Even trots: Romy heeft een stukje brood op! Hoe kun je dat opbouwen als ze het echt goed kan eten? Nu is het meer sabbelen maar toch! Zou je dan een brood zonder kostjes heel fijn kunnen snijden met wat boter ofzo?
Jipper, gefeliciteerd!! Wat gaaf! Karel, ja, in het begin gaven wij brood zonder korstjes en dan met alleen wat boter (margarine), of met niks. Schrik niet van het kokhalzen, mocht dat gebeuren dan is dat heel normaal. Je kunt ook fruit pureren en dat op brood doen. Banaan bijvoorbeeld. Hier heeft Mette het eten van een lepeltje ook opeens ontdekt! Blijkbaar zaten die tanden haar dwars dat ze het eerst niet wilde. Want nu ze door zijn kan het haar niet snel genoeg gaan! Bjarne krijgt helaas nogal snel kramp van dingen. Banaan valt verkeerd, en van de week had hij bruine bonen met appel (potje) en daar had hij ook kramp van. Nou ja, maar wat dingen proberen en langzaam opbouwen. Vind het zo opmerkelijk omdat hij niet heel erg veel last van krampjes had de eerste 3 mnd. Hij slaapt ook erg onrustig 's avonds, zoals nu ook weer. Wordt echt krijsend wakker elke keer. Bjarne begint eindelijk weer wat meer zichzelf te worden! Hij lacht weer vrijwel de hele dag. En kletst iedereen de oren van het hoofd.
Margit, jeetje wat een rotnacht. Zouden er tandjes doorkomen? Hoe heb je het volgehouden op je werk?! Hoop vanavond een rustigere nacht. Helena, wat jammer dat de osteopaat ook niet geholpen lijkt te hebben. Je zou bijna denken dat laten huilen dan nog overblijft ja. Het kan goed natuurlijk dat je jongens inmiddels gewend zijn aan keten 's nachts. Sverre had dat wel. Die vond 't wel gezellig, dat hij wat te drinken kreeg, bezig gehouden werd etc. Het is vreselijk maar we hebben hem toen ook een paar nachten laten krijsen en dat hielp. Nogmaals sterkte!! Adi, wat fijn dat je nu weer op je roze wolk zit. Heerlijk ventje, die Aldin!
Hanneke, wat heerlijk, even naar de bios! Kan me je gevoel over de kinderen wel voorstellen maar het hoeft natuurlijk niet. Geniet er van met zijn tweetjes! Ik begin er ook wel weer behoefte aan te krijgen eens met z'n tweeen iets te doen. Voel me behoorlijk vervreemd van Alex. Zeker nu ik zo in de stress zit ben ik af en toe niet te genieten. Maar dat is wel herkenbaar voor velen hier denk ik. Adi, nog even over je nichtje. Tsss!! Hou 't idd maar even op kraamhormonen maar het moet niet gekker worden. Ik zou maar even wat afstand nemen. En misschien het toch eens ter sprake brengen, als ze wat minder hormonaal is.
Hier Spuit 11! ( even snel want heb een krijsende Steijn op de achtergrond..en ik ben alleen ! ) @Adi; dit heb ik misschien al eerder aangegeven maar jouw verhaal is zo herkenbaar voor mij! Ook ik was met 26wk opgenomen met een verstreken bm en moest blijven totdat de kids er waren..volgens doktoren konden ze elk moment komen..maar daar geloofde ik niet in, uiteindelijk ben ik zelf met 28wk opgestapt en hebben ze toch nog gezeten tot 34.5wk! Ook ik 2x per dag naar z-huis..thuis kolven kolven kolven..terwijl de bedjes leeg waren..trots al het melk brengen..maar weer met dikke tranen naar huis! Hier ook een KS..en een mega laag zelfbeeld..waar ML niet goed van wordt ( hij snapt er niks van )...moet zeggen dat het wel steeds beter gaat. Verder; die uitspraak van je oma, daar kreeg ik tranen van! En alles eruit gooien hoor! @Jipper GEFELICITEERD!!! Tot snel..hier spits
Ylaisa, hoe is het met jou?? Hier verder alles goed. Stress vanwege alles. En het gevoel dat ik er alleen voor sta. Ik ben ontzettend moe maar lig 's nachts te piekeren en droom heel intensief over verhuizen, huizen verkopen etc. Begin ook bang te worden dat ik het niet waar kan maken, straks in augustus.. Maar met Bjarne en Mette gaat het heerlijk. Mette groeit hard, ze zit al in maat 68 met sommige dingen! Zo grappig, zij lijkt lange benen te hebben en loopt daarmee een maat voor op de shirts, terwijl Sverre en Bjarne juist altijd met shirtjes een maat voorliepen!
