Goh laatste dag in dit gezin. Heb een deel van de babykleertjes gegeven. Ze zijn zo dankbaar... Maar wat een gek gezicht om een ander kindje in 'onze' kleertjes te zien. Roept herinneringen op.... Ben blij dat ik hun er echt mee geholpen heb en dat het goed besteed is. Maar blijkbaar toch ook emotioneel haha.
@Iris; wat leuk dat je dat gedaan hebt! maar snap je gevoel wel.... Wil trouwens zomaar even kwijt dat ik t echt erg leuk blijf vinden om jullie ervaringen te lezen en vragen te kunnen stellen! Nooit gedacht dat het zó prettig kan zijn om mensen te treffen die in (bijna) zelfde situatie zitten/ hebben gezeten.... Dank! Had gisteren mentaal een flink labiele dag... pff... moest janken om niks.... slaap echt slecht, allerlei kwaaltjes... etc etc.... Ben echt blij dat de pukkies nog zitten hoor.... maar ik kijk echt uit naar het moment dat ze er zijn! Weer lekker m' n eigen lijf terug... Natuurlijk druk druk dan, maar wel weer mobieler.... Sorry voor ff een klaagzang... (gelukkig ging vandaag met hulp van manlief alweer een stuk beter!) Goede week allemaal alvast!
Meid het is soms ook gewoon zwaar en even niet leuk. Dat mag best. Zeker nu word het echt zwaar. Soms ben ik ergens ook wel blij dat ik dat zware stuk niet heb ervaren hihi. Gewoon rustig aan en blijven ademhalen
@Iris; dank... doet goed om ff van n ander te horen.... Ondertussen gaat het weer goed gelukkig hoor.... en ben echt blij met 32 weken.... Geniet lekker van het zonnetje dames!
Mag ik ook meeschrijven? Ik ben 22wk zwanger van een tweeling. Zijn de meeste van jullie al bevallen of nog zwanger?
2xwonderlijk; natuurlijk ben je blij dat ze nog veilig in je buik zitten met 32wk, maar ik kan mij ook indenken dat je het een beetje zat wordt nu alles zwaarder wordt. Het zal wel in de lucht hebben gezeten, want ik was van het weekend ook heerlijk labiel. Ben nog aan het herstellen van een luchtweginfectie icm laag hb is dat best vervelend. En werd onzeker over hoe het voeden straks gaat met 2 kindjes. Kortom een zwangerschap is niet altijd rozengeur en dat moet je soms er even uitgooien. Ik las wat over teksten op geboortekaartjes. Daar moeten wij binnenkort ook maar eens mee aan de gang.
Hi pinkflower, welkom. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hier zitten mama's en mama's to be. Lekker mix eigenlijk. Is je tweeling èèn of twee eiïg? Vandaag ben ik met m'n moeder en kids voor t eerst naar Ballorig geweest. Wat geweldig leuk was dat. Lotte en Sanne hebben genoten. 1,5 uur lang hebben zo rond gereden en gespeeld. Zeker voor herhaling vatbaar. Helaas wel de rest van de dag uit hun doen.... Ze zijn daar zo gevoelig voor. Ze gedijen echt het beste bij rust en regelmaat. Terwijl ze aan de andere kant ook uitdaging nodig hebben en ook moeten wennen aan dingen die anders lopen. Blijft een lastige afweging altijd. Maar goed het was leuk. Verder rustig aan gedaan vandaag. Hoe is het met de anderen?
hoi hoi; Hoe is het met iedereen??? Weer een weekje verder! @alle ervaren mama's: hadden jullie ook dat je de laatste weken van je zwangerschap de twin wat moeilijker uit elkaar kan houden qua bewegingen?? Ik vind het soms echt moeilijk te onderscheiden. Heb het idee dat er 1 wat meer klem ligt richting mn rug...en onder nummer 1... Dus voel wel als hij/zij de hik heeft en zelfs de hartslag! Maar echt been, arm bewegingen dus niet echt... Jullie kids ook ziek?? hoor van veel griep gevallen; kotsen en flink verkouden/ longontstekingen... Zoonlief ook vorige week; nu weer voor het eerst naar school. @Iris; leuk idee, Ballorig! Hier ook favoriet . Ideaal als ze nog iets groter zijn om met vriendinnen af te spreken als zij ook kids mee nemen. Maar hier ook rust en regelmaat zeker noodzakelijk... Lekker burgerlijk...
