Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ohw, en je zult merken dat jongens wel wat hardhandiger zijn dan meiden... ;)

2. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Karel Hoe oud is dat neefje?? Zindelijk?? Zo nee....altijd een doekje of een plashoedje op zn piepie leggen. Steijn die rat...piest altijd meteen zodra ik zn luier afdoe! Niet leuk!

En over Steijn gesproken...hij poept niet meer in zn luier..maar wacht totdat mama een schone luier wilt geven en gaat dan uitgebreid zitten kakken..en ik maar wachten en wachten tot ie klaar is...soms wel 15min..krijg dan de krampen in mn armen omdat ik zn beentje omhoog moet houden..maar hij vind het nodig te trappelen..en hij heeft behoorlijk wat kracht!
    Denk echt dat hij dit prettiger vind..dan krijgt hij meteen een schone luier en hoeft hij niet in zn kak te zitten...voorheen schreeuwde hij namelijk alles bij elkaar als hij een kakluier had..

3. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    Ow en Karel..piepie plat in zn luier..waren ze mij vergeten te vertellen..gevolg naast zn luier piesen!

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja hij is 4 maand! Ik zal de dweil bij de hand houden :D Bedankt :)

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    :D ik moet al lachend vertellen aan mijn man wat je hier schrijft! Heerlijk :D
    oke, pieletje down, uitkijken met plassen.. moet lukken :D

6. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    Ja Karel je staat er versteld van hoe die kak zn scharre gatje uitkomt..onmogelijk denk je..drollen met een diameter van 10cm en soms wel 20cm lang zonder af te breken..

En aan alle dames hier; AS zaterdag 2100uur op RTL8 HET WONDER VD GEBOORTE!!! Als ik het moet geloven gaat het allen om meerlingen geboortes...
    Ik zeg kijken! En zakdoekjes bij de hand houden..ik kreeg al mierentietjes van het voorstukje!
    Voor ons word het opgenomen..hier een druk weekend..morgenavond stapavondje met zusterlief en vriendin..zaterdagavond kids bij opa en oma slapen..wij verjaardag buurtje en een reunie van een kroegje..Zondag BRAK!

7. adi

adi Niet meer actief

Over kak gesproken. Hier zijn ze zooo vreselijk aan de diaree. Echt niet normaal. Aldin poept ongeveer elk kwartier, en er komt alleen water uit. Gelukkig drinkt ie goed, heeft net 150cc pap en 150cc water met ORS achteraan. Ik kon de fles met water niet afpakken, begon meteen te krijsen.
    Vanmiddag heeft ie zijn groente helemaal uitgespuugd. Diyana haar fles vanavond uitgespuugd.

Gaat goed hier ..... :(

8. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    ff snel, want wil zo mijn bedje in rollen:

@ Jeetje: fijn van je te horen. Meis, wat een drukte bij jullie thuis zeg. Kan me voorstellen dat je het af en toe even gehad hebt! Ik kan me zo voorstellen dat die nare dromen daar toch ook vandaan komen hoor, je hebt het echt niet makkelijk op dit moment.
    Goed voor jezelf zorgen hoor. Ik weet het, dat heeft niet je prioriteit op dit moment, maar jij bent de basis waar alles op rust en als jij instort, stort alles in! Dus: gewoon broodjes beleggen, lekker forummen met kind aan de borst, etc! Tot snel!

@ mannen: mijne is eigenlijk best okee lees ik :). Hij helpt heel goed mee met M&L, heel fijn en wil ook af en toe nog wel eens zijn handen uitsteken in huis (op zijn eigen initiatief zowaar :)). Okee, hij zal er nooit aan denken om bedjes te verschonen (die van de meiden of die van ons), fruit- en groentehapjes te maken en bedenken dat het handig is om voor een paar dagen vooruit boodschappen te doen, maar voor een man doet hij het best acceptabel ;).

@ allen: dank voor de reacties op mijn KDV-vraag. We hebben de maandag, dinsdag en donderdag, maar aangezien we maar 2 dagen nodig hebben kan ik kiezen of ik 2 dagen achter elkaar wil of juist niet. Ik heb toch besloten om niet 2 dagen achter elkaar te doen, omdat ik toch het gevoel heb dat dat voor M&L te druk wordt. Lijkt me voor hen fijner om na een drukke KDV-dag een lekker dagje bij mama thuis te hebben.

