luuf op de voeten en dan met warme sokken in de slaapzak heb ik ook weleens gehoord!! Geen idee hoe het werkt haha, maar het valt zeker te proberen. Gesneden ui in de kamer helpt ook, stinkt als de neten, maar het werkt. Druppelen met zouoplossing, even in de badkamer met de warme douche open (stoom zorgt ervoor dat het slijm dunner wordt) Margit, mijn ervaring is dat die kleintjes na zo'n periode van spugen en diarree daarna de schade wel weer enorm gaan inhalen. En idd misschien dat de dietiste jullie wat tips kunnen geven over calorierijevoeding. (volle melkproducten?) Komt goed hoor!! Kar: sjonge ja had die brief dan gefaxt zou ik zeggen... Doen wij ook meestal. (misschien terugbellen en vragen of ze dat alsnog doen?) sterkte! Ja ik moet ook steeds aan LIndavnr en Daantje denken...
Bedankt voor slle tips. Ik ga er eens een paar uitproberen! Ik denk ook de hele tijd aan Linda. Wil ook graag weten of de problemen bij Daan te verhelpen zijn en in hoeverre hij er in de toekomst dan wel of geen last van zal hebben. En hoe risicovol zullen die operaties bij zo'n kleintje zijn. En hoe zal Linda dit allemaal doorstaan... Pff... Vind het echt heel rot!
ik heb dat ook gelezen van dat weekend. Ik heb het zelfs voorgesteld aan manlief, maar toen barstten we in lachen uit..nee zoiets is echt niets voor ons. Kar: wat is dat weer voor een buraeucratie! :x:x Ongelooflijk. Je zou bijna het zkh gaan bellen dat je nu per direct een afspraak wilt maken... grrr...
dat van een ui had ik al eens gehoord, maar luuf op de voetjes? Dat ga ik vanavond eens uitproberen bij Bas.
Ik heb ook met grote ogen naar de KA gekeken toen ze het zei. Het is ook niet iets medisch bewezen of zo, maar zij had het gezien bij de kids die in het zkh lagen en waar de ouders dan de voetjes insmeerden. en het werkte! Toen ik het gisteravond aan mijn schoonmoeder vertelde zei ze dat het vroeger heel vaak werd gedaan bij kleine kindjes die verkouden waren of griep hadden. Ze hadden dan geen Luuf, maar andere vergelijkbare zalfjes
vind het echt grappig van die luuf, maar Bas was vanacht weer zo verschrikkelijk verkouden dus ga het echt vanavond uitproberen.... Zijn jouw kindjes eigenlijk al helemaal herstelt van het Rotavirus? Bas blijft maar zo'n diarree houden, was eerst minder maar vorige week en deze week weer heel erg. Oogjes zijn wel gewoon schoon en geen overgeven meer maar dus wel die diarree en algehele malaise zeg maar. Vraag me af of het nog steeds dat virus is of nu weer een ander buikgriepvirus. Herken jij dat? Dat van dat lampje en spiegeltje boven de comode vind ik trouwens een erg goede tip, ga ik onthouden.
Jeetje, bij ons is de diaree gelukkig helemaal over. Was meteen over toen ze nog in het zkh lagen. Hhmm, ik zou hem wel goed in de gaten houden, dat ie voldoende vocht binnenkrijgt en binnen houdt. Vooral omdat je zegt dat ie nog zwak en ziek overkomt. Ruiken zijn luiers (nog steeds) zuur?? Dat is namelijk een duidelijk symptoom van Rota-virus, die vreselijke zure stank. Hopelijk is er snel vanaf, anders misschien toch nog een keertje langs de HA? Meiden, ik zit met een probleempje. Mijn schoonmoeder past 2 dagen in de week op. Nu willen wij beginnen met brood in de namiddag (rond 15.00 uur). Maar zij weigert om kids stukjes brood te geven. Ze is doodsbang dat ze zich verslikken. Uitleggen/ overtuigen heeft geen zin, ze durft het niet. Totdat ze 1 jaar zijn zegt ze . Nou tegen die tijd wil ik ze echt wel aan vaste voeding hebben, en veel meer zelf uit het handje, maar dus niet als zij moet oppassen. Weet nu dus niet wat te doen, het is een geweldige oma en een geweldige oppas (vind er maar een die met 3 babys wil blijven), maar ze is echt bang voor haar eigen schaduw. Hebben jullie tips?
he dames, druk druk druk hier! Kom binnenkort weer even kletsen, maar lees wel mee hoor. Arme Linda, niet leuk allemaal.... Groetjes!!
Kar: Succs met je kijkers vandaag!! Spannend zeg Even een leuke pica showen Zodra ik een van de meiden op de grond leg, komt onze hond er meteen bij liggen! Zo schattig
Ahh lief! En wat een vrolijke toetjes! Hier nog steeeeeeds geen foto's met lachende baby's!! Ze worden doodserieus als ze de camera zien. Vooral Mette begint dan meteen te fronsen. Jammer hoor.
Kar: ik moet soms ook hele gekke bekken trekken hoor en dan snel *flist* Hoe is het met de kijkers gegaan? Ik heb de twitter berichtjes even gevolgd van lindavnr en Daan ligt nu onder het mes verschrikkelijk als je dat zo leest... brrr Adi: wat een lastige situatie met je schoonmoeder. Wat je kunt proberen is om eerst een paar keer brood te geven als zij erbij is. Dan krijgt ze er vertrouwen in. Of anders toch op een ander tijdstip geven? Bijvoorbeeld 'smorgens. En dat verslikken is juist goed Jeetje: hoe is het met de luuf gegaan? Misschien een raar berichtje, maar ik ben gelukkig weer ongi geworden Ik stond echt op het punt om een zw-test te kopen pfff, toch een opluchting
Buddynieuws van Lindavnr!! De operatie is goed gegaan!! Slokdarm is nu aan elkaar gemaakt en stoma is ingebracht. Super dus! Nu hopen op snel herstel, minstens 1,5 - 2 weken en dan mag hij naar huis als alles goed is! Over ongeveer 3 maanden moet hij dan de volgende operatie aan zijn anus.. voor nu zijn wij erg opgelucht en blij! __________________
gelukkig dat het goed gegaan is! Heb de hele dag aan Linda en Daan gedacht. Zo naar, zo'n kleintje onder het mes. Marye bedankt dat je ons zo op de hoogte houdt!
