Natuurlijk klets ik hier mee... Ik vond het ook heel erg leuk om jou toen te ontmoeten. Zo'n meeting lijkt me daarom ook superleuk. Wel spannend, maar heel bijzonder om jullie dan eens te ontmoeten. Vanmiddag ga ik een vriendinnetje in het echt ontmoeten die ik ook via ZP heb leren kennen! Fijn dat het trouwens, naar omstandigheden, zo goed gaat met Bas en Wim. De ontlasting van Luuk heeft ook lang op zich laten wachten, maar toen het eenmaal op gang was... Dan maar af en toe een klysma. Niet fijn natuurlijk, maar het lucht wel op (kan ik me zo voorstellen... ). Hopelijk doet hij het snel zelf en groeien ze verder als kool! @de rest; Heb nu even geen tijd, maar ik kom snel verder reageren!
@Boba Welkom hier!!! Toevallig had iemand het erover hier..dat het zo jammer was dat er niet nog nieuwe mama's meeschreven! Ik weet nog van jouw verhaal..en die opties..ik zou ook hebben gekozen voor die optie waar jullie voor hebben gekozen..Moet je nu zien..gewoon 2 mooie jongens..je moet er niet aandenken als je een andere keuze had gemaakt. Het bewijst nu maar dat ze allebei heel graag willen en dat ze echt sterk zijn! En tjeetje ruim 1200gr...super klein natuurlijk! GEFELICITEERD! Hoe gaat het verder met je? Veel last kraamtranen of niet meer? Of nooit gehad? Hoe beleef je alles..in een roes of valt het mee? Als je tijd hebt lekker veel schrijven hier hoor..heeft mij en denk vele anderen goed geholpen..Je verhaal komt erg nuchter over..maar we weten ( gelukkig ) allemaal dat het een heftige periode is..ziekenhuisperiode maar ook de periode daarna..als je eerst 1 kindje mee mag nemen ( vond ik echt heel erg! )..en dan 2 kindjes..en dan pas begint je kraamtijd..en een nieuwe periode die mij ook zwaar is gevallen eventjes. Maar petje af 34 weken!..en zolang in het ziekenhuis! @Adi tja die meeting..lijkt me ook erg leuk..maar indd je verliest je anonimiteit..niet dat dat zo erg is voor mij..velen hebben mij ook op Hyves..maar toch..Het moet iig niet als een verplichting voelen
Meeting: mij lijkt het leuk. Maar inderdaad, de realisatie dat je niet meer anoniem bent voor sommige mensen en het feit dat je elkaar kunt tegenvallen in het echt zijn wel aanwezig. Ik heb zelf meegeschreven met de februari 2009 mama's. Toen zij begonnen over een meeting wilde ik dit ook niet. Ik zat met twee hele kleine kindjes in vergelijking tot hun kindjes en ik kreeg de klap van de bevalling pas wat later (eerst een boel adrenaline, daarna een periode doodmoe) dus had er ook stomweg de energie niet voor. Na die meeting die zij hadden gehad kwam er een soort verdeling in het forum. Later, toen zij vaker wilden afspreken, is het hele forum opgedoekt. De mensen die namelijk niet meegingen kregen geen aansluiting meer, nieuwe mensen waren eigenlijk niet meer welkom. Mocht er een meeting komen, laten we er dan wel voor waken dat dat bij dit forum niet gaat gebeuren. Vannacht voor het eerst deze week weer een poosje kindertjes bij ons in bed gehad. Ze waren behoorlijk onrustig na de visite van mijn vriendin en haar 4 kinderen. Dat werkt toch wel door bij ze. Midas krijgt ook weer een tandje, maar over het algemeen gaat het deze week echt veel beter met slapen! Hoera! Boba, leuk dat je ons forum ook hebt gevonden. Wat doen je kerels het al super! Was jij direct na de bevalling ook zo opgelucht toen je kinderen geboren waren? Oh, ik was zo blij dat ze het allebei hadden gehaald! De zorgen om hun prematuriteit kwam in de loop van de week pas. Goed dat je ook voor jezelf zorgt. Zo'n buikwond kan best nog een poos pijnlijk zijn.
