Tweeling mama's!

Discussion in 'Algemene clubs' started by Karel1978, Nov 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
  2. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    bedankt! straks eens kijken of het lukt.

3. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    ylaisa, ik lees je stukje nu pas. Wat naar voor je zeg. Heel veel sterkte!

4. adi

adi Niet meer actief

Hallo meiden,

even snel (kom straks reageren):
    Ik wil vandaag voor het eerst roerbakken voor de kids, tartaar met sijnbonen en daarna mengen met aardappels of rijst (wat zou beter zijn?)
    Jullie hebben het vast wel ergens verteld, maar hoe kan het beste voor ze roerbakken? In olijfolie of zonnebloemolie? En hoe kan ik voor zorgen dat het geen droge brei wordt? Later water toevoegen of zo? Mijn ervaring met roerbakken is namelijk nogal op oorsterse wijze, met sezamolie en soyasaus enz. Maar dat lijkt me niet zo goed voor de kids, daarom ben ik nu een beetje zoekende ;)

5. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Adi: ik bak in een beetje olijfolie. Je kunt wat opvolgmelk (of idd water) toevoegen bij het pureren om te zorgen dat het lekker smeuiig wordt. Qua mengen klinkt aardappels en rijst allebei lekker. Ik zou even kijken wat je ze de rest van de week gaat geven en dan een keuze maken. Kook ze :)!

Ik heb trouwens gisteren voor het eerst een beetje yoghurt als toetje gegeven. Had verwacht dat ze het heel zuur zouden vinden en vieze mondjes zouden trekken, maar ze vonden het heerlijk!

Zo, nu weer aan het werk :).

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ik zou aardappelen pakken en een beetje melk toevoegen, want alle ingredienten zijn denk ik erg droog.
    Het bakken doe ik altijd in zonnebloem olie.

Lekker recept hoor! jammie :D

7. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Haha, zoveel mama's zoveel adviezen :).

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ja en uiteindelijk moet je gewoon doen wat je zelf het beste vind. Ik denk zo vaak bij dingen; hoe deden ze dat vroeger? En in bijv. aziaatische landen eten ze toch ook pittig? Hoe doen ze dat daar dan?

9. adi

adi Niet meer actief

ja idd. wat ik me vaak af zit te vragen: hier wordt nogal op gehamerd dat kinderen alle voedsel soorten apart op bord moeten krijgen (aardappels, vlees, groenten), anders leren ze geen smaken kennen. en de meeste nederlanders richten hun borden ook zo in, wij ook vaak hoor ;). maar zie je dat bijv. Fransen of Italianen doen? en we kunnen niet zeggen dat die volkeren nou geen verstand hebben van smaak ;)

maar bedankt voor de tip, klinkt idd lekker!

10. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Ylaisa: Wat ongeloofelijk rot dat het niet goed gaat met jullie relatie. Ik hoop wel echt dat jullie er uit komen samen!

Hier: Pff heb het even helemaal gehad, sinds vanochtend 9 uur zijn de kids al af en aan aan het huilen. Willen niet slapen. Hebben allebei hun fles net uitgespuugd. Knuffelen helpt ook niet. Ik weet het gewoon niet meer. Wilde vanmiddag even met ze op pad gaan, maar als ze zo spugen lijkt dat me ook weer niet handig...
    Iig zit ik er even flink doorheen.Iemand enig idee wat het kan zijn?

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Oh dat is vervelend. Het eerste wat me te binnen schiet is een regeldag? ik zou voeden op vraag in ieder geval, dan voorkom je eventueel gespuug. En verder probeer ik zelf dan niet teveel te doen met de kinderen, dus ze met rust te laten. Wel troosten uiteraard, maar geen "gesleep" als je snapt wat ik bedoel :)

Ze hebben geen koort oid??

Suuces!

12. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Karel: Nee temp is gewoon goed. Dan zal ik even gaan voeden op vraag vandaag eens kijken of dat helpt. En dan idd niks gaan doen zoals ik al had bedacht.. Hopelijk gaat het in de loop van de dag wat beter...

