Tweeling mama's!

Discussion in 'Algemene clubs' started by Karel1978, Nov 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. adi

adi Niet meer actief

Karel en Kar, gefeliciteerd met de mijlpalen morgen!!

Karel, inderdaad al 8 maanden! Wat gaat het snel ineens. Hier vandaag 8 maanden :). Echt geweldig. Ik merk alleen dat ze sinds ze 6 maanden zijn gepasseerd veel langzamer groeien. Dus die opmerkingen van hoe klein ze wel niet zijn voor hun leeftijd komen nu weer :( Maar ja, inmiddels trek ik me er niks meer van aan.

Hier gaan kids morgen de hele dag naar opa en oma in plaats van de KDV. We willen ze niet nu al weer terug naar die bacteriën-kweeknest brengen, dus lekker een dagje bij opa en oma. En met het weer morgen moet het helemaal goed komen, gaan ze lekker naar buiten.

Geniet morgen en Kar, gefeliciteerd met je verjaardag alvast!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jipper,
    Hmm gaat idd nog altijd niet erg lekker met de huizen en het gedoe eromheen zo! Hoop dat het 'gat' wel weer gefixt word zeg! En die andere mensen voor jullie huis daar zit het ook niet helemaal mee mee dus! Grmbl zou je haast zeggen! Nouja hoop dat er snel duidelijkheid komt voor jullie en dat alles goed gaat komen!

Kar,
    Gelukkig is alles goed gegaan met de scan's! En weer narcose, getsie! Sterkte hoor! Maar in ieder geval wel erg fijn dat er voor nu niets van bijzonderheden gezien zijn! Ben benieuwd na het verhaal! Zal straks eens kijken, kan je dat ook lezen als je geen hyves hebt :)? Ahh, mooie foto's meid! Vind Mette meer op Sverre lijken dan Bjarne :)! (ow lees dat je dat zelf en het kdv dat ook vinden ;))! Alvast een fijne dag morgen :D!

Ylaissa,
    Te hopen dat je idd iets van je sollicitaties gaat horen, wachten duurt altijd zo lang ;)! Fijn dat het bedrijf van je man lekker opdrachten heeft, je hoort zoveel narigheid tegenwoordig dat je denk ik van geluk mag spreken dat je kan zegggen dat je het druk hebt! Maarja voor het gezinnetje is het natuurlijk iets minder fijn als papa zo druk is met het werk. Fijne dag voor morgen alvast! En super dat ze MAMA zegt :D! Lekker genieten en trots zijn!

Karel,
    Hahaha, en gelijk hebben ze! Lekker zelf doen :D! En mama lekker de boel op laten ruimen :p!

Marije,
    Zoals meerdere al zeggen, als er andere redenen zijn waarom je wil stoppen met de borstvoeding is dat jouw keuze en is het prima als jij kiest om geen borstvoeding meer te willen geven. Maar dat je niet onder narcose mag terwijl je borstvoeding geeft is echt niet waar. Ikzelf heb een blinde darm operatie gehad terwijl ik Malou en Ruben gewoon aan de borst had, nergens last van gehad verder, gewoon kunnen blijven voeden. Verder mag je echt wel meer pijnstillers in combinatie met de borstvoeding dan alleen paracetamol, bijv ibuprofen mag je gewoon met borstvoeding, maar ook diclofenac mag je gewoon met borstvoeding. Hier zelfs tijden dat ik paracetamol/codeine gebruikt heb wat dus ook gewoon mag met borstvoeding. Evt staat er op bv.com nog een lijst met medicijnen en dan erbij hoe veilig dat het is enzo, zal hem even opzoeken en dan plak ik hem wel even -> die dus -> Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Medicatie en borstvoeding: verklarende lijst voor moeders en professionals. Vraag het anders eens op het bv gedeelte hier op het forum, weet in ieder geval zeker dat er laatst nog iemand een zware buik operatie heeft gehad en ook gewoon nog altijd aan het voeden is! Met de narcose straks, wat idd nog een behoorlijke tijd duurt, zou ik het gewoon lekker even overleggen met je arts/anesthesist. Daarnaast zou je ook de dag dat het evt nog in je lichaam zit kunnen kolven en weggooien als je dat fijner vind en dan erna weer gewoon voeden. Ivm deze reden stoppen is niet nodig. Is het een andere rede, dus jouw keuze, is het je goed recht ;)!