Hier ook drukke dagen voor de boeg. Morgen naar mijn vriendinnetje in Groningen (heb al lekker tijdschriftjes gekocht voor in de trein, ach, als je dan toch 6 uur in de trein zit moet je het jezelf ook maar gemakkelijk maken :)), dan vrijdagavond inpakken, want zaterdag gaan we een nachtje logeren bij opa en oma in Doetinchem (moeder van Gijs en haar man). Gezellig! Ik heb 13 maart een bruiloft (schoonvader gaat trouwen) en daar moet ik nog kleding voor kopen. Weet alleen echt niet wanneer ik dat moet doen :$. Ik hoop dat ik zaterdag in Doetinchem even kan kijken.

Met Merle gaat het trouwens alweer een stuk beter. Is weer meer zichzelf. Sprankelje in haar ogen is weer terug, ze kan weer lachen en praat weer. Gelukkig!

Iedereen een fijn weekend gewenst (en indien nodig: sterkte :)) en tot later!

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oww Adi krijgen ze nu ook nog alledrie buikgriep?! :( Sterkte! Over die oorontsteking, AB helpt er goed tegen in mijn ervaring. Sverre heeft het 4 keer gehad in zijn eerste jaar en dus ook 4 kuurtjes. Sindsdien nooit meer gehad. Bij hem hing het samen met tanden krijgen. Ik heb niet het idee dat hij er iets aan over heeft gehouden, ook aan die AB (tot nu toe) niet. Zijn gebit bijvoorbeeld is gewoon goedgekeurd. :D Afwachten hoe het bij hem met zwemles gaat denk ik, of hij dan last gaat krijgen. Vooral niet te snel aan buisjes beginnen hoor! Dat is meer ellende dan het oplevert volgens mij...

Ylaisa, ja, ik herken het ook, dat perfect willen zijn op alle gebieden. Heb ook telkens het gevoel alles alleen te moeten doen. Ik merk wel dat ik pas 'omschakel' in werkstand als ik de kinderen heb afgeleverd op het KDV hoor, en ook weer terugschakel als ik hier in de straat uit mijn auto stap. Maar soms is het omschakelen even wat moeilijker.

Maar goed, ik heb dan ook echt een 'carriere' en ben er al jaren mee bezig om dit te bereiken. Ik vind ook, wat velen in mijn werk niet vinden, dat mijn soort werk goed samen kan met kinderen. Het valt of staat uiteraard wel met de steun die je thuis hebt. (En die zou af en toe wel iets beter kunnen...vooral financieel.)

Karel, veel plezier met je neefje! Het is hartstikke leuk, een jochie! Haha, ik moest juist aan de kraamhulp vragen of er nog dingen waren waar ik op moest letten bij een meisje.. :D Het verschonen van een ventje is veel makkelijker. :D

Nou ik ga nog maar eens even wat koffie drinken, mijn boterham opeten en dan het huis aan kant brengen voor de fotograaf. Ik lig er al nachten wakker van, hopelijk komt het huis nu snel op Funda en is het snel verkocht..

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Margit, trein ze! Lekker lezen inderdaad, even tijd voor jezelf. Ik hoorde wel dat de treinen errug vies zijn omdat de schoonmakers staken.. :( Hoop dat jij daar geen last van hebt. En verder ook een gezellige dag.

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    In zwolle, Amsterdam en Venlo wordt niet meer gepoetst. Mischien dat je er last van kunt krijgen inderdaad... Maar een goede reis :)
    In doetinchem kun je wel heel leuk shoppen! En lekker eten ;)
    Wij gaan zondag naar m'n zus. Mijn neefje wordt gedoopt en ik moet hem onder m'n hoede nemen :) Wordt wel weer een druk weekend, maar goed...

Adi: zijn ze nu alledrie ziek? :( Pff, nou hopelijk knappen ze snel op! Beterschap

Kar: belachelijk he dat mensen denken dat kinderen en carriere niet samen kunnen. Het kan best wel, alleen je moet inderdaad thuis wel een goede back up hebben!
    Succes met de fotoos maken! Spannend hoor!