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Altijd vervelend dat soort dagen, maar het kan dus best zijn dat ze zich weer even aan het "resetten" zijn :D Succes in ieder geval!

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Even snel... Zat net op de website van Boba te kijken (heb echt superveel tussenuren vandaag... ;)) en Bas en Wim zijn allebei thuis!! Super hè?

@Boba; Nogmaals gefeliciteerd met de thuiskomst van Bas. Geniet met z'n viertjes!!

15. adi

adi Niet meer actief

Marye, wat vervelend meid! Hou ze goed in de gaten en ga vandaag inderdaad niet te veel mee doen, ze hebben nu genoeg aan zichzelf en jouw troost ;) Heb je het gevoel dat ze last hebben van krampjes? Op hun leeftijd kan dat best namelijk.

ps: ik heb trouwens snijbonen even voorgekookt samen met aardappels en dan in de wok gegooid met tartaar en een halve courgette. Nou, het resultaat is echt heerlijk! En omdat de groente al zacht was hoefde ik geen melk aan toe te voegen. Maar echt een andere smaak bij het roerbakken, is lang niet zo flauw als al die gekookte brij ;)

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Nou ga ik ook eens proberen!

Jipper: Ik had het al gezien op hyves :);) Het zijn echt schatjes !

Marije: leef je nog? ;) Hoe gaat het?

17. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Hey dames, wat is er weer ontzettend veel gekletst zeg!
    Jullie hadden vast al wel gezien dat ik mezelf iets anoniemer heb gemaakt op ZP. Ik kwam erachter dat bijvoorbeeld onze lijst met zwangeren heel makkelijk te googelen is.

Wat veel relatieproblemen passeren de revue. Communicatie is zo belangrijk in je relatie. Ik denk dat van 0 naar 2/3 kinderen gaan iedere relatie beïnvloedt. Het wordt nooit meer zoals het was toen je nog kinderloos was. Je moet compromissen sluiten, je aan de situatie aanpassen.
    Ik moet zeggen dat ik er alleen maar leuker op ben geworden sinds ik zwanger raakte van de jongens :D. Ik wilde zo graag kinderen, was er echt een beetje obsessief mee bezig en dat was niet bevorderend voor de relatie. Ber en ik zijn door de komst van de kinderen alleen maar dichter bij elkaar gekomen. En als ik het zo hoor, heb ik ontzettend veel geluk met zo'n lieve, zorgzame en vooral betrokken man en vader van mijn kindjes. Ik ben supertrots op hem. Enneh, hier ook heerlijk (bijna) elke avond voor de tv hoor, elk op onze eigen bank, soms met laptop, soms niet. Maar ook tussendoor even lekker met elkaar praten en lekker samen lachen.

Ylaisa, wat rot dat je vriend zo slecht is in een serieus gesprek voeren. Misschien vind hij wel dat je veranderd bent, maar dat kun je ook gewoon met elkaar bespreken, vind ik. Ik werk trouwens bij Philadelphia Zorg. Net gereorganiseerd, dus veel vacatures. Heb je gesolliciteerd op Dienstroosterplanner?

Jipper, oh dat verhuizen!! Vreselijk! Maar goed, uiteindelijk hou je er iets moois aan over, toch?
    Wij hebben er toch maar voor gekozen om dit jaar een dakkapel te laten plaatsen en de zolder goed te isoleren ipv ons huis te verkopen. Ik heb liever troep dan dat ik weer een heel huis moet gaan scannen en schilderen, erg hè ;)...

Adi, mij is verteld dat zonnebloemolie of arachideolie de beste olie is om in te roerbakken. Olijfolie verbrand namelijk bij hoge temperaturen. Klinkt lekker wat je voor ze wilt gaan maken. Onze jongens vonden wat verse kruiden door het eten ook altijd lekker. Beetje Dille (bij vis), Rozemarijn (bij gehakt), Tijm (bij kip of varkensfilet) of Peterselie (bij alles :D) deed het hier altijd erg goed. Kook ze!