Ylaissa: herkenbaar dat kolven en naar het zkh... kan me nu niet meer indenken dat ik dat 5 weken volgehouden heb. 8 keer per dag kolven pfff. In het begin met 2 ieieminie fotootjes op het bed om te stimuleren en dan in tranen omdat ik het liefste ze bij me wilden hebben Wat kunnen we dan trots op onszelf zijn dat het allemaal zo goed gaat!! Kar: vervelend dat je je zo voelt! Kan me best indenken dat je zo aan het piekeren bent. Maar vergeet niet dat er een heleboel gebeurt is de afgelopen tijd. Bjarne ineens heel erg ziek, daarna je andere kindjes ziek. Dan ook nog verhuizen naar bijna de andere kant van het land, nieuwe baan..pfff respect hoor!! Helpt Alex niet mee, of denkt hij niet mee omdat je het gevoel hebt er alleen voor te staan? Misschien praktisch gezien; maar is het een idee om bijna per week ofzo een planning te maken zodat je een goed overzicht hebt van wat allemaal te doen? Dan kun je dat met Alex steeds bespreken en kan hij ook dingen doen. Dat maakt het misschien ook overzichtelijk voor jezelf.... 't is maar een idee... Hanneke: naar welke film ben je geweest? was het leuk? Ga ik kijken of dat ook iets voor ons is zaterdag Krita: hoe is het met Marcus? Het valt mij op dat bijna geen enkele "nieuwe" mama hier komt meekletsen...
Wauw, wat vreselijk veel is er geschreven! Ik ga even werken.... Ten eerste: JIPPER, WAT SUPER!!! Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis en de verkoop van jullie huidige huis. Over de vroeggeboorte: heel veel herkenbare verhalen. Had tranen in mijn ogen. Ik weet nog zo goed dat ik na 5 weken ziekenhuis zo graag naar huis wilde, maar het zo naar vond om mijn kleintjes achter te laten. Toen Berry en ik thuis kwamen was de kamer helemaal versierd en zaten er twee ooievaars op het raam geplakt. Daar stonden we dan met mijn ziekenhuistasje, een zere buikwond en twee foto's van onze kleintjes die aan allerlei infusen 20 km bij ons vandaan in de couveuse lagen. In een huis met twee ooievaars aan het raam....Pfff, toen werden we allebei even heel verdrietig. Margit, succes met de dames vannacht. Hopelijk was het eenmalig. Hier gaat hetg eigenlijk steeds beter deze week. Misschien dat de behandeling even in moest werken D) maar de jongens hebben al bijna drie dagen voornamelijk in hun eigen bed geslapen. HOERA!!! Kar, beterschap voor Sverre. Wat een verhaal van die vrouw bij het KDV!! Ongeloofelijk zeg. Niet meer twijfelen aan je zwangerschap hoor. Je hebt het gewoon supergoed gedaan door je kindjes zo lang te dragen. Je hebt ze een waanzinnige start meegegeven. Hanneke, wat bekend dat schuldige steekje wat je krijgt als je een week vaak oppas hebt. Ik heb dat helaas ook. Resultaat: wij gaan nooit naar de film . Ik kom morgen even verder reageren. Ik moet nog een sollicitatiebrief schrijven! Jaja, ik ga op een andere functie solliciteren. Ik hou jullie op de hoogte. Enneh, over een keertje afspreken: lijkt me superleuk! Ben wel heel benieuwd waar dat dan wordt. Ik woon in Overijssel (vlakbij Zwolle), Jipper in Zeeland, Kar en Karel straks in Maastricht, Krista en Margit in Den Haag en waar Sweepy, Okki, Ylaisa, Jeetje, Hanneke, Sacha en Adi wonen weet ik niet eens. maar goed: wie doet er een voorstel? Groetjes!!!