Hallo meiden, ff snel moet zo boodschappen doen. Hanekke, heftig zeg van je dochtertje. Soms vergeet je dat er ook complicaties kunnen zijn bij op tijd geboren babys en dat ze ook in een couveuse terecht kunnen komen. Je hebt dus een veel heftigere kraamperiode gehad met je dochter dan met een tweeling (denk ik als ik dit lees). Fijn dat ze na de complicaties toch goed aan de borst is gegaan. Bij ons was het toen ook een hele toestand om het zuigreflex 'aan te leren', eerst met een fopspeentje tijdens de sondevoeding (zodat ze het zuigen associeren met voeding), daarna aan de borst ruiken en proeven tijdens de sondevoeding (zodat ze brost associeren met voeding), en daarna met kleine stapjes eerst de fles dan de borst. Is natuurlijk geen juiste volgorde, maar ze waren gewoon te zwak om een hele voeding uit de borst te krijgen. Na 5min zuigen vielen ze in slaap. En na een paar weken pas echt aan de borst (tot die tijd afgekolfde melk). Maar sorry, ik dwaal af. Heb ook gehoord dat het een mooie film is, alvast veel plezier!!! Boba, hopelijk is Bas snel opgeknapt en gaat het poepen beter. Het is voor zo'n kleintje ook niet fijn als ie het niet kwijt kan. Je zult komende periode heel veel kracht nodig hebben, en al je positiviteit. Doe nu ook rustig aan, jij en je kinderen hebben je lichaam nodig. En als ze straks mee naar huis mogen begint je echte kraamtijd. MOcht je vragen of steun nodig hebben, hier zitten genoeg ervaringsdeskundigen.
boba wat leuk dat je hier ook komt schrijven! Wat knap dat je je kindjes nog zolang bij je hebt gehouden, ik herinner het me nog idd. Wat naar dat ze opstartproblemen hebben. Maar het komt goed hoor! Goed aan jezelf denken, want anders komt de klap alleen maar harder aan.. Hanneke wat erg dat je gezondheid je zo in de weg staat. Ik hoop echt dat het beter zal gaan, dat jij ook lekker kan zwemmen.
Boba, Fijn dat beide jongens gekolfde borstvoeding krijgen. Hoop dat er inmiddels al wat ontlasting op gang gekomen is bij Bas, want klisma's zijn ook echt niet fijn natuurlijk. Verder heb je gelijk dat je even thuis gebleven bent, ook al is het wat lastig, en gister avond dus lekker de mannetjes kunnen showen ! Fijn, hopen dat ze binnen niet al te lange tijd lekker mee naar huis mogen. Adi, Ja idd, ik heb weleens het gevoel dat ik bij Malou en Ruben wel een kraamtijd heb gehad, en bij Benthe dus gewoon niet. Malou en Ruben zijn op vrijdagochtend geboren en zondagochtend waren we allemaal samen thuis. Benthe is 2 april geboren en 4 mei kwam ze pas thuis. En dat dus idd terwijl zij juist mooi op tijd was (41wk1dg) en heb ook heel erg het gevoel gehad dat niemand mij begreep in die tijd. Maar vooruit, ben op het moment een beetje alles van die tijd aan het proberen op te schrijven, doet me ook erg goed moet ik zeggen, al is het de hele tijd in tranen. Verder hier dus ook in stapjes gewerkt, maar dan zonder medewerking van de verpleegkundigen, iets wat ik in jouw verhaal wel ruik. Hier vonden ze het echt heel erg raar dat ik naar het ziekenhuis kwam, en gerust een uur met een slapend kindje tegen mn borst bleef liggen. Kinderarts had geregeld dat we altijd een bed tot onze beschikking hadden, echt super, die zag er wel wat in namelijk. Ik wilde perse die kleine aan de borst, klaar ! En het is me geluk ook, puh, al die verpleegkundigen een poepie laten ruiken ! Nee grapje, maar vond het wel heel erg naar dat we op zoveel tegenstand van het verplegend personeel stuitte in onze probeersels om de kleine aan de borst te laten wenne. Hun waren bijv ook helemaal niet blij toen ze na een week of 2 eindelijk eens een keertje een sabbeltje aan de borst had gedaan. Maar oke, gelukkig waren wij dat ook en resultaat mag er zijn ! En nu stop ik met het ego verhaaltje hoor ! Helena, Fijn dat het slapen deze week over het algemeen erg goed gegaan is! Super! En erg lekker natuurlijk ook ! Jammer dat ze dus wel weer duidelijk reageerde op de drukke dag, maar oke, hopen dat dat eenmalig is. Hmm dat van de mama's wat je beschrijft, dat zou ik persoonlijk wel heel erg jammer vinden idd zeg, hoop idd dat dat niet zal gebeuren hier ! Al zitten we natuurlijk hier ook in twee gesplitst en ik moet bekennen, kijk eigenlijk nooit meer in het 'zwanger-gedeelte'. Krista, Dankje ! Maar dat zwemmen ligt iets anders ! Ik heb gewoon een hekel aan zwembaden, ga daar het liefst dus niet heen ! Maar vooruit, moet niet zo mekkeren ! Haha! Hoest bij jullie verder meid? Hier morgen een 'slechte' dag, haha! Eerst moet ik zelf naar de gynaecoloog voor controle, dan naar de huisarts voor vit b12 injectie en controle, dan naar het cb (hoop dat we op tijd zijn) en dan krijgen ze alle drie een vaccinatie...Ben benieuwd! Eigenlijk moest alleen Benthe, maar Leander heeft vrijdag gebeld omdat het voor Malou en Ruben ook wel weer echt tijd word om verder te gaan met de vaccinaties, en konden we meteen morgen doen tegelijk, dus dat maar gedaan. Overigens als ze er op gaan reageren, dan gaat ons avondje bioscoop uiteraard niet door. Liefs, Hanneke!
Dames, het is hier weer niet bij te houden! Even ego: vanochtend met M&L naar de HAP geweest. Merle haar linkerarm was dik, rood en warm. De jonge huisarts snapte er niets van en haalde de oudere erbij. Ondertussen zagen we dat Linde haar armpjes ook rood en opgezet werden. De oudere huisarts zag op een gegeven moment twee plekjes bij Linde: één op haar hoofd en één op haar hals: waterpokken . Vooralsnog lijken ze er geen last van te hebben. Geen koorts (hoewel ik me afvraag of de koorts van Merle woensdagnacht niet misschien al een aanwijzing was???), drinken goed en zijn gewoon actief. Hoop dat ze er een beetje makkelijk doorheen komen. We zouden vanmiddag op kraamvisite gaan bij een vriendin van me, maar dat heb ik maar afgebeld... Verder is Gijs ook niet lekker (geen waterpokken en ik hoop dat ie M&L niet ook nog met iets anders aansteekt ), dus ik ben de enige hier in huis die (voorlopig) de ziekenboeg weet te ontduiken . O ja, vrijdag mijn functioneringsgesprek gehad en m'n leidinggevende was tevreden over me . Had zich de eerste weken dat ik terug was na de geboorte wel zorgen gemaakt of het allemaal wel goed zou komen (had immers niet echt een goede start met weer gaan werken, had echt moeite om er weer in te komen), maar was nu weer helemaal tevreden. Was ik wel een beetje verbaasd over, want ik vind het zelf allemaal nog niet zo heel denderend wat ik doe (maar goed, ik weet ook dat ik zelf nogal hoge eisen stel...). Ze kon nog niet zeggen of ik na 2010 mag blijven (na de reorganisatie), maar dat kunnen ze bij niemand nog zeggen. Even afwachten dus maar en beetje mijn ogen openhouden voor een nieuwe baan. @ Boba: welkom! Leuk dat je de weg naar dit forum hebt gevonden. Ik hoop dat je je mannen snel thuis zult hebben! @ Jipper: lekker vakantie! Hoe was je meeting met je ZP-vriendinnetje? @ Vroeggeboorte en wegstoppen: ik heb dat ook, het idee dat ik heel veel heb weggestopt. Af en toe komen er weer dingen naar boven. Denk ook dat dat komt omdat alles zo in een razendtempo op je af komt. Het ene is nog niet voorbij of het volgende dient zich alweer aan. Je hebt gewoon geen tijd om het in je op te nemen en te verwerken in die periode. Je moet gewoon door en door en door. Ben benieuwd hoe en of die verwerking