Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd tegelijk zitten lezen en typen denk ik :p!

Jij een fijne dag gewenst, lekker wat rust ;)! En natuurlijk een super leuke verwendag voor Sverre! Dat hij en opa maar een heerlijke dag mogen hebben, het weer zit ze mee in ieder geval.

Ik vind idd ook dat Malou en Ruben gewoon 2 kindjes zijn. Oke, natuurlijk was en is het heel bijzonder dat ze met zn twee hebben mogen groeien in mijn buik enzo, maar verder zijn het voor mij gewoon twee individuen (hmm dat schrijf je volgens mij anders).

Hoewel ik wel merk dat ik ze vaak in 1 zin benoem :). We hebben Malou en Ruben en we hebben Benthe. Maar komt denk ik ook omdat ik dat gewend ben van het begin, toen hadden we er immers 'maar' 2. En verder doen ze gewoon ook zoveel hetzelfde en tegelijk, maar das gewoon de ontwikkeling denk ik dan. Een buurmeisje/jongetje van dezelfde leeftijd zal ook ongeveer diezelfde dingen tegelijk doen.

Liefs!

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Ja vind ik ook! Ik vind het ook nooit zo leuk als mensen zeggen; komt de tweeling nog" Nee het zijn Romy en Sofia!! Maar goed :)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oei, das ook een heel irritante zeg! Net alsof dat Romy overal moet gaan waar Sofia is en alsof Sofia overal moet gaan waar Romy is. Alsof ze altijd hetzelfde moeten doen ofzo en overal samen heen moeten en samen in moeten zijn...grrr....!

Maar vooruit, nu hier maar 1 kindje ;) en die ga ik maar eens wat aandacht geven denk ik :p! Haha! Ga maar afsluiten ;)!

Fijne dag iedereen!
    (komt vanmiddag ofzo nog wel even spieken)

Liefs, Hanneke!

4. adi

adi Niet meer actief

Iedereen die onze kids een klein beetje kent vergeet meteen dat het een drieling is. Ze zijn helemaal verschillend, zowel qus karakter als qua uiterlijk.
    Maar de buitenwereld blijft het maar over 'DE drieling' hebben, heel irritant soms inderdaad ;)

Maar wij merken ook dat ze elkaar soms missen (of denk ik dat gewoon). Maar als eentje ergens is geweest zonder de andere twee, dan gaan ze vreselijk uitgebreid naar elkaar lachen als ze elkaar zien.

Ik durf ze trouwens tegenwoordig niet te dichtbij elkaar neer te zetten. Ze zijn zo aan het ontdekken dat ze elkaars ogen makkelijk gaan uitsteken, krabben enz..

O ja, we zijn net met Aldin en Diyana bij de KA geweest voor de controle (Melisa hoefde niet), en die vreetdrang van Aldin was wel zichtbaar. Hij weegt 600gram (!!!) meer dan vorige week in het zkh. Volgens de KA heeft ie gewoon een goede inhaalslag gemaakt en is dit een incidentele sprong. Hij zit weer goed op de rails. Ons dametje weegt ook alweer 7,5 kilo ;)

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Haha, wauw Adi! :D Die Aldin toch! :D Gaat lekker met ze dus! Goed nieuws, fijn. :)

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Er wordt hier wat af gegeten en gedronken door die kleine ukken van jullie!! :D En dat vertaalt zich in keurige gewichten zo te lezen. Die Aldin zeg!! Nou Adi, bereid je maar voor op een zoon van 2 meter 10! ;):D
    Nu maar hopen dat Margit een beetje gerustgesteld is in het ziekenhuis en haar meiden ook een goede inhaalslag gaan maken wat betreft eten. Altijd een goed gevoel als je kindjes goed eten. Hoe was het bij de KA?

Wat heerlijk dat Sverre vandaag met opa op stap is Kar. Ik krijg er helemaal kippenvel van als ik zoiets lees. Dat lijkt me voor Sverre en opa zo bijzonder, lekker met z'n tweetjes weg. Een dag om nooit te vergeten! Ik kan me Sverres snuitje ook wel een beetje voorstellen toen opa het vanmorgen kwam vertellen... :D

En Hanneke, lekker een dagje voor Benthe vandaag. Even alle aandacht voor de 'kleine' meid. Geniet ervan!