Jeetje: Goed voor jezelf zorgen hoor! Dus inderdaad wel je broodjes smeren enzo! Wat margit zegt; jij bent de basis en als jij instort stort alles in. Dus wees lief voorjezelf ;)

12. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Whahaha...ja, dat had ik woensdag, toen mijn nichtje hier was. Ik deed haar luier en dacht: 'Ehm...o ja, zó ziet dat er uit!' :$ Moest ook steeds denken welke kant ik op moest vegen. Het is toch een andere techniek... :D

@Kar; Veel succes vandaag met de foto's. Het komt vast allemaal goed. Als het er een beetje ruimtelijk uitziet is het al best. Vraag even aan degene die foto's komt maken of nog iets weg moet zetten ofzo. We zijn hier toen heel goed geholpen (en ons huis is binnen 3 maanden verkocht, dus dat geeft hoop, toch?!).

@Margit; Veel plezier vandaag. Lekker lang treinen, even tijd voor jezelf. En veel sterkte voor je vriendin. Hopelijk krijgt ze binnenkort goed nieuws.

@Karel; Veel plezier met je neefje. Geniet van de kleine man. Weet jij straks ook een beetje hoe het is om een drieling te hebben... ;)

@Adi; Sterkte daar in de ziekenboeg. Voor wat het waard is; ik denk aan je hoor! Hou je taai!

@Ylaisa; Moest zo lachen om je verhaal. :D Die Steijn is me er een zeg!!

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

14. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik krijg net een heel leuk bordje door de brievenbus van blue band :D Voor de eerst boterhammetjes :D

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Nou het foto's maken ging niet door.. het regende en binnen leek het ook erg somber. En nu zit ik op mijn werk en schijnt de zon!! Grr.. Nu komt ze maandag weer proberen. Had net alles opgeruimd en gezogen.. (inderdaad foto's weg enzo! :D). Maar dat kan natuurlijk geen kwaad! Hoef ik dit weekend minder te doen.

Oh dat bordje is leuk he?! Met die dieren?? Die heeft Sverre ook. :D

16. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Jeetje, goeie uitvinding! Deed ik ook weleens, ware het dan niet met een flesje afgekolfde melk. Ik ben echt trots op je dat je nog steeds BV geeft. Met drie kinderen en dan ook nog kolven of BV geven!! Niet gek dat je je af en toe zo rot voelt. Dat hebben we allemaal hoor, hoop dat dat een klein beetje gerust stelt!
    En wat doen je mannetjes het goed als ze al gaan rollen! En fijn dat die kleine aap niet meer overal op klimt. Hij was zeker jaloers :)

Jipper, sterkte met de 4 weken! Dat moesten wij ook voor elkaar krijgen en dat is niet echt gelukt. Het is wat Karel zegt: als je maar kan slapen en zitten beneden. Dat kunnen we, maar heel veel deurposten zijn nog niet geschildert en het 2e kinderkamertje is nog een rommelhok. En we hebben nog minstens 10 volle verhuisdozen :) Het scheelt wel dat jullie niet veel hoeven te doen! Bij ons was alles donkerblauw geschildert. Dat kostte een hoop tijd om over te verven.

Adi, bah! Narigheid op je werk. 4 dagen is echt veel voor een moeder van een drieling en dat ze dan ook geen rekening met je situatie houden... We kennen het bijna allemaal! Het zijn vast allemaal mensen zonder kinderen :( Ik zou idd eerst even praten met je werkgever. Mogelijk denkt ie niet eens na over je situatie. Dan kan je altijd nog ander werk zoeken. Het is wel fijn een baan met minder stress te hebben, zeker deze eerste 3 jaar van je kindjes.

Karel, het is in de winter daadwerkelijk het zieke-kindjes seizoen! In de kou kunnen virussen hun vorm beter behouden, in warmte gaan ze 'dood'. Vandaar dat je ook koorts krijgt bij een infectie. :)

Haha ja poep stinkt heeeel erg als je vaste voeding gaat geven :p Vooral na vis!! (Vannacht mocht ik daarvan genieten)

Kar, ja, wij hebben ook nog geen bedritueel! We laten ons eigenlijk leiden door wanneer zij wakker worden, en weer moe zijn. Dan gaan ze gewoon naar bed. Soms is dat half 9, soms half 8. Een enkele keer later, maar alleen als ze van slag zijn.

Nou m'n moeder heeft de uitslag van de longpunctie, en er was even hoop dat het een bepaalde soort kanker was die op bepaalde medicijnen reageert, maar dat is dus niet het geval. Ze gaat nu chemo krijgen en bestralingen. De dokter zei dat het een raadsel was dat ze nog leeft met al die uitzaaiingen. ZO. Ze wil iig zelf nog leven, leuke dingen doen, haar kleinkindjes vaak zien, dat zal al helpen.

