2xwonderlijk: hier alles goed hoor, lekker druk. Probeer m'n bedt te doen om iedereen evenveel aandacht te geven☺️. De kleine doet het goed. Wel hebben we laatst een echo laten maken van haar buikje, de kinderarts denkt dat haar rechternier niet werkt. Als ze 3 maanden oud is krijgt ze verdere onderzoeken. Stria: hier heb ik voornamelijk gesmeerd met die crème van de Etos speciaal voor zwangere. Bij de tweeling was ik er qua stria nog goed vanaf gekomen. Maar bij de laatste zwangerschap kreeg ik ineens heel veel stria. Terwijl ik toen maar zwanger was van 1, apart toch.. Iris: dat van die nachten ken ik wel helaas. Hier over het algemeen 1 goede slaper en 1 slechte. 1 kont bijna elke nacht en wil dan het liefst bij ons in bed liggen. Soms lukt het om haar naar een tijdje weer in haar eigen bed te keggen maar soms ook niet. Hier krijgen ze al een hele tijd geen nachtfles meer. Heel af en toe als ze wakker worden krijgen ze nog een klein slokje, maar dat is als ze echt niet willen slapen.
Heel herkenbaar. Ik heb 1 redelijk goede slaper en 1 verschrikkelijk slechte slaper. Ging van kwaad tot erger. Eerst op onze kamer. Toen in ons bed. Nu valt ze alleen nog in slaap als ik naast haar lig.
Maaiike, op zich gaan ze nu makkelijk slapen. Maar o wee als er een wakker word Lotte hier precies zoals je schrijft. Ineens alleen nog maar bij ons in slaap vallen. Gelukkig hebben we dat kunnen ombuigen. We zijn al een heel eind op weg. Ze slapen beide in een eigen bed, samen op een kamer. Tot afgelopen okt apart. Lotte word nu ook niet meer na 3 kwartier wakker. Alleen nog ergens in de nacht, beide kids. Vannacht heeft Lotte voor t eerst geen fles gehad. Dat sterkt onzin het gevoel dat de fles troost is ipv honger. Vannacht weer proberen zonder flesje... We krijgen hoop haha
2xwonderlijk; succes met de allerlaatste loodjes! Inderdaad tempo aanpassen. Ik ga vanaf volgende week nog maar 25% werken op advies. En dan nog maar 4 weken tot mijn verlof. Straie...nog geen last van. Ik smeer 's ochtends bodylotion op mijn buik en aan het einde van de middag Weleda olie. Ik denk niet dat het gaat helpen tegen straie...zijn toch onderhuidse scheurtjes. Ik vind het gewoon lekker om mijn buik in te smeren. Misschien dat vitamine E helpt, maar daar moet je dan denk ik al eerder in de zwangerschap mee beginnen. Iris; lekker genieten van je vakantie! Anne; fijn dat de kleine het goed doet. Maar wel even schrikken als haar nier niet werkt. Hopelijk rond de 3 maanden wel een goed bericht. Wij hebben namen gekozen voor de kindjes Hebben jullie bