Dat geeft helemaal niet hoor!! Dat hebben we allemaal wel een keertje gedaan hier... Gooi het er maar lekker uit. Met ervaringsdeskundigen praten is alleen maar fijn (ik spreek uit ervaring). En die uitspraak van je oma is prachtig! Was het nog steeds maar zo... Ik zal eens kijken of ik dat artikel voor je kan vinden (als niet iemand me al voor is geweest).
@Kar; Heb je haar, toen je eenmaal binnen was, even de waarheid gezegd? Wat een ***wijf !! Sorry, maar dat vind ik wel zó asociaal!! Vreselijk!
En dan nu nog even ego (daarna ben ik klaar met spammen): ONS HUIS IS VERKOCHT!!!!!! Vanmiddag hebben we weer een bod gekregen en we zijn akkoord gegaan!!! Nu op naar het kopen van ons droomhuis!!
Margit, ik heb groene lepels van Nutricia uit de babydoos, die zijn echt mijn favoriet! Maar de plastic eierlepeltjes van m'n moeder zijn ook prima. Ik heb ook van die platte babylepeltjes, maar die vind ik echt niks. Wat een achterlijke hoeveelheid injecties tegen dat RS-virus zeg. Ik zou die volgende keer overslaan.. 2 prikken!!? Kunnen ze niks beters verzinnen. Echt belastend voor die arme kindjes.. Karel, gaaf dat je de tuitbeker hebt gebruikt! Hier ook weer eens proberen. Hier ook gevecht met verschonen hoor. Ze vinden het vooral leuk om zich helemaal op te bollen en dan dus een soort van brug te maken op hun hoofd en hielen :S Adi, ik zou het gewoon gezegd hebben. Soms moeten mensen er even op gewezen worden dat ze echt wel geluk hebben. Ikzelf ook hoor. En belachelijk dat ze notabene tegen jou klaagt. Het is niet haar schuld, maar ze mag best nadenken Jipper, wat een goed advies van je voor Bjarne. Ik ga dat onthouden, maar hoop dat het niet nodig is! Ik had in het begin idd een betere band met Marcus, omdat Lucas in de couveuse lag en ik te zwak was om uren bij hem te zitten. Lucas was meer gewoon een baby waar ik wel voor moest zorgen, maar niet echt kende. Fred kende hem beter en daar was ik jaloers op, maar aan de andere kant was dat ook fijn dat er tenminste iemand was! Nu heeft marcus superveel gekotst, tot morgen!
@ Adi: helemaal niet erg meis, hartstikke goed juist om alles er uit te gooien. Geen betere plek dan hier. En ik ook weer in tranen na jouw verhaal natuurlijk . Reactie volgt later, had een beetje een emo-avondje, dus even geen puf om lang te reageren. Het artikel waar Karel het over had is dit: http://www.vvoc.be/doc/artikel_verhaest_et_al.pdf. Hoop dat je hem zo kunt openen. Ik (en veel meiden hier) vond het een heel herkenbaar artikel. Wat mij het meest is bijgebleven is, dat je als moeder na een vroeggeboorte constant bezig bent om de band met je kind(eren) te herstellen terwijl voor de vader een (vroeg-)geboorte juist het begin is van een band met hun kind(eren). Nou ja, klinkt zo misschien een beetje vaag, je moet het gewoon maar eens lezen. @ Jipper: WHOEHOE!!! Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis! En nu op naar jullie droomhuis! Zo, nog even mijn versgekookte groentehapjes in de koelkast zetten en dan lekker slapen!
Wat een geklets gisteravond Ik lag lekker in bedje want ik was doodmoe Adi: ik mag jou oma nu al Wat een mooie uitspraak! Laat die emoties gaan hoor! Die moeten er echt uit. Kar: Niet meer zulke gekke dingen zeggen hoor! Jij hebt niets verkeerd gedaan! 3 prachtige kids op de wereld gezet! Dat is toch onwijs knap! Wat een stom mens zeg bij de KDV! Dan begrijp ik inderdaad de uitspraak dat alleen mensen die het aankunnen een tweeling krijgen.... Zij dus duidelijk niet Beterschap voor Sverre!! Jipper: WOOEEHHAA verkocht! Yeah...en nu een bod doen op dat droomhuis van jullie? of staat dat niet meer te koop? Krista: die groene lepeltjes gebruik ik ook Ideaal, ook omdat er zo'n lang steeltje aanzit. En ja die brugstand kunnen Romy & Sofia ook Zo, weer een daagje alleen thuis met de kids. Het bevalt nog altijd heel erg, maar nu met de tandjes is het ook wel zwaar. Gelukkig komen mijn ouders dit weekend dus kan m'n moeder haar gang gaan Wij gaan lekker naar de bios en uit eten...