Ik zal hier ook weer eens meeschrijven. Ballorig erg leuk ook hier en monkeytown. Onze dochter van net 2 kan al veel dingen zelf inmiddels en geniet echt en daarna lekker moe. Ik inmiddels alweer ruim 23 weken zwanger en voel me momenteel echt supergoed. Ook de beide meisjes zijn erg druk en beweeglijk wat voor mij wel een bevestiging is dat alles ook goed gaat. Komende vrijdag weer controle. Vanaf het begin al elke 2 weken. Nu ineens zei de gynaecoloog omdat het zo goed gaat en ze mooi gelijk op gaan dat ik ook wel over 3 weken een afspraak mocht maken, maar heb ik toch niet gedaan omdat ik het wel fijn vind dat ze goed gecheckt worden elke keer. Hoe vaak moe(s)ten jullie op controle bij een-eiige tweeling?
Ooh super leuk Ballorig! Zoveel leuke verhalen over gehoord nog eventjes en dan gaan we ook een keer . Pfff ja @2xwonderlijk.. hier binnen een maand af en aan ziek. 2x echt meerdere dagen koorts en ook nog eens een dubbele oorontsteking erbij, plus dat overgeven.. ben het helemaal beu. We zijn inmiddels kind aan huis bij de huisarts en kopen ons scheel aan paracetamol . Kom maar op met die lente! @prinsesje2014, ik had ook elke 2 weken controle (eeneiige tweeling), vond dat ook wel een geruststellend gevoel hoor!
Iris; ik ben zwanger van een 2 eiige tweeling. Zijn jou meiden 1 of 2 eiig? Ballorig is erg leuk om met de kinderen naar toe te gaan. Vervelend dat ze de rest van de dag uit hun doen waren. 2xwonderlijk: fijn dat je zoon weer naar school gaat. De griep heerst enorm hoor ik om mij heen. Zelf een paar weken geveld geweest door luchtweginfectie. Prinsesjes; fijn zeg dat je je goed super goed voelt! En leuk dat je de kindjes vaak voelt. Ik heb tot nu toe om de 3/4 weken controle gehad, maar ik ben zwanger van een 2 eiige tweeling. Donderdag weer en dan over 3 weken weer, tenzij er zorgen zijn. Ik zou als ik jou was ook de controles om de 2 weken laten als dat voorheen ook zo was. Joiedevivre; wat vervelend zeg dat je zo vaak ziek bent geweest in een maand tijd, beterschap! Ik voel de kindjes steeds vaker en vind het helemaal geweldig en bijzonder!
pfff hou op schei over die virussen. We zijn al aan het tobben sinds oktober. Die premature longetjes kunnen weinig hebben hier. Hebben nu sinds een maand extra puffers naast de ventolin. Zitten ontstekingsremmers in en het lijkt iig met de longen nu beter te gaan. Deze week gaan ze tijdelijk voor het laatst naar het kdv. We betalen ons blauw aan de kosten en worden elke week gebeld dat 1 vd 2 ziek is. Gelukkig kunnen de opa en oma's bijspringen. Van de zomer gaan we het opnieuw proberen
Mijn kids zijn één eiïg.... Gelukkig zijn ze weinig ziek omdat ze thuis blijven. In de zwangerschap had ik om de week echo en de flow meting van navelstrengen. Ik ga vanaf half maar een half jaar ouderschapsverlof opnemen voor een half jaar. Ben benieuwd haha. Dus nog twee weken werken Typ later verder... Nichtje wil telefoon hahah
@pinkflower, geniet ervan ! Zo bijzonder he, dat gevoel dat er twee kindjes in je buik zitten te trappelen. Fijn dat de zwangerschap goed verloopt! Mijn kids zijn trouwens steeds ziek ikzelf ben gelukkig maar 1 x ziek geweest deze winter. @Daantjuh, vervelend dat ze al zo'n lange tijd ziek zijn! Ik kan me je beslissing goed voorstellen. Hopelijk gaat het de komende tijd beter. @Iris, spannend, nog twee weken! Hopelijk heb je een leuk laatste gezin om bij te werken.