Ik vind het trouwens zelf toch best wel eens moeilijk om de jongens altijd als individuen te zien. Ze lijken ten eerste qua uiterlijk heel erg veel op elkaar, dus als ik snel iets wil zeggen vergis ik me wel eens in de naam. Niet omdat ik het verschil niet zie, maar omdat ik dan bijvoorbeeld net even aan de ander denk ofzo. Ik weet niet zo goed hoe dat werkt of hoe ik het goed uit kan leggen. En daarbij komt dat ze eigenlijk allebei dezelfde dingen leuk vinden en willen doen. Mijn tante zei laatst: 'Jullie hoeven helemaal geen groter huis, ze spelen toch altijd op dezelfde vierkante meter.' En dat is ook zo. Soms zitten ze letterlijk boven op elkaar te spelen. Maar aan opmerkingen als 'dé tweeling' kan ik me wel heel erg storen. Dat zeggen wij nooit. Want ook al lijken ze in veel dingen onwijs op elkaar, ze zijn toch ook heel verschillend. (Ingewikkeld hè? ;))

7. adi

adi Niet meer actief

Jipper, het is toch ook heerlijk dat je jongens 'twee handen op een buik zijn'. Daar zit ik ook te hopen, op kindjes die gewoon met elkaar spelen straks, en niet tegen elkaar ;).

En Aldin, 2,1m... hahaha... zal moeilijk worden met mama van 1.62cm en papa van 1.75cm. Normaal groeit hij helemaal niet zoveel, maar nu heeft ie zijn gewichtsverlies lekker ingehaald. Ik ben zo trots op hem. En hij is laatste dagen zoo vrolijk (overdag, 's nachts heeft ie last van vertopte neus en zet het hele huis op zn kop), echt om op te vreten ;)

Margit, hoe gaat het met de meiden inderdaad?

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nou, tégen elkaar kunnen ze ook hoor... ;) Maar meestal gaat het inderdaad goed. Ik vind het natuurlijk geweldig dat ze zo met elkaar kunnen opschieten. Hoewel het ook wel eens lastig is, want ze versterken elkaar daardoor in het 'stoute gedrag'. ('Hoor ik daar iemand 'nee' zeggen tegen mijn broer? Daar moet ik zijn!!! :D) Maar ook dat is meestal grappig.

En Aldin zal dan inderdaad de 2,1m niet gaan halen, maar als hij zo doorgaat wordt 'ie in ieder geval groter dan papa en mama... ;) Terecht dat je trots bent hoor!! Geniet er lekker van.

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nog een grappige actie van de boys...
    Ze vinden het op dit moment ontzettend leuk om hun vinger in de mond van de ander te stoppen. Dus Daan deed dat vanmiddag ook. En wat doet Luuk? HAP!! :$ Met die scherpe tandjes is dat niet lekker natuurlijk. De tandafdruk stond helemaal in Daans vinger, dus huilen... Maar eigenlijk moest ik er heel hard om lachen... *schrijft de slechte moeder die nu opnieuw met een grote glimlach op haar gezicht zit... :)*

10. adi

adi Niet meer actief

hahhaha, ik word helemaal verliefd op je jochies als ik dit lees.

Heb net in een ander topic (over ideale leeftijdsverschil tussen kinderen) een heel zwijmel-verhaal geschreven over hoe leuk het is als de kids samen kunnen opgroeien. Terwijl die van mij pas 7 maanden zijn en niet zo heel veel benul hebben van elkaar ;)
    Maar ik zie een roze toekomst voor me... 3 kindjes die samen in de tuin spelen en mama lekker aan haar thee zit in de tuinstoel ;)
    (zal in werkelijkheid mama zijn die kindjes uit de bloempotten trekt, maar dat terzijde ;))

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hahahaha... Ik vrees ook het laatste!! :D:D Maar het is heerlijk om zo te dromen hè? Zo droomde ik al over de jongens die samen met opa naar de dierentuin gaan na het verhaal van Kar... :D Maar geniet nog maar lekker van dit moment, want het grootste cliché is waar; ze worden zó snel groot!!

