Zoon en dochter gaan eigenlijk pas sinds kort redelijk samen op qua dagritme. Vanaf het begin sliepen ze 's nachts en na de 1e fles wel samen, maar overdag steeds om-en-om. Net als bij jou dus. Ik vond dat ook nooit erg. Even tijd voor wat gerichte aandacht per kind is natuurlijk altijd fijn. Maar ja, even tijd voor jezelf is ook niet gek . Nu slapen ze overdag nog 3 keer, gelukkig wel samen. Al gaat de één er soms wat eerder in of komt de ander er soms wat eerder uit. We blijven flexibel natuurlijk .
Onze jongens slapen eigenlijk altijd op dezelfde tijden. Ze maken elkaar vaak wakker. Soms slaapt de een 's avonds wat later en de ander 's ochtends weer wat langer, maar het ontloopt elkaar nooit veel. Voeding van 1 naar 2: Midas ging van Friso-pre naar Friso Comfort 2 en Lex ging van Friso Comfort 1 naar Friso Comfort 2. Hier ook gewoon in 1 keer gedaan en nergens last van gehad. Na 1 pak Comfort twee hebben we ze allebei overgedaan naar gewone Friso 2, ook nergens last van gehad. Karel, vooral Midas heeft er hier lang over gedaan om zijn hoofd fatsoenlijk op te kunnen tillen. Ik denk dat hij het met 6 maanden pas echt goed zelf kon. Jouw meiden waren natuurlijk ook best klein bij hun geboorte. Misschien dat de spieren van die kleintjes minder snel sterk worden? Kar, sterke meid die Mette. En Bjarne, nu al een tv-addict! Hoe gaat het ondertussen met jezelf? FunnyMe, leuk dat je weer meeschrijft. Alweer 23 weken zwanger, dat gaat hard. Wat fijn dat je uiteindelijk toch niet met Sophie naar de HA hoefde. Jipper, wat spannend, naar een huis kijken! Ben heel benieuwd of het wat voor jullie is Vandaag zijn de jongens gevaccineerd. Ze zijn er wel wat slaperig van, maar dat hebben ze altijd als ze gevaccineerd zijn. Dan moet hun lichaampje even hard werken en dat gaat het beste lekker in bed. Mijn vriendin belde dat haar zoontje van 4 en haar zoontje van 4 maanden waarschijnlijk mex. griep hebben. Vooral voor de jongste vind ik het heel spannend en zij ook. Volgens de HA moestg ze vooral letten op de ademhaling van haar zoontje. Als daar iets in veranderde moest ze als direct de arts bellen Over een derde kindje. Berry zei vandaag dat we gewoon geen nieuwe voorbehoedsmiddelen meer gaan kopen als deze op zijn! En we hebben nog voor twee keer, dus jullie zullen me dit weekend niet veel op het forum tegenkomen.8) Het lijkt me echt heel leuk, nog een kleintje erbij, maar ik ga er vanuit dat het nog wel even zal duren. Zwanger raken van de jongens heeft anderhalf jaar geduurd en in december word ik al weer 32!
Helena: zul je zien dat het nu ineens raak is! Fijn weekend alvast Mag ik toch even m'n hart luchten over m'n schoonouders? Die zijn net weg en ik ben weer zo verdrietig Ik kreeg alleen maar weer steken onder water over dat de kinderen hun opa en oma niet meer zouden kennen etc etc... Ze heeft ze dinsdag nog gezien!! En als de kinderen aan het huilen waren omdat ze honger hadden zat ze ze alleen maar belachelijk te maken ipv te troosten Ik heb de kinderen bij haar weggenomen en lekker bij mezelf gehouden... Ik ben soms zo bang over hoe het gaat als ze wat ouder zijn... Pff, maar weer even zen-oefeningen doen Kar: over het ritme nog... Ik probeer ze altijd wel alles tegleijk te laten doen. Dus ik geef ze om de beurt voeding en leg ze dan beide in bed of de box. Dan gebeurt het wel eens dat de een eerder van de box in bed beland omdat ze al ligt te slapen. Maar over het algemeen doen ze alles tegelijkertijd...
