die eerste ellendige weken. wie wacht mee

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by frummelk, Nov 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Ik ben nu bijna zes weken zwanger van baby drie.
    En weer zo onzeker als bij de eerste. Ik tel de uren tot de eerste echo (pas over anderhalve week) en de tijd gaat tergend langzaam.

Komt ook omdat ik bloedverlies heb en dus bang ben dat het mis gaat. Ik weet dat het niets hoeft te zeggen, maar die ellendige hormonen maken me dol ;)

Wie wacht er mee tot de eerste echo? Wie zit met me de tijd uit tot de 12 wweken grens?

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ik wil wel meewachten....

Ben ook wat onzeker zoals altijd hahaha... Maar doordat we 2 jaar geleden precies rond deze datum een mk hadden en mijn testjes nog licht zijn ben ik wat onzeker.

Gister voor het eerst licht positief getest en vandaag al iets duidelijker.

Wil morgen eens overslaan zodat ik gelijk verschil kan zien en gerustgesteld ben.

Kwa kwaaltjes voel ik me hartstikke zwanger :)

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

En wat rot van je bloedverlies, dat wil je gewoon niet zien als je zwanger bent...

Hier twijfel ik wanneer ik de echo laat doen, ik moet naar het zk vanwege eerdere zwschappen en die mk is nog altijd onzeker of het nu een bbz was of niet. Toen ik zwanger raakte van mijn zoon moest ik daarom een vroege echo, maar of dat nu nodig is?

4. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Hoi! Ik wil ook wel mee wachten!
    Ik ben er maandag achter gekomen dat ik zwanger ben maar wist het eigenlijk zaterdag al. :) Ik heb 19 december mijn eerste echo met ruim 7 weken. Ik vind het weer net zo spannend al de eerste keer!
    Zeker omdat het twee maanden geleden vroeg mis is gegaan.

5. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    En bloedverlies is niet leuk! Alsof het al niet spannend genoeg is!

6. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

Jun 15, 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik wil ook wel mee wachten!

Heb vorige week een vroege echo gehad, omdat ik door de pil heen zwanger ben geworden en we niet wisten hoe ver ik was. Het bleek dat ik 5 weken was, dus veel was er nog niet te zien..

Nu mag ik volgende week donderdag weer en de tijd kruipt voorbij 😒.

Bloedverlies is niet leuk, hopelijk houdt het snel op!

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nooit leuk als je een mk hebt gehad, dan is de zwschap erna altijd zo onzeker :(

@dunc jullie onverwacht zwanger van nm 3? Hier van nm 4 ... Is ook even anders om zo zwanger te raken he. We moeten echt even bijkomen hier...

8. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

Jun 15, 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tussen mijn 2 dochters ook een miskraam gehad en zo onbezorgd als de eerste zwangerschap was, is de 2e nooit geweest.

Het is inderdaad heel anders zwanger worden zo. We waren ook helemaal on shock. We hadden besloten het bij 2 te houden en ik heb ook veel spullen weggegeven. We moesten ook zeker even bijkomen, maar nu zijn we er superblij mee. Ik hoop dat het allemaal goed mag gaan, want dit wordt echt de laatste keer..

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Precies die naïviteit is weg helaas...

Maar ook vertrouwen hebben in je lichaam want helaas kan het soms misgaan maar ook veel vaker gaat het goed!

Hier hadden we gelukkig alles nog want mijn zoon is net geen 10 maanden...

10. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

Jun 12, 2014
    2,007
    1
    36
    Wat gezellig die grote gezinnen!
    Helaas wil mijn man dit niet dus wordt dit, als alles goed blijft gaan, mijn laatste zwangerschap.

Vandaag wat minder misselijk dan gisteren en merk dat ik echt streng moet zijn voor mezelf om me geen zorgen te gaan maken.
    Als het goed gaat gaat het goed, en als het mis gaat gaat het mis. Ongeacht of je je nu heel veel zorgen maakt of probeert te genieten van het bijzondere feit dat je zwanger bent!

11. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    He wat leuk dat jullie mee wachten!
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Hier ook door de anticonceptie zwanger van nummer drie. Was flink schrikken. Maar wil frummel nu niet meer kwijt. Ik weet ook niet exact hoe ver ik ben maar schat bijna zes weken. Mijn oudste is twee jaar de jongste 8 maanden. Straks dus drie kinderen onder de drie jaar. .....

En ook ik ben bekend met miskramen. Met name rond de zes weken....

Nog anderhalve week tot de echo. Zucht

12. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Wat doen jullie om rustig te blijven? ik ben de hele dag aan het broekloeren. En als ik dan weer bruine of roze afscheiding zie ben ik van slag. Ook al weet ik dat het niets hoeft te betekenen. Bij mijn oudste ook vaak en veel bloedverlies gehad. Maar zie het liever niet.
    Hebben jullie ook veel krampen?

13. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,580
    2
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Ik meld mij ook aan!
    Vandaag vier weken en vier dagen.. Over 4 weken intakegesprek en eerste echo..
    Duimdraaien dat alles goed zit natuurlijk..

Op dit moment (sinds maandag weet ik het) werk ik 8 dagen achtereen..
    Dit is een uiterste, maar het houdt me wel bezig..

14. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier nig iemand met bruinverlies en die de hele dag bang is om bloed te zien in de wc...

Vandaag weer getest en je de test is wat duidelijker maat had m liever knallend gezien.

Ik ga nig even doortesten en dan pas de gyn bellen...

15. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

Jun 15, 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb geen bruinverlies, maar ben ook elke keer bang om bloed te zien op de wc.. Vorige keer ging het nu ongeveer mis..

Blijft gewoon echt irritant die eerste weken!

Het is een goed teken dat de test donkerder is!

16. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Pff ik vind het ook zenuwslopend! Ik wil zo graag weten of alles goed is daarbinnen. Gelukkig geen bruinverlies of bloed hier.

Met hoeveel weken hebben jullie de eerste echo? Ik pas met bijna 10 weken! Vind het eigenlijk best laat, of ligt dat aan mij? Kan me niet herinneren dat ik bij mijn eerste zwangerschap zo kan moest wachten.

17. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja ellendig dat wachten he... 10 weken is normaal hoor maar duurt wel lang.

Ik plaats ook even hier mijn test, gister en vandaag. Duidelijker toch?

Attached Files:

18. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ja verschrikkelijk!
    De test loopt inderdaad op! Hoeveel dagen voor/na nod zit je?

19. Dese

Dese Actief lid

Jun 15, 2014
    198
    1
    16
    Goede morgen! Ook ik kom me hier melden.. Ben nu 4.5 weken zwanger en vind het doodeng. Ben ook steeds bang dat het misgaat. Heb alleen wat pijnlijke borsten en verder nergens last van. Gelukkig ook geen bloed! Afleiding helpt gelukkig wel.

Had op 4.2 echt een knallende test. Gister een gekocht met weken indicator. Deze bewaar ik voor zondag, dan 5 weken. Hoop dat hij dan 3+ aangeeft :)

Hebben jullie al mensen ingelicht?

20. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

Jun 15, 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hij is zeker duidelijker Jolina!

Omdat ik door de pil heen zwanger ben geworden heb ik al een echo gehad met vijf weken en mag ik volgende week donderdag weer.. Bij mijn vorige zwangerschappen mocht ik ook niet eerder dan 9/10 weken. (En dan vind ik het nu al zo verschrikkelijk lang duren.., hoe heb ik dat toen volgehouden?!)

Share This Page