dan op een gegeven moment gaat gebeuren. En over het advies van onze KA om niet naar het KDV te gaan het eerste jaar: heb er nog een beetje over na zitten denken waarom ze ons dat wel adviseerde en waarom bijv. Adi dat advies niet heeft gehad. Denk dat het er misschien mee te maken heeft dat M&L ook echt aan de beademing hebben gelegen en ook best lang nog extra zuurstof hebben gehad. Misschien dat ze daardoor toch nog kwetsbaarder zijn dan als dat niet het geval zou zijn geweest. Ik ga de boel hier eens een beetje aan kant brengen voor de dames weer wakker worden.
@Margit Oei ook de waterpokken nu dus! Krijgen ze er eigenlijk iets voor? Ben er nog helemaal niet in thuis ( gelukkig ) maar wanneer zou het weer over moeten zijn. Ben benieuwd wanneer het zich hier aandiend. Hoe hebben ze het gehad..tis toch besmettelijk? Hier: Net babyshower van vriendinnetje gehad..we zouden het met zn 3 organiseren maar uiteindelijk heb ik voor het grootste gedeelte het heft in handen genomen..voelt toch lekkerder We hadden allemaal een gedichtje geschreven..was bang dat de helft het niet zou doen..maar gelukkig iedereen..en allemaal een babyfoto van ons zelf en dat moest ze raden..erg leuk! En heel veel eten haha..had gister lekker brownies gemaakt en dat werd hartelijk in ontvangst genomen! Toch grappig hoe je je druk kan maken hoe zo'n dag moet verlopen en dat het eigenlijk toch altijd wel vanzelf gaat. Ze is overigens 7 maart uitgerekend..maar ik hoop dat het toch snel komt..aankomend weekend bv..dan is het volle maan Voel helemaal haar spanning..leuk! En straks die nachten en al die onzekerheden of het wel goed gaat met voedingen etc...Pfff..gelukkig heb ik dat niet echt meer.
Margit: beterschap voor de dametjes, hopelijk krijgen ze er niet teveel last van! Ylaisa: klinkt leuk!! de babyshower!!
Hier weer een update van mijn kereltjes. Bas doet het nu prima, gisteren middag heeft hij gelukkig resultaat gehad op z'n klysma en daarna heeft hij nog een paar keer ontlasting gehad...het lijkt nu dus lekker op gang te komen. Ook is z'n voedings-infuus inmiddels gestopt en zit hij nu aan de 24 x 5 cc voeding. Vandaag heeft hij 2 keer z'n voeding via een flesje gekregen. En hij was ook aangekomen, hij zit nu al boven de 1400 gram. Wim doet het ook lekker, hij drinkt steeds vaker z'n hele flesje leeg. Vanochtend heb ik hem voor het eerst in bad gedaan...heerlijk...lekker tutten met de kleine man. met mijzelf gaat het weer ietsjes beter...helaas nog steeds flink verkouden en al het hoesten en niezen is niet echt lekker voor m'n wond. Maar ik merk wel dat ik meer energie heb dan gisteren. @ Helena...ik was inderdaad erg opgelucht toen ze allebei geboren waren en het ook nog eens zo goed deden. Had echt een heel ander scenario in m'n hoofd (dat ze aande beademing moesten liggen enz) dus alles is me reuze meegevallen. Het scheelt denk ik wel dat ik me lange tijd heb kunnen voorbereiden dat ze te vroeg en te klein geboren zouden worden en een poos in het ziekenhuis zouden moeten blijven. Het viel mij echt 1000% mee dat ze pas bij 34 weken geboren zijn. Ik heb het er nog niet moeilijk mee dat ik ze in het ziekenhuis achter moet laten. Ik hoop niet dat ik straks nog de klap krijg, maar anders zie ik het dan wel. Heb het voor elkaar gekregen om al die weken in het ziekenhuis positief te blijven, dus hoop dat ik dat nu ook gewoon vol blijf houden. En wanneer ze straks allebei thuis zijn ga ik echt optimaal van ze genieten...vind het wel fijn dat ik dan weer wat meer hersteld ben van de keizersnede...al ben ik er dan waarschijnlijk nog niet helemaal. Merk dat het nu al steeds iets beter gaat.
