Tweeling mama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Karel1978, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Kar; Veel beterschap meid! En hopelijk lukt het met de finaciering van jullie droomhuis!

@ingrijpen in ziekenhuizen; Zoals Karel schrijft denk ik ook dat er veel verschil is tussen 'normale' ziekenhuizen of academische ziekenhuizen. Daar mag je ook van uitgaan lijkt me.
    Toen mijn vliezen braken ben ik eerst naar ons streekziekenhuis gegaan. Daar is heel adequaat gehandeld. Ik kreeg meteen weeënremmers, terwijl ik, voor zover ik me kan herinneren, nog geen weeën had. En daar heb ik ook meteen de eerste longrijpingsmedicatie gekregen. Binnen anderhalf uur was ik daarna in het SKZ. In het SKZ zijn ze niet doorgegaan met weeënremmers, maar heb ik wel de 2e spuit gekregen.
    Ik begrijp heel goed dat Margit het idee heeft dat er meer gedaan had kunnen worden, maar ik denk ook dat het afhankelijk is van zoveel factoren (protocol ziekenhuis, medisch team op dat moment, situatie van de moeder en het kind, enz.). Moeilijk, moeilijk...

2. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Even een reactie op de weeënremmers :
    Ik heb natuurlijk heel lang op de OHC gelegen en hoorde heel veel verhalen over weeënremmers.
    De perinatoloog vertelde dat de ziekenhuizen in Nederland bezig zijn met onderzoek doen naar weeënremmers.
    Elk ziekenhuis heeft zijn eigen protocol met betrekking tot hoe vaak er medicatie toegediend wordt en bij welke zwangerschapsduur. Waar ik lag gaven ze tot 32 weken weeënremmers. De arts vertelde dat wanneer de ontsluiting al te ver was gevorderd, hij een vroeggeboorte niet meer kon voorkomen, maar wel de (peperdure-) medicatie er tegenaan gooide. Hij zei dat wanneer hij de bevalling er ook maar een uurtje mee uit kon stellen, dit gezondheidwinst opleverde voor het kindje.

Margit, ik kan me heel goed voorstellen dat je antwoorden wilt. Misschien een idee om een afspraak te maken met je gyneacoloog en samen het dossier van de bevalling door te nemen? Ik heb dit met mijn gyn gedaan na de bevalling (zelfs foto's gezien van een doorsnede van de placenta) en dit heeft mij heel erg geholpen met alles een plekje geven. Daarnaast zou ik, als ik jou was, ook willen weten wat de kans op vroeggeboorte is bij een eventuele nieuwe zwangerschap.
    Onze situaties zijn niet te vergelijken, laat me dat duidelijk stellen, maar misschien dat je op sommige vragen antwoord kunt krijgen. Zou je je er ook mee kujnnen vereenzelvigen als de gyn zou zeggen: ik heb vooraf geen enkele aanwijzing gezien voor een dreigende vroeggeboorte en kan niet verklaren waarom je zo vroeg bent bevallen?

Sascha veel sterkte met Marlena. Wat een schrik! Hopelijk kunnen jullie zondag wel lekker uit met z'n allen.

Karel, op de grond met die meiden, dan kruipen ze zo, haha!!
    Leuk dat jullie je kindjes laten dopen. Hier worden kinderen altijd veel eerder gedoopt, maar volgens mij werkt dat in de katholieke kerk anders, of niet?

Jipper, leuk naar de dierentuin!!! Heel veel plezier! Daan en Luuk vinden het vast geweldig. Wij gaan in onze vakantie in juni een keertje met de jongens. Of naar de dierentuin, of iets van de Apenheul. Ook altijd leuk.

Fanny, ik hoop dat het snel weer beter gaat met Luca. Sterkte.

Hanneke, klinkt als een gezellige verjaardag. Wij vinden het ook heel belangrijk en fijn om af en toen stil te staan bij hoe ontzettend blij we met onze jongens zijn. En een jaar borstvoeding, wauw!

Jeetje, hoe is het met jou? Trek je het nog een beetje allemaal?

Marije, alles goed met Pepijn en Florine?

Adi, petje af voor jullie hoor. Kan me voorstellen dat je er na zo'n nacht behoorlijk doorheen zit. Ik hoop dat je overdag nog een beetje bij kunt slapen.

Ylaisa, ik moest wel erg lachen om je verhaal over het gaan staan van Britt. Zo staat Midas altijd voor de lol (vooral die van hemzelf).
    Echt op handen en tenen, zo grappig!

