@Anne123; Gefeliciteerd met je 3e spruit! Hoe vindt je twin het om een kleine broer/ zus erbij te hebben?!
@Anne, gefeliciteerd! Wat fijn dat de bevalling zo snel ging. Hoopelijk snel allemaal weer beter . @Daantjuh, ik heb die sprongen nooit echt goed kunnen plaatsen ze zaten altijd ergens tussen de gecorrigeerde leeftijd en de kalenderleeftijd. @Maaiike, hoe oud zijn je kids? Ik herken de stress wel hoor, in de ochtend. Ben blij dat ik maar 2 dagen werk. Mijn kids zijn ook nog eens vroeg wakker (zo rond 6 uur uiterlijk half 7). Ik douche zelf de avond van te voren en heb alles verder al klaar liggen qua kleding en eten. Dan is het altijd eerst flesje en eten, daarna wassen en aankleden (badderen doe ik niet op mijn werkdagen), laatste spulletjes pakken en dan in de wagen. Ohja, ergens tussendoor kleed ik me dan ook om . Gelukkig trekken ze hun eigen jas en schoenen (nog) niet uit en blijven ze keurig in de wagen op me wachten . Maar het is wel een geplan en georganiseer!
Hoe doen jullie het trouwens met slaapjes enzo als de twins een ander aantal slaapjes nodig hebben? F heeft nog zeker 2 slaapjes nodig (sochtends en smiddags) terwijl L soms al op 1 slaapje kan tussen de middag. Maar dan ben ik voor m'n gevoel een beetje estafette aan het doen want ze wisselen elkaar dan steeds af... ik probeer ze zoveel in hetzelfde ritme te houden. Qua eten gaat dat prima, maar dat slapen is soms even zoeken..!
@daantje hier kloptte de sprongen wekker niet helemaal. In het begin klopte het met hun gecorrigeerde leeftijd maar dat verschoof steeds een beetje. De laatste klopte met de kalenderleeftijd. @joiedevivre: hier ook een tijdje gewisseld. Heel vervelend. Soms lukte het om Sanne op te houden en de andere dag toch twee slaapjes. Een vervelende overgang. Maar dat trekt snel bij hoor. Ze zijn nu toch bijna gecorigeerd 1 jaar??
Gefeliciteerd Anne!! Als ik al jullie verhalen zo lees kijk ik zo uit naar het moment dat onze meisjes er zijn, maar toch vind ik het ook wel heel spannend.
@daantjuh Ik probeer zoveel mogelijk uurtjes slaap te pakken dus eerder opstaan zie ik niet zo zitten haha. @joiedevivre Ze zijn nu 15 maanden. Ze hebben echt een eigen willetje en werken een beetje tegen dat maakt het lastig. Tegenstribbelen met aankleden en met hun brood spelen etc. Denk dat ze het ook een beetje aanvoelen als ik haast heb want dan gaan ze nog erger klieren haha.
Hier sliep ook een tijdje de ene 2 keer en de ander had genoeg aan 1 slaapje. Maar nu hebben ze allebei genoeg aan 1 slaapje en gaan ze s'avonds een uurtje eerder naar bed.
Bedankt voor de felicitaties!! Onze twee meiden hebben er een zusje bijgekregen De meiden vinden het reuze interessant de 1 iets meer dan de ander, die vind het ziekenhuis wat interessanter haha. Morgenochtend gaan we naar huis, ben heel benieuwd hoe het dan zal gaan. Vriend moet maandag helaas al weer beginnen Wat betreft sochtends de kinderen wegbrengen. Hier zet ik alles de dag van te voren klaar. De kinderen gaan met pyama de auto in en worden bij opa en oma of bij mijn zus omgekleed en krijgen ze een boterham. Als ik straks weer moet beginnen met werken dan kunnen onze meiden lekker thuisblijven want dan hebben we een nanny aan huis. Wat betreft het slapen, hier zitten ze op het moment ook niet op dezelfde slaaprptijden, ik probeer wel altijd dat ze gelijk naar bed gaan voor de nacht. Maar verder heeft het zo z'n voor en nadelen als ze niet tegelijk slapen. Soms vind ik het wel fijn want dan heb je wat meer quality time. Zo op het einde van m'n zwangerschap had ik liever dat ze tegelijk gingen slapen zodat ik ook nog even kon rusten
Daantjuh; vervelend zeg dat je kids al sinds oktober aan het tobben zijn. Fijn dat de puffers werken. Inderdaad zonde van de kdv kosten en super toch dat opa's en oma's kunnen oppassen. Zie dat jij een mooi ritme hebt in de ochtend. Hopelijk lukt mij dat tegen die tijd ook op een relaxte manier. Iris; leuk zeg een 1 eiige tweeling! Zijn ze uit elkaar te houden? Heerlijk zeg een half jaar ouderschapsverlof! Lekker genieten Ik neem een paar maanden op na de geboorte i.c.m. vakantie. Ik ben dan 5 langer thuis na mijn verlof. Joiedevivre; ik geniet zeker! Vervelend dat jij kids ook steeds ziek zijn. Op naar het voorjaar! Jij hebt ook een mooir ritme voor de kindjes in de ochtend. De verschillende slaapjes lijken mij niet handig. Lijkt mij inderdaad zoeken. Anne; gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Hoe gaat het thuis? Lijkt mij handig; een nanny in huis! Scheelt het veel met kdv kosten? Maaiike; ik ben ook benieuwd naar hoe iedereen die werkt het voor elkaar krijgt om de kindjes 's ochtends aangekleed en gevoed optijd bij het kdv te krijgen en optijd op je werk te verschijnen. Het lijkt mij een heel gedoe haha. Ik blijf straks 2 dagen werken en wil er eigenlijk nog niet teveel over na denken Prinsesje; ik kijk ook uit naar de geboorte van de kindjes, maar vind het ook heel spannend! Zie dat je jij een weekje voor loopt met je zwangerschap. Hoe gaat het? Ik heb sinds maandag wat vocht in mijn onderbenen. Ik hoop niet dat het erger gaat worden.