Romy & Sofia kijken altijd vol bewondering naar Cris Zegers tijdens rtl travel En mission impossible met Tom Cruise konden ze ook waarderen Mijn dames weten wel wat ze leuk vinden
ff snel, moet nu koken namelijk: @ Helena: jij durft, na je droom van afgelopen week . Nee hoor, hartstikke leuk juist! Fijn weekend
ola chicas Nou ik ben er weer hoor, níet helemaal bij, maar vanaf nu zal ik er weer wat vaker zijn. Beetje drukke week gehad, maar ik ben zo blij, mijn wasmachine doet het weer In de periode dat mijn moeder slecht lag en overleed kapte mijn droger ermee. Dat was erg onhandig, maar te doen. Mijn man heeft m uiteindelijk kunnen fixen, toen de wasmachine er vorige week mee nokte grrrrrrr. Steef heeft een nieuw onderdeel moeten bestellen, wat dus een paar dagen duurde, maar YES, hij doet het weer! Heb dus gisteren 6 wassen weggedraaid en vandaag na mijn werk meteen nog een erdoor... Heb het weekend dus nog het eea te vouwen, maar who cares, wat ben ik happy. Een week niet kunnen wassen is echt heel onhandig! En nu lekker een week vakantie. Gaan niets bijzonders doen, Steef moet ook gewoon werken, maar dinsdag en vrijdag gaan de kids wel gewoon naar school / kdv dus heb ik ff wat meer tijd voor mezelf (en grrrrrrrr nog meer huishoudelijke karweitjes maar goed) Nu lekker op de bank en op tijd naar bed maar denk ik. Fijn weekend vast!!!
Er wordt lekker geschreven hier zeg. Even een dagje werken en ik ben de draad alweer kwijt... Ik heb ook maar weinig onthouden. Maar wat ik wel weet; @Kar; Wat spannend dat je de optie voor een 4e kindje toch openhoudt. Zeker doen als je er nog niet helemaal uit bent. Als er 'dingen doorgeknipt' worden kun je niet meer terug... Overigens gaan onze jongens al vanaf het begin helemaal gelijk op. Misschien ook weer het verschil tussen een een-eiige tweeling/tweeling van hetzelfde geslacht? Ik vind het heerlijk. Zo heb ik altijd tijdens hun slaapje wat tijd gehad voor mezelf. @Karel; Laat je meiden vooral veel op hun buik liggen. Ook als ze het niet zo leuk vinden. Onze fysio vertelde dat kinderen dat te weinig doen tegenwoorden, omdat ouders bang zijn om hun kindje op hun buik te leggen (vanwege de wiegendood e.d.). Onzin natuurlijk als je in de buurt blijft. Dat is bij jullie niet aan de orde, maar blijf het wel proberen. Onze jongens konden, zo klein als ze waren (nog geen 30 weken) hun hoofd al heel goed optillen. Zelfs met infant-flow op hun hoofd. En dat was nogal een gevaarte... Zal eens kijken of ik een foto kan vinden. Ohw, en als je eens schoonouderverhalen uit wilt wisselen, stuur me maar een PB... @FunnyMe; Fijn dat je er weer bent! En alweer 23 weken, mooi zeg!! @Helena; Wow, wat een beslissing!! Wat gaaf joh! Vind het nu al spannend! Geniet van het weekend... Hier; De jongens lijken toch wel last te hebben van de prikjes. Luuk heeft plotseling weer allemaal eczeemplekken en ze hebben allebei onverklaarbare huilbuien. Hoorde net op het nieuws dat de grieppandemie al minder lijkt te worden, dus wij denken erover ze niet nog een tweede keer te lanten vaccineren. Vriendlief had zelfs begrepen dat de Gezondheidsraad twijfelt of een tweede keer wel nodig is. Weer twijfels dus... Het huis waar we vanmiddag zijn gaan kijken is echt hét huis!! Als het zou kunnen, zouden we meteen een bod willen doen. Maar er zijn nog wat haken en ogen. Allereerst krijgt mijn vriend maandag pas te horen of hij 5 dagen kan gaan werken en natuurlijk ons huidige huis. Maar volgens de makelaar zijn er voor het laatste probleem wel regelingen te bedenken (die wil ook graag van het huis af... ). Ben helemaal in de wolken. Het komt erg dichtbij nu!! O ja, de jongens zijn gisteren voor het eerst geknipt. De oppas is van origine kapster en heeft hun haren eens onder handen genomen. Ze zien er zo stoer uit nu!! Het worden al echte peuters. Zal binnenkort nog eens wat foto's spammen... En nu lekker kansloos Popstars kijken! @Margit; Voel je je alweer een beetje beter vandaag?
