Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Karel; Jeetje, wat vervelend joh! Hoop dat het snel weg zal zakken. Even lekker onder de douche stappen en de warme straal op je buik houden? Dat helpt hier altijd wel. Had je altijd al veel last van je menstruatie? Sterkte!

@Krista; Gefeliciteerd met alweer een mijlpaal!!
    Als ik jou was zou ik eens beginnen met rijstebloem en het dan langzaam (lees; iedere week) een beetje uitbouwen met af en toe een hapje groenten voor 4 maanden. Wij zijn rond de 6 maanden pas begonnen, omdat we toen toch nog een beetje de gecorrigeerde leeftijd aanhielden. Maar als jij denkt dat jouw jongens er al aan toe zijn zou ik het gewoon proberen.

@Helena; Heel logisch dat je vaker terugdenkt aan vorige jaar. Schroom niet om hier je hart te luchten hè? Ookal overheerst de blijdschap. Jullie gaan al hard richting de eerste verjaardag. Spannend joh!!
    Ik herken het wel dat ik een deel gemist heb vorig jaar. Hoewel ik zelf niet lang in het ziekenhuis heb gelegen (2 weken en later nog 3 dagen). Maar ik was daarna wel 13 weken lang aan het pendelen tussen Ronald MacDonaldhuis/thuis en een ziekenhuis. Zeker toen we nog in Rotterdam verbleven ging het 'normale leven' totaal aan me voorbij. En daarna eigenlijk ook, want toen bestonden mijn dagen uit 's morgens vroeg de trein pakken en tot 's avonds laat in het ziekenhuis vertoeven.
    Zeker afgelopen zomer had ik heel erg het gevoel dat ik de vorige nazomer gemist heb. Net alsof je, zoals jij schrijf, een jaar hebt overgeslagen. Eigenlijk niet zo vreemd toch? Je leven staat ook even 'stil'.

Hier; Vandaag wéér slecht nieuws. Het gaat helemaal niet goed tussen mijn broertje en zijn vrouw. Een heel serieuze huwelijkscrisis en de vraag is eigenlijk of ze er nog wel uit kunnen komen samen. (Ze hebben een dochtertje van anderhalf jaar...) Dat kan er ook nog wel bij... Vraag me af wanneer het nu eens ophoudt...
    Vrees dat hier de feestdagen weer niet optimaal gevierd kunnen worden (hoewel ik vandaag toch maar ben begonnen met de Sinterklaasvoorbereidingen, voor zover dat gaat met m'n snotterige hoofd).

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Kar; Sorry meid, vergeet jou helemaal!! Heel begrijpelijk dat je het naar vindt om Mette en Bjarne achter te laten op het KDV. Maar ze zullen het daar vast naar hun zin hebben hoor. Is Sverre ook daar om zijn kleine broer en zus een beetje in de gaten te houden?
    Probeer te genieten van een dagje rust. Hopelijk ben je opgeknapt van je dutje en zie je alles weer wat zonniger in. En anders; lekker laten lopen die tranen en gewoon 20 keer bellen of het goed met ze gaat!! :D

3. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Karel, echt goed dat je nu de kindjes laat bepalen wanneer ze eten! En knap dat ze al 4 flessen willen. Hier nog steeds 5.
    Lucas kan idd ook veel langer zonder eten dan Marcus.
    Hij gaat vandaag wel 4 flessen halen :D

Sascha wat goed van Allana!!

Jipper, ja precies, ik wilde niet huilen maar het maakte me tenminste wel menselijk.

Ja Karel, goed omschreven. Ik snap ook echt niet dat zij aangenomen is als manager. Naast je werk doen moet je dan namelijk ook met mensen omgaan. Maar ja...

Hoe gaat het met jouw haaruitval eigenlijk?

JAAAA vandaag 1 jaar geleden was ik zwanger :D!! (Tenminste uitgerekend)

Kar, bah het KDV. Het lijkt me niks en gelukkig verkeer ik in de positie dat ik oppasoma's en opa's heb. Want vreemden die voor je kindje zorgen... En dan niet alleen jouw kindje, maar nog 15. Wat als er 3 tegelijk huilen? Dan heeft er eentje toch mooi pech :(
    Maar aan de andere kant, ze worden er wel socialer van :)

4. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dag meiden, even een snel teken van leven. Druk weekend achter de rug (zaterdag schoonouders hier op bezoek, zondag familiedag) en gisteren en vandaag moest ik werken, dus even geen tijd/energie om te forummen. Ben morgen en donderdag vrij, dus dan gaat het zeker wel weer lukken! Duik nu mijn bed in, want ben supermoe. Tot morgen!