Goedemorgen allemaal, Hoe gaat het bij jullie? Leuk he Pinkflower, om je lekker voor te bereiden op de komst van de kids hoe het zal zijn straks. Maar kan me goed voorstellen dat dingen icm werk enzo wel wat onrust geven. Is ook een gedoe allemaal hoor, maar je zal er vanzelf een beetje een ritme in vinden. Anne, hoe gaat het nu thuis? Hier alles goed. We zijn gisteren weer voor het eerst in 4 maanden wezen babyzwemmen. Heel lang niet gedaan omdat we geen energie meer hadden door de gebroken nachten. Maar wat schetst mijn verbazing, gisteren overdag na het zwemmen hebben ze voorbeeldig geslapen en vannacht niet 1x wakker geworden... dus volgende week maar gewoon weer een lesje doen haha. En het was heel gezellig, de meiden hadden superveel plezier in het water. Fijne dag allemaal!
Op zich voel ik me prima, maar merk nu ineens sinds deze week dat het zwaarder wordt. Veel harde buiken in de avond en ik word een beetje lomp. Ben 2x gevallen, heel stom. Gisteravond (en afgelopen week al 2x eerder) erg last van vlekken zien, wazig zien vanuit m'n linker ooghoek. Ook hoofdpijn en wat dikke enkels. Ben mooi op tijd naar bed gegaan en vanmorgen voelde ik me weer topfit gelukkig. Nog 1 weekje (2 dagen werken) en dan stop ik vervroegd op advies gynaecoloog. Wel een fijn idee, geeft rust. Vanmorgen setjes gekocht die ze na de geboorte aankrijgen.
@prinsesje; Wat een leuk setje kleertjes voor je meiden zeg!! En ik geloof graag dat je er naar uit ziet om lekker te stoppen met werken... Doe maar kalm aan... harde buiken hoofdpijn , vlekken zien, wazig etc etc wel ff melden bij je gyn hoor...!! Wanneer moet je weer voor controle?? @ervaren twin mama's; pfff... wat pittig als ze allebei zo aan het tobben zijn qua gezondheid... Beterschap!! Vraagje aan jullie: (ben het overzicht wat kwijt) wie van jullie is 'gewoon' bevallen rond 36 weken?? En hoe was/ ging dat?? Ik merk dat ik t toch wel spannend ga vinden... maar er ook naar uit zie! Hopelijk geen keizersnede, maar als t beter is, prima natuurlijk.... m'n controle was gelukkig weer goed... Ze dachten even aan het TAPsyndroom... (bloedarmoede bij 1 van de kids...) Dus op naar week 35....
Jeetje jij komt al bijna op een termijn dat je kan gaan bevallen. Logisch dat je het spannend vind. Waarom werd er trouwens gedacht aan bloedarmoede bij 1 van de kindjes?
@Prinsesje2014: Ze dachten bij 1 kindje aan bloedarmoede, (laag Hb) omdat de meting van de doorbloeding van het bloedvat/ slagader in het hoofdje iets minder mooi was.... Dat kan duiden op het TAPsyndroom. (1 kindje bloedarmoede, andere kindje te hoog Hb, door spontane verminderde werking placenta)
Vanmiddag komt de kraamzorg bij ons langs.. wat ik me ervan kan herinneren is dat ze vooral even koffie komt drinken en een praatje komt maken.. Zijn er nog dingen waar ze extra op letten bij een tweeling? Of zijn er dingen die handig zijn om te vragen aan de kraamzorg?
Pinkflower: hier gaat alles goed hoor, af en toe wat hectisch vooral zo rond de ochtend en tegen bedtijd en als iedereen tegelijk moet eten haha. Het zal vast nog beter gaan als ik geen last meer heb van m'n bekken maar dat zal nog wel ff duren ben ik bang. @prinsesje: wat een leuke eerste setjes! Hier spontaan bevallen van de tweeling met 36 weken. Toevallig werd ik die dag net opgenomen met zwangerschapsvergiftiging en zou ik de volgende dag ingeleid worden omdat het due dag heel druk was. Maar mijn vliezen braken spontaan en een paar uur later waren ze geboren☺️. Mijn bevalling was heel snel gegaan en had het eigenlijk erger verwacht.😊 Kraamzorg: hier niet echt tips eigenlijk. Er werd alleen van te voren aangegeven dat de kraamhulp tuurlijk meer tijd kwijt is aan de zorg van de tweeling en dat ze dan misschien niet heel veel in het huishouden kunnen doen. Wij konden hier nog extra uren voor aanvragen maar dat wilde we niet. Hier uiteindelijk maar anderhalve dag kraamzorg gehad. Daarna werd ik weer opgenomen.
