Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Karel, ik kan gewoon om een herhaalrecept bij m'n huisarts vragen. Hoef niet eens een consult ofzo :)

Adi, wat schrikken zeg!! Sterkte voor je arme kindjes en jou!

Margit, wat vervelend van je vriendin! Dat lijkt me idd een van de ergste dingen, wel moeten bevallen, maar dan voor een verlies. Bah wat een narigheid.

Kar, gelukkig van Bjarne!! Wat stom dat ze dan niet konden zeggen dat het er goed uitzag maar "dat zij geen dokter zijn dus blablabla"

Hier bigtime luieruitslag bij die arme Lucas! Sudocreme, zwitsal billen zalf, maar het werkt allemaal niet zo goed... Hij zou al weken tandjes krijgen volgens het cb, maar ze zijn er nog niet. Maar komen ze nu dan?

Helena, rot he die luie mensen bij wie je solliciteert! Hier ook al 3 keer naar Randstad gebeld hoe het ervoor staat. Ze zou er achteraan gaan vrijdag, maar vandaag had ze nog niks, maar daar keek ze pas naar toen ik haar belde...

Jeetje, wat is Daan knap! Nu al!

Arme Ylaisa, jij krijgt het ook voor je kiezen zeg :(
    Veel sterkte, dat heb je wel nodig met alles wat je moet doen zeg..

Kar, id voor onze kindjes? Moet dat? Wij hadden dat ook helemaal niet nodig. Maar wij zijn dan ook in het ziekenhuis geweest..

Marije, knap zeg, BV geven met z'n 2en!! Een zo'n kleintje is al knap en jij kan het met 2!!!

Adi, fijn dat het al beter gaat met de kindjes. En lief dat je man blijft, gelukkig maar!

Karel, kwijl kan wel eeens tandjes betekenen! Evenals het wakker worden, van de pijn :(

Margit sterkte voor die arme Merle!

Bah wat veel ziektes!! Het is idd tijd voor lente.

Karel, dat denk ik soms ook! Zijn flessen niet meer stoer, en willen jullie 'echt eten'? Als jij het ook hebt, zal het wel! Pap is idd stoer, wij hebben fijne granen van Bambix (6mnd). Echt lekker vinden ze het, en zeker als je er fruithapje door doet!

Hier echt weer drama op m'n werk. Hades, m'n katje, had een hele erge astma aanval, dus ik had de dierenarts gebeld, die vond eigenlijk dat ik een spoedconsult moest doen vanochtend. Dat speciaal al niet gedaan voor m'n werk, maar om half 6, moest dus om half 5 weg. En ik legde het heel normaal uit aan die ^&%&*, maar ze zegt doodleuk dat het niet kan, omdat we een zieke hadden en zij een sollicitant. Toen ik zei dat het echt niet anders kon zei ze "waarom vraag je het dan?" "Nou eigenlijk deel ik het meer mee", ja toch pff. Dus het was half 5, ik zei dat ik echt wegmoest. Zegt ze "je weet wat ik erover heb gezegd. Voor het team vind ik het heel oncollegiaal." "ja ik vind het heel vervelend, maar het is toch rustig. Wat wil je dan dat ik doe? Ik kan m'n kat niet dood laten gaan." Ik legde ook nog uit dat de dokter zelfs wilde dat ik vanochtend al kwam, dat ik dat speciaal niet gedaan had. Ik vroeg haar waarom ze zo onredelijk was, en toen antwoordde ze "dit gesprek is wat mij betreft afgesloten." De brutaliteit. Toen ik mijn spullen pakte zei ze, "als je nu weggaat heeft dat consequenties" TSSS. Ik was zo gestresst de hele dag van haar. En weer zei ze iets niet rechtstreeks tegen mij maar via een collega, dat is toch niet normaal... Morgen bel ik haar meerdere, maar die is verzot op haar dus het zal wel geen goed gesprek worden..

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh Margit.. :( Arme Merle!! :( Heel veel sterkte en beterschap!!

Meiden, wat is hier allemaal aan de hand?! :(

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier alles goed hoor, moe moe moe. En pijn in al mijn gewrichten. :( We hebben Mette en Bjarne om 18:15 pap gegeven en zullen eens zien vannacht. Ik vrees 't ergste. Het is gewoon eigenlijk net een uurtje te vroeg. Maar ze zijn zoooo bekaf en hongerig tegen 18:00/18:30. Ook op dagen dat ze niet naar het KDV gaan trouwens.