Goh, ik merk nu pas, nu ik dit lees, hoeveel ik eigenlijk heb weggestopt. Ik weet ook nog dat ik thuis kwam. Ik had eerst heel erg zitten huilen op de nicu omdat ik aan de ene kant blij was dat ik weg kon uit het zkh, maar dat mijn meisjes moesten blijven En toen ik thuis kwam hadden we niets versierd omdat we dat nog niet geregeld hadden, maar mijn moeder stond me lachend op te wachten. (ze probeerde me op te beuren) Ik ben toen in haar armen echt ingestort en heb weer alles bij elkaar gejankt Poh... wat een hele mooie dag moest zijn, bleek de ergste te worden
Kom morgen weer bijlezen meiden! Nu een beetje moe ! Avondje film was al snel afgelopen...Leander bleek verkeerd gekeken te hebben en film draaide niet om 18.45 maar alleen om 21.45, kortom, we zijn maar weer naar huis gegaan ! Haha! Om 17.00 vertrokken, daar wel samen even wat gegeten, en om 19.00 weer thuis. We gaan het maandag opnieuw proberen, haha!
Jipper: GEFELICITEERD!!! WOW dat is zeler supersnel gegaan!! Ben heel benieuwd, dus ik pb je even meiden jullie verhalen over vroeggeboorte zijn ontroerend. ik besef me steeds meer hoe gelukkig ik me mag prijzen dat ze bij mij "pas" met 35+1 geboren werden en het zo goed deden...sprak laatst een polipatiente van mij die haar zoontje met 35 weken had gekregen en die het zooo zwaar had dat ze tweemaal hebben gedacht dat hij het niet zou halen... (had allerlei infecties gekregen) en veel van jullie hadden ukkepukkies die nog veel kleiner waren... ikzelf heb slechts 1 keer gependeld naar het zkh. De volgende dag, op mijn verjaardag mochten de jongens onverwachts al naar huis! En zelfs die ene dag vond ik vre-se-lijk, om de deur van het zkh achter me dicht te gooien, wetende dat mijn mannetjes daar bleven. Dus ik kan me alleen maar indenken hoe het voor jullie geweest moet zijn... veel ook op de automatische piloot denk ik, anders trek je het gewoon niet.... respect ladies!
Hanneke: op naar de herkansing dan maar Kar: misschien is Bjarne ook nog zijn opname aan het "verwerken" dat ie zo onrustig slaapt?! Is daar natuurlijk ook veel lastiggevallen in zijn slaap, voor controles, infuusjes etc... wel fijn te horen dat hij weer je goedlachse mannetje begint te worden nu! Voor jou vast ook een hele geruststelling! (nav van een van je eerdere berichten deze week) Brood: wij deden moutbrood, ik geloof wel direct met korstjes, niet al te vers, liefst een paar dagen oud, anders wordt het 1 groot plakkerig bolletje en dat kunnen ze niet slikken. meestal met een dun laagje boter idd, in van die inieminiestukjes, schattig hihi
@Karel dat heb ik ook! Het gevoel door zulke gesprekke dat ik ook veel heb weggestopt. Tevens denk ik dat ik het elke dag een beetje aan het verwerken ben..heb een enorm kort lontje en elke dag wel tranen! En nu..een vriendin die op springen staat..thuis wil bevallen..en dan dat ze haar kindje meteen bij dr heeft. Als ik hier te lang overnadenk komen de tranen weer...en als ik de foto's van toen ( z-huis periode ) bekijk ook! Soms is het net alsof alles van toen een droom is geweest..En soms heb ik het gevoel dat ik extra hard mn best moet doen om alles van toen goed te maken! Maar ik weet dat we allemaal ontzettend trots op onszelf kunnen zijn..maar dat neemt niet weg dat we er ontzettend mee kunnen zitten nog. Manlief denkt het elke keer gehad te hebben..en dan kom ik weer aan..emo en denkend aan toen..hij snapt er niks van..het gaat nu toch goed denkt ie.. Ben erg blij met jullie..en ben ook in voor een ontmoetingsdag! @Kar