Joiedevivre; lijkt mij heerlijk babyzwemmen. Fijn dat de kindjes daarna en 's nachts lekker hebben geslapen Prinsesje; ooh dat is niet zo mooi dat je een paar keer gevallen bent en je andere klachten. Heb je er nog steeds last van? Ik ben één keer bijna flauwgevallen, ging net goed. Gelukkig geen last meer van gehad. Wat heerlijk dat je al met verlof bent! Ik ben er ook wel aan toe. Nog 5 weken dankzij de nieuwe meerlingverlof regeling die per april start, kan niet wachten! Wat een leuke setjes! Heb je trouwens maat 44 of 50 gekocht? Ik vind het best lastig. Ik heb 3 setjes maat 44 in huis en 5 setjes maat 50. Wel allemaal met lange mouwen. Lastig in te schatten wat voor weer het in juni is. 2xwonderlijk; hoe gaat het? gelukkig dat het goed gaat met de kindjes. Nog niet bevallen? Prins; hoe was het bezoek van de kraamzorg? enige wat ik mij kan bedenken is hoeveel extra uren je krijgt bij een meerling. Voor de rest moet ik de vragen nog bedenken haha...kraamzorg komt hier over een maand voor de kennismaking. Anne; werd je weer opgenomen vanwege zwangerschapsvergiftiging? Ik heb sinds deze week het idee dat mijn conditie achteruit gaat. Fietsen is vermoeiend en ik hijg meer. Voel zelfs mijn beenspieren tijdens het fietsen, terwijl ik altijd veel fiets. Ben de weken naar mijn verlof nu wel aan het aftellen. Mijn buik groeit lekker en de kindjes zijn steeds actiever Donderdag weer een controle en groei echo. Ben benieuwd hoe het ervoor staat. Eerst morgen een 3/4D echo. Lijkt mij erg leuk om de kindjes in 3D te zien!
Pinkflower: toen ik thuis kwam met de kleintjes kreeg ik ineens hele hoge koorts, daarom werd ik weer opgenomen. Ze hebben alleen nooit kunnen vinden waar die koorts door kwam. Wat leuk een 3/4d echo, ben benieuwd of je ze goed kunt zien. Hier lagen ze zo dicht op elkaar dat het niet echt de moeite waard was. In het ziekenhuis heb ik wel een paar 3D foto's gekregen van 1 van de 2. De ander liet zich niet goed zien haha.
@pinkflower; nee nog niet bevallen... hobbel nog lekker rond... Ben er wel blij mee, want vandaag is dochterlief jarig! 3 jaar alweer! (hopelijk redden we 36 weken... we leggen de grens steeds verder... Is wel ff wennen nu je conditie toch achteruit gaat he.... Tempo lekker aanpassen.. Hoe was het gisteren qua 3/4D??? Leuk geworden?? @Anne123; hier net zo qua 3d! Ben inderdaad nu dan ook erg nieuwsgierig naar nr. 2..... want die heb ik al even niet 'echt' (3d) gezien Hoe is het trouwens met jou en je jongste; gaat het goed?! En deze eerste week goed doorgekomen terwijl je vriend weer aan het werk was?? Fijn om te horen dat jouw bevalling is meegevallen! Maar... pfff heb nu opeens nog flink last jeuk van striae...... Iemand tips??? ben steeds al druk aan het smeren met bodylotion of olie.... Maar helpt niet echt... Geniet lekker van de zon allemaal!
Zo in de snelheid lezend lijkt het met de aanstaande mama's goed te gaan. Kan me nog herinneren dat inderdaad de conditie als sneeuw voor de zon verdween. En dat schoenen aan of uit doen een echte uitdaging werd hihi. Maar hou vol dames, al lekker op weg Ik heb de laatste werkdag er op zitten. Het voelt heel gek. Gelukkig hebben we twee weken vakantie samen. Nog wat klusjes in huis die na de verhuizing zijn blijven liggen. Maar verder leuke dingen doen. Naar de kinderboerderij, zwemmen of indoor speeltuin.... Lijkt mooi weer te blijven gelukkig. We gaan hier de nachtfles er af halen... We zijn al geminderd naar 90/3/2(pap) ivm reflux. Vannacht weer een schepje minder. Dat word geen beste nacht vrees ik. Maar we merken dat het nu troost is geworden ipv honger. En bovendien is het ook wel eens tijd om meer slaap te krijgen. As we speak: er brult er al weer een . Dat slapen blijft een ding met Lotte. Herkennen jullie trouwens verlatingsangst in de nacht?? Als Sanne me dan ziet wil, moet en zal ze bij me liggen. Ze houd me als een aapje vast... Niet zo fijn