Morgenochtend huisarts. Ben benieuwd. Ik laat 't jullie weten.
    Morgen ook weer meer reacties vanuit mij.. Trusten! ;)

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Sja, ik durf ook al bijna niet meer te vertellen over alle leuke dingen die hier nu gebeuren. Maar goed, wij hebben onze portie al wel gehad de afgelopen maanden...

Ook van mij alle kindjes, mama's en papa's die ziek zijn HEEL VEEL beterschap. Veel sterkte en hopelijk straks alleen maar weer goede en leuke berichten hier!!

5. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Jipper, we hebben juist behoefte aan jouw leuke verhalen!

Hier is m'n katje overleden :( Het arme beestje. We gaan hem straks begraven. Gelukkig gingen de kindjes weer snel lief slapen, zodat we hem konden 'verzorgen'.

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Krista; Hè getsie, je katje toch nog overleden... :( Was er niets meer aan te doen of is het toch omdat je eerder naar de dierenarts had gemoeten? Want dan kun je dat je manager nog even mooi inwrijven. Stom wijf... (sorry, kon geen andere woorden bedenken)

@Kar; Hoe was het bij de HA? Heeft hij/zij je kunnen helpen? Ik hoop het.

En hoe is het met de rest van de meiden? Kunnen jullie wel een beetje genieten van het mooie weer allemaal?

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jipper,
    Ik zou idd zeggen, vertel idd eens een leuk verhaal, niet zodat we niet aan die minder fijne verhalen denken, maar gewoon even als soort van afleiding ;)!

Margit,
    Heel veel sterkte en beterschap voor jullie! Dat ze maar snel weer opknapt en lekker mee naar huis mag!

Adi,
    Hoest bij jullie inmiddels meid?

Marye,
    Fijn dat je moeder even mee gaat naar het consultatiebureau. Is erg fijn om samen te gaan. Wij gaan nu wel altijd samen, in het begin met de tweeling ben ik wel een aantal keer alleen geweest (en vriend ook een aantal keer). Nu moet ik zeggen dat het bij ons iets anders gaat omdat wij niet naar de kletspraat/onderzoek dingetjes gaan, maar alleen voor wegen/meten en vaccinatie. Wat ik deed als ik alleen was, was 1 uitkleden, wegen, meten, aankleden en daarna precies zo met de andere. Intussen legde ik ze dan in 'wachtstand' in de wandelwagen. Voor ons scheelde het dus dat ze niet bloot hoefden/hoeven te blijven. Succes in ieder geval meid!

Helena,
    Lief dat je het vraagt. Ja hier gaat het prima hoor. Wel ziek geweest, of tenminste ziek? dat niet echt, maar wel overgeven bijna een week lang met alles dat erin kwam ;). En tja dat op stap gaan van Leander, haha, hij moet het zelf maar zien hoor, ik vind het best. Maarja heel de tijd aan de hand lopen willen ze natuurlijk niet, dus tja, maar ach is allemaal goedgekomen en scheelt natuurlijk ook dat Benthe er niet bij was. Zonder wagen met kindje erin kan je ze toch makkelijker te pakken krijgen dan met, als ze ondeugend zijn. Maar oke, dat bij je blijven dat moeten ze echt nog leren, maar dat zullen er misschien meer herkennen ;)!

Fijn dat het bij jullie allemaal op rolletjes loopt :D! En tja wat gaat het snel he, gaat veeeeeel te snel eigenlijk. Succes met alle tandjes :D!

Krista,
    Ow wat sneu van je katje, toch nog overleden. Heel veel sterkte meid! Wat een *$&^@ mens zeg op je werk grrrrr! Misschien is het een idee om bepanthem te proberen voor de luieruitslag.

Kar,
    Al bij de huisarts geweest? Verder succes en sterkte!

Jipper nogmaals,
    Ja beetje wel, maar vooral de kindjes die echt genieten. Zijn nu ook lekker buiten met papa in de tuin bezig. Maar mama geniet ook hoor, lekker op de bank neus in de zon, even bijkomen van de winter ;)! En natuurlijk dat je gewoon zonder glad, sneeuw, ijs, harde wind, regen etc naar buiten kan is heerlijk, niet dan :D! Waren er echt aan toe hier!

Liefs, Hanneke!

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik moet zeggen dat ik best wat geschrokken ben van de onverwachte ziektes en ziekenhuisopnamens van de kindjes de laatste tijd. besef ineens weer hoe kwetsbaar zij en wij nog zijn :( bah...
    Hopelijk knapt iedereen snel op!

9. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    @Karel hier ook! ..lijkt net of ik op een bom zit..en zit te wachten tot deze barst..ik bedoel waarom zouden mijn kindjes de dans ontspringen..

10. adi

adi Niet meer actief

Hallo allemaal,

wil even melden dat wij sinds gisteren allemaal thuis zijn, met de kindjes gaat het veel beter, ze zijn de virus bijna helemaal te boven. Hebben nog alleen veel lelijke vlekken in het gezicht, volgens de dokter komt het omdat hun huid ook uitgedroogd was en daardoor geen weerstand meer had. We zijn nu flink aan het smeren.

Met mij gaat het ook iets beter, ben alleen nog heel moe. Aldin is iets afgevallen, hij weegt nu weer net zo veel als een maand geleden, maar is wel 4cm langer dan een maand geleden. Volgens mij wordt het een hyperactieve lange dunne knul. Dat vind ik op zich helemaal niet erg, hij eet weer als de bouwvakker, heeft gisteren meer dan toegestane 800cc opvolgmelk + heel wat groente, fruit en liga. Van mij mag het wel even, hij moet nu weer wat spek creeeren.
    Met de meiden gaat het ook goed, ze zijn weer lekker vrolijk.

Margit, sterkte met de kleine, jakkes jullie ook in het zkh, hopelijk zijn jullie heel snel weer thuis!!!

Krista, gecondoleerd met je kat!

Alle andere, sorry dat ik niet inhoudelijk reageer, heb nog niet alles teruggelezen, ga ik vanavond doen.

Liefs.,..

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    *Margit-update*

Het gaat steeds beter, Merle is net tijdens de fles in slaap gevallen (eindelijk, voor een ziek meisje slaapt ze belabberd) en ligt nu lekker in haar eigen bedje te slapen. Hopelijk slaapt ze een uur of 2 minimaal, want het slaapgebrek is haar wel aan te zien, ze is heel bleekjes.

Kinderarts is net langsgeweest en was tevreden. Merle had vanochtend nog 38.2 en dat zou in de richting van een virus wijzen (bij een bacterie zou je denken dat de koorts door de antibiotica al weg zou zijn). Met een beetje geluk wordt vandaag al bekend of het het entrovirus is en als dat zo is, mag ze mee naar huis. Maar ik moest me er niet teveel op vastpinnen dat het vandaag bekend zou zijn, dus dat doe ik dan maar niet... ;)

Verder is ze al een stukje meer zichzelf dan de afgelopen dagen. Kan alweer een beetje zelf spelen, wil weer op haar buik rollen (lukt alleen niet zo goed, omdat ze het infuus aan haar armpje heeft, met een spalkje en verband erom en dat rolt wat lastig...) en wil niet meer constant alleen maar bij mij liggen, dat is een goed teken. Ik mocht zelfs net even naar de wc lopen zonder dat ze ging huilen. Gaat de goede kant op dus.

Mocht blijken dat het toch een bacterie is en ze dan 10 dagen aan de AB moet blijven (wat ik echt niet hoop!), dan heb ik gevraagd of we overgeplaatst mogen worden naar ons eigen zkh (vrijwel bij ons naast de deur). Maar goed, dat is van later zorg.

Vanmiddag komen Gijs en Linde weer langs: heerlijk even wat afleiding, want het is wel heel eenzaam, zo in het zkh... We mogen ook geen bezoek, omdat ze op een zgn. smetkamer ligt. Linde doet het trouwens nog steeds goed: houden zo!

p.s. Heb een sms gekregen van mijn vriendin dat ze een miskraam heeft gehad... Dus toch...!

12. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Adi; Fijn dat jullie allemaal weer thuis zijn. Hopelijk knappen de kleintjes en jij weer heel snel helemaal op. Sterkte!

@Karel en Ylaisa; Sja, natuurlijk is het heel erg schrikken, al die verhalen over kindjes die in het ziekenhuis worden opgenomen. Ondanks dat we elkaar 'alleen maar' via dit forum kennen zijn het dingen die je de hele dag bezig houden. Want zoals Karel schreef; zij (en wij) zijn allemaal zo kwetsbaar. Maar het zijn ook dingen waar je niet teveel bij stil moet staan. En zeker, Ylaisa, niet gaan afwachten totdat jou ook zoiets overkomt. Waarom zou je? Dan lukt het niet meer om te genieten. En ik denk dat jij op dit moment wel andere dingen aan je hoofd hebt. Echt meiden, je schiet er niets mee op...