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wat een heerlijke verhalen om te lezen! Zit te genieten :) Jipper jou jongens zijn echte dondersteentje volgens mij! Heerlijk!!
    Adi: Dat toekomst beeld heb ik ook! Kan niet wachten totdat het zomer wordt :D Kunnen ze lekker in de tuin met onze woef spelen...dat doen ze nu ook al! Super leuk.

Hier verder ook ogen uitdrukken, op andermans handen/tenen bijten...op je zus d'r hoofd stampen zodat je beter kan draaien... maar ach, ze zijn zo lief :)

Zit ik net bij de kapper, zit ze te vertellen over iemand die een 30-ling heeft gekregen die al 3 kids had!! :$ Poh dat lijkt me toch wel heftig hoor. Maar toen ging ze ook even vertellen hoe erg ze het wel niet zou vinden om een 2 of 3 ling te hebben blablabla, dus ik heb even subtiel gezegd dat ik er ook 1 heb... tja... toen moest ze zich even :) hihi.

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik hoop dat je een 3-ling bedoelt... :D:D

14. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    :D :D ja...:)

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Karel: Een 30-ling :D je bedoeld vast een 3-ling. En is je nieuwe coupe leuk geworden?

Jipper: Fijn dat de boys zo heerlijk samen kunnen spelen. Hoop dat Pepijn en Florine elkaar later ook heel lief zullen vinden!

Adi: Wat fijn dat ze zo goeed gegroeid zijn!

Hier: Ik heb bericht terug van P&O en ik kan gewoon thuis blijven. Ik neem 100% onbetaald ouderschapsverlof op voor de maand juni. En dan gaat vanaf juli mijn betaald ouderschapsverlof in van 40%. Dat heb ik dan nog 56 weken lang. Goed geregeld!
    Verder zijn we een beetje ziekjes, Don en ik hebben allebei erg veel keelpijn en hoofdpijn. Hopelijk wordt het niet erger en blijven P en F gespaard. Wil niet dat ze nu al ziek worden hoor! Dan word ik gek denk ik.:D

16. adi

adi Niet meer actief

hahaha ik schrok al 30-ling ... kadoenk...

Ik ken van de site van NVOM, drie moeders die al 3 kids hadden en toen een 3-ling kregen. Echt die verhalen, ze schreven alsof alles zo makkelijk was, ik heb er echt respect voor. ook hoe ze tijd moeten maken voor alle kids apart. Eentje gebruikt zelf voor haar drieling katoenen-luiers die ze zelf wast !!!

ahahha, en die reacties.. Mensen zeggen vaak tegen mij: 'wat ben ik blij dat ik maar één heb'... Tegenwoordig zeg ik dan ook: 'dan ben ik ook blij dat jij er maar één hebt, anders zou ik het zielig vinden voor die kinderen'.

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Karel; Al 3 kinderen en dan nog een 3-ling lijkt me ook nogal heftig inderdaad. Wel grappig dat je kapster daarna zo begon over meerlingen. Dat zal ze niet snel meer doen... :D

@Marye; Super dat het geregeld is met je werk!! Dus nu kun je lekker tot de zomervakantie thuis blijven? Heerlijk!! En voor hoeveel dagen wil je daarna weer aan de slag gaan? Ik werk nu 3 dagen (wtf 0,6, 16 lesuren) en dat bevalt me prima. Meer zou ik echt niet willen.
    En slik maar snel wat vitamine C, want ziek worden is niets. Beterschap voor jullie allebei!

18. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    #1518 Jipper, 10 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
    foutje...

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    :d:d:d

20. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Deze ga ik onthouden! :D Heel sterk :D

Marije: fijn dat het geregeld is met je werk! Is weer een hele opluchting!
    M'n coupe is leuk geworden vind ik zelf. Joel vindt het weer te kort ;) Mannen....

Deel Deze Pagina