*snik* Lig ziek in bed (met m'n laptopje)... Had gehoopt nog wat te kunnen forummen, maar het is akelig stil overal...
Jipper: Wat heb je dan? Grieperig?? Tja 't is inderdaad stil hier Weet je al wat je met het huis gaat doen? Ben heel benieuwd!! Had hier even een baaldag. Ik heb zo'n buikpijn , hormonen vliegen in het rond...(Margit nu weet ik hoe je je voelt ) en de kinderen zijn "lastig". Ze hebben nu iets nieuws...ze willen nu alleen eten als ze gedragen worden en door het huis worden gedragen... Ben voor een fiets wezen kijken...ook naar de gazelle en een merk nooitgedacht... Voor de stoeltjes kregen we dan een mooi aanbod.
Kar, wat zijn jouw kindjes snel!! Knapperds zeg. Marcus kan staan. Bizar... Opeens binnen 3 dagen, hij deed het weleens als je hem optrok, maar zakte snel weer door zijn benen, maar nu heeft ie het door, hij hield gewoon zijn benen stijf toen we hem neer wilde zetten om te zitten. Toen ging Fred oefenen met alleen zijn handjes vasthouden en vandaag bleef ie bij Fred's vader zonder hulp staan
Ik moet ook nog even klagen: ik heb zoooo'n bitch als manager. Toen ik haar voor het eerst zag wist ik het al, maar nu heb ik een paar keer met haar gewerkt, pfff. Alles wat ik doe is fout, en als ik lekker met iets bezig ben, komt ze snel naar me toe om te zeggen dat ik iets anders moet gaan doen. Ik wist niet hoe anderen over haar dachten en durfde daarom niet over haar te 'roddelen' voor als mensen dan zouden klikken. Maar langzaam maar zeker begin ik met iedereen goed om te gaan en iedereen vind haar een pain in the ass. Een vrouwtje heeft het zelfs al aangekaart bij de hogere leidinggevende, maar die kwam juist op voor die bitch. Echt leuk wordt het werken er niet van. Wat zouden jullie doen?
O ja, jullie vragen je vast af waarom ze dan zo'n bitch is. Gister bijv. gooide ze een bonnetje naar m'n hoofd omdat ze daar niks van wist en ik het dan maar bij me moest houden, terwijl de assistent had gezegd dat ik het achter moest leggen. Vandaag had ze commentaar op mijn werkvolgorde: ik pak de koffie en sla het aan, maar nee! je moet eerst aanslaan en dan pas pakken. Wat een kolder. Ik deed het ook niet.