Adi,
    Klinkt alsof ze zich daar al weer helemaal lekker voelen! Maarja dus nog wel die diaree, das wel vervelend! Je hebt zelf dus even heerlijk staan genieten boven de box terwijl de dames in gesprek waren. Lekker toch, heerlijke momentjes :D! Hopelijk hebben de kinders morgen een leuke dag bij opa en oma, maar dat moet haast goedkomen! Kdv lijkt me idd even een wat minder goed plan :)!

Zo geloof dat ik het meeste wel gehad heb :D!
    Hier vandaag heerlijk genoten van het super lekkere weer! Hoop dat morgen weer te gaan doen, dan nog mooier zeggen ze idd, dus weer even tijd maken voor een lekkere wandeling :)!

Liefs, Hanneke!

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Marije: hoe gaat het nu met je? Is de pijn een beetje onder controle te houden met pijnstillers? Ik wist echt niet dat die ingrepen en alle toestanden daaromheen zo'n effect hadden op de BV... ;)

Kar: gefeliciteerd met je verjaardag! En je kids 6 maand oud! Heb je de opvolgmelk en spenen ed uit de kast gehaald? :D Met dit weer wordt het vast een mooie dag! HEt wordt hier 20 graden :$

Ylaissa: fijne dag vandaag! Even weer tijd voor jezelf!

adi: dat langzame groeien komt dat ook niet door dat virus? Je bent al zo lang bezig met spuitluiers etc, kan me indenken dat de groei dan even stagneert!

Jipper: die schortjes gaan er echt komen hier :D Weet je al iets meer over het huis? 1 april begint te naderen!

Nou hier de meiden 8 maand oud :D YOEHOE!! wat vliegt de tijd he! Kan me bijna niet meer herrinneren hoe klein ze waren bij de geboorte!
    De meiden zijn zo blij hier, steeds lachen en giegelen. Ook als ze alleen in bed liggen. Zo grappig. Romy kan al een tijdje zitten zonder om te rollen, maar als papa dan langsloopt draait ze zover met haar hoofd dat ze omkukelt :)

Straks nog de rs spuit :(, kids naar de chreche en ik hier eea opruimen. Na 1 jaar staan er nog een heleboel dozen die uitgepakt moeten worden :) Maar ik ga ook genieten van het weer!

4. adi

adi Niet meer actief

Ze zijn de eerste 6 maanden standaard 1 kilo per maand gegroeid (van 1 naar 6-7 kilo in 6 maanden ongeveer).
    Daarna is het natuurlijk minder geworden, ong 600gram per maand of zo. Maar dat is inderdaad langzamer, ze vliegen niet meer uit hun kledingmaten zo snel.

Die Rota-voris heeft wel ingehaakt, ze waren best wat afgevallen. Maar deze keer valt het wel mee, is inderdaad een milde versie geweest.

De dames willen trouwens van die 4de fles af volgens mij. Ze drinken de laatste dagen ruim 600cc i.p.v. 800. Eten van een lepeltje en brood vinden ze veeeuuullll interessanter.

Veel plezier vandaag en succes met RS-prik. Hier is de bende vandaag bij opa en oma. Oma en tante van mijn man komen daar ook, dus de kids zullen lekker super-verwend worden ;)

5. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Hanneke: Bedankt voor de tips. Zo mekr ik wel weer dat ik niet meteen op het woord van zo'n arts hoef te vertrouwen want er zijn zo te zien wel veel meer mogelijkheden. Ik ga dat dus de komende dagen goed uitzoeken.

Kar: Gefeliciteerd met je verjaardag!! En met de verhalfjaardag van mette en bjarne ;)

Karel: Nog sterkte met die RS spuit. En 8 maanden alweer. Ik vind het nu al moeilijk om ze te herrineren zo klein als ze waren 5 weken geleden :D

Adi: Ze zullen het dan helemaal niet erg vinden dat ze bij opa en oma zijn ipv op het kdv. Zeker niet als ze zo verwend worden!