Het komt allemaal goed hoor! Er komen drukke tijden aan ( nog drukker ) maar dat red je wel! Hier: NOu met de kids gaat alles heerlijk hoor! Maar zelf...pfff...Volgens mij vroeg Margit dit mbt mijn werk bij de Thuiszorg. Nou dat is opgehouden..zette geen zoden aan de dijk. Moet met de auto min 10km rijden heen en weer 10 terug voor 2 uurtjes..waar ik 20euro BRUTO mee verdien..maar dat kan ik bijna meteen weer in de tank stoppen..en 1x voor Jan Doedel bij een adresje aangekomen..mevr was niet thuis..en de week erop geen adresjes gehad..( het is oproepbaar ) NU weer 4 soll. lopen..en Manlief heeft ook geen werk..is zelfstandige voornamelijk in de tuinen en dat houdt met dit vreselijke weer even op. We kunnen het nog even uitzingen maar het wordt steeds krapper en dat vreet enorm aan me..veel spanningen..en ik zit nu echt op het beetje geld wat we hebben..dus ik ( we ) doen ook nooit iets leuks meer..en het is nu even elke cent omdraaien BAH! Manlief is erg posi..soms te..maar door zijn positiviteit sleept hij mij er wel doorheen. Wil zo graag werken..al is het maar om ook uit de dagelijkse sleur te komen..even geen mama. Hoop nu binnen 2 weken bericht te horen van mn lopende soll. En ondertussen verder zoeken. Maar het is zo vervelend..zie ik zulke leuke spijkerbroekjes bij de Hema voor Steijn en Britt voor 12eur..maar ze hebben het niet nodig..broeken zat. Maar wil het zo graag kopen..of nieuw speelgoed etc etc..En gewoon het gevoel hebben dat het nu even niet kan..geeft me tevens het gevoel van een "slechte"mama omdat ik niet alles voor ze kan kopen..zelfs niet een broekje van 12eur! Gelukkig hebben ze het nog niet echt door. Maar geld geeft je wel een stukje vrijheid hoor..eigenlijk best verwend!
ja vanaf 7 maanden en dan daarna nog een flesje. toen ze het meer doorkregen, en dus beter/meer aten ook wel iets anders, idd gepureerde banaan of later wat smeerworst ed erop. Toen het flesje ook gaan minderen, 120+ 4 ofzoiets.
ylaisa: hopelijk schiet het op voor je met solliciteren. het kan idd zo lekker zijn af en toe om even weer professional te zijn ipv mama / housekeeper / lieftallige echtgenote / leuke sociale vriendin etc... Je moet je NOOIT schuldig voelen als je iets niet kunt kopen (zeker niet als ze het eigenlijk niet nodig hebben ) het enige wat ze echt nodig hebben is eten, drinken en een flinke dosis liefde. Betere tijden komen weer, heus!! Hier overigens ook een beetje in de stress. lang verhaal maar het komt erop neer dat de belastingdienst mij ten onrechte al vanaf december geen voorschot kinderopvangtoeslag heeft betaald. iedere keer wordt ik aan het lijntje gehouden. Eerst moest ik het maar opnieuw aanvragen, dan zou het binnen max 8 weken geregeld zijn. die zijn inmiddels voorbij, dus ik maandag gebeld: u wordt binnen 3 dagen teruggebeld: niet dus, dus ik weer bellen. weer hetzelfde: u wordt binnen 3 dagen teruggebeld. En nee ik moest niet zo negatief zijn dat dat misschien weer niet zou gebeuren! Kortom: ik heb nu al bijna 4000 euro van ze tegoed, en weet niet meer hoe ik zomaar weer 1500 euro kinderopvang moet betalen (voorschieten) eind van deze maand.... dit kan toch niet zomaar op zijn beloop gelaten worden?? weet niet meer wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat het nu gewoon over wordt gemaakt. Ze blijven stalken met telefoontjes?? de ombudsman inschakelen? een potje huilen aan de telefoon? wat een klantonvriendelijke empathie-loze lui daar zeg! BAH!! Moeilijker kunnen ze het onmogelijk maken!!