Karel, Fijn dat de meiden lekker geslapen hadden zeg! En half 8 is lekker uitslapen dus voor papa en mama ! Lekker toch! Denk dat dat met de hoofdjes wel goed zal komen, gewoon lekker laten oefenen en lekker op de buik leggen bijv en zo met ze spelen dus wat extra uitdagen, dan komt dat vast wel. Daarbij zijn ze natuurlijk te vroeg geboren en daarnaast is dat ook nog gewoon bij elk kindje anders natuurlijk, de ene is erg snel en de ander erg langzaam en de volgende zit er weer tussenin ! Pfff schoonouders, soms zou je ze wat , het bezoekje wel weer overleefd hoop ik! Ow ik lees het al, tjonge zeg, grrr! Gelijk heb je dat je de meiden lekker bij je genomen hebt! Laat ze maar lekker weinig langs komen! Nee geen ruzie met het vb hoor, het cb heeft maar gewoon te doen wat wij willen (niet alles natuurlijk, maar grove lijnen). Het zijn onze kindjes hoor, en niet van hun. Dus als ik zeg dat er iets niet gebeurd dan gebeurd het ook niet. Daarbij ga je vrijwillig naar het cb toe en geven hun alleen advies, niets van wat hun zeggen is iets wat je moet doen, en je hoeft er ook eigenlijk niet eens naar toe. Wij hadden eerst besloten er niet heen te gaan en de vaccinaties te laten geven via de huisarts. Maar toen Malou en Ruben toch niet zo goed leken te groeien was het advies om af en toe te gaan wegen op het cb, dus we leerden de mensen daar kennen en hun leerde ons kennen. En we vonden het lullig om daar dan niet heen te gaan voor de vaccinaties. Dus toen met hun over gehad, en was allemaal prima. Tot we voor de eerste vaccinatie kwamen, de dktp1 en ze wilde dus dktp/hib 1 gaan geven, wij nogmaals verteld dat we dat niet wilde en stonden op het punt om weer te vertrekken en toen kon het dus wel, daarna geen problemen meer gehad. En nu met Benthe zijn we 2x bij de cb arts geweest ivm vaccinatie en geloof 2x extra om kennis te maken zegmaar en om te wegen. En dus nee, ik heb geen ruzie met het cb, vind het alleen een stelletje sukkels! Haha, wat erg ben ik weer zeg! En ze weten dus ook dat wij niet gediend zijn van gezeur en geklets en advies. En mochten we dat wel willen dat we het dan aangeven. Prima afspraken dus, en ja wij zijn lastig ! Funnyme, Fijn dat het met de zwangerschap goed gaat! Wel vervelend van je bekken en je rug, zeker lastig ook met de meiden natuurlijk! Fijn dat het met de meiden toch ook weer beter gaat na alle verkoudheid/ooronsteking en de vaccinatie. En een lekker dagje voor mama is ook erg fijn natuurlijk. KristaB, Haha, had ik dat nog goed onthouden! En was prima hoor! Zag daar de humor wel van in ! En toch niks mis mee dat je daar niet bij stil hebt gestaan, ben je echt niet de enige in hoor! En wat je al zegt, het rvp is er gewoon en word gevolgd door heel veel mensen, dus is ook echt prima betrouwbaar. Alleen zetten wij zelf bij sommige dingen vraagtekens, en daarom dus onze keuze het niet te volgen ! Email notificatie al gevonden? Anders even bovenaan het topic bij onderwerp tools kiezen voor abonneer op dit onderwerp of als je reageert even een stukje naar onder gaan voor je het bericht plaatst en dan bij abonnement op onderwerp het notificatietype veranderen van niet abonneren naar de email notificatie van jouw keuze (direct, 1x per dag, 1x per week). En uhm die manager, tja als er niks mee word gedaan is het lastig, behalve dat jullie misschien allemaal gaan klagen? Scheelt natuurlijk of er negatieve kritiek is van 1 persoon of van zo goed als de hele afdeling/het hele team. Maar lijkt me niet fijn werken zo, das erg jammer natuurlijk! Succes/sterkte meid! Helena, Whaha, druk weekend dus jullie ! Hihi! Maar rustig afwachten dus wanneer er nog een wondertje zal komen. Of idd misschien wel weer 2 wondertjes, wie zal het zeggen! En ach al is dat zo, komt ook wel weer goed, niet dan! Hoewel ik altijd vond dat de tweeling helemaal niet zo super druk was ofzo, gewoon omdat ik niet anders gewend was en dsu niet beter wist, en dus altijd zei dat een tweeling niet veel verschild van een eenling, maar nu we Benthe erbij hebben, weet ik toch wel heel zeker dat een tweeling hebben HEEL anders is dan maar 1 kindje hebben. Misschien komt daar ook een gedeelte ervaring bij natuurlijk, maar ik heb en kan echt veel meer genieten van Benthe als dat ik kon van Malou en Ruben. En idd als ze niet helemaal lekker zijn na een vaccinatie is het bedje de beste plaats tenzij ze zelf wat anders willen uiteraard ! Maar gewoon lekker uitrusten en ondertussen het lichaam laten werken! Ben je al wel bijna jarig dus! Lekker feest vieren ! Kar, In het begin, lees de eerste maanden hadden ze ieder hun eigen ritme. De ene keer waren ze tegelijk wakker de andere keer om de beurt, was altijd maar afwachten. Voor een voeding kwamen ze bijv maar heel zelden tegelijk (erg fijn natuurlijk)! Maar sinds ze een maand of 9/10 waren is dat veranderd en sinds dien hebben ze min of meer beide hetzelfde ritme, maar ook dat kan nog best weleens verschillen. Lekkere drinkers daar dus! Hier hebben ze van de kunstvoeding nooit meer dan 165cc gedronken, van de borstvoeding geen idee, al denk ik dat Benthe nu op het moment ruim 200cc drinkt per keer gezien ik met gemak 200-250cc kolf, ook een flinke lurkster hier dus ! Noor, Pfff het zit niet mee met de apparaten daar bij jullie dus! En hoe blij kan je zijn met een wasmachine dan idd zeg! Nu dus vakantie, lekker wel fijn natuurlijk! Hoop dat het weer je ook wat meer mee gaat zitten zodat je lekker naar buiten kan met de kids! Met al die regen is daar ook maar weinig aan vind ik persoonlijk! Behalve dan lekker stampen in de plassen, das dan weer erg leuk! En heeft de wasmachine ook meteen weer wat te doen! Jipper, En hoe is het geweest met het kijken naar het huis? Nog altijd helemaal in de wolken? Hoop het voor jullie hoor! Leuk dat ze geknipt zijn, dan is wel meteen echt het beetje baby dat er nog in zat vanaf he? Vind je ook niet? Vond ik hier wel met Malou en Ruben. En helaas moet Benthe ook binnenkort denk ik, heeft een mega lange pluk op haar hoofd ! Haha! Vervelend dat ze toch wat reactie lijken te hebben op de vaccinatie, sterkte en geef ze maar een extra knuffel ! Beterschap voor jezelf! En tja wel vervelend dan als er niemand online is ! Hier alles lekker zn gangetje! Alles gaat gewoon helemaal prima met de ukkepukken! En dus ook gewoon weinig te melden ! Maar vooruit, heb al weer en mega lange reactie getypt, dus ook wel weer genoeg ook he voor vandaag ! Liefs, Hanneke!
@Karel; Voel je je al weer iets beter? Die rothormonen ook. Was jij nou al ongi geweest? Want dit klinkt toch wel een beetje als een aankomende ongesteldheid, of niet? Kun je wel genieten van het weekend? @Hanneke; Wat een verhaal weer. Waar haal de puf vandaan om kwart voor 11 's avonds? Lekker dat het zo goed gaat met jouw ukkepukken. Heb ik trouwens wel eens gezegd dat ik de namen van jullie kindjes echt heel leuk vind? Anders bij deze dus... @Krista; Wat een vreselijk mens is die manager van jou. Denk ook dat je het beste met meerdere mensen kunt gaan klagen. Dan moeten ze het toch wel serieus gaan nemen? En verder gewoon lekker je eigen gang gaan. Zoveel zal zij je toch niet kunnen maken? Sterkte hoor! Zo, ik heb mijn bed ingeruild voor de bank. Voel me gelukkig weer beter. Heb geen griep, want ik heb geen koorts (een beetje verhoging), maar ben snip- en snipverkouden. Vriendlief heeft me gisteren en vandaag lekker laten slapen en gisteravond heb ik een jenevertje gedronken!!! Whahahah...normaal lust ik dat helemaal niet, maar ik proef nu toch niets en echt, het is het beste medicijn!! M'n luchtwegen waren meteen open en ik heb heerlijk geslapen! Wij zitten trouwens nog steeds op de 'roze huizenwolk'. Het is echt hét huis voor ons (als iemand benieuwd is kan ik wel een link PB'en). Morgen komt de verkopende makelaar ook ons huis bekijken en dan zal hij een advies uitbrengen over de verkoop van ons huis. Waarschijnlijk geven we hem dan meteen de opdracht om ons huis te verkopen. Mocht het met 'ons nieuwe huis' toch niets worden dan staat ons huis tenminste al in de verkoop. Verhuizen willen we toch. Wat de koop nog in de weg kan staan is natuurlijk in de eerste plaats de verkoop van ons huis (het huis van de buren is net verkocht en dat heeft een jaar te koop gestaan ) en daarnaast hoort mijn vriend pas morgen of hij 5 dagen kan gaan werken. Hij ruilt zijn papadag in voor een extra dag werken. Spannend dus!
Hihi heel goed! Ik wordt er soms alleen maar onzeker van, van dat stomme CB... Volgens mij speelt bij de meiden ook een stuk luiheid mee Want als mama, half op de bank hangt en Romy & Sofia liggen op hun buikjes op mama, dan kunnen ze wel op hun armpjes steunen om hun hoofd op te tillen om naar mama te kijken Jipper: Ik was nog niet ongesteld geworden en denk ook dat het nu gaat komen. maar het is zo stom als je geen controle hebt over wat je voelt... ehm, wees je wel voorzichtig met die makelaar? Want als jij hem ook jullie huis laat verkopen heeft hij inzicht in alles! Dus van beide partijen en dat kan erg trickie zijn... Wij hebben gebruik gemaakt van een aankoop makelaar toen we dit huis kochten en dat heeft ons heel erg geholpen! Ten eerste ziet zo'n aankoopmakelaar echt veel meer als jezelf en kan hij goed onderhandelen...
Jipper, beterschap! Balen dat je ziek op bed ligt. Ben wel heel benieuwd naar de geknipte koppies van Daan en Luuk. Heb je al foto's??? Hanneke, ik ben inderdaad niet bang voor een tweede tweeling. De kans is heel klein en als het zo is dan is het zo en zijn ze allebei hardstikke welkom. Fijn dat alles zo goed gaat met jullie kleintjes. Ik denk dat het CB behoorlijk overrated is. In het begin kwamen wij er ook vaker om Midas te wegen. Nu merk ik dat ik eigenlijk alleen nog ga als er een prikje gegeven wordt of wanneer ik een afspraak kan krijgen met de enige fijne kinderarts die er rondloopt. Als er echt iets is bel ik gewoon de huisarts. Daar heb ik veel meer vertrouwen in. Noor, wat balen van die droger en wasmachine. Ik hoor wel datg je een heel handige man hebt. Mijn man is wel handig met electronica, maar niet op dat gebied, jammergenoeg . Onze wasmachine is in het eerste jaar dat we hem hadden veelvuldig bezocht door de Electrolux-monteur. Nu geen last meer gelukkig maar wat een ellende. En toen hadden wij nog niet eens kinderen en jij hebt er drie!
Hier nog een zieke... Alles wat ik eet of drink komt er meteen weer uit via welke kant dan ook. Heb hubbielekker met de meiden naar zn ouders gestuurd dus ik lig lekker in bed met de laptop.