Oh, er is een kindje wakker!! Nog even melden dat het slapen echt goed gaat! Midas twee nachten helemaal doorgeslapen, Lex 1 nacht door geslapen. Jeuj!!!
    Moet straks werken dus ga nog gauw even met de kindjes knuffelen.
    Doei allemaal!

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Nee hoor, maar wij hebben het steeds uitgesteld en uitgesteld en uitgesteld :):) En nu gingen opa's en oma's op vakantie dus hebben we het nu gedaan, anders zijn ze straks al een jaar oud en dat vond ik niet kunnen :)

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Karel, alvast heel veel plezier voor morgen! Ik hoop op een beetje mooi weer voor extra sfeer! :D

5. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Tjonge wat hebben wij slecht geslapen vandaag, hopelijk gaat dat vanavond beter. Marlena kon haar draai niet vinden en moest steeds huilen (pijnscheuten in haar been denk ik). En Djuna kwam ook tig keer uit haar bed omdat ze eng gedroomd had, moest plassen, iets nodig had, enz. Ze heeft vanmiddag gelukkig wel goed geslapen, had ze wel even nodig. Vanavond maar even een zetpilletje voor ze op bed gaat.
    Vandaag zijn we nog even naar oma geweest in de auto en dat ging prima met een kussen eronder in het midden achterin. Dus t gaat morgen wel lukken denk ik.

@ kar beterschap, niks aan zoveel hoofdpijn.

@ Adi, je bent mooi op tijd met de voorbereidingen voor de eerste verjaardag van de kinderen. Zal vast een topfeest worden! Spannend 2 nachtjes uit logeren, maar voor jullie ook wel even lekker denk ik.

@ Karel alvast een goede doopdienst gewenst voor maandag!

@ jipper, veel plezier morgen in de dierentuin! Heerlijk zo'n hulp in huis, lijkt mij ook wel wat.

@ Ylaisa, heerlijk he die schaterlachende kindjes, dan kun je niet veel anders dan hartelijk meelachen.

@ funnyme, sterkte voor luca!

@ margrit, klinkt leuk Nijntjetaarten! Ben benieuwd naar de uitnodigingen heb je er een foto van?

@ hanneke, mooi dat jullie zo'n fijne verjaardag hebben gehad. En alweer een jaar borstvoeding, petje af hoor!

Zo ben weer een beetje bij volgens mij. Hier gaat alles (op Marlena's ongelukje na) verder prima. De meiden schieten nu echt de lucht in, t zijn lange dunne sprieten, haha. Hun haar wordt nu ook lekker vol, ze kunnen zelfs al invlechten in hun haar! Vind het zulk leuk werk om leuke dingen in de haren van de meiden te maken. Ook hebben ze praatjes voor tien, lig af en toe dubbel van het lachen om hun uitspraken.

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh Sascha, had helemaal over jouw verhaal van Marlena heen gelezen! :( Arm meisje, en er dus ook last van gehad vannacht. Bah. Ik hoop dat ze snel van de pijn en het gips af is. Gelukkig genezen die kleintjes nogal snel. Beterschap en sterkte in ieder geval!!

7. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Allen: dank voor de reacties op mijn verhaal. Wel verhelderend om jullie verhalen over weeënremmers te lezen. 't Is blijkbaar toch niet zo'n wondermiddel als ik in mijn gedachten had. Ik ga er toch eens over nadenken om een afspraak met mijn gyn te maken. Dat kan nooit kwaad en wie weet helpt het me idd wel om het een plekje te geven.

@ Adi: je vroeg trouwens laatst of M&L 1-eiig zijn. Ik het zkh zeiden ze dat ze voor 95% zeker 2-eiig zijn (want eigen vruchtzak en eigen placenta), maar ze zouden dus ook nog 1-eiig kunnen zijn. Ik geloof dat als het bevruchte eitje voor de 3e dag na bevruchting deelt, het dan lijkt alsof het 2-eiig is (want dan krijgt ieder ook een eigen placenta en vruchtzak), maar dan is het dus wel 1-eiig ;). Als we het zeker willen weten moeten we een DNA-test doen (maar dat kost zo'n 400 euro en dat kunnen we op dit moment beter gebruiken voor andere dingen, zoals luiers :D.). Ikzelf denk dat ze 2-eiig zijn (*ziet Jipper al lachen, want die gelooft er geen snars van dat ze 2-eiig zijn :D;)*), maar soms twijfel ik wel... Vooral op foto's lijken ze ontzettend veel op elkaar. Maar goed, het zijn natuurlijk wel zusjes, dus dat ze op elkaar lijken is ook niet heel raar. Nou ja, de tijd zal het leren :).