Nou, dan nog maar even een gezellig verhaaltje? ;)
    Ben net met de jongens in de fietskar naar een vriendin gefietst. Ben zelf toch niet zo kapot van de kar. Op een of andere manier zitten ze er niet goed in. Het systeem om ze vast te zetten is niet helemaal naar wens. Maar de jongens zelf vinden het heel erg leuk. Ik hoor alleen maar hele gezellig geluiden uit de kar komen als ik aan het fietsen ben. Leuk hoor!! :D
    Bij m'n vriendin hebben ze wel mooi de tent afgebroken... ;) Fles wijn uit een rek getrokken, dus de hele keuken en Daan onder de witte wijn. :$ Gelukkig geen enge dingen met glas, maar ik voelde me wel een beetje opgelaten...

Vanmiddag gaat mijn vriend (Mattijs, ik ga hem voortaan maar gewoon bij de naam noemen) de sleutel van ons nieuwe huis ophalen bij de makelaar. Zodat we vanavond even wat maten kunnen opnemen en kijken wat we allemaal moeten klussen en kopen. Morgen moet de sleutel dan weer terug. Heb er zin in. Weer even in ons paleisje kijken!! :D De sleuteloverdracht zal trouwens 1 april i.p.v. 2 april plaatsvinden, want dat is Goede Vrijdag. Kunnen we dus mooi meteen een lang weekend klussen!! :D

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Haha waren ze de melk zat? :D Was het een lekker wijntje :p
    Kan me indenken dat je je opgelaten voelt, maar ja het zijn nou eenmaal kinderen ;)

Wat een meevaller zeg! Kun je inderdaad een dag extra klussen. Spannend!1 april is al snel...

Fijn te lezen dat het met Merle beter gaat! En met het Adi-gezin :D Nu lekker bijkomen met z'n allen! En Aldin lekker eten!

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Margit, wat fijn dat het met Merle weer iets beter gaat! Ik hoop dat ze snel naar huis mag, en dat 't een virus is en ze geen 10 dagen AB hoeft. En gelukkig maar dat Linde nergens last van lijkt te hebben. Sterkte hoor!
    Wat naar voor je vriendin trouwens. Maar misschien maar beter dan zelf een beslissing moeten nemen, op een of andere manier. :( :(

Adi, wat heerlijk dat jullie weer allemaal thuis zijn! Hier is Bjarne ook nog steeds aan het inhalen met eten volgens mij. Dus lekker laten gaan, hij kan het inderdaad wel even goed gebruiken nu. Ik hoop dat alles snel weer bij het oude is bij jullie!

Karel en Ylaisa, geen zorgen maken om dingen die er nog niet zijn (zeiden mijn oma en moeder altijd.. ;)). Ik kan het me wel voorstellen hoor, dat jullie het doen. Ik vind het ook heel naar om allemaal te lezen, schrik er erg van elke keer. :( Maar ik denk echt dat het vette pech is dat er hier zoveel kindjes iets krijgen.. En, dat ze heeeeeel alerte moeders hebben! Die niet afwachten maar meteen hulp zoeken!

Jipper, oeh wat schrikken van die wijn.. Gelukkig geen rode, anders had je ook nog overal verschrikkelijke vlekken. Tja, boys will be boys.. :D :D Wij hebben ook een fietskar, die moeten we nodig eens uitproberen nu het mooier weer wordt.

Krista, gecondoleerd met je katje. :( Bah wat naar. :( En dan ook nog ellende erover op je werk. Ongevoelige lui.

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier: Vanochtend huisarts. Sverre heeft een verwijzing voor de KNO arts omdat er vocht achter zijn trommelvlies zit en zijn neusamandel(en) vergroot was. De KNO arts moet nu bepalen of die amandelen eruit moeten of niet.
    Hij stottert zo verschrikkelijk, had ik dat al verteld? Sinds een week opeens. Echt hartverscheurend, hij lijkt wel pijn te hebben als hij sommige dingen moet zeggen. En hij merkt zelf ook dat hij 'raar' praat nu. Maar de huisarts dacht dat dat een fase was. Niet teveel aandacht aan besteden en hopelijk gaat het snel over. Ik vind het zo ontzettend zielig.

