdaad, alsof je naar de winkel gaat en 2 voor de prijs van 1 haalt... :D

Hier; Gisteren hebben we dus een 'onzinnig' bod gehad. En nu zijn we weer aan het afwachten. Ik probeer er maar niet meer teveel over na te denken.
    Vanavond ben ik lekker gaan sporten. Goed om de gedachten te verzetten.
    Volgende week heb ik vakantie en ik heb al met de oppas afgesproken dat de jongens gewoon op dinsdag naar haar gaan. Dan heb ik even een dagje voor mezelf. Ik denk dat ik dan een afspraak ga maken met de HA. Eens kijken wat hij voor mij kan doen.
    En daarna gezellig lunchen met een vriendin ofzo, of anders met een boek en een kop thee op de bank. Dat komt vast goed... :D
    Fijne avond!!

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Adi: hier precies hetzelfde hoor! Huilen huilen en huilen. Ontevreden en niet wilen slapen, slecht eten..pfff.... hopelijk is het snel voorbij. Hier zijn het echt tandjes met een sprongetje denk ik...

Trouwens wat een rare opmerking! 't wordt steeds gekker ;)

Jipper: wat balen van het bod...hopelijk krijg je snel goed nieuws :)

11. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Adi aaah pfff...wat een vermoeiende dag heb jij gehad! Hopelijk slapen ze goed en is het morgen over! Misschien tandjes mbt de verhoging..
    Of miss een klein griepje.

@Margit wij willen dus die fietskar gaan uitproberen en fietszitje pas later lekker ergens eind maart of april..ze zijn dan 9 a 10 maanden..maar dat ligt er ook aan of ze al goed kunnen zitten. Mn zusje doet het wel al met haar kleintje, net 8 maanden..die kan redelijk goed zitten..maar vind het zelf nog vrij vroeg .

Dit is de fietsaanhanger, wij hebben deze via MP voor 60euro en nog nooit gebruikt! Je kan er ook mee wandelen..dus hup fietsen naar de winkels..afkoppelen ( als dat makkelijk gaat ) en wandelen.

@Helena en de rest die zo'n aanhanger heeft..hebben jullie zitjes erin of een gelijklopend zitvlak ( zoals het hoort ) Ik vraag me namelijk af of het nu al kan..en of ze niet heen en weer schuiven met die billetjes.

12. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Hey dames,
    Vannacht ging het beter. Berry was gelukkig weer thuis. We hebben ze geen fles gegeven toen wij naar bed gingen, maar hebben gewoon gewacht tot ze zelf wakker werden. Om 19.15 lagen ze er allebei in. Tegen een uur of 1 werd Midas pas wakker. Fles gedronken in bed en daarna doorgeslapen tot 7.15!!
    Lex werd om twee uur wakker en daarna nog een keer omdat hij zijn speen kwijt was. Was daarna weer om 6.15 wakker en heeft nog een uurtje bij mij geslapen. Viel al met al dus heel erg mee.

Ylaisa over die fietskar: wij hadden er van die babyschaaltjes in.
    Die kun je in elke fietskar monteren en dat ligt een stuk prettiger. Ik vond het ideaal. Inderdaad gewoon aankoppelen, wielenb omdraaien in ons geval en wandelen maar! Als je toch al een tweelingwagen gewend bent...

Adi, wat balen zeg, zo'n dramadag. Met drie kom je dan gewoon echt een hand tekort. Plotselinge koorts kan wel op tandjes wijzen. Toch heeft Midas het ook wel eens gehad zonder reden. De HA zei dat kleintjes snel koort hebben, ook als ze iets kleins uit hun lichaam moeten vechten. Misschien een heel licht griepje bij Diyana?

Jipper, lekker zo'n dagje voor jezelf. Ik hoop dat je naar de huisarts gaat. Je bent een tijd lang zo druk geweest met je jongens, maar het is ook belangrijk dat je zelf goed in je vel zit.
    Jammer van het onzinnige bod op jullie huis. Gebeurt vaak in deze tijd hoor ik om me heen.

Karel, bevalt het nog steeds goed thuis? Altijd even lastig wanneer de kinderen in een sprongetje zitten. Hopelijk zijn ze er snel weer door en worden ze weer hun gezellige zelf.

Okki, wat een verschil zeg tussen Berend en Thirza. Hier ook elke keer zo'n anderhalve kilo verschil, dat blijft echt. Hoe gaat het verder met jezelf? Geniet je volop van de kleintjes?

Margit, die pap met een lepeltje geven schiet echt niet op. Zeker als je gewend bent dat ze zelf hun papfles leeg drinken. Hoe meer ze metg een lepeltje eten, hoe bewerkelijker en tijdrovender de maaltijden worden. maar goed, zo gaat het wel als je een tweeling hebt. Ze worden er vanzelf beter in.