@Boba; Wat zien je jongens er goed uit!! Ik heb ook weer even op jullie site gekeken en het is fijn te lezen dat het allemaal goed gaat. Die kanjers van jou komen er wel!! @Margit; Wat zullen jullie geschrokken zijn. Gaat het ondertussen al iets beter met de meiden of hebben ze er juist meer last van gekregen? Arme schaapjes... Heel veel sterkte hoor!! @Helena; Super dat je jongens weer iets beter slapen. Nu hopen dat ze dat doorzetten. En daarna maar eens een logeerpartijtje of een avondje weg plannen, want dat hebben jullie nu helemaal wel verdiend!! Even opladen, zodat je weer een supermoeder bent... @Hanneke; Jammer dat jij het niet ziet zitten om naar een eventuele meeting te komen. Jij bent juist een van de mama's waar ik heel benieuwd naar ben... Maar ik begrijp het wel hoor. Alleen heb ik daar zelf niet zoveel problemen mee. Het zou wel heel erg zijn als het daarna zo zou verlopen als bij de mama's waar Helena over schreef. Hoewel ik me dat bijna niet kan voorstellen. @adi; Zijn jouw draakjes weer een beetje opgeknapt? Geen dagen meer gehad met twee kindjes op je armen? Pff...wat lijkt me dat heftig zeg. Zeker omdat je er dan nóg eentje hebt... @Karel; Hebben jullie de carnaval een beetje overleefd? Heb je er nog iets van meegekregen of ben je lekker binnen gebleven? @Kar; Hoe is het met jullie? Is Bjarne alweer wat meer zichzelf? @Noor; Er komen steeds korte berichtjes van jou voorbij, maar hoe is het met jou en je kids? @Krista; Red jij het allemaal een beetje? Veel bij je moeder of vooral druk met andere dingen? @Ylaisa; Klinkt leuk zo'n babyshower. Hoewel ik nog steeds niet zo goed weet wat ik me erbij voor moet stellen... Het lijkt me zo Amerikaans (en daar heb ik toch een beetje een aversie tegen...) Verwerking e.d.; Ieder doet dat natuurlijk op zijn/haar eigen manier. Zag iets langskomen over het verschil tussen man en vrouw (door Adi geloof ik?) en dat wordt inderdaad ook genoemd in het artikel van Margit. Margit en ik hebben het daar ook al eens uitgebreid over gehad. De meeste mannen zijn daar gewoon heel anders in. Het is gebeurd, het gaat nu goed, dus we gaan weer door. En wij vrouwen blijven maar hangen in het verleden. Ik ben er voor mezelf nu wel klaar mee. In de zin van; het moet nu maar gewoon eens klaar zijn. Helaas werkt het niet helemaal zo. Maar nu we gaan verhuizen, ik misschien in de toekomst een overstap ga maken naar een nieuwe baan (vrijdag 4 brieven op de bus gedaan), de jongens zich geweldig ontwikkelen en gezond zijn, wil ik ook het verleden achter me gaan laten en me gaan richten op de toekomst. Nu nog even ontdekken hoe ik dat moet doen... Maar de wil is er. Meeting; Zaterdag dus mijn ZP-vriendinnetje en haar man en zoontje ontmoet. Het was heel erg gezellig en het voelde eigenlijk best vertrouwd. Superleuk. Dus ik zou een meeting met jullie ook erg leuk vinden (hoewel zo'n meerlingenbeurs me dan weer niets lijkt, hou niet zo van die massale bijeenkomsten). Misschien toch eens over nadenken/brainstormen? Hier; Ik heb lekker vakantie. Heb me dan nu ook heerlijk met een kopje thee bij de computer geïnstalleerd. De jongens liggen te slapen en ik doe (zonder schuldgevoel) even iets voor mezelf. Het weer is prut, dus naar buiten hoef ik ook niet. Denk dat het maar een 'huispak-dag' wordt. Ga zo eens even op internet op zoek naar een mooie bank...