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Sorry het reageren komt echt weer... :) Ik beloof het.

Het KDV gisteren ging super goed! Ik was verbaasd om te horen dat ze Mette geen een keer hebben horen huilen! Had ik wel verwacht.. Maar ze had alles voor ons bewaard, gisteravond. ;) :D Bjarne heeft het ook goed gedaan maar hij was iets onrustiger. Nu is hij lichamelijk zeer actief en heeft hij nog een beetje last van krampjes (denk ik). Dus soms gaat hij tijdens het slapen opeens keihard krijsen. Om vervolgens lekker verder te slapen. Tja, wij weten dat natuurlijk al, zij nog niet. :)

Ze hebben ook al meteen een Sintkadootje gekregen! :D
    Sverre was ook nog even komen kijken, maar hij was niet erg onder de indruk. Hij vindt het allemaal vrij normaal geloof ik. Vind ik wel een goed teken.

Morgen gaan ze weer.
    Want vandaag is er weer een spannende dag (vooral voor mij): de eerste prikjes!! Om 10.00 moet ik er zijn. M'n buurvrouw gaat mee, dat vind ik wel prettig. Kan zij vast troosten terwijl de volgende aan de beurt is.

Gingen/gaan jullie altijd alleen naar het cb of gaat er iemand mee??

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Kar: wat fijn dat het zo goed is gegaan! En ook dat Sverre het eigenlijk allemaal wel goed vindt zo :) De eerste keer ging m'n moeder mee aangezien zij toevallig bij ons was.. Toen merkte ik al snel dat het wel heel fijn is dat je met z'n 2-en bent. M'n moeder wilde toen wel elke keer 300 km rijden om met me mee te gaan ...de schat :D Maar nu gaat m'n man altijd mee...

Krista: m'n haaruitval..pff het houd maar niet op :( Ik heb echt inhammen gekregen en als ik m'n haar strak naar achter doe, dan lijkt het net of ik de eerste cm heb afgeknipt, want daar zie je nu allemaal korte haartjes... echt raar ... En met kammen kan ik gewoon een pruik maken... :(

Trouwens wat jij schrijft over het huilen...dat is thuis ook. Als ze beide huilen heeft er ook 1 pech helaas...
    Hier gaat het gelukkig goed en krijgen we vanaf maandag er weer een middag bij...dan gaan ze 3 middagen..Ik hoop alleen dat ze daar beter drinken.

Vandaag weer de rs-prik! Die vind ik altijd zo naar...naja ff op m'n tanden bijten...

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oww Karel die haaruitval heb ik ook! Vorige keer helemaal niet maar nu lijkt het alsof er dubbelop haren uitvallen. Idd altijd een volle borstel na het kammen. :(

Sterkte met de prik!!

8. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Kar, wat fijn dat het goed ging op het KDV. Lijkt me toch prettig om te weten dat ze het er goed doen. Dan breng je ze met een iets minder zwaar hart weg...

Karel, Krista, hier ook veel haaruitval gehad. Ik had het idee dat ik soms kale plekken zag!! Ik heb van mezelf al niet zo veel...

Hier twee huilerige mannetjes. Echt sneu. Gisteren moesten ze heel hard huilen, allebei. Dat ken ik helemaal niet van ze. De ondertandjes die doorkomen groeien heel snel. Je ziet ze met de dag groter worden. Ik ga er maar eens even iets pijnstillends voor halen. Schijnt een of andere gel voor te zijn. Ze zijn ook nog eens snotverkouden, dat helpt ook niet echt mee.

Uiteindelijk bleek Lex ook behoorlijk honger te hebben (ik denk dat de fruithap pijn doet, die wil hij niet opeten. Misschien is het zuur en bijt het?) en Midas was zo enorm moe dat hij zich verslikte in een hap eten en er naar ons idee bijna in stikte. we hebben allebei kinder-BHV gehad, dus raken we niet al te snel in paniek, maar dit was wel even heel naar. Gelukkig kwam er al snel eten los gepaard met een boel slijm. Midas heeft daarna maar lekker een poos geslapen en die werd 's avonds tegen half tien heel vrolijk en hongerig wakker. Dus nog maar een bordje pap gemaakt en hem die lekker gevoerd. Vanmorgen waren ze nog niet geweldig goed te spreken, dus om 10 uur maar weer in bed gelegd. Ze slapen nu al bijna anderhalf uur.
    Fijn voor mij, kon ik mooi even sintkadootjes inpakken :)

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Krista,
    Wat goed dat je toch met je manager gesproken hebt! Hoop dat ze er iets van opgestoken heeft! Met de rijstebloem en potjes kan ik je niet helpen, wij hebben beide nooit gegeven. Daarbij vind ik dus dat je met 6 maanden met bijvoeding begint en niet al met 4 ;) en dan krijgen we natuurlijk nog dat wij absoluut geen potjes geven, maar gewoon alles lekker vers en niet gepureerd etc. Maar wij zijn dus bij alle drie met ong 6.5 mnd begonnen met de bijvoeding en hebben dit de eerste weken tussen een voeding aan de borst in, dus aan de borst - 2/3 hapjes bijvoeding - aan de borst. En daarna gewoon met ons mee.

Huilen op het cb ;)! Ik denk dat het wel mee zal vallen, er zijn natuurlijk wel meerdere leidsters op de groep en die kunnen natuurlijk gewoon ieder wel 2 kindjes nemen. Kunnen wij allemaal thuis toch ook? Haha, moeten ze daar ook kunnen. Dus zijn ze met 2 dan kunnen ze er sowieso al 4 troosten. Overigens zijn die meiden zo slim joh! Hier ben ik eens binnen gekomen en had er 1 met gemak 5 onder controle! 3 kleintjes van denk rond de 4-8 maanden lagen samen op een kleed op de grond en nog 2 wat grotere waren ermee aan het spelen onder begeleiding van een leidster! Vond dat zo schattig om te zien ook!

Sascha,
    Wauw! Grote meid joh! Hier nog geen tekenen van zindelijkheid, maar denk dat mama er ook te weinig mee bezig is verder. Ze hebben hier beide nog nooit op het toilet gezeten, misschien daar toch eens mee beginnen...

Jipper,
    Lastig lijkt me dat, dat je overal toch weer aan terug denkt! Fijn dat je na een tijdje in het ziekenhuis toch wel echt voor de jongens mocht zorgen! En een eigen kamertje is ook erg fijn he! Dat hadden we de laatste dagen met Benthe ook en vond dat toch wel heel fijn eigenlijk, hoewel we toch meestal een lege kamer kregen al voor die tijd ;)! Jij nog beterschap als je nog ziek bent! Sterkte met je broertje en zijn vrouw, hoop dat hun er samen uit gaan komen!

Kar,
    Ow lastig lijkt me dat idd zeg! M&R gingen pas toen ze bijna 1.5 jaar waren, maar vond ik ook erg moeilijk. En vind dat nog steeds eigenlijk... Hoop dat je je later wat beter voelde! Hoe is het gegaan met de kleintjes op het kdv? Ow ik lees het al! Het is gelukkig erg goed gegaan! Sterkte met de vaccinaties vandaag meid!

Karel,
    Sterkte met je buikpijn! Misschien een tijdje lekker onder de warme douche? Anders in bed kruipen, je handen op je buik en de pijn met je handen uit je buik halen! Oke dat laatste klinkt zweverig en haalt niet alle pijn weg, maar hier helpt het vaal heel goed! Soort van chronische buikpijn hier al jaren vandaar dat ik dat ook vaak doe!

Helena,
    Wat vervelend zeg met die mannetjes daar! Fruit kan natuurlijk zeker branden als je wondjes in je mond hebt van doorkomende tandjes, dus kan zeker begrijpen dat ze dat liever niet willen. Misschien wat milde fruitsoorten proberen? En anders maar wat extra groente. Of juist iets van een appel geven, kunnen ze lekker op kauwen, das misschien wel extra fijn! Hier gelukkig nog nooit gemerkt dat de kindjes last hadden van de tandjes.

Liefs, Hanneke!