Fanny, beterschap! Vervelende griep heerst er. Veel gekots en diaree. Krista, wat rot hè, werken met een manager die de sfeer verziekt. Wij hebben er 1 die niet naar behoren functioneert . Morgen hebben we een gesprek, want als hij niet functioneert, kan ik mijn werk niet goed doen. Jipper, jajaja!! Linkje graag! Ben altijd heel benieuwd naar huizen. Kijk ook regelmatig op Funda, terwijl er bij ons van verhuizen geen sprake is. Fijn dat je je weer wat beter voelt. Lex en Midas hebben behoorlijk last van de mex. griep prik. Ze zijn er echt een beetje grieperig van, wel in combinatie met doorkomende tandjes hoor, want sinds vandaag heeft Lex ook twee gaatjes met prikstekeltjes onderin zijn mond! Gisteravond "gezellig" bij mijn ouders gegeten. Kotst eerst Lex zichzelf helemaal onder. Ik met de auto van mijn ouders even naar ons huis, een schoon kloffie ophalen (wij waren met de jongens op de fiets gekomen)...zit ik net weer, kotst Midas zichzelf helemaal onder! Pfffff. Maar weer even heen en weer gegaan. Vannacht wilde Lex heel graag een fles met pap, maar Midas moest er niks van weten en heeft geslapen tot vanmorgen 8.30. Helaas was Lex minder tevreden vannacht en heeft weer eens bij ons geslapen. Achteraf denk ik tandjes. Vanmorgen had hij wat bloed aan zijn rijstwafeltje en opeens waren zijn vuurrode wangen weg. Vanmorgen hebben Lex en Midas voor het eerst in hun leven echt kadootjes uitgepakt. Ze hebben alvast een klein sinterklaas-kadootje gekregen van de oma van Berry. Lex kreeg een speeltje met heel veel lawaai erin. Een of andere rammelaar met een springende Teigetje die liedjes zingt. Hij vond het maar een eng ding, haha. Pas toen hij er later even zelf mee speelde vond hij hem toch wel leuk. Midas kreeg een heleboel doorzichtige balletjes met draaiende beestjes erin. Hij vond de rammelaar van Lex leuker en speelde daar de hele tijd mee, terwijl Lex met veel plezier de doorzichtige balletjes de hele kamer door rolde.
Wel handiger zo'n forum speciaal voor tweelingmama's. Karel: leuk die schaterlachjes. Vooral de eersten! Het huilen 's avonds is daarentegen wat minder. Hopelijk is dat gauw weer over. Fijn dat het eetprobleem met nieuwe spenen opgelost is. Kan me voorstellen dat je af en toe een moment hebt dat je het niet meer trekt. Heel herkenbaar. Dat kerstshoppen in Parijs klinkt erg goed! Dus de meiden nu op 4 voedingen, ik zou me niet zo druk maken om wat het CB zegt, op je eigen gevoel af gaan. Lijkt me inderdaad eng zo'n zelfspelend mobiel. Is het nog niet weer gebeurd? Over het schoonouders verhaal je moet echt proberen om t aan de ene kant erin te laten en de andere kant eruit. Ik doe dat ook en merk dat ik me er nu veel minder druk om maak. Zij hebben het zelf helemaal niet door. Mijn schoonouders (vooral moeder) zijn net zo, kunnen ook enorme ophef maken van niks en dat dan naar de kids uitspelen. Maar heb besloten om me er niet meer zo druk om te maken (althans te proberen). Margrit: Vervelend dat het nog niet zo gaat op je werk. Eigenlijk geef je zelf al aan waar het aan ligt. Ligt gewoon aan tig dingen. Dus niet alleen dat je na een zwangerschap weer gaat werken. lijkt me niet leuk als je steeds het gevoel hebt je te moeten bewijzen, helemaal als je niet goed kunt slapen door ziekte thuis en de zorgen om oppas e.d. Het komt allemaal vanzelf wel weer, niet te druk maken gewoon je werk doen en je niks aantrekken van vervelende opmerkingen. Overigens kan de concentratie wel aan de zwangerschap liggen en dan vooral het onthouden van dingen. Duurt meestal na de bevalling zo'n 9 maanden voordat het weer helemaal goed is (zwangerschapdementie). Vooral veel lijstjes maken is mijn tip. Brunette wat een superschattige foto zeg! Welkom hier! Wat een heftige bevalling heb je gehad zeg! Gelukkig is alles uiteindelijk toch goed gekomen. Helena vervelend dat spugen. Ik