Hoe is het bij jou? Heb je vannacht een beetje bij kunnen slapen? Ik hoop het!

@ Kar: een leuk huis gevonden dus in Maastricht! Heb je een linkje, ben wel benieuwd :)? Hoe is het met je hoofdpijn? Is het al wat minder?

@ Karel: morgen de grote doopdag dus! Heb je mooie kleertjes voor de dames uitgezocht? Een hele mooie dag gewenst! Ik duim ook voor zon!

@ Helena: wat fijn dat de mannen de afgelopen dag(en) weer door hebben geslapen. Wat een heerlijkheid is dat hè? Dan kom je zelf ook weer een beetje bij!

@ Jipper: wat een tr*t, die ex-vrouw van je broertje!
    Jullie veel plezier in de dierentuin morgen!

@ Hanneke: dat klinkt als een leuke verjaardag! En die jarige Benthe dook dus lekker in de taart! En al een jaar bv: petje af hoor!

@ FunnyMe: heel veel beterschap voor je kleine man!

@ Sascha: ahh, die arme Malena! Hoop dat ze zich snel weer beter voelt! Is helemaal niet leuk als je beentje pijn doet! Heb trouwens een foto van de uitnodigingen in mijn fotoalbum staan (ik zal even kijken of wij al 'vrienden' zijn, dan kun je mijn foto's ook zien).

Iemand nog iets gehoord van Krista trouwens? Die hebben we hier al lang niet meer gezien. Hoop dat alles goed gaat?

Hier: vannacht een ongestoorde nacht kunnen slapen! Joehoe, wat heerlijk! Hopelijk vannacht weer *duim, duim*. Gijs heeft vandaag een vrijgezellendag van een vriend die gaat trouwen (zal wel laat thuis zijn) en ik had mijn ouders op bezoek. Was gezellig. Is wel fijn om in het weekend zo'n dagje hulp te hebben met de meiden. En m'n moeder heeft even lekker de was lopen vouwen :).

O jee, ik hoor een meisje huilen. Ik ga maar even kijken :(:(:(.

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    MArgit: ehh...heb je wel eens goed gekeken naar je dochters? ;) Die zijn echt 1-eiig hoor! 2 druppels water!! Allebei net zo knap ;)

Enne dopen is maandag! Maar bedankt :D

Fijne paasdagen allemaal!!

9. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat was dus Linde. Even chamodent gegeven (voor het eerst!) en nu bij mij op schoot... hoop dat ze zo weer in slaap valt ;).

@ Karel: o ja, maandag! Veel plezier!
    1-eiig: tja...

@ Helena: kans op nog een vroeggeboorte heeft de gyn wel iets over gezegd. Volgens mij zei hij dat die kans bij een volgende zwangerschap niet groter is dan bij ieder ander. Maar, mocht ik nog een keer zwanger worden, dan moet ik wel weer bij de gyn lopen, uit voorzorg.

Linde begint te protesteren, dus ga haar mijn volle aandacht geven :).

Fijne Pasen allemaal!

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oeps, sorry Karel, veel plezier morgen dan! :D Wordt geloof ik wel mooier weer morgen.. :D

Zag ik op de tweelingmama hyve voorbij komen: www.allesdubbel.nl met een downloadbare 'survivalgids'. Wel grappig. Veel ervaringsverhalen.

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Zie je wel!! Ik ben niet de enige die het zeker weet!! :D:D:D:D

12. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Wij zijn ons aan het klaarmaken voor de dierentuin (*bidt ondertussen dat het droog blijft...*). Zal vanavond verslag uitbrengen!!

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jipper, veel plezier!! Ik hoop ook dat het droog blijft.. !

Margit, ik denk ook dat jouw meiden een-eiig zijn hoor!! Lijken precies op elkaar (en op jou ;)). Schattig! Ben nog steeds weg van hun 'kapsel' trouwens. :D

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Even snel; de dierentuin was echt geweldig!!! We hebben het zo leuk gehad!! Wel wat regen af en toe, maar daardoor was het ook niet echt druk in de dierentuin. Morgen een langer verslag, heb nu echt geen puf (moest ook nog even mijn gezicht laten zien op de verjaardag van mijn neefje vanavond).