Over mij heb ik het vlug gehad; mijn HB is geprikt en 't zit op de grens (7.5). Verder lijk ik te hyperventileren. Daar kan mijn duizeligheid en de hartkloppingen ook van komen. Die menstruatie, tja. Ik ga nu weer een cyclus zonder nuvaring proberen en dan zien of het weer zo lang duurt. Ik bloed nog steeds, ruim 3 wk inmiddels.

Bjarne heeft vanmiddag heel even los zelfstandig gezeten! Alleen net toen ik de camera wilde pakken donderde hij heel hard om, met zijn hoofd op de vloer. Huilen!! Hij is sowieso heel huilerig en zeurderig vandaag (en de afgelopen dagen). Tandjes? Ik weet het niet. Morgen naar het audiologisch centrum, gelukkig al om 9 uur 's ochtends.

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Kar: ik weet dat mijn neefje (3jaar) ook een fase had van stotteren. Nu praat mijn neefje zoiezo niet zo goed. (ze begrijpen hem zo ook wel dus waarom goed praten ;) )Zij moesten er ook niet al te veel aandacht aan besteden en proberen om het jochie rustig te laten praten (hij is nogal druk :) ) Hij had het ook als hij moe werd...Nu gaat het prima met hem! Maar Sverre moet dus ook even de medische molen in...;) Succes!

Krista: gecondoleerd met je kat :( wat sneu...

17. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dag meiden, even een berichtje van mij uit het zkh. Ik zie dat Jipper jullie op de hoogte heeft gehouden: dank!

Vanmiddag eerste uitslag gehad en het is (helaas) niet het entrovirus. Dat betekent dus dat ze nog niet naar huis mag en we hier nog minimaal 1 nachtje moeten blijven. Naar verwachting komen morgenmiddag de overige uitslagen en weten we dan of het een virus of bacterie is. Vanavond krijgt ze iig nog gewoon een keer AB. Als er morgen geen bacterie uit de testen komt mag ze als het goed is naar huis en daar verder uitzieken.

Ze is al wel aan de beterende hand, maar ziet nog erg bleek (is ook deels slaapgebrek, ze was echt aan het vechten tegen de slaap, wilde ook absoluut niet in het bedje slapen, maar alleen maar bij of op mij). Vanmiddag was ze koortsvrij, even afwachten of dat zo blijft. Ik hoop het!

@Kar: heb veel aan jou en je verhaal over Bjarne gedacht maandag op weg naar en op de SEH... Ik dacht: het zal mij niet gebeuren dat ze een meningitis voor vijfde ziekte aanzien! Ben iig blij dat ik ook zo alert geweest ben, ook al lijkt het er nu op dat het allemaal wel mee gaat vallen. Beter een keer teveel dan een keer te weinig bellen!

Verder met mij: komen weer veel herinneringen boven aan midden vorig jaar. Vooral toen ze maandagavond met de saturatiemeter aan kwamen zetten trok ik het even slecht (gelukkig was en bleef haar saturatie een heerlijke 100%). Inmiddels zit ik maar in survivalmode. Nadenken komt wel als we weer thuis zijn.

Dank voor alle lieve en opbeurende berichtjes, ook op Hyves, en ik probeer me morgen weer even te melden. Ga nu even proberen te slapen op dit heerlijke zkh-bed ;)

18. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Adi: fijn dat jullie weer thuis zijn! Geniet ervan en zorg dat je zelf ook een beetje bijkomt, hè?

19. adi

adi Niet meer actief

Margit, thnx!! dat van de suvrivalmode en nare herinneringen heb ik ook gehad afgelopen weekend. Vooral toen ik de kindjes met de voedingssonde zag, bah!

Fijn dat het ietje beter gaat met merle, hopelijk gaat ze nog wat slaap inhalen. Jammer dat ze nog steeds niet weten wat ze heeft, kunnen ze op basis van de symptomen niks aanwijzen??
    Heel veel beterschap een jullie kleine meid en probeer zelf ook een beetje aan je slaap te komen, je zult het hard nodig hebben!!

Hier: vannacht geen oog dicht gedaan, Diyana was weer lekker bezig... :(((

20. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Margit, wat stom dat ze het niet weten... Bij Marcus waren ze toen met alle mogelijke medicijnen gestart, zodat toen ze wisten wat hij had, hij nog 'maar' 7 dagen enkel AB hoefde... Ik hoop dat jij dat geluk ook hebt.. Of dat ze mee naar huis mag natuurlijk!

Adi, Wat rot, eindelijk thuis, maar dan nog zo'n nacht... Maar ja bedenk maar dat het tenminste thuis is!!

Sterkte dames!

Deel Deze Pagina