Hoi, Ik ben eigenlijk op zoek naar meiden die voor de tweede (of derde, vierde enz) keer zwanger zijn. En die de eerste keer dmv een keizersnee bevallen zijn. Ik ben de vorige keer ingeleid en dat schoot niet op. Uiteindelijk dus een keizersnede gehad. Nu ben ik weer zwanger en denk ik na over hoe het nu zou gaan. Ik zou graag kletsen met meiden in hetzelfde schuitje en ben benieuwd hoe jullie er nu tegen aan kijken en over denken
Hoi zonnige, hier net zwanger en moet eerst de komende weekjes doorkomen. Maar ik ben de vorige keer ingeleid en uiteindelijk bleek dat ik een te smal bekken heb en niet natuurlijk kan bevallen. Voor mij dus geen keus komende bevalling. Maar ik twijfel wel of ik iedereen moet laten weten wanneer ik de KS krijg. Datum word van te voren gepland. .AG jij kiezen wat je doet?
Hoi!! Gefeliciteerd in ieder geval met je zwangerschap!! Vind je het jammer dat je nu sowieso een ks krijgt? Ik weet niet of ik mag kiezen.. Ik hoop het wel aan de ene kant, ik heb het gevoel dat ik niet geschikt ben om krachtige weeen te maken en dat ik het dus eigenlijk gewoon niet kan..
Ik vind het niet jammer. Heb de vorige keer echt alles van de bevalling gehad incl persweeën maar ik voelde het kindje ook geen beweging dichterbij de uitgang komen Dus ik weet gewoon dat ik alles eraan heb gedaan maar het past gewoon niet! Vorige keer een spoedks gehad onder narcose omdat de ruggenprik niet goed zat. Dus nu hopen op een relaxte ks
Hier ook de eerst een ks omdat hij in een stuit lag uiteindelijk een spoed keizersnede geworden omdat ik hem niet meer voelde. Was ook maar goed dat ik aan de bel trok aangezien hij twee keer om de nek een keer om de romp en een keer om zijn been verwikkeld zat. Leuk om met jullie mee te kletsen. Al is het hier nog erg pril
Ik ben bij de eerste bevallen met een spoedkeizersnede en een epiduraal. Bij de tweede ben ik binnen twee uur vaginaal bevallen. Ik vond dat toen ook een heel bijzondere ervaring. Alleen had de jongedame niet zo'n goede start. Nu ben ik zwanger van de derde en ga ik vanaf volgende week weer onder controle bij de gynaecoloog en gaan we samen bespreken hoe we deze bevalling aan gaan pakken. Dus ik praat graag mee hier.
Leuk dames!! Fijn om ervaringen uit te gaan wisselen! En fijn om ervaringen te gaan lezen! Tienidice wauw wat een snelle tweede bevalling was dat zeg!
Ook wel fijn om te lezen dat het iedereen echt wel wat doet zo'n ks. Ik heb er 6 weken over gedaan voordat ik de foto's wilde / kon zien. Ik wilde niet dat er foto's gemaakt werden maar ben achteraf erg blij dat ze er zijn. Nu weet ik ook zeker dat ik het goede kindje thuis heb, haha.
Hey hallo, Ook hier bij de eerste een keizersnee gehad, wel een geplande ivb met stuitligging.Bij de tweede ben ik vaginaal bevallen, helaas is dit niet helemaal goed gegaan, ben uitgescheurd, zo erg dat mijn darmen ook mee zijn gescheurd! Nu zwanger van de derde en krijg weer een keizersnee, een gentle secto, schijnt een heel verschil te zijn met een gewone keizersnee, ben benieuwd!
Ik ben nog niet zwanger, maar heb bij mijn eerste een spoedkeizersnee gehad, wel grotendeels op de natuurlijke manier. Omdat ze nooit ingedaald is en er met 41+2 zelfs met inleiden nog geen ontsluiting was heb ik erg weinig vertrouwen dat mijn lichaam het wel kan en zou ik bij voorkeur een geplande keizersnee krijgen bij een tweede.