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kar,
    Ook jij natuurlijk bedankt voor de felicitatie ;)! Jullie dus een drukke dag gehad vrijdag, hopelijk gaat alles lukken met het huis, zou fijn zijn natuurlijk omdat het eigenlijk precies bij jullie lijkt te passen. Hoofdpijn is niet fijn, hopelijk gaat dit nu alweer iets beter? Verder zou het idd best kunnen komen van spanning en veel dingen aan (in) je hoofd hebben, kortom ook aan jezelf denken meid ;)!

Helena,
    Het is ook echt heel belangrijk om regelmatig stil te staan met hoe blij je bent idd dat je deze kindjes hebt mogen krijgen en er naar je beste kunnen voor mag zorgen. Tenminste, dat vinden wij wel :D! Fijn te horen dat het slapen goed gaat bij jullie :D! Duimen dat dit zo blijft ;)!

Karel,
    Het uitstellen heeft voor jullie vast een reden gehad (al is dat misschien geen rede die je kan noemen omdat je niet bewust een keuze daarin gemaakt hebt, onbewust is dat toch een keuze geweest dan ;), niks mis mee lijkt me ;)! Heel erg fijne en mooie dag en dienst gewenst morgen!

Sascha,
    Hoop dat jullie het vandaag toch een beetje fijn gehad hebben en snachts toch wat hebben kunnen slapen. Anders in wisseldiensten slapen? Haha, eerst jij 3 uur, dan man 3 uur, dan jij 3 uur ;). Heerlijk dat ze zo lekker aan het kletsen zijn, ze zijn dus lekker bij de hand :p! Haha!

Margit,
    Ook ik ben stiekem een beetje blij met de verhalen over de weeenremmers, ik heb die niet nodig gehad, maar deze dingen wist ik dus ook niet. Ik zou idd eens rustig nadenken of je een gesprek wil, of je denkt dat dat voor jullie misschien wat antwoorden geeft zodat je het beter een plekje kan geven. Bij jullie dus ook een fijne nacht gehad, hopelijk blijft dit zo :D!

Jipper,
    Zo te lezen dus een heel fijne dag gehad samen! Dat het mede door de regen niet zo heel erg druk was is natuurlijk ook wel een meevaller :D! Verder lezen we het morgen wel dan ;)! En ook nog naar een verjaardag geweest dus, tja soms heb je van die 'fijne' verplichtingen :D haha! Maar lekker je bedje in en hopen op een heerlijke nachtrust!

Hier vandaag een lekker rustige dag gehad, hadden eigenlijk lekker even willen gaan wandelen, maar gezien ik een hekel heb aan (vrijwillig) lopen in de regen zijn we lekker thuis gebleven. Lekker heel de dag in pyama geweest (kids wel aangekleed hoor) en vooral lekker niks gedaan :D! Lekker spelen, kleuren, verven, voeden, eten, drinken, slapen en dat was het wel zo een beetje :D haha, stelletje luiwammessen hier :p! Morgen geven ze beter weer aan dus hopen dan wel even te kunnen gaan lopen :)!

Owja en Malou en Ruben hebben nog gesmult van de overgebleven taart van gister, vonden ze weer super terwijl ze er bijna niets van opgegeten hebben en alleen maar zitten klooien :D! Benthe maar niet gegeven, daarvoor was 1 dagje rommel eten echt wel genoeg, vind mama ;)!

Weet iemand eigenlijk hoe het met mclover is? Of niet? Vroeg me dat af, weet dat ze een tijd geleden kwam melden dat ze weer zwanger was, maar daarna eigenlijk niet meer gezien.

Liefs, Hanneke!

16. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    huh? IK had hier toch gereageerd??? Staat er niet tussen.
    Nou ja nog maar een keertje dan.

Jipper fijn dat jullie zo'n geslaagde dierentuindag gehad hebben!

Margrit supermooie uitnodigingen, erg mooi dat ze zo persoonlijk zijn, met die foto's van verschillende momenten uit hun leventjes, super.
    O ja en sorry, maar ik denk ook echt 1-eiig.

Hanneke we hebben gelukkig een goede nachtrust gehad afgelopen nacht geen kids wakker helemaal goed.

Ons dagje Slagharen was erg geslaagd. Tussen de buien door scheen de zon en t was goed te doen met de regen die we hadden. Marlena kon gelukkig in best veel dingen op schoot bij mama/papa. Onderweg naar huis hadden we 3 slapende kindjes achterin. Ze liggen lekker op bed en wij moeten zo ook maar, zit al te knipperen met mn ogen. Hopelijk kunnen we morgen een beetje uitslapen. Duim, duim, duim.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fijn dat jullie een geslaagde dag hadden! En afgelopen nacht gelukkig goed kunnen slapen! Hopelijk komende nacht weer :D! En ga maar lekker naar bed dan ;), truste!