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    hihi ik heb net gelijktijdig gevoed terwijl ze in de wippertjes zaten...'t ging op zich best aardig tot de helft van de fles. Maar de meiden vonden het zelf ook heel grappig want ze zaten steeds te lachen, ds uiteindelijk heb ik ze maar een voor een verder gedaan...;)

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh was dat de eerste keer dat je 't zo deed? :) Hier doe ik het regelmatig. Als ze tegelijkertijd krijsen om eten. :D

Prikjes gingen goed! Ze zijn nu wel wat mieperig, vooral Bjarne. Die ligt in bed, huilt af en toe maar als je er dan heen gaat ligt hij duf voor zich uit te kijken en vallen z'n ogen bijna dicht. ;)

Ze groeien ook prima. Mette was nu 4476, vorige maand 3616. En Bjarne nu 4878, vorige keer 3776. Ook in de lengte groeien ze goed! Allebei 5 cm erbij! Ontwikkeling ook prima; hoofd optillen etc. gaat goed. Er schijnen heel veel tweelingen te zijn nu hier in Assen!

Ze vond wel dat ik er erg moe uit zag en kon ook wel zien dat ik me niet helemaal goed voel, psychisch dan. :( Dus in de gaten houden en anders dosis AD ophogen. En proberen veel te rusten/slapen als ze op het KDV zijn.

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Romy & Sofia "stevie wonderen" nogal...dus steeds hun hoofd wegdraaien en dan moet je ze bijna in de houtgreep houden :) "t is soms meer een worstelpartij :D Dus daarom deed ik nooit gelijktijdig... Maar ik ga het nu ook vaker proberen!

Ik denk dat ik toch eens de KA bel om te vragen over het hoofdje optillen. Als ze in de box liggen tillen ze hun hoofd echt niet op, maar sofia keert zich wel weer bijna! Dus terug op haar rug.... Maarja, teruggerekend zijn ze nog maar 2 maand dus dan hoeven ze dat ook niet echt, maar ik maak me soms wel wat zorgen. Ze kunnen echter wel weer goed zitten en hun hoofd recht houden...

Goed trouwens dat ze jou ook goed in de gaten houden! Probeer veel te rusten en laat je emoties ook gewoon lekker gaan hoor!

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik wil eigenlijk toch dat er eens een fysio komt kijken voor de hoofdjes van Romy & Sofia...Hebben jullie gewoon de KA gebeld? Of hoe gaat dat?

14. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Karel: ik zou idd gewoon de KA bellen als je je zorgen maakt (of misschien heb je binnenkort een afspraak staan waarbij je het kunt vragen?). Bij ons in het zkh krijgen alle kindjes die onder de 32 weken geboren worden standaard fysiotherapie, dus dat zou voor jouw kindjes dan ook gelden!

Kom later even meer schrijven, nu eerst douchen en huis aan kant maken voor de fysio die zo langskomt :).

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Als je het niet via de KA wil regelen kan je ook gewoon direct bij een fysiotherapeut langsgaan hoor. Hoeft niet meer met verwijzing tegenwoordig.
    En als je je zorgen maakt, zeker doen!

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb toen met Anna haar beentjes ook gewoon zelf een fysio gebeld. Let op er zijn ook kinderfysio's!

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Oke! goed om te weten :) Als het goed is belt mijn man straks even met de fysio van het zkh om te vragen hoe en wat. Zij heeft ze wel gezien toen ze geboren waren en vlak voordat ze naar huis gingen. Maar ik zou eht toch fijn vinden als er nog eens naar ze gekeken werd...

Zijn jullie allemaal drk met de Sint? Hier komen m'n broer met zijn vrouw en 2 kids en mijn ouders op visite en blijen slapen! 'k heb er al helemaal zin in. :)
    En ik krijg al 2 weken lang elke dag wat in mijn schoen :D

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    WIj vieren het zaterdag bij mn ouders en zondag voor de schoonfam hier. EN het leuke... ik moet nog werken ook! Bah!

19. KristaB

KristaB Actief lid

27 jan 2009
    475
    0
    0
    Den Haag
    Huh Hanneke, niet gepureerd? Gaf je ze dus gewoon stukjes wortel of bloemkool ofzo?

20. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb geoefend met tong uitsteken en Sofia doet dit nu ook als ik het voordoe :) Echt zo grappig!!

Deel Deze Pagina