We hebben gisteren trouwens voor het eerst een beetje vlees gegeven. Heb een prutje gemaakt van aardappel, wortel, broccoli, bloemkool en klein beetje gekookte kipfilet. Heb die kipfilet eerst helemaal ontleed van alle mogelijke draadjes en 'vetrandjes' (waarschijnlijk overdreven ). Melisa en Aldin vonden het heerlijk, Diyana begon te kokhalzen. Mevrouw lust tot nu toe alleen worteltjes (al dan niet met aardappel) en bruine bonen (uit een potje). Maar we blijven het aanbieden, ze had wel iets van 5 hapjes binnengekregen. Hoe geven jullie trouwens rundvlees?? Bijv. tartaar? Die kun je toch niet koken of wel? Of een biefstuk gaar koken? (ik vind het alletwee smerig klinken, maar ja) En vannacht mag ik heerlijk slapen, gisteravond heb ik mijn man naar zolder gestuurd, en heb de hele nacht met Diyana gezeten. Vannacht mag hij Ik heb echt geen idee wat ze heeft, op gegeven moment was ik het zo beu, stond echt op punt om haar beneden in de woonkamer in de box te leggen en te gaan slapen zelf. Heb het toch maar niet gedaan natuurlijk. Het ergste is dat ze niet huilt, niet wil drinken, niet bij mij wil liggen enz... Ze wil alleen rechtop staan. En ik ga het echt niet toelaten dat ze de nacht als een speeltijd ziet, dan heb ik helemaal de poppen aan het dansen. Als ze enig kind was zou ik haar inmiddels echt even laten liggen (ook al ben ik niet voor het laten huilen, maar ze huilt niet, ze maakt de hele nacht leuke geluidjes, alleen ontzettend luid, de buren horen het ook volgens mij). Ze moet leren dat de nacht geen tijd voor gezelligheid is, maar ze maakt de andere twee wakker, dus we moeten wat. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze de zkh-opname aan het verwerken is, maar ze heeft wel vaker van dit soort nachten. Iemand tips?? (was even mijn klaagzang, ik ben trouwens wel dolblij dat ze weer thuis zijn en weer hun oude 'zelf') Margit, hoe gaat het met je meisje? Weten ze al iets meer? Jipper, we zijn altijd in voor leuke verhalen! Gelukkig was bij ons niks ernstigs met de kids, al is een zkh-opname altijd verschrikkelijk.
Even ego, sorry.. Vanochtend had Bjarne zijn gehoorscreening. We zijn wel 2 uur zoet geweest daar. Moest tussendoor nog naar huis omdat ik geen voeding bij me had, wist ik veel dat het ruim 2 uur zou duren.. Maar goed. De uitslag is niet goed. Hij hoort echt slecht. Het kan op dit moment door verschillende dingen komen. Zijn trommelvlies bewoog niet goed dus het kan een geleidingsprobleem zijn. Door verkoudheid, oorontsteking, of tanden krijgen. En dus iets wat weer over kan gaan als al die dingen weg zijn. Maar als het door de meningitis komt, is het ernstiger, dan is het een zgn. perceptief probleem en zit het in het slakkenhuis. Daar zit vocht in en de meningitis zorgt ervoor dat dat vocht kalk gaat afzetten in het slakkenhuis waardoor het dus volloopt met kalk. Dat is degeneratief, wordt dus steeds slechter. We moeten nu dinsdag al naar de KNO arts, dan wordt er waarschijnlijk ook een foto gemaakt van zijn hoofd omdat eventuele kalk daarop te zien is. Is het fout, dan moeten we direct door naar het UMCG, liefst ook komende week meteen. Het feit dat er haast gemaakt wordt vind ik niet zo'n goed teken maar aan de andere kant natuurlijk wel erg fijn. Het is dus vooral nog onduidelijk waar het door komt maar dat hij op dit moment gehoorverlies heeft, is duidelijk. Hij hoort gesprekken die op gewone toon gevoerd worden net; maar kan er waarschijnlijk niets van verstaan. Het verklaart wel mijn gevoel dat ik hem 'anders' vind na zijn ziekte. En dat hij niet lijkt te reageren als hij in de box ligt te jengelen en ik praat tegen hem (wat Mette wel doet). Hij hoort het dus gewoon niet. Ik vind het zo zielig voor hem..