Tweelingmoeders met wat oudere kindjes:
    vanaf wanneer zijn jullie begonnen met oefenen met zelf eten met een vork of lepel? Ik probeer vanmiddag eens een paar stukje brood met een vorkje te geven. Is dat te vroeg?

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Even snel een vraag:

Hoe gaan jullie om met eenkennigheid? Gisteren waren mijn schoonouders hier op bezoek en toen ik Romy naar beneden haalde en ze haar opa en oma zag begin ze meteen te huilen. Ze wilde echt alleen maar bij mij of haar vader zitten.
    Hoe gaan jullie daar mee om? Aan de ene kant wil ik haar natuurlijk niet huilend bij iemand neerzetten, maar ik wil ook niet zo'n moeder worden die haar kind alleen maar bij zich houd. Ik ben zo bang dat we dat gedarg verder gaan aanleren of is eenkennigheid iets natuurlijks wat ook weer weggaat? :( Ik weet het echt niet ;)

14. adi

adi Niet meer actief

Ze zijn nog wel een beetje jong voor echte eenkennigheid, het kan nog steeds dat sprongetje zijn. Hier beginnen ze te huilen als opa of oma meteen 'op ze afspringen' en meteen willen knuffelen, kussen, spelen enz. Ze weten even niet wat ze overkomt.

Ik hou ze dan even op mijn schoot, opa/oma gaan tegenover zitten en lief tegen praten. Als baby naar ze lacht op gegeven moment, weet ik dat het goed zit, en dan gaat ie naar opa/oma.

Vannacht een goede nacht gehad, Diyana heeft heerlijk geslapen, maar kan ook komen doordat ik om 23.00 nog een zetpilletje heb gegeven, voor de zekerheid. Vanochtend heeft ze goed gedronken, en had geen koorts. Vandaag zit ze wel op het KDV, we kijken het even aan. Als ze weer huilerig wordt gaat mijn man eerder weg van zijn werk en haalt haar op. Andere twee trouwens ook goed geslapen ;)
    Dat Diyana gisteren zo huilerig was kan ik snappen, maar Aldin? Die huilt altijd mee (echt schattig), en wil dan ook alleen maar op schoot. Het was ook met alle vaccinaties en RS-prikjes. Als de meisjes gaan huilen van het prikje, begint hij als een gek te krijsen en wil op schoot... :((

15. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wanneer begint eenkennigheid dan ongeveer? Vond het zo typisch dat ze meteen begon te huilen... Ik heb haar maar even bij me gepakt en gekalmeerd en toen ging het inderdaad wel weer...

Wel schattig van Aldin dat hij meehuilt! Een echte grote broer :)

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dit moet ik helaas even tegenspreken. Wij hebben ook een fietskar en hebben daar toen universele :)?) babyschaaltjes bij gekocht. Nou, mooi dat ze niet pasten!! Ze waren te groot, waardoor de voeten van de jongens uit de kar staken. Dus dat moet je echt even uitproberen. Mocht het wel lukken en je hebt interesse; wij hebben twee (ongebruikte) babyschaaltjes hier. Je mag ze overnemen! :D

@Helena; Fijn dat het vannacht iets beter ging. Hopelijk zet dat door en is het over een paar dagen helemaal over. Ook prettig dat je nu niet alleen was. Pfff...ik zou er niet aan moeten denken.

@Okki; Vergat jou gisteren helemaal... :) Wat een verschil tussen Berend en Tirza inderdaad. Maar als ze goed groeien op hun eigen curve is er natuurlijk niets aan de hand. Grote kans dat het over een paar jaar precies andersom is. Je ziet vaak dat meisjes eerder de volgende groeispurt ingaan (op de basisschool) dan jongens.

@Karel; Daan heeft ook een periode gehad dat hij niets van zijn opa moest hebben. Als die nog maar binnenkwam moest hij al huilen. Dat was zo rond de 10 maanden. Ik weet eigenlijk niet of het bij jouw meiden vroeg is om eenkennig te worden. Denk dat dat best zou kunnen. Ik zou er zo min mogelijk aandacht aan besteden. Wat hier wel werkte was heel enthousiast doen als opa binnenkwam. Zodat Daan merkte dat het 'goed volk' was... :D En even rustig afwachten bij jou op schoot is niet erg toch? Denk niet dat ze daardoor meteen écht eenkennig zullen worden hoor...