Gentle sectio zou ik heel graag doen. Helaas is dat bij ons in het ziekenhuis niet.. Door verhalen van uitscheuren etc durf ik haast niet eens te bevallen. Dat had ik de vorige keer dus helemaal niet.. Maar omdat ik nu denk dat ik het dus eigenlijk niet kan, ben ik bang dat er anders ook zoiets gaat gebeuren..
Wat is gentle sectio precies? Ik heb er wel kort wat over gelezen maar zie nog niet precies wat het inhoud. En in welke ziekenhuizen word dat gedaan?
Ik zou als ik mocht kiezen weer voor een keizersnede kiezen ik was snel weer herstelt. De volgende dag liep ik al alleen naar de w.c en thuis op de vijfde dag liep ik ook gewoo rond in huis op dag tien toen zoon naar buiten mocht een groot rondje gelopen.
Natuurlijke keizersnee (keizersnede), nabootsen natuurlijke bevalling | WIJ.nl Kort maar opzich wel duidelijk omschreven.. Er is ergens een lijst van ziekenhuizen waar ze dit doen.. Zou ik eens moeten opzoeken
Ik was ook weer snel hersteld. Alleen lag ik nog aan het infuus met medicatie ivm zwangerschapsvergiftiging. En dus ook nog met een catheter.. heel vervelend allemaal. Mja nu maar gewoon hopen dat ik gezond blijf dan is er nix aan de hand
Hey, In augustus 2013 ben ik middels een keizersnede bevallen van een dochtertje. Ik was met 40 weken ingeleid (omwille van bloedingen) maar ik kwam niet aan voldoende opening en de baby was niet voldoende ingedaald. Na 15 uur is er dan beslist om over te gaan tot een keizersnede. Inmiddels ben ik bijna 25 weken zwanger van de tweede en weet echt niet wat te doen. De gynaecoloog heeft me reeds bij het begin van mijn zwangerschap verteld dat ik op zich "de keuze" heb. Ofwel probeer ik een natuurlijke bevalling of kies ik voor een geplande keizersnede. Echter schat zij de kans ook vrij groot in dat er zich weer hetzelfde probleem zal stellen. Intussen blijkt ook dat mijn tweede kindje nogal aan de grote kant is. De oudste was bij geboorte 53 cm en 3,990 kg, deze zwangerschap wordt de baby nog groter geschat. Enerzijds zou ik mij er schuldig om voelen als ik vooraf kies voor een keizersnede omdat ik dan het gevoel heb dat ik een natuurlijke bevalling geen kans heb gegeven, anderzijds wil ik niet terug hetzelfde scenario als bij de eerste .... Twijfels genoeg dus. Ik lees en klets dan ook graag mee om ervaringen/inzichten/... te delen .
Flachilles welkom ook hier!! Pfoe moeilijk he! Ik heb op zich iets voor mij zelf bedacht en dat is dat er een ks mag worden ingepland, mocht het voor die tijd vanzelf gebeuren wil ik het gewoon gaan proberen, maar is dat niet het geval dan direct een ks. Ik heb eens begrepen dat inleiden na een ks liever niet gedaan wordt maar las ergens anders ook weer dat iemand na een vorige ks de volgende keer ingeleid werd. Tevens ook met overtijd gaan hoor ik wisselende dingen.. Ik zal het eens na moeten vragen. Weten jullie hier iets over?
@Zonnige: mijn gynaecoloog wil niet inleiden na een eerdere ks omdat dit voor heftigere weeën, en dus meer druk op het litteken, zorgt. Ik weet niet of dit algemeen zo is maar het alleszins haar visie. Wat betreft het overtijd gaan, heeft ze niks gezegd.
Ik lees ook graag mee! Hier dinsdag naar de verloskundige omdat de kleine heel raar ligt. Ben bang dat het een keizersnede gaat worden. . Had zo graag normaal willen bevallen 😢