Ahh Margit, Merle nog niet thuis dus?! Balen dat nog steeds niet duidelijk is wat het nu was/is! Moest jij ook zo lang wachten op de SEH? Vond ik zo belachelijk, zit je daar met een doodziek kind doodleuk een kwartier te wachten op de arts of wie dan ook. Adi, jeetje wat naar zo'n slechte nacht.. En ze heeft het dus vaker. Dat is inderdaad het nadeel van een meerling, dat ze elkaar meteen wakker maken. Hier ook. Enige wat ik kan bedenken is haar tijdelijk bij jullie op de kamer laten slapen? En de andere twee gewoon samen, als dat wel goed gaat? Even wat extra veiligheid bieden, alleen jullie ademhaling kan misschien voldoende zijn. In ieder geval sterkte ermee. Ik weet hoe je je voelt maar dat helpt helaas niets.
Ja ik hoop het ook. Ik zie er gewoon tegenop om voor Sverre nu die afspraak te maken en voor Mette een verwijzing naar de oogarts. Wie weet wat daar allemaal achter weg komt..
Adi + gezin: WELKOM THUIS!!! Margit: hopelijk snel meer duidelijkheid! Wel fijn dat ze al goed opknapt, dat ios toch het belangrijkste. Kan me indenken hoor dat het veel naar boven brengt. Straks thuis komt dat er allemaar in je vertouwde ongeving veel prettiger uit, dan houd je je niet in. Sterkte! En ook voor je vriendin. Moelijk hoor! Maar ergens misschien ook wel prettig dat ze niet de lastige keuze hoeft te maken... Kar: arme Sverre. ja je zou zeggen dat het een fase is idd. Maar naar voor hem dat ie er zelf zo'n last van heeft! En je al snel naar de KNO?Hoop het! Hier ook een verwijzing gekregen voor de KNO. Na een maand af en aan druppelen weinig verbetering in de oortjes. totaalscore van gisteren: 4 oren met vocht achter de trommelvliezen en 2 rode oren. 15 maart naar de KNO. ben benieuwd. Heb meteen een verwijzing voor de logo gevraagd. Hopelijk komen we dan met evt buisjes en logo een endje verder, want het praten verbetert nog altijd niet Verder druk in de keuken. 24 cakejes al gebakken voor traktaties op school, bonbons voor de leerkrachten gemaakt. Nog twee taarten bakken om morgen te versieren. lang leve de mixer en de oven
Kar: wat vervelend zeg!! Hoop voor jullie dat het toch door het vocht achter de trommelvliezen komt...... Nou we zitten hier wel lekker te rommelen met oren samen. Sterkte!