Boba, wat gaat Bas goed! Als hij zo doorgaat mag hij vast wel voor de uitgerekende datum naar huis. Heerlijk hè, de kindjes in bad doen. Ik vond dat zo'n geweldig moment, toen dat voor het eerst mocht... Ik ben trouwens, net als jij, ook goed voorbereid op de vroeggeboorte maar heel rationeel en verstandelijk. De eerste week na hun geboorte hebben we ook als in een roes beleefd. Later kwamen pas de gevoelens en gedachten die bij de hechting met de kinderen horen op gang. De eerste weken vond ik het volkomen normaal dat ik naar het ziekenhuis ging om op bezoek te gaan bij mijn kinderen. Pas toen Lex thuiskwam en Midas nog twee weken in het ziekenhuis bleef, kreeg ik daar andere gedachten over. Margit, veel sterkte met je meisjes. Hopelijk hebben ze er niet al te veel last van.
Jipper, haha, dat zou mooi zijn hè. Dat je gewoon kon zeggen: "ik ben er klaar mee" en dat het dan automatisch goed zou zijn. Ik heb de zwangerschap en dat hele gebeuren nu wel afgesloten. Dat was voor mij denk ik ook makkelijker omdat ik wist dat ik vroeg zou bevallen. Wat ik wel heb is het gevoel dat ons nog iets boven het hoofd hangt, dat er nog een addertje onder het gras zit. De jongens ontwikkelen zich zo goed, maar een stemmetje in mijn hoofd zegt vaak: zo makkelijk kan het toch niet zijn? Ze moeten hier toch iets aan over hebben gehouden? Iets wat zich missschien op latere leeftijd pas openbaart ofzo. Gaaf trouwens dat je weer aan het solliciteren bent. Basisonderwijs toch? Hier gisteren mijn open sollicitatie de deur uit gedaan. Ik ben benieuwd of ik er wat van hoor.
morning girls!! Boba: wat fijn dat je knullen het zo goed doen!! Nu is het een kwestie van goed doorgroeien en zelf leren drinken!! Je site is prachtig! Jipper: lekker joh vakantie!! Hier vanmorgen niet zo lekker opgestaan, beetje buikpijn en bij vlagen misselijk... had ik manlief maar niet in de keuken moeten laten naja gaat vast wel beter, want de koffie smaakte iig wel goed, dus dat lijkt me een goed teken. Gisteren wezen zwemmen. De jongens zijn echt nergens bang voor. Het glijbaantje en het peuterbad/waterspeeltuin is erg leuk, maar ook het ondiepe bad is erg leuk. Daar kun je namelijk heel goed vanaf de kant in het water springen, kopje onder gaan en dan dat alles nog een keer of 25 Isa heeft zich ook prima vermaakt, die is vergeleken bij de jongens wel minder vrij in het water. Vandaar ook dat ik met haar "pas" na de zomer met zwemles wil gaan beginnen. Nu eerst de komende maanden nog wat meer watervrij maken en dan in de zomer lekker veel in het water. Dan is ze 5 1/2 en zal ze het ook wat sneller oppikken. Het lijkt me echt een drama om jaar in jaar uit langs het bad te zitten. Verder gaat het hier goed, afgezien van belastingdienst-drama, maar daar lijkt nu voorzichtig wat schot in te zitten. Isa wordt al bijna 5!! dus moet partijtje en feestje gaan voorbereiden... wat vliegt de tijd!!!