Hier: Vreselijk last van mijn wang, al is het in de loop van de dag wel iets beter geworden. Gelukkig zijn Pepijn en Florine best lief vandaag. Alleen hebben ze net allebei een fles uitgespuugd over mij heen... Dus maar even niet met ze wandelen, maar even op bed gelegd.Nu liggen ze even lekker te slapen, dus kon ik eindelijk hier wat laten horen.

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Hoi meiden!! Allemaal aan het genieten van het mooie weer? :D Voelen jullie ook al meer energie door je lijf stromen? Hier begin ik de winterdip langzaam een beetje te boven te komen. Laat de zomer maar komen!!! :D

Net met de jongens de stad even ingeweest om zomerjassen te kopen. Heb echt hele leuke gekocht bij de H&M (al zeg ik het zelf... ;)). Je kunt ze ook omdraaien, dus eigenlijk 2 jassen in 1! Weer thuis heb ik ze nog even aangedaan om goed te kijken hoe ze stonden. Toen ik ze weer uit had gedaan en weg wilde leggen begon Daan te huilen en pas toen ik de jas weer aandeed was het goed...!! :D;) Gek ventje!! Maar de jongens vinden ze dus ook leuk! Hahaha! :D

Hier houd ik het even bij hoor. Echt bijlezen en reageren komt later wel.
    Genietse allemaal!!

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Nou meis, hopen dat het snel weer beter wordt en dat je kleintjes ook niet ziek worden ofzo. Hou je taai!!

8. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

Nov 8, 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ alle dames: ik kom ook alleen even ego reageren hoor, zodat jullie weten dat we hier nog leven! Lees wel alles mee, maar even geen energie om te reageren.

Vanochtend de fysio op bezoek gehad en ze was gelukkig weer tevreden. De dames zijn weer goed vooruit gegaan. Hebben allemaal leuke oefeningen gekregen om het kruipen te stimuleren. Een aantal van die dingen deed ik uit mezelf al met ze, dus dat was wel grappig om te merken. 't Kan allemaal spelenderwijs, dat is leuk! Hier had ze er trouwens ook geen moeite mee als je ze af en toe laat zitten (voordat ze dat uit zichzelf gaan doen). Toch apart dat de meningen daarover zo verschillend zijn!

Verder is Linde de afgelopen nachten weer wakker geworden :(. Gijs heeft maandagnacht 2 uur met haar beneden gezeten. Ze wilde absoluut niet slapen. Hij heeft haar uiteindelijk een flesje gegeven en toen viel ze wel in slaap. Afgelopen nacht werd ze om 3:15 uur wakker. Heb 3 keer geprobeerd om haar, na een tijdje wiegen waardoor ze in slaap viel, in haar bedje te leggen, maar dan werd ze meteen weer wakker en begon ze meteen weer te huilen. Toen heb ik haar dus maar bij ons in bed gelegd. En toen viel ze dus direct, binnen een paar seconde, als een blok in slaap ;). Dat was dus duidelijk... Ik wil er alleen eigenlijk geen gewoonte van maken. Anders ligt ze straks als ze 18 is nog steeds tussen ons in ;). Hoe doen jullie dat als ze 's-nachts wakker worden? Wiegen, flesje geven, bij je in bed nemen? Wat is wijsheid :(?

Kom later deze week weer even niet-ego reageren en bijlezen. Hoop dat het goed gaat met iedereen!

O ja, had nog wel 1 vraagje aan Hanneke: is Benthe nou eigenlijk al jarig geweest? Heb er in ieder geval niets over gelezen (dacht ik) of heb ik er helemaal overheen gelezen? Wanneer is ze ook alweer jarig?

En tot slot: morgen zijn Merle en Linde 11 maanden!!!!

9. adi

adi Niet meer actief

Margit alvast proficiaat met de meiden morgen ;)

Ach meid die slapeloze nachten, hier kunnen ze het soms ook goed... Al moet ik zeggen dat het de laatste tijd heel goed gaat (ff 100x afkloppen :)) Wij proberen dan ook van alles: speentje, beetje water, in eigen bed troosten, naast eigen bedje wiegen. En als dat allemaal niet helpt dan maar bij ons in bed. Als het maar af en toe gebeurt zal het echt geen gewoonte worden. Hopelijk laat ze jullie vannacht wel goed slapen !