denk niet dat dat van de tandjes komt hoor. Maar even een beetje in de gaten houden dus en anders aan de bel trekken. Grappig dat Midas zo om zichzelf kan lachen. Wat een schattige pietjes zeg! Spannend oefenen voor een derde! Haha of zoals in je droom derde en vierde! Wat grappig dat Midas het kadootje van Lex leuker vond en andersom. Hoop dat ze gauw weer opknappen. Kar leuke foto zeg! Maar als ik eerlijk ben vind ik ze juist wel erg veel op elkaar lijken hoor! Een echte broer en zus. Grappig hoe Bjarne al kan genieten van babytv. Jipper leuk he schoonmoeders, zo kan ik nog wel wat anekdotes uit de kast trekken.Dat jaartje ertussen uit op het werk klinkt goed. Maar ja t moet financieel ook haalbaar zijn he, en dat was hier helaas niet het geval. Heb wel veel ouderschapsverlof opgenomen zodat ik bijna 2 jaar lang vanaf dat ik weer aan t werk ging na de geboorte, maar 2 dagen hoefde te werken. Hoe gaat het nu met de groep? Zijn ze al wat beter te hanteren? Spannend zo'n huis dat helemaal naar je zin is, en dan je eigen huis verkopen, pff lijkt me erg stressig allemaal! Ben wel erg benieuwd naar het huis! Stuur maar een linkje. En beterschap gewenst! Hanneke, leuk he die streekjes van de kleintjes! Hier is het vaak grote zus plagen! Wat leuk dat Benthe al zo aan t rollen en lachen is. En nog even dan kruipt ze dus het hele huis door. Hopelijk voel je jezelf ook gauw weer wat beter. Krista hier ook regelmatig de opmerking kun je ze zelf wel uit elkaar? Beetje domme vraag! Lijkt me lastig zo'n vervelende manager! Kunnen jullie niet met zn allen een klacht indienen? Funnyme leuk dat je weer van de partij bent hier! Vervelend dat je zo'n last hebt van de bekken en onderrug. Hopelijk helpt de fysio wat. Beterschap voor jou! Noor welkom back! O jee kapotte wasmachine en droger, pff dus nu een inhaalslag. En dr is me altijd een was met 3 kids! Tenminste hier wel. Hoe gaat het nu verder met je? Zo weer helemaal bij vanaf blz 1! En nu eens even vertellen hoe het hier gaat. Onze kinderen zijn dus niet ingeent tegen de Mexicaanse griep. Omdat ik het niet nodig vind, ze hebben namelijk geen ademproblemen oid. Dus een griepje kunnen ze wel hebben. Ik vind dat er nogal wat ophef over gemaakt wordt. Zoveel gezonde mensen zijn er niet aan gestorven. Bovendien gaan er aan de gewone griep ook mensen dood, al staat dat dan niet in de krant. Volgens mij heeft mn man de m.griep al gehad en de kinderen zijn er niet ziek van geworden dus t valt allemaal wel wat mee volgens mij. Verder moet iedereen gewoon zelf weten wat hij/zij doet en zich niet laten beinvloeden door anderen. Dat over de griepspuit. Met de kinderen gaat het goed al is het de laatste paar dagen echt een drama om ze op bed te brengen! Echt tranen met tuiten brullen, krijzen! Pff erg vermoeiend. 't Is alleen 's avonds, 's middags gaat het meestal wel goed. Zal wel een soort verlatingsangst zijn oid. Hier is het vaak ruzie, maar ook troosten ze elkaar wanneer de ander pijn heeft. Ze willen vaak allebei (of alledrie) met hetzelfde spelen en dan is het schreeuwen, slaan, schoppen, bijten, net wat er in ze op komt. En dan mag mama weer scheidsrechter spelen. Aan de andere kant kunnen ze af en toe ook heel leuk samen spelen. Op de creche gaat het ook supergoed de juffen zijn daar ook erg tevreden gelukkig. Op mn werk gaat het gelukkig ook wel iets beter al is er nog steeds elke week wel wat. Komende vrijdag Sinterklaas vieren met de groep. Hoop dat het gezellig wordt! Vrijdagavond gaan wij met de familie sinterklaas vieren, 8 volwassenen en 7 kinderen. Verder zijn wij een paar weken terug een weekend naar Berlijn geweest om mijn pleegzusje te bezoeken. Ik had haar 12,5 jaar niet gezien dus dat was wel heel bijzonder! Zo pff een heel reageerverhaal ben al met al wel even bezig geweest. Nu weer proberen om alles wat bij te houden!