Kar, wat erg zeg zo'n nieuws!!! Hopelijk is het niks blijvends, vind ik echt zielig voor Bjarne. Want als het door de ontsteking komt, is het dan blijvend, of kunnen ze er iets aan doen??? En heb het waarschijnlijk gemist afgelopen dagen, maar waarom moet Mette naar de oogarts?? Het blijft maar doorgaan zo... ik leef met je mee en hoop echt dat het allemaal tijdelijk is!! Noor, petje af hoor. ik heb in afgelopen 1,5 jaar geen mixer meer aangeraakt
Zo even tussendoor. Ben vandaag begonnen met 3 flessen ipv 4 en dan brood fruit en groente. gaat op zich wel goed, maar je bent er wel druk mee! Ze slapen nu eindelijk na een flinke fles, dus kan ik even een kop koffie drinken Vanmorgen hebben ze nog ieder een halve boterham gehad met aardbeienjam. Vonden ze heerlijk die jam! Dus morgen maar ieder een hele boterham en wat fruit na En vanavond een hele pot groente en een biscuitpapje Wat een verwennerij
Karel, wat is je schema nu?? Ik ga langzaam ook brood introduceren, maar weet nog niet op welke tijdstip. O ja, ik moet even iets leuks kwijt. We hebben gisteravond op het nippertje kunnen voorkomen dat Aldin een slokje bier dronk! Hij zat bij opa op schoot na te buiken van zijn fles. En mijn vader pakte even een slokje bier, en hield deze in zijn hand daarna. We zagen Aldin eerst kijken hoe opa die slok nam, en daarna keek ie naar de bierfles. Ik zag hem echt denken 'heeej da's ook een flesje!' En wwwhhhooepp in no-time pakt ie de fles met beide handen en trekt hem naar zijn mond toe. Opa kon op het nippertje ingrijpen Dus weer wat geleerd: geen bier/fris/koffie/thee meer drinken met kinderen op schoot )
Meiden, even vertellen dat Merle naar huis mag!!! De KA kwam net pas langs (we zaten al te wachten vanaf 10:00 uur, ze moeten toch eens wat beter leren communiceren in zo'n zkh... De verpleegkundige bleef maar roepen dat de KA er nu echt bijna aankwam...). Vanochtend zat Merle opeens onder de vlekjes (geen meningitis, heb ik specifiek gevraagd!), en dat wijst op een virale infectie (misschien 6e ziekte, maar weten ze niet zeker). In ieder geval waren alle resultaten vd bloedkweek negatief, geen enge bacterie dus, en er kan gestopt worden met de AB (Krista, daar waren ze wel al mee begonnen maandag, voor alle zekerheid). Nu thuis verder beter worden, moeten haar wel in de gaten houden en bellen als het weer slechter wordt. Maar daar gaan we niet vanuit! Nu is het wachten op Gijs, denk dat hij ons rond 16:30 uur komt halen (ze wilden ons liever eerder al weghebben, dat snap ik ook wel, maar als zij niet communiceren wat ik wanneer kan verwachten, kan ik niets regelen. Dat snapten zij gelukkig ook wel...). Nou, ik ga de boel hier inpakken. Tot later!
Wat heerst er toch? Eerst de wijn van Jipper nu weer bier... Schema: 7:30 fles 180+6 (straks wordt dit een bordje pap) 10:30 brood met event. fruit of toch beetje melk 13:00 fles 180 + 6 (slapen) 16:00 fruit of ander tussendoortje 17;30 groente 19;30 bordje pap. Ik ben zelf nog aan het kijken of het zo gaat. Maar vooralsnog gaat het goed. Alleen moet ik opletten dat ze wel voldoende vocht binnenkrijgen. ga straks op zoek naar een goede tuitbeker zodat thee enzo beter gedronken kan worden. Thee in een fles werkt hier niet Margi: JEUHHH!!!! Geniet van je dames weer lekekr thuis!!!
Margit, wat fijn joch!!! Geniet vandaag van je kleine meid thuis!!! Karel, geef je nu al bordje pap 's avonds? Willen ze dan ook van een bordje eten? Hier zijn ze 's avonds echt niet te genieten totdat ze hun papfles hebben gehad, en die kan niet snel genoeg erin gaan, dus voor een bord zullen ze geen geduld hebben. En hoe geef jij ze boterham? een voor een, of allebei tegelijk? En hoe grote stukjes?