Mijn zusje heeft abortus gehad. Ze is niet te genieten, scheldt m'n moeder iedere dag uit.
    Ze heeft me wel gister voor m'n verjaardag (17/11) een fotoboek van Marcus en Lucas gegeven! Dat is zo gaaf! Wat lijken ze niet meer op zichzelf. Het was zelfs moeilijk te herkennen wie wie was!

@mannen: Ik had Fred heel redelijk alleen gezegd dat ie wat moest doen, niet gescholden ofzo. En gister ben ik 3 uur weggeweest met de kleintjes, hij alleen thuis. Zei ik nog quasi tegen Lucas "Neem ik jullie mee, kan papa lekker wat dingen doen" Genoeg hints toch!? Kom ik thuis heeft ie echt NIKS gedaan. Alleen gedoucht. GVD.

Haha die Karel, je hebt gelijk hoor, jongetjes zijn heel anders! Ik wist de eerste dagen ook niet wat ik ermee moest haha! Het enige is dat poep tussen z'n liezen gaat zitten, maar dat hebben meisjes vast nog veel erger!! En idd, ze gaan altijd plassen als je te lang wacht met de luier :)
    Bij mij plassen ze nooit buiten hun luier, dus doe hun piemel nooit plat, maar ik weet dat dat wel gebeurde toen ik de luiers van m'n schoonmoeder gebruikte. Dus als je geen pampers gebruikt weet je wat je te doen staat :p

Hahaha die Steijn! Wat een slimme jongen! Die wordt denk ik wel snel zindelijk! Kan ie al zitten? Want misschien kan je dan al eens een potje proberen! Gaaf zeg!

Adi sterkte met die zielige zieke kindjes :(

Kar, sterkte met de verkoop van jullie huis!! Echt spannend :)

Hoe komen jullie aan het blue band bordje? Ik wil ook :)

Fred is vandaag jarig, maar ik heb me zo geirriteerd aan hem de laatste dagen dat ik niet echt vrolijk ben.. :( Zielig voor hem. Ik ga het wel proberen te verbeteren.

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hoi Allemaal!

Sinds 17-02-2010 mag ik me dan eindelijk hier bij jullie voegen.:)
    Ik heb net de kraamzorg uitgezwaaid en nu kan het echte leven dus beginnen.
    Met Pepijn en Florine gaat het super goed, ze zijn sinds vandaag allebei weer zwaarder dan hun geboortegewicht. Pepijn drinkt ook al bijna alleen nog aan de borst, helaas is dit voor Florine nog te zwaar dus die krijgt afgekolfde BV.
    Morgen wordt het meteen de eerste dag voor mij alleen met de twee. Manlief moet morgen klussen in ons andere huis.
    En vanaf maandag gaat hij weer aan het werk. Dus ik zal gelijk merken hoe druk het is... Vindt het nu al heel druk!

Ik ga wel probere n zoveel mogelijk met jullie mee te lezen, al zal dat heus niet altijd lukken. Moet nog even een goed ritme erin krijgen.

Maar hopelijk komt dat snel goed en kan ik hier gezellig mee kletsen. Plus gebruik maken van al jullie ervaring.

Ik ga vanaf nu gewoon proberen mee te kletsen :)

18. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    marije: welkom! Spannend he nu zo zonder kraamhulp! Maar geloof me; het gaat allemaal goedkomen als je alleen bent hoor! Wat goed van Pepijn dat hij zelf alles uit de borst drinkt! Romy en Sofia hadden daar niet de energie voor en kregen ook afgekolfde melk uit een fles.

19. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Marije, gefeliciteerd!!! Je bent net zolang zwanger geweest als ik. Wat knap dat Pepijn uit de borst drinkt! Hier vielen ze algauw in slaap. Leuk dat je mee komt lezen! Veel sterkte alleen!

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Krista.. wat een naar nieuws van je moeder. :( Wel heel goed dat ze zo'n levenskracht heeft. En je zusje.. tja, het zal wel een vorm van verwerking zijn hoe ze zich gedraagt. (Je bent trouwens op dezelfde dag jarig als mijn zusje! :))

Hoi Marije, en welkom hier! Leuk dat je ons gevonden hebt! Wat stoer dat je al alleen voor Pepijn en Florine gaat zorgen.. :) Nogmaals, super leuke namen! En wat goed dat Pepijn al uit de borst drinkt. Florine komt ook wel zover, vast.

Deel Deze Pagina