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Jipper: fijn dat het leuk was in de dierentuin. Heb de foto's bekeken en zag er ook erg gezellig uit!

Sascha: Ook fijn dat het leuk was in slagharen en dat het met Marlena gelukkig ook goed ging.

Hanneke: Een luierdagje is ook wel eens lekker! Hebben wij gisteren ook gehad :)

Karel: Veel plezier vandaag!

Margit: Is de nacht weer goed gegaan?

Hier: Het gaat hier eigenlijk best goed. Pepijn en Florine zitten weer goed in hun vel, en slapen 'snachts super. Er zit meestal tussen de 5/6 uur tussen de voedingen 'snachts en overdag komen ze om de 4 uur. Heerlijk wat meer rust.
    Verder ben ik wel gestart met het afbouwen van de bv, ik blijf maar afvallen, energie is 0,0. En werd steeds moeilijker om genoeg voeding te krijgen. Dus nu zijn er 2 voedingen vanaf en krijgen ze dan kv.
    Florine heeft alleen wel heel erg moeite nu met haar ontlasting, zit hele dagen te persen, maar het wil maar niet lukken. Super zielig om te zien, soms ligt ze ook echt te krijsen in bed! Hebben jullie misschien nog tips? We temperaturen alweer bij elke verschoonbeurt, via de bv probeer ik echt te zorgen datk genoeg fruit eet, drink roosvicee laxo in de hoop dat dat iets helpt? MAar ik weet het gewoon echt niet meer....

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Sascha; Hoe gaat het nu met Marlena? Wat naar van haar been zeg! Wel fijn dat jullie toch een leuke dag in Slagharen hebben gehad. Hopelijk is ze snel van haar gips af en kan ze weer lekker rondrennen.

@Margit; Hebben jullie een rustige nacht gehad? Of was het weer feest?

@Karel; Hoe was jullie dag vandaag?

@Kar; Nog nieuws over de verkoop van jullie huis of al meer zicht op jullie mogelijkheden voor het Maastrichtse huis? En voel je je al iets beter of nog steeds barstende hoofdpijn?

@Helena; Fijn dat het slapen nog steeds beter gaat. En hoe gaat het met jou? Iedereen ook weer helemaal gezond?

@Marye; Knap dat je voor jezelf kiest en de bv aan het afbouwen bent. Je moet er inderdaad niet zelf aan onderdoor gaan. Don is weer druk aan het klussen las ik. Hopelijk schiet het op en kunnen jullie snel over naar het nieuwe huis.

@Ylaisa; Zijn de kippetjes er al? ;)

@Hanneke; Super dat de verjaardag van Benthe zo geslaagd was. En vandaag nog een wandeling kunnen maken? Hier is het mooi weer, hoop bij jullie ook.

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hier zijn de jongens behoorlijk aan het bijkomen van een druk en enerverend weekend. Zaterdag moesten we naar de verjaardag van mijn schoonmoeder. Toen hebben ze 's middags niet geslapen. Waren zo gezellig, vrolijk en energiek dat we het maar zo hebben gelaten.
    Gisteren natuurlijk naar de dierentuin. Het was ontzettend leuk. Ze hebben hun ogen uitgekeken!! :D Mijn ouders hebben twee draagzakken voor op de rug en daar mochten ze af en toe in (afgewisseld met ons nichtje). Maar ook in de wagen konden ze genoeg zien. Toch, als we ze er dan even uithaalden om nog beter te kunnen kijken, zaten ze te hupsen van enthousiasme. :D Op de heenweg hebben ze gelukkig even geslapen in de auto (wat dat betreft ging alles volgens plan ;)), zodat ze de rest van de dag heerlijk konden genieten. Het woord van de dag was wel 'aaien'. Vooral bij de tijgers wilde Luuk heel graag dat lieve, zachte, grote poesje even aaien. Gelukkig zat er een dikke glasplaat tussen... ;)
    De vissen in het Oceanium vonden ze ook prachtig om te zien. Met open monden hebben ze om zich heen gekeken. En aan het eind van de dag mochten ze ook nog eens een mooie knuffel uitzoeken van oma. Het zijn 2 apen geworden; Daan een lief klein zwart aapje en Luuk een aap met een rood met gele snuit (echt de lelijkste die erbij stond ;)). Ze waren er helemaal weg van!! :D Op de terugweg waren ze knock-out. Rode oren, rode wangen en heel diep in slaap... ;)

Deel Deze Pagina