Ja bordje pap 'savonds. Dan moet ik heel snel scheppen met het lepeltje Bij ons was het altijd een gevecht met de fles. Kauwen op de speen, speen eruit..vreselijk! En nu gaat het prima Nu maak ik de pap nog van rijstebloem, maar deze is nu op dus vanavond bambix biscuit Maar ze vinden het heerlijk! Boterham: ik verwijder de korstjes, dan besmeren met boter, of zoals vandaag jam. Heel dun, dan hele kleine stukjes. Kleine dobbelsteentjes. De meiden zitten dan naast elkaar en ik doe alles op 1 bord en dan na elkaar een stukje Sofia begint nu al haar handje uit te steken om het stukje brood aan te nemen
Joepie Margit, wat een goed nieuws! Klinkt idd als de zesde ziekte, paar dagen koorts en dan opeens vlekken. Heeft Sverre ook gehad. Heel raar.
Bjarne: Ze hebben het nog helemaal niet over behandelingen gehad. Maar als het door de meningitis komt is het volgens mij niet terug te draaien. Adi, Mette heeft waarschijnlijk dezelfde oogafwijking als Sverre. Die heeft het Horner syndroom. Mette's pupillen zijn niet gelijk van grootte en als het licht net aan gaat moet ze heel lang wennen, echt minutenlang knijpt ze dan met haar oogjes. Als ze onder een lamp ligt zie je haar pupillen groter en kleiner worden, ze blijven fluctueren zeg maar. Dus er is wel iets 'mis'. Zo ik ga maar eens boodschappen doen, en nog een was in de machine proppen voor Alex komt en we de kinderen van het KDV gaan halen.
Margit: Wat fijn dat Merle weer naar huis mag! Kar: Jeetje wat een gedoe met Bjarne, Mette en Sverre. Knuffel! Noor: Is het gelukt met al het bakken? Hier: Morgen krijgen we kijkers, moet dus het hele huis spik en span hebben. Loop al de hele dag te rennen. Hopelijk is het niet voor niks en zijn deze mensen enthousiast. Ik wil het nu wel eens verkocht hebben, zitten al sinds september met dubbele lasten... Met de kids gaat het verder allemaal hardstikke goed. Vannacht hebben ze heerlijk 4,5 uur achter elkaar geslapen. Dus kon weer iets meer uitrusten!
Marye let je wel een beetje op jezelf?? Niet te hard poetsen enzo hoor, je bent pas 2 wk geleden bevallen, van een tweeling nog wel!! Ik hoop wel voor je dat deze kijkers ook kopers zijn. Zenuwslopend lijkt me, dubbele lasten.. Hier komt het huis hopelijk snel op Funda. De foto's zijn wel mooi geworden. Maar de makelaar schiet niet echt op. Hier heeft Mette het groentehapje (en fruit ook) echt te pakken! Zit als een klein vogeltje met opengesperde mond te wachten op het volgende hapje. Maar is dan zo enthousiast dat ze gaat wapperen met haar armen en benen zodat het overal terecht komt. Bjarne is voorlopig van de groente nog niet echt gecharmeerd, tenminste niet van de smaak die ze vandaag en gisteren hadden. Worteltjes vond hij laatst wel lekker.
**FF SNEL** Margit, wat fijn dat Merle weer thuis is! Adi, fijn dat jullie allemaal weer thuis zijn! Krista, wat erg van je katje. Sterkte. Kar, wat een zorgen om je kindjes. Niet leuk allemaal. Ik hoop snel op betere berichten. Andere dames, even snel gedag zeggen. HAI!!! Ik ben gistermiddag om 13.30 mijn dienst in gegaan en kwam er vanmiddag om 14.00 uur pas weer uit. Ga zo lekker de dubbele Mentalist kijken. Ik kom morgen weer even kijken.
Krista (of ander mama's) : ik heb vanavond een papje proberen te maken van bambix biscuit, maar als ik de instructies volg op de verpakking blijft het hartstikke dun! Wij gebeld met bambix: nee..dat kun je alleen met de fles geven. Maar op de verpakking staat wat anders!! Hoe gaat dat bij jou? Krijg jij wel een echte papdikte? Kar: klinkt me bekend in de oren dat gezwiep Moet nu bijna elke week de hoes van de wipper wassen (ze passen nog nie in de stoel)