Ik werd vanmorgen wakker en had Bas vannacht niet gehoord dus ik dacht: mooi, dat heeft gewerkt . Wat bleek, ik had zelf heel diep geslapen en mijn vriend was er uitgegaan omdat Bas zo aan het hoesten en huilen was . Toch niet zo heel goed geholpen dus. Was de eerste keer in mijn carriere als moeder dat ik niet wakker geworden ben
Haha dat overkomt mij ook wel eens! Maar dat komt ook omdat ik soms gewoon oordopjes indoe als ze zo hoesten Dan gaat Joel eruit Maar het heeft dus niet zogoed gewerkt helaas. Heb je tussikind al eens geprobeerd van VSM? Werkt hier heel goed!!
mmmm, dat gaan we dan ook maar eens proberen. Hij vond het trouwens volgens mij wel lekker, hij werd echt boos vanmorgen toen ik zijn sokken uittrok . Dus we hebben net zijn voetjes maar weer ingesmeerd. Nu snel naar een verjaardag, mijn zusje past op, wel ideaal zo'n jong zusje die wat bij wil verdienen.
Wij gebruiken Bisolvon druppels voor babys tegen hoesten of DARO thijm-siroop, die verzacht de keel. Melisa hoest ook vreselijk veel en al heel lang. Die Luuf helpt trouwens niet tegen hoesten alleen tegen verstopte neus, zodat kindje wat makkelijker kan ademen. Karel, wat een geweeeellllldddiiiggggeeee foto, ben helemaal verliefd op die snoetjes! Wij hebben ook veel moeite met een glichmach op de foto te krijgen. Vooral bij Aldin, hij lacht de hele dag door, maar als ie de kamera ziet zet ie ineens grote ogen op en staart ernaar Van Melisa heb ik wel een leuke met een lachje, zie mijn album. Marye, wat fijn dat de operatie goed gegaan is, ik hoop echt dat de kleine straks gewoon normaal kan eten en poepen...
Adi, wat een heerlijke kindjes!! Super en ik vind ze toch ook wel op elkaar lijken hoor.. je kunt tenminste goed zien dat ze familie van elkaar zijn! Linda/Marye, oh wat een supernieuws van de operatie. Pfoe wat zullen jullie opgelucht zijn! Daan is een vechter, vast en zeker.. Komt helemaal goed! Karel, kan me voorstellen dat je opgelucht bent dat je ongesteld bent. Jeetje, je zult je slaap hard nodig gehad hebben als je niet wakker werd, en daar zijn mannen voor hoor. Ik slaap ook altijd met oordoppen, lig anders wakker van elk zuchtje van de kinderen en van het gesnurk van Alex. Dus ik hoor vaak pas iets als Alex uit bed stapt. Wat grappig dat Bas die Luuf aan zijn voeten zo lekker vindt.. Zou het een warm of juist koud gevoel geven ofzo? Of misschien vindt hij alleen de sokken aan wel lekker en heef die Luuf geen enkel effect. Marye, hoe is het met jou?? Ziekjes las ik? Grieperig of buikgrieperig of zwaar verkouden? Ik word een beetje tureluurs van het gerommel van Bjarne met de voedingen. Gisteren heeft hij er bijkans 7 op (6 en een beetje) en nog kwam hij om half 6 vanochtend! En de dag ervoor had hij er maar 4 en sliep hij door tot 7 uur! Ik snap het echt niet. Vandaag maar weer pap gegeven om 18:45 en we zien wel weer. Hapjes wil hij nog steeds maar matigjes. Kijkers: ze vonden het huis wel leuk, gaan er over nadenken. Hebben nog andere huizen in de wijk bekeken. En hadden over eentje al meteen gezegd dat die het niet werd. Dus daar zijn ze wel eerlijk over. We zullen dus afwachten. Verder weten we nu ook dat Bjarne niet meer in Assen naar de KNO moet maar ook in het UMCG. Als die oproep er dit weekend nog niet is ga ik bellen maandag. Maandag moeten we met Sverre naar de orthoptist en dan dinsdag met hem naar de KNO-arts voor de amandelen. En dus met Bjarne naar UMCG waarschijnlijk.. Wordt een medisch weekje. Nou, fijn weekend alvast! Ik ga zo weer naar bed. Even nog lezen. Even stilte... Zo heerlijk af en toe.
Adi: ik heb net je fotoos bekeken in je album. Wat een schatjes!!! Die zonnebril en dat eigenwijze speldje in het haar van Dyiana. Heerlijk!!
Meiden, ik kom jullie even snel een goed weekend wensen. Hier druk geweest met werken en laatste voorbereidingen voor de bruiloft van Gijs z'n vader morgen, dus even geen puf om te reageren. Komt zondag weer. Met de meiskes gaat het weer wat beter gelukkig. Vandaag heeft er voor het eerst sinds een week niemand gespuugd: heerlijk! Hopelijk houden ze dat morgen ook vol als ik ze in hun bloemenmeisjesjurkjes heb gehesen, hihi! Slaap lekker en goed weekend'