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ga het proberen, maar we zitten hier zonder internet! Altijd leuk hoor KPN! Grrrrrr! Hoewel storing mochten ze het om half 7 nog niet noemen zeiden ze want ze hadden 'pas' 300 meldingen hier uit het gebied...! Maar nu dus met ons mobiel internet stickje, alleen kan die dus ook geen signaal vinden hier (lekker makkelijk) alleen 1 streepje GPRS signaal, kortom, ik heb het forum open en dat is echt mega traag! Net 11 minuten over gedaan om de pagina te openen :x ;)!

Kar,
    Volgens mij was het vandaag je verjaardag! Dus van harte gefeliciteerd! Hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad!

Margit,
    Benthe hoopt op 2 april 1 jaar te worden. Niet komende vrijdag, maar volgende vrijdag dus :D! De nachten, hier hebben we ze gewoon altijd bij ons genomen en doen dat nog altijd. Dan een flesje melk (voor Malou/Ruben) of de borst (voor Benthe). Daarna is het vrijwel altijd meteen weer slapen, en dan leggen we op dit moment Malou/Ruben eigenlijk altijd weer terug in hun eigen bedje, Benthe blijft nogal eens bij ons liggen, maar die heeft natuurlijk gewoon nog elke nacht een nachtvoeding ;)! Ik denk dat je vooral gewoon moet doen, datgene waar je kindje behoefte aan heeft, das eigenlijk wat wij altijd met alles (proberen) te doen. Proberen, omdat we het natuurlijk ook soms echt niet precies weten ;)! En ik ben er heilig van overtuigd dat ze als ze 18 zijn niet meer bij ons in bed komen, maar samen met iemand anders slapen :p! Haha! Daar zijn wij echt helemaal niet bang voor.

Marije,
    Ja idd, er is echt zoveel mogelijk! Maar er zijn dus ook eigenwijze artsen die het niet even voor je na willen zoeken ook (lees net nog een stukje van een arts die geen zin had om even te zoeken naar een bortsvoedings vriendelijke antibiotica...diepe zucht...mw moest maar kunstvoeding geven die tijd). Hoop dat het inmiddels al iets beter gaat met je wang/mond/kaak! Sterkte in ieder geval!

Jipper,
    Haha, de jas van Daan is dus helemaal goed gekeurd! Ooit kunnen ze zulke gekke dingen perse 'moeten'/willen he ;)! Nouja gelukkig was het nogal snel op te lossen en was ie weer helemaal tevreden :D!

Karel,
    Heerlijk gezellige meiden! En uiteraard heel erg veranderd sinds hun geboorte! Wonderlijk vind ik het gewoon, zo snel als dat gaat! Moet je eens kijken wat ze in die tijd al veranderd zijn van hulpeloos babytje tot kindjes die al rollen, giebelen, en kruipen? Of dat dan nog niet maar binnenkort ongetwijfeld! Hoop dat de prikken goed zijn gegaan, maar leuk is het niet natuurlijk!

Zo en nu ga ik dit proberen te verzenden!

Even snel nog trouwens, wij hebben hier idd (jipper) lekker genoten van het lekkere weer en hebben een "leenhond" dus zijn lekker een paar keer met zn allen gaan wandelen :D!

Liefs, Hanneke!

11. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

May 8, 2007
    393
    0
    0
    @Margit
    Hier ook weer de fysio gehad ivm Steijn ( overstrekking en afgeplat hoofdje ) Hele aardige vrouw hoor..maar ze begon nu weer ineens over de bolling op Steijn zn hoofdje aan de onderkant..dat betekend goed nieuws namelijk dat de afplatting afneemt..maar dat had hij de vorige keer ook al..Denk dat ze een beetje overloopt. Ook oefeningen gekregen voor het kruipen en stimulerende oefeningen om ook over de andere kant op zn buik te rollen. Maar dat laatste neem ik wel een beetje met een korrel zout..heb bij Britt gezien dat dat vanzelf goedkomt..ik bedoel waarom zou je moeilijk doen als kind zijnde als je ook over de andere kant op je buik kan :p
    En over het 's nachts niet slapen..zelf geen ervaring mee..Gisteravond tegen 12 uur wel eventjes huilen..dan ga ik erheen..troosten ( wel in bed laten ) en dan muziekje aan en weg..dan jammeren ze nog eventjes door..maar na 5 min is het weer stil.