@Adi; Gelukkig hebben jullie ook een goede nacht gehad en is Diyana weer opgeknapt. Vaak doen een goede nacht slapen en een zetpilletje wonderen. Hier hebben we ook regelmatig van die momenten gehad. Plotseling koorts en de volgende dag was het over. Zoals Helena al schreef is dat heel normaal bij kleine kinderen. Pas als ze niet meer goed drinken, suf worden, of de koorts niet wil zakken dan moet je je echt zorgen gaan maken (dit zegt onze huisarts tenminste)!

Hier; Mijn vrije dag, maar toch nog druk. Vanmorgen naar school geweest voor een gesprek met ouders over een leerling. Nu even rust en straks komen ze op huisbezoek van het CB. Ben heel benieuwd wat dat inhoudt. Stel me er niet teveel bij voor... ;)
    Verder nog geen nieuws over de verkoop van ons huis *schrijft ze knarsetandend...*

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Helena; Je kunt best al gaan oefenen met vorkjes en lepeltjes hoor. Vinden ze hier héél interessant... :D Tip; Doe ze een schort aan, leg een vuilniszak of krant onder hun stoel en zorg dat ze daarna in bad kunnen... :D:D:D Succes!!

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    :D Dat kan nog wel eens moeilijk voor me worden ;) :)

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ha Ladies!
    Denk kom hier ook maar weer eens spieken! Heb wel globaal terug gelezen, maar erop reageren is zo lekker achteraf praten, dus dat laat ik maar even voor nu ;)!

Wij zijn maandag avond weer thuis gekomen van ons weekendje weg, hebben het heerlijk gehad even samen, even Leander en Hanneke en even geen papa en mama ;)! Echt weer even aan ons zelf toekomen zegmaar en vooral ook erg veel gepraat, iets wat de laatste tijd nog weinig gebeurde...

Kinderen hebben het prima gedaan bij opa en oma, niks geen problemen gehad. We hebben overigens de melk niet meer weggebracht of op laten halen, dus zitten nu met een hele hoop melk :D! Gelukkig een dag of 5 te bewaren, en gelukkig lusten Malou en Ruben het maar al te graag, dus dat komt wel op! En voor Benthe kolf ik gewoon weer nieuwe 'verse' ;)! Wel hadden ze een slaap tekort geloof ik :D! Haha! Gister middag heel lang en al vanaf vroeg geslapen. En vannacht zijn Malou en Ruben ook redelijk vroeg naar bed gegaan en niet een keer wakker geweest. Helemaal prima uiteraard :D!

Helena,
    Naar mijn mening kan je echt prima gaan oefenen met een vorkje of een lepeltje. Hier doen ze dat vanaf een maand of 8. Brood, fruit, groenten die gaan hier altijd met een vorkje. Behalve de keren dat ze het 'stiekum' toch met hun handjes doen :D! En een bakje yoghurt eten ze met een lepeltje, erg leuk, maar wel een knoeiboel in het begin (en nog steeds af en toe). De eerste anderhalve maand van de bijvoeding gaven wij de groenten/fruit met het vorkje waar ze van hapten, na die tijd zijn ze het dus zelf gaan doen. Verder fijn dat de nacht erg mee viel :D!

Jipper,
    Las iets over het huis, met een bod maar dat erg laag was eigenlijk, hoop dat er inmiddels al wat meer duidelijk is voor jullie ;)!

Karel,
    Ik zou gewoon de kleine aan laten geven wat ze wil. Wil ze lekker bij jou of je man zitten, dan dat lekker doen. Lekker bij die veilige haven laten en die dus ook bieden aan haar. Het gaat echt vanzelf over. Eigenlijk alleen maar erg fijn dat ze gewoon weet bij wie ze moet zijn als ze een klein beetje bang is voor de veranderde situatie. Ik zou dus gewoon naar de kleintjes zelf luisteren, ze kunnen het prima aangeven zoals je merkt.

Adi,
    Haha, eigenlijk vind ik het wel grappig dat die kleine vent mee gaat huilen als een van zn zusjes moet huilen. Hier ook weleens gehad dat Ruben een vaccinatie kreeg en er niks aan de hand was, toen kreeg Malou een vaccinatie erna, die begon te huilen, en ja hoor Ruben ging toen ook huilen. Slimmerd ;)! Nouja, misschien is het echt iets voor jongetjes :p!

Zo voor nu houd ik het hier even bij ;)!

Liefs, Hanneke!

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Karel,
    Hahaha, dan maar niet doen :p!

Jipper,
    Dus nog altijd weinig vorderingen in de huizenverkoop ;)! Succes met het cb bezoek! Ook geen idee wat dat inhoud eigenlijk! Ben wel benieuwd al zou ik die lui hier echt niet over de vloer willen :p haha!

Deel Deze Pagina