Woehoe Jipper!! GEFELICITEERD!! Geweldig! Wat een opluchting moet het zijn. Hier is gisteren de makelaar geweest en het huis is nog niet eens officieel te koop en ik zit nu al in de stress.. kan me dus een beetje voorstellen hoe je je gevoeld hebt.
Hier een dramanacht vannacht. Merle had 38.9 (ze voelde helemaal niet zo heel warm, maar had vuurrode wangen en wilde niet slapen, dus toch maar getempt. Was wel even schrikken toen het 38.9 bleek te zijn). Ik heb met haar gezeten tot 2:00 uur. Ze wilde afwisselend spelen en slapen, en absoluut niet in haar eigen bed liggen, alleen als een aapje vastgeklampt tegen mama aanliggen en ze had het dondersgoed door als ik een poging deed om haar in bed te leggen (als ik dacht dat ze sliep ). Toen werd Linde (uiteraard ) ook wakker en Gijs dus ook, dus toen hebben we nog even samen het einde van de 1000 meter schaatsen gekeken en toen heb ik Linde weer in bed gelegd en heeft Gijs Merle van me overgenomen. Die lag uiteindelijk om 5:00 uur in bed Merle een paracetamolletje gegeven vannacht en vanochtend had ze 37.2 (maar gaat denk ik vandaag wel weer stijgen, want ze had nog steeds van die rode wangen ). Ze is verder wel heel levendig (lag vannacht op het speelkleed te rollen en zich op te drukken ) en drinkt goed, dus maak me niet echt zorgen. Vind het alleen vervelend dat ik er nu zelf niet voor haar kan zijn . Nou ja, kan in ieder geval even uitrusten op mijn werk (dat wordt weer een inspiratieloze dag vandaag, vrees ik). @ Helena: dit was voor ons nog maar één dramanacht, maar ik kan me nu een héél klein beetje indenken hoe het voor jullie is om dit meerdere nachten achter elkaar te hebben... Hebben de jongens vannacht een beetje geslapen? Ik hoop het! Nu ga ik maar even wat doen .
Margit, bij jou dus ook onverklaarbare temp-stijgingen bij Merle. Had Diyana eergister, de volgende ochtend was het weer gewoon gezakt. Hopelijk is er niks aan de hand, maar als je het over vuurrode wangetjes hebt, zit er geen tandje aan te komen?? Na een hopeloze emo-dag gisteren, heeft mijn ventje me gisteravond weer helemaal opgebeurd. Hij lag te rollen alle kanten op! En plezier dat ie er in had, echt geweldig om te zien. Hij wil nu zoveel... Als ik hem een vinger geef ter ondersteuning, trekt ie zich op tot zitten, draait aan de kant en gaat op zn buik liggen. Zonder hulp draait ie liggend op zn buik. En ik zat op de bank Diyana te voeden, hij lag naast ons op zn kleedje, en de hele tijd als ik niet naar hem keek riep die mij , echt zoiets van: Eeeeejjj, en dan lachen. Als ik naar hem keek ging ie hardop lachen. Was echt genieten )) * zit weer op haar roze wolk * O ja, dat nichtje van mij die laatst bevallen is, nou die heeft me gisteravond een opmerking naar mijn kop gegooid. Sta echt op het punt om haar nooit meer te bellen (maar gooi ik toch even op de kraam-hormonen). Ik heb van de week overal tips zitten zoeken om haar te helpen om BV op gang te brengen, wilde niet vlotten, zij wilde al opgeven.. Nu loopt het gelukkig wel en heeft ze veel stuwing. Ik gisteravond bellen om te vragen hoe het gaat, zegt ze: 'nou, ik heb melk voor 2 kinderen. Breng die kids van jou maar hierheen, dan doe ik ze even vetmesten aan de borst' Ik was kwaad toen ik ophing!!! Mensen hebben echt geen flauw benul wat ze zeggen. En ten tweede, mijn kinderen hebben wel degelijk BV gehad. Maar mijn boosheid duurde maar een paar minuten. Toen heb ik besloten om niet meer te bellen totdat ze zelf bedenkt wat ze tegen me zei.. (k zit er verder niet mee, dat soort opmerkingen leg ik langs me neer, maar mijn man was wel degelijk gekwetst)