Jee, wat veel geschreven zeg. Even kijken of ik het allemaal onthouden heb. Ten eerste, Jipper, van harte gefeliciteerd!! Wat een heerlijk dubel nieuws op een dag!! Die chapagne hebben jullie wel verdiend! Hanneke, hahaa, te vroeg naar de film, nou je hebt je uurtje met je man gehad, en je mag nog een keer Wij gaan morgenavond naar een verjaardag, dus heb net ook oppas geregeld. We gaan wel pas om 8 uur als de kids op bed liggen, dus ze merken niet echt dat we er niet zijn Karel, wat fijn dat ze zo goed een stukje brood wilde! Wij gaan binnenkort ook beginnen. Ik heb volgende tips gekregen: beginnen met Tarvo-brood (dat is tarwebrood voor kinderen met hele milde smaak) van 1 dag oud. Een beetje brood geven en daarna de fles, hoe meer brood ze eten, hoe minder ze van de fles gaan drinken. Brood niet overgieten met melk, daar wordt het alleen plakkerig van. Suces!!! Ylaissa, ik kan me voorstellen dat je het even moeilijk met de situatie. Hopelijk is het alleen maar tijdelijk. En je kids hebben echt geen nieuwe broekjes nodig, die heb jij nodig Ze merken echt niet of die broek nieuw is of derdehands Je kids hebben alleen je liefde nodig (en voeding en af en toe een schone luier), en als je die geeft ben je een super-mama. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat de situatie stress oplevert in huis en ook met je man. Hopelijk vind je snel iets, en het weer wordt alweer beter, en kan je man dus binnenkort ook aan de slag! Mijn man snapt trouwens ook niet dat ik het soms nog moeilijk heb met alles. De kinderen zijn toch gezond en het gaat hartstikke goed, wat heb ik dan niet goed gedaan?? Maar in die artikel van margit las ik dat die gedachten van vaders normaal zijn. En dat wegstoppen, dat is denk ik een natuurlijk bescherm-mechanisme geweest, anders hadden we het niet overleefd. Je stopt je krachten in nieuwe positieve dingen en blijft vechten. Als de storm gaat liggen komt de pijn pas weer naar boven, is vrij menselijk. maar we komen er weer bovenop! Kar, fijn dat het goed gaat met Bjorne! En je meid is toch een snelle zeg! Al tandjes en hapjes, you go girl! Noor, wat een stelletje %^&zakken zeg! Ik zou een schriftelijk bezwaar indienen, en dan alles opschrijven, zo vaak gebeld, wat er gezegd is enz. Hopelijk werkt dat wel, dit kan toco zo niet! Ik las dat twee aan het solliciteren waren (ben even kwijt wie SORRY), maar heel veel succes!!!! En ik zou het leuk vinden om iedereen te ontmoeten! (weet niet eens of ik uitgenodigd ben, ben geen tweelingmama . Ik woon trouwens in de beurt bij Den Bosch (in Brabant)
ja kan wel een klachtenbrief schrijven, maar het probleem is dat dat dan weer elders terecht komt en het dus de zaak niet versnelt.... ze weten ook gewoon te vertellen dat ik er recht op heb, maar volgens hun zijn er nog wat vraagjes (geloof er niks van, waarover in godsnaam) en daar zou ik dan over teruggebeld worden?!?!?! volgens mij is dit gewoon hun tijdrek-strategie. Ben echt pislink. Moeten ze wat van je hebben dan staan ze meteen klaar met dreigenmenten, en heb je wat van ze tegoed dan laten ze het op zijn beloop......