@Marije hopelijk gaat het al iets beter

Hier: Gister heerlijk dagje gehad! Kids opgehaald en bij mn schoonouders wezen eten..Hele dag geen ongelukken gehad ( de vorige zat Britt dr velletje tussen het ritsje van dr jasje :( ) Maar...we zitten in de keuken en ze heeft daar een box waar de kids in lagen en dacht die schuif ik even opzij ( box heeft wielen )...valt die box uit elkaar en de kids vallen/rollen zo naar beneden..Pffffffffffff...was echt even pissig maar ging me eerst focussen op het troosten van de kids..en toen was ik alweer wat rustiger..En mn schoonmoeder???...Nou die kon wel janken...alweer een ongeluk!!! Ach..tja wat moet ik ervan zeggen..kan gebeuren ofzo..Die box word iig weggegooid!
    Fysio net geweest en begon er ook over dat de kids op hun tenen staan..als ze staan..( nog niet uit hun zelf hoor )..vraag me af of dat bij alle kindjes is.
    Ik..loop al mn hele leven op mn tenen :D...letterlijk hoor ;)...Daardoor verkorte kuitspieren etc.en moet eigenlijk veel rekken..ik hoop niet dat de kids dat ook krijgen.
    Verder, manlief zo druk met werk dat hij zaterdag ook moet..wel even slikken maar het is niet anders

12. adi

adi Niet meer actief

Wow, meid ik zou me echt een ongeluk schrikken als de box uit elkaar valt en de kleintjes naar beneden denderen. Gelukkig hebben ze niks aan over gehouden!

Sorry ben even vergeten hoe groot jouw kotertjes zijn :(:(:(, maar op de tenen staan is de eerste fase van staan. Onze fysio heeft een schema met plaatsjes waar per houding (kruipen, zitten, staan) de volgorde wordt weergegeven van hoe dat opgebouwd wordt bij kinderen. Bij staan is het dus eerst op de tenen (deden ze hier ook), en daarna pas op de hele voet (doen ze hier nu). Dus geen zorgen meid ;)

13. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0
    heb ff jullie steun nodig hoor. Ik zit er zo doorheen. Ik ben de hele ochtend al aan het huilen. Ik ben er zo klaar mee om overal alleen voor op te draaien (hoewel vriendlief daar niet echt iets aan kan doen hoor, hij werkt gewoon heel hard en doet 's avonds wat hij kan). Ik vind het op het moment even heel zwaar gewoon, en dat is niet erg, als ik maar genoeg slaap zou krijgen.
    Gisternacht is Thijs heel erg aan het huilen geweest, krampjes. Van 1 uur tot 5.30 met hem in de weer geweest, het was echt zo zieligI, krijsen, brullen, overstrekken, echt zo zielig. En toen hij eindelijk opgenapt was werd Daan wakker natuurlijk en ging de wekker alweer. Vriend had er niks van gemerkt.....
    Vannacht begon Bas heel hard te huilen dus ik er naar toe, half uurtje erbij geweest want ik dacht dat M in slaap was. Zegt hij vanmorgen: Ik hoorde Bas vannacht huilen maar ineens hield het weer op. JA DUHHHH, driemaal raden hoe dat komt????? Had ie niet gemerkt dat ik ernaar toe gegaan was. Allemaal niet erg en hoort erbij enzo maar ik ben zo moe. Ben bang dat ik het op deze manier echt niet lang meer ga trekken maar zie ook niet echt een oplossing. Ja, M. eruit sturen 's nachts, maar over het algemeen proberen we dat ook netjes te verdelen tegenwoordig. En het zijn eigenlijk niet de nachten die ik een probleem vind, meer de dagen. Kids liggen al op bed als M. thuis komt dus ik moet ze echt de hele dag alleen doen.