ongelooflijk adi!! Maar ik denk dat zij dat niet in de gaten heeft hoor. Ik zou persoonlijk dat heel rustig tegen haar zeggen dat het jullie kwetst. Maar wat knap van jullie kleine man! Hier nog steeds veel krommingen maar net geen gedraai. Zit echt te wachten totdat ze op un buik rollen... Margit: hoe was het schaatsen? hebben we wat gewonnen? Nee wel balen joh! Ik zat ook te denken aan tandjes? Hopelijk kom je de dag goed door en kun je vannacht goed slapen! Hier zo vreemd; afgelopen dagen is manlief thuis, dan zijn de kids echt super onrustig en nu weer back to normal en ze liggen weer heerlijk te slapen...
Helena, mijn schoonzus gaf haar kleintje van toen 14 maanden idd zelf een lepel en een toetje. Het kan dus wel, maar be prepared voor knoeien.. Karel, die eenkennigheid hoort bij dit sprongetje! Het gaat vanzelf over, maar nu zijn ze bang dat mama weggaat. Ik zou haar gewoon vasthouden en dan samen met haar tegen opa praten. Jeetje Margit, moet jij zoveel laten van je KA. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Mijn KA zei zelfs dat we veel naar buiten moesten om weerstand op te bouwen. Vind het idd niet gek dat je zo voorzichtig en panisch bent geworden. Ik denk dat het wel goed is hoor, om ze wat meer bloot te stellen. Ikben wel een aanhanger van het idee dat tegenwoordig alles te hygienisch is en kinderen daardoor sneller allergieen enzo krijgen. Karel, heel goed gezegd, dat alleen mensen die het aankunnen een tweeling krijgen. Wij zijn hier dan wel eens aan het zeuren hoe zwaar het is, en voelen ons af en toe ellendig, maar we zorgen altijd supergoed voor onze kindjes, willen alles zo goed mogelijk doen en voelen ons zelfs schuldig als we ons in 2en of 3en moeten splitsen!! Ik weet dat heel veel mensen niet zo denken, en als ik daaraan denk vind ik dat zo erg. (Dan wil ik die kindjes er ook nog wel bij ) Jipper, joepie je huis verkocht!!!!! Marcus kan achteruit kruipen en zich opdrukken! Knappe jongen, duurt niet lang meer denk ik Nu klaarmaken voor werk, heb de koopavond, dus vanavond lekker uit eten (we hebben een uur pauze en mogen 13 euro uitgeven ). O ja het lijkt me leuk om zo'n dagje te doen met z;n allen! Gaan jullie naar de 9maandenbeurs trouwens?
Even snel en dan ga ik echt (weer) aan het werk : @ Krista: we mogen wel naar buiten hoor! Is idd juist hartstikke goed voor de weerstand. Ze raadde alleen grote mensenmassa's af. @ Adi: nou ja zeg! Wat een opmerking van je nichtje. Behoorlijk ongevoelig type lijkt ze me. Ik zou idd tegen haar zeggen hoe kwetsend zo'n opmerking voor je is. En wat leuk dat Aldin zo lekker aan het rollebollen is! Dat doet goed, he? @ Karel: ik hoop ook dat het tandjes zijn. Dan hoeven we niet aan de peuterkunstgebitjes .