Margit, wat een knappe meid die Linde! Toen onze jongens eenmaal zelf konden zitten gingen ze zich een week erna ook echt goed kruipen en twee weken later gingen ze zich optrekken aan de boxspijlen. Oftewel, het echte werk is begonnen, haha!!

Marije, klinkt idd als een regeldagje. Zoals Karel het zo mooi noemde, even weer resetten. Natuurlijk proces van afstemmen van behoeften. Hoort er helaas bij en het zal je vaker voorkomen. Denk je net dat je een ritme hebt...Sterkte!

Kar, wat jammer dat je nog steeds niks weet. Hopelijk komt die oproep snel. Schattig dat Bjarne zo aan zijn zusje hangt trouwens, echt leuk.
    Oh, dat verhaal over je rokende schoonmoeder! Stuit me zo tegen de borst als mensen roken bij kleine kinderen, maar ik snap je dilemma ook wel weer. Ik vind het eigenlijk de taak van Alex om hier iets mee te doen, maar ik zou misschien in jouw situatie toch zelf het heft in handen nemen. Het gaat wel on de gezondheid van je kinderen. Veel sterkte en ook heel veel plezier alvast in Maastricht. Erg mooie stad.

Hier alles wel oké. Vorige week een follow up gehad van de Neo bij de psycholoog. Lex functioneert ongeveer op het niveau van een 12 maanden oud kind. Dat zou, volgens de psycholoog, gecorrigeerd echt prima zijn.
    Midas moest op Lex wachten op de gang en mocht van Berry niet rondkruipen. Berry had hem al even losgelaten, maar meneertje wilde de hele tijd naar de koffieautomaat waar veel mensen langs liepen.
    Midas dus vreselijk sacherijnig en hadc helemaal geen zin om mee te werken aan de test. Berry zei dat hij uit baldadigheid alle test-speeltjes van de tafel gooide, haha. Hij werd geschat op hetg ontwikkelingsniveau van een 11 maanden oud kind. Klopt ook wel, hij loopt telkens net iets achter op Lex. Maar grappig was het volgens Berry wel van die eigenwijze kleine krummel...

Ah er wordt iemand wakker! Groetjes allemaal!!!

18. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ylaisa, pfff... :( Hoe is het nu?

Margit, knappe Linde! :D Ze gaan echt snel nu, jouw meiden!

Adi, wat leuk dat je roerbakexperiment zo goed gelukt is! Ik hoop dat ze het lekker vinden! Ik bak ook altijd in olijfolie trouwens, maar niet de extra vergine maar gewoon de milde of 'traditionele'. Die kan meer hitte hebben.

Helena, wat een goed nieuws over je jongens! Die Midas, haha. Ik kan me echt zo'n klein boos, mokkend ventje voorstellen. :D

Jeetje, is het gelukt met de wagen?? Doe je dan 1 baby in de draagzak?

Hier: Sverre's KNO-bezoekje viel me erg mee! Hij hoeft geen operatie, want er was nu geen vocht achter de trommelvliezen, geen vergrote neusamandelen en geen ontstoken keel-amandelen. :) Dus dat is weer een meevaller. We hebben helaas ook nog niets uit Groningen gehoord.

19. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Boba, gefeliciteerd!!! Wat super dat je je beide kereltjes lekker thuis hebt. Nu kan het genieten (en hopelijk een beetje uitrusten) echt beginnen!!!

20. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh sorry Marye, was jou vergeten.. Ik denk misschien ook een regeldag? Of krampjes. Of een sprong? Ik weet het ook niet. Soms zijn er gewoon van die dagen. :(

Ja, en Boba's goede nieuws had ik ook gelezen op Hyves! Geweldig!! Nu maar even aan elkaar wennen en genieten.

Share This Page