De dagen zijn gewoon zo lang en zwaar op deze manier. Heb gevraagd of M wat vaker vrij kan nemen of desnoods thuis kan werken zodat hij niet met reistijd zit maar dat gaat niet want hij heeft steeds projecten die opgeleverd moeten worden.
    Het enige waar op dit moment aan 'gesleuteld' kan worden om het voor mij wat makkelijker te maken is de borstvoeding, want die hakt er gewoon keihard in. Maar die kan en wil ik gewoon niet opgeven. Ik baal er eigenlijk nog steeds van dat ze niet 100% borst krijgen dus minderen wil ik echt niet.
    Nou ja, gewoon nog een paar maandjes doorbikkelen, gaat vanzelf beter allemaal....

14. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht

poh jeetje: :( wat vervelend zeg... Het is ook super zwaar! Zeker als je het voor 80% alleen moet doen en dan ook nog een peutertje erbij hebt lopen!
    Ik wou dat ik zo een kant en klare oplossing heb, maar helaas. Ik denk dat je misschien toch over de bv moet nadenken. Ik snap dat dat heel moeilijk is, maar je hebt het al zo lang volgehouden! En ik ben dan zo dat gezondheid van mama echt voor gaat! En als je daar dan meer rust van hebt, hebben je kindjes ook weer meer aan hun mama!
    ook zou ik toch kijken, of je vriend er ook eens uit kan 'snachts. Bijvoorbeeld in de weekenden? Hij heeft dan misschien een drukke baan, maar mama zijn van 3 kinderen is ook een fulltime job!! Je kunt het allemaal wel eerlijk verdelen, maar op dit moment zit jij er doorheen en misschien kan hij dan een keertje er uitgaan. Als het andersom zou zijn, zou jij toch ook bijspringen?! Ik denk wel dat je eerlijk moet zeggen dat je er helemaal doorheen zit!

Kun je misschien voor overdag een oppas zoeken war ze heen kunnen? Of gaan ze naar de chreche zodat jij overdag kunt uitrusten?

Heel veel sterkte! Knuffel!!

15. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Jeetje: Wat vervelend dat je er zo doorheen zit. Helaas heb ik ook niet echt tips. BEhalve inderdaad je man er snachts uti laten gaan. En zoals Karel zegt misschien toch nadenken over die BV. Als je het echt niet meer trekt, die bv kost natuurlijk vreselijk veel energie. Iig een hele dikke"*KNUFFEL* en ik hoop dat het allemaal snel goed komt.

Ylaisa: Wat moet dat schrikken zijn egweest toen die box uit elkaar viel!

Hier: Fantastisch nieuws!!!! We werden vandaag gebeld door de Makelaar, nog over die meid met wie we in onderhandeling waren. Ze is alles nog eens gaan laten doorrekenen en kon nu toch met een redelijk bod komen! En dat bod hebben we geaccepteerd. Nu dus een hoop regelen met de financien zowel zij als wij. Wij moeten namelijk een krediet afsluiten om de schuld op dit huis in te lossen... Dus dat gaan we nu regelen en als het goed is zijn we dan van de dubbele lasten af!!!

16. adi

adi Niet meer actief

Marye gefeliciteerd!!!

Jeetje, meis toch... die dip is oohh zooo herkenbaar. Hier ook heel vaak gehad. Ik snap heel goed dat je er helemaal doorheen zit, het is een loodzware baan om voor 3 kids te zorgen.

Wij hebben hier eigenlijk de rollen omgedraaid. Degene die werkt buitenhuis heeft het makkelijker dan degene die thuis blijft. En dat is echt zo in werkelijkheid. Sinds ik 3 dagen per week werk ben ik 10x uitgeruster dan toen ik thuis zat. Dus echt jezelf niet schuldig voelen, maar je man eruit sturen 's nachts. Of nog beter, zelf een nachtje op zolder/woonkamer slapen zodat je lekker door kunt slapen en manlief voor de kinderen zorgt. Ze de babyfoon naast zijn oor en ga lekker slapen. Natuurlijk met goed overleg vantevoren. De nachten kun je dan om en om doen. Zo doen wij het tegenwoordig als het te gek wordt 's nachts.
    Liever de nachtrust van je man opgeven dan de borstvoeding zou ik zeggen.