Jipper, ik ben idd dit weekend 2 keer naar m'n moeder geweest. Maar daarvoor niet, ik moest 6 dagen achter elkaar werken.. Ze heeft dexametasone en daar wordt ze veel dikker van. Maar in haar geval is dat een goed ding, het was nogal raar, maar ze zag er beter uit dan normaal M'n zusje van 19 is ook nog eens zwanger van haar vriend die we allemaal niet mogen, hij denkt alleen aan zichzelf en maakt haar vaak aan het huilen. Bovendien misdraagt ie zich altijd bij ons. Zij woont nog bij m'n ouders, hij studeert in Utrecht, maar ze dachten dat ze wel binnen 3 maanden een huis konden hebben en ingericht en alles. Ze zei ook, ik ben nu zo ongelukkig, misschien brengt een baby daar verandering in. Ik dacht in eerste instantie, geen abortus, want als ik naar mijn eigen mannetjes kijk zie ik wat voor moois dat is, maar zij vergooit voor een groot deel haar eigen geluk, en dat is ook wat waard. Mijn moeder heeft zoooveel zitten preken, nu gaan ze samen naar de abortuskliniek..
Oh Krista, wat een verhaal! Abortus, heftig hoor. Sneu allemaal. Ben je 19, niet gelukkig en dan ook nog dit.. En voor het arme ongeboren kindje vind ik het nog het zieligst. Die kan er echt helemaal niks aan doen.
Ai wat een verhaal! ik denk dat we allemaal weten dat een kind een relatie niet kan redden en ik vind dat een kind ook niet verantwoordelijk kan zijn voor je eigen geluk. ik denk dat je kind juist van z'n ouders kan leren hoe je zelf gelukkig kan zijn/worden. maar goed een abortus vind ik ook te ver gaan. Maar dat zijn moeilijke zaken. Heel veel sterkte hoor! Ook met de moeder! Margit: hoe gaat het met je meiden? kwamen die rode armpjes nou ook van de waterpokken? Jipper: fijne vakantie! Lekker he zo allemaal dingen uitzoeken voor je nieuwe huis en dagdromen over de inrichting?! Weet je al wanneer je de sleutels krijgt enzo? Noor: Isa alweer 5! Wow time flies! Heb je de belastingdienst al aangeklaagd? Kar: hoe gaat het met jou kids? De waterpokken al weggetrokken? hier een lekker maar toch druk weekend gehad. Mijn ouders waren er, dus m'n moeder kon lekker tutten. Wij zijn heerlijk uit eten geweest! Even fijn met z'n tweetjes. En de meiden hebben wat afgeklets! Het lijkt wel of het in 1 weekend tijd erger is geworden. 's morgens vroeg liggen ze echt tegen elkaar te kletsen en als we dan binnenkomen is het een en al gegil en gegiechel! Z zijn nu ook heel erg met elkaar bezig, zo lief om te zien! Ze eten nu al heel goed groente en fruit, en we zijn zelfs begonnen nu met brood. Ik geef ze nu 's middags samen een halve boterham, dus ik geef ze nog niet teveel. En dat gaat prima! Ze vinden het heerlijk
@Boba wat goed dat het zo lekker gaat met de jongens..ga zo meteen even een kijkje nemen op jullie website. En hopelijk krijg je snel alle energie weer terug die je nodig hebt! @Jipper ik heb ook een mega aversie tegen Amerika..maar de meiden hebben het ook voor mij georganiseerd..welliswaar was de verrassing eraf door alle ziekenhuis toestanden..maar ik voelde me toch enigzins verplicht om dit niet aan haar voorbij te laten gaan. Het houdt in; heel veel snaaiwerk, praktische kadootjes, en eventueel spelletjes ( zoals baby potjes raden, baby foto's raden etc ) Het is wel leuk hoor..moet niet te lang duren..en alle bevallingsverhalen worden op tafel gegooid..zeg maar als een soort van steun in de rug @Noor licht buikgriepje misschien? Hopelijk valt het mee! @VErwerking etc..Ik had het gister weer even..Mn man maakte een opmerking..weet niet eens meer wat. Maar waardoor ik aan de eerste periode moest denken..ze niet mee naar huis kunnen nemen. En toen kwam er wel weer een traan..Ik was net met Steijn bezig op de commode..toen de tranen kwamen..en toen ging Steijn knetterhard met een moeilijk gezicht bellen blazen/spugen...weet ik het..alsof hij wou zeggen; " ach maak je niet zo druk..blablabla "...en toen moest ik door mn tranen heen heel hard lachen, was een heel mooi moment! @Krista tjeetje wat heftig een abortus! Pffff...Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken...enerzijds ben ik er ontzettend op tegen helemaal nu..nu ik zelf 2 kids heb, anderzijds....tja anderzijds..ach ik weet het niet. Veel sterkte met je zusje!