Meiden, wat is het druk geweest gister! Heb weer alles snel eens even bijgelezen! Ik ben gister vroeg naar bed gegaan, was om kwart voor 9 zo moe dat ik maar ben gaan slapen ! Margit, Jullie optie voor opa/oma is idd ook een goede ! En dankje, weekendje was idd erg fijn! Oei, das geen lekker nachtje meid! Hoop dat je het dagje op je werk wel een beetje vol kan houden na zo een nacht. Gelukkig was/is ze verder niet echt ziek ofzo, dat scheelt al iets. Nu maar hopen dat ze vanavond beter slaapt/slapen ! Krista, Hmm Marcus een beetje ziekjes dus dat ie aan het kotsen is. Beterschap! Karel, Heb het stukje over het cb niet gezien, ben nu eigenlijk wel benieuwd. Misschien dat ik vanavond even kijk of het op internet te vinden is. Wat erg dat van je vriendin zeg! Laat die mensen lekker eens gaan naar gezinnen waar het echt nodig is! Hoewel ik ook echt absoluut tegen het geven van tikken ben, dat valt voor mij gewoon onder slaan, en slaan doe je niet, niet tegen een volwassenen en ook niet tegen een kind. Maar oke, das mijn mening ! Hmm jullie dus een lekker weekendje voor de boeg, kan je alvast naar uitkijken! Jipper, Wauw, gefeliciteerd! Op naar jullie droomhuis meid! Super ! Weer een hele 'last' van je afgevallen zo op die manier ! En het cb bezoek stelde dus weinig voor, nouja, misschien maar gelukkig ook, haha! Leuk dat de jongens even lekker hebben laten zien hoe super ze het doen en hoe fijn ze het hebben thuis ! Wij hebben het cb 1x thuis gehad, geloof een week of 2 na de geboorte van Malou en Ruben, ben blij dat ze daarna nooit meer zijn geweest ! Hahaha! En idd wij genieten nog even lekker na van ons weekendje ! Vergeet je overigens niet dat jij ook een echte supermama bent meid! Goh, en tja nu hebben we nog een mama aan in tranen.... Adi, Fijn dat jullie thuisbezoek van het cb met ong 5 mnd erg fijn was. En lekker toch joh zo een knuffelbeer! Hier is Ruben overigens ook een veel grotere knuffelbeer dan Malou. Die heeft het echt al veel sneller wel gezien en wil weer los en weg. Wat je evt nog kan doen is bijv juist met vaccinaties (neem aan dat je dan toch wel met zn tweeen gaat ) hem eerst laten gaan en alvast met iemand weg van de prik plek gaan zegmaar, zo hoort hij zijn zusjes niet en hoeft ie niet nog meer te huilen ! Die tip hebben wij gekregen, alleen nooit uitgevoerd ! Maar misschien kan jij er wat mee ! Over je nichtje, ik denk dat ze nu gewoon helemaal niet logisch na kan denken over wat ze zegt enzo. Sowieso is zij nu voor haar gevoel echt de enige die net mama is, de enige die belangrijk is, en degene die het allemaal het zwaarste heeft. Misschien heb je die gevoelens zelf ook eens gehad, ik moet zeggen dat ik ze dus weleens gehad heb, en me er later zo schuldig over heb gevoeld. Wat ik zou doen voorlopig is wat afstand nemen, en op een later, voor haar wat rustiger moment, wanneer alles weer op 'rolletjes' loopt eens met haar over hebben. Gewoon eens een goed gesprek met haar, maar misschien weet ze het zelf ook wel, en is alleen al zeggen, bijv, wat je 2 weken geleden tegen me zei, dat over die melk, weet je wel hoe dat voor ons was om te horen? Waarschijnlijk weet ze dan zelf al wel genoeg ! Kar, Haha, wat grappig, hier was ook Malou degene die de 'meeste' ruimte in nam in mijn buik. Ruben lag er maar een beetje krom omheen te liggen omdat madam gewoon alle plaats in nam. Maar vooruit, allemaal goed gekomen ! Enne jij hebt echt, echt, echt helemaal niks verkeerd gedaan meid! En dat jaloerse gevoel, heb ik ook met tijden heel erg gehad (en soms nog). Als ik bijv lees van een kindje dat met 4 mnd 