En probeer voor tenminste één dag in de week opvang te vinden voor de kids. In ieder geval iemand die je komt meehelpen. Kan een van jullie moeders niet een dag komen meedraaien? Of een dagje naar KDV? De kids worden er echt niet slechter van, krijgen alleen een veel uitgerustere moeder voor terug!

Heel veel liefs van deze kant!

17. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

Jun 7, 2009
    514
    0
    0
    Jeetje, wat ontzettend naar dat je er zo doorheen zit. Ik zat echt met tranen in mijn ogen je stukje te lezen. Je wil het zo graag zo goed doen voor je kindjes, maar ik kan me zo goed voorstellen dat het zwaar is als je er alleen voor staat.
    Het enige wat ik over je borstvoeding wil zeggen is dat het ook heel belangrijk is dat het goed blijft gaan met jou. Je kinderen hebben jou het hardst nodig, niet je borstvoeding. Ik zal met deze uitspraak wel de hele borstvoedingsmafia over me heen krijgen :D, maar ik ben echt van mening dat het zo werkt. Kinderen zijn niet gebaat bij een overspannen moeder.
    Nu ik trouwens de reactie van Adi lees vind ik daar ook wel wat in zitten. Ik ben ook altijd uitgeruster als ik gewerkt heb. Misschien is dat een optie waar je man wat in ziet? Jij overdag, hij 's nachts?
    Is er daarnaast geen mogelijkheid voor je om de zorg voor de kinderen een paar uurtjes uit handen te geven? Of bijvoorbeeld iemand je te laten helpen in het huishouden? Of vind je het moeilijk om dit soort dingen uit handen te geven? Heel veel sterkte.
    Trouwens, heb met hyves iets verkeerd gedaan waardoor ik je niet kon accepteren. Zal je even opzoeken bij de andere dames ;)

Adi, geen zorgen maken om de grootte van je kindjes hoor! Ze doen het gewoon supergoed. Laat iedereen maar lekker kletsen. Hebben de kindjes het naar hun zin gehad bij opa en oma?

Ylaisa, jemig wat schrikken met die box! PFFFF!!!

Hanneke, leuk hoor KPN! Heb je wel een dagtaak aan forummen als het 11 minuten kost om de pagina te openen. :)

Margit, jij dus ook eens spoker. Wij proberen ze hier ook altijd eerst in hun eigen bedje te troosten of een flesje te geven. Als dat niet lukt mogen ze bij ons slapen, maar leggen we ze vaak wel 's nachts weer terug in hun eigen bed. Sopms lukt dat niet, dan slapen ze gewoon bij ons. Ik ben nu zo ver dat ik echt denk dat ze het nodig hebben om soms bij ons te slapen als ze er om vragen (hoewel ik er ook echt wel eens van baal). Ik heb veel mensen uit mijn omgeving gesproken over dit onderwerp en veel mensen benoemden dit te herkennen. Hun kinderen zitten nu allemaal op de basisschool en slapen lekker in hun eigen bedjes :) Da's ook mijn streven 8)

Jipper, die zomerjasjes waren leuk! Ik heb er nog mee in mijn handen gestaan, maar wij zijn voor een jasje van de hema en een ander jasje van H&M gegaan. Een hele stoere die ze in legergroen en donkergrijs hadden met zo'n printje achterop.

Marije, sterkte met de wond. Duurt altijd even voordat je pijnvrij bent hè.

Dames, ik ben verder verrot moe. Heel slecht geslapen op mijn werk vannacht.
    Gisteren heb ik de huisarts toch maar even gebeld voor Midas. Hij heeft 's nachts nog steeds koorts. De assistente opperde dat het een blaasontsteking kon zijn. Ik moest dus urine op gaan vangen bij Midas. Makkelijker gezegd dan gedaan bij zo'n kleine gup, maar daar had de apotheek wel iets voor. Een plakzakje, haha! Had ik dus echt nog nooit van gehoord. Ik moest hem vastplakken rond het piemeltje van Midas en dan een half uurtje laten zitten en voilà, een mooi plasje opgevangen. Morgen gaan we naar de huisarts voor de uitslag. Ben benieuwd. Met Lex gaat het wel oké. Beide kerels hebben de oogjes nog steeds behoorlijk ontstoken, dus daar wil ik de huisarts ook maar even over consulteren.
    We gaan zo even naar de formido. daar was zo'n playpen van kunststof in de aanbieding! Onze houten playpen is helemaal naar z'n grootje, mede dankzij "demolitionman"-Lex die het leuk vind om heel hard aan de hekjes te trekken, dus we gaan eens kijken of dit wat voor ze is. Kar, was jij ook niet naar zoiets op zoek?

18. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hee ja, Helena, bedankt! ik ga meteen even kijken!

Jeetje: Knuffel! Ik wou dat ik iets voor je kon doen maar alle tips die ik heb zijn al genoemd. Wordt het makkelijker voor je als alleen Bas af en toe 'weg' is, of gaat die nog wel naar het KDV? Werken is inderdaad erg ontspannend. Ik ben 's woensdags thuis en dan ben ik echt keikapot 's avonds, ik doe op zo'n dag ook niets aan het huishouden, dat trek ik er echt niet bij. En ik geef dus geen BV! Dus kun je nagaan hoe zwaar jij het hebt.. :( Sterkte hoor.

Marye, wat een goed nieuws! Nu maar hopen dat zij in ieder geval de financiering rond kan krijgen. En dan zo snel mogelijk overdracht? Is jullie andere huis al woon-klaar?

Ylaisa, wat fijn dat jouw ontspandagje ook echt ontspannend was deze keer. En dat je kinderen geen verdere schade hebben opgelopen. :D Moest wel een beetje lachen om hoe je beschreef dat die box uit elkaar viel. :D Sorry. Steijn en Britt lijken me nogal bikkels dus gelukkig niets aan de hand.. :D

19. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Ben ik helemaal mee eens! Sinds ik niet meer werk, ben ik doodmoe. Als mijn man thuiskomt neemt hij eigenlijk meteen het stokje over, zodat ik even tot rust kan komen. Ik zeg ook vaak tegen hem dat ik eigenlijk nooit "vrij" heb. Als hij dan thuis komt is het weleens dat hij moe is en zegt ; i kheb de hele dag gewerkt! naja, ik ook en waarom zou hij dan wel relaxed op de bank mogen zitten en ik niet?

Ik zou allereerst proberen 's nachts eens goed te kunnen slapen! Zie alle tips die voorbij gekomen zijn ;)

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Wat ik onthouden heb:

Jeetje, Jeetje :)D), dat klinkt niet goed hoor meis!! Ik heb niet alle reacties helemaal gelezen, maar zag wel die van Helena voorbijkomen en daar sluit ik me helemaal bij aan. Laat alsjeblieft jouw eigen gesteldheid niet ten koste gaan van de borstvoeding. Natuurlijk is borstvoeding geven heel mooie en waardevol, maar wat hebben je 3 kanjers aan een mama die er helemaal doorheen zit? Niets toch? Als ik in jouw schoenen zou staan (en dat heb ik min of meer gestaan) zou ik de borstvoeding gaan afbouwen. Op deze manier ga je eraan onderdoor en als minderen met de borstvoeding een oplossing is dan zou ik dat doen... Maar ik begrijp heel goed dat het een moeilijke keuze is. Sterkte!!

Weet je nog Margit? Rond de 1e verjaardag van onze jongens? Ook slaapdrama's!! (Kar zei het toen al, het is de leeftijd.) Wij hebben ze toen vaak tussenin laten slapen. Soms zelfs met z'n tweetjes. En het is op den duur écht weer vanzelf overgegaan. Er komt dan weer een ochtend dat je denkt; 'Huh? Geen kleine tussenin?' Denk nog steeds dat het niet zoveel kwaad kan. Maar sterkte in ieder geval. Ik weet ook nog precies hoe zwaar die nachten waren... ;)

Marye, nogmaals gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!! Echt superfijn!

Helena, ik hoop echt dat je kleine mannen snel opknappen, want dit duurt ook alweer een poos. Ook jij heel veel sterkte!

De rest weet ik even niet meer. Hier een drukke dag achter de rug, dus ik ga nu koken en daarna, als de jongens op bed liggen, lekker de uitslag van Wie is de Mol kijken!!

Share This Page