@Boba Tjeetje wat zien ze er nu goed uit! Je kan vooral het verschil goed zien in het badje! Super mooi! En...zag ik het nou goed..waren er "BN-ers" op bezoek?..Met hun klusbus?
Hihi...dat gevoel heb ik heel vaak. Niet eens specifiek nu het zo goed gaat met de jongens, maar wel als het gewoon goed gaat. Nu na de afgelopen week; huis verkocht, huis gekocht, vriendlief heeft te horen gekregen dat hij 40 uur kan gaan werken wat hij graag wil, enz. Dan denk ik; 'Er moet nu toch ook wel iets mis gaan?'. Sja, zal de aard van het beestje wel zijn. Maareh...ik heb er alle vertrouwen in dat het met jouw jongens helemaal in orde is. Ze zijn van zo ver gekomen, dat kan alleen maar goed gaan. Ik wil inderdaad weer terug naar het basisonderwijs. Werk nu in het VO, maar moet een (minimaal) 3-jarige HBO-opleiding doen wil ik daar een vaste aanstelling kunnen krijgen. Ehm...hoe??!! Dat gaat 'em dus niet worden. En aangezien ik het nu toch niet zo naar m'n zin heb op school was dit een mooie aanleiding om verder te kijken. Het heeft geen haast, dus geen stress. We zien wel wat het wordt. Hoop dat jij ook snel iets hoort op je sollicitatie. Bij jou zit er wel wat meer druk achter toch? Ik duim voor je! @Krista; Jeetje meid, wat krijg jij allemaal voor je kiezen op dit moment!! Vreselijk, ik heb echt met je te doen. De zorgen om je moeder en nu ook nog om je zusje. Pfff... (ik weet helaas een beetje hoe het voelt...) Hou je taai meis en kom hier af en toe maar even lekker van je afschrijven! @Ylaisa; Hmmm...zo'n babyshower is toch niets voor mij geloof ik... Maar dat hoeft ook niet... In ieder geval leuk dat het zo geslaagd was en dat jullie met bevallingsverhalen je vriendinnetje een hart onder de riem hebben kunnen steken. Die is vast helemaal gerustgesteld... (NOT!! ) @Noor; Wow, Isa al bijna 5 jaar!! Wat een grote meid joh! Wordt het haar eerste kinderfeestje nu? En wil ze veel vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen? Dat zal een dolle boel worden dan... Hopelijk is je belastingdienstprobleem snel opgelost, want gedoe met die knakkers is nooit fijn... @Karel; Als alles goed gaat krijgen we 2 april de sleutel. Dan hebben we 4 weken om te klussen, want 30 april is de overdracht van ons oude huis. Het wordt even doorwerken dus. Maar we hebben al wat 'mannetjes' die we in kunnen schakelen, dus da's mooi. Fijn dat je meiden zo lekker eten zeg. En dat ze zo met elkaar bezig zijn. Heerlijk genieten!