6 kilo weegt ofzo krijg ik nog weleens die gevoelens, maar gelukkig weet ik inmiddels wel beter als ik het even laat bezinken. Maar leuk is het af en toe niet. Beterschap voor Sverre trouwens! Grrrrr, sommige mensen!!! Nouja hoop dat ze snel de deur open hebben gedaan! Hier is het dat je de eerste deur wel in kan, dus je kan droog en warm staan, en dan moet je bellen zodat iemand de deur die echt naar binnen gaat open kan maken, hoewel wij niet met maxi cosi's hoeven, vind ik dat toch wel ideaal ! Alle beetje emo mama's, Hele dikke vette knuffel! En die tranen gewoon af en toe laten lopen! En samen over praten, het zij met je man/vriend en anders idd gewoon lekker op het forum! Lekker 'zeuren' bij 'vreemden' kan soms extra fijn zijn, omdat niemand je het kwalijk neemt! Hier ken ik het niet van Malou en Ruben, die waren immers na 2 dagen thuis en werden met 35 wk 6 dg geboren, dus echt prematuur vinden wij dat niet. Maar een aantal dingen, behalve echt die vreselijke onzekerheid die een hoop van jullie hebben gehad, dat soort dingen ken ik dan weer wel heel erg van de tijd met Benthe. Maar vooruit, ik heb dus een beetje net als wat Kar al schrijft, dat ik geen recht van spreken heb, gewoon omdat het hier eigenlijk allemaal zo goed is gegaan allemaal. KDV, Wij hebben ook nooit het advies gekregen om ze niet naar het kdv te laten gaan of niet mee te nemen naar verjaardagen of de winkel etc. Nu was het kdv voor ons toch zeker de eerste tijd niet van toepassing gezien ik pas met ong 6 mnd ging werken en ze dan naar opa/oma gingen. En ze waren bij ons ook niet heel erg vroeg, maar wel klein ! Voorbereiding op de bevalling, Tja ik moet heel eerlijk zeggen, ik wist natuurlijk wel dat ze eerder zouden komen dan 40 weken, hoewel dat ook niet eens zeker was natuurlijk, maar dat er grote kans was, wist ik. Maar toen ik ging bevallen, had ik echt nog niet het idee, ja ik ga nu bevallen. Had echt nog gedacht dat dat nog 'tijden' zou gaan duren. Waren ook nog pas op vakantie geweest (met het vliegtuig...) en ik zou de dag dat ik weeen had eigenlijk ook gewoon nog gaan werken...en tja dat liep dus anders ! Bij Benthe heb ik wel echt heel erg het gevoel gehad dat ik me heb kunnen voorbereiden op de bevalling en dat ook heel erg gedaan ! Hier eigenlijk niks te melden. Vandaag zijn Malou en Ruben naar het kdv ipv gister. Er was een ouder die had gister een begrafenis, wilde haar kindje liever niet meenemen in de kou, maar op de woensdaggroep was geen plaats. Kortom, ze vroegen of wij misschien wilde ruilen, hadden wij geen problemen mee, en is er weer een probleem voor een andere moeder opgelost ! Vanavond gaan Leander en ik lekker even samen naar de bioscoop! Opa en oma komen weer oppasen (dit keer wel de andere). Vind het wel fijn, samen een avondje weg, maar wel erg veel achter elkaar zo en voelt net alsof ik de kids ontvlucht ofzo ! Maar vooruit, laatste keer dat we samen naar de bioscoop geweest zijn is zo een 3 jaar geleden...! Liefs, Hanneke!
Sorry meiden, ik heb nog helemaal niets bijgelezen, maar ik moet even wat kwijt: WIJ HEBBEN ONS 'DROOMHUIS' GEKOCHT!!! Het is onwijs snel gegaan, we hebben een bod gedaan, tegenbod gekregen en we zijn accoord gegaan!!! WOEHAAAA!!! Ik kan het nog niet helemaal geloven, maar vanavond gaan we aan de champagne!! (Voor een linkje naar het huis moet je maar even PB'en...)
Wat gaaf! Dat ene huis wat je al eens hebt laten zien? wow... Gaaf he dat het de ene keer lijkt dat het niet goed komt en dan ineens..pats boem alles voor elkaar! Gefeliciteerd en drink die fles champagne maar lekker leeg!!