Hier kon ik ze op het laatst ook niet helemaal uit elkaar houden qua bewegingen. Balorig is hier ook favoriet en daarna lekker een middadutje doen haha. Hier inmiddels bevallen van nummer 3 na een zwangerschap van 40 + 1 weken
Ja gaat best goed hoor, alleen heel ons huishouden is ziek dus dat maakt het er nog niet echt makkelijker op Verder had ik een hele snelle bevalling, iets te snel. Gyn was er nog niet eens stond vast in de ok. Na de bevalling moest ik helaas na de ok om gehecht te worden, dat was wel even een tegenvaller.
Gefeliciteerd Anne Hier ook al een tijdje verkouden en de meiden krijgen hun hoektanden dus zware nachten hier! Blij als ik 4 uurtjes per nacht slaap. Ik ben zelf thuisblijf mama maar heb een vraagje aan de werkende mama's. Hoe doen jullie dat in de ochtend? Ik heb weleens een afspraak en dan is het een en al stress! Eerst is het verschonen, wassen, aankleden...ontbijten. Dan moet ik zelf nog douchen en aankleden etc maar de meiden schreeuwen het uit als ik ze even in de box zet. Op andere dagen douche ik eigenlijk pas als de meiden een dutje doen rond 11 / 12 uur. Dan jasjes en schoenen aan.. als de één alles aan heeft, heeft de ander het alweer uitgetrokken haha. Hoe krijgen jullie het voor elkaar om niet als een slons en uitgeput op je werk te verschijnen hihi.
Gefeliciteerd Anne! Jongen/meisje?? Beterschap voor iedereen!! @maaiike Mijn man begint om 7:00 en is al weg voordat ik moet opstaan. Ik sta eerst zelf op en dan ga ik douchen, aankleden, make up etc... Daarna maak ik de kids wakker. Wassen (niet in bad ofzo hoor), verschonen, aankleden. Hier gillen ze ook wel eens in de box, maar das dan pech voor ze, meestal spelen ze wel gewoon hoor. Daarna geef ik ze de fles. Zet ze in de maxi cosi en dan ga ik de deur uit. In de tussentijd ontbijt ik zelf of neem wat mee voor in de auto. Soms is 1 van de kids al wakker voordat ik moet opstaan, maar dan leg ik ze op de overloop met een paar speeltjes terwijl ik me douche en aankleed. Gaat prima. Heb er iig geen stress om hahaha.. Maar het is wel druk sochtends. ff chill wakker worden is er niet meer bij. Op mn vrije dagen douche ik ook pas tijdens hun 1e slaapje. Iets meer me-time om ontspannen te douchen
vraagje voor de mama's met de prematuren. Hoe ervaren jullie de zogenaamde sprongetjes. Ze zeggen dat je moet uitgaan van de uitgerekende datum, maar nu zijn ze bijna 11 maanden, maar bijna 9 maanden gecorrigeerd. Merkte jullie dat ze rond 11 maanden in de buurt zaten van de 11 maanden sprong?! Of juist bij de sprong in de buurt van de gecorrigeerde leeftijd. Ik heb nu namelijk een jochie wat midden in de nacht wakker word en overdag lijkt hij gefrustreerd, maar volgens de sprongen app moeten ze nu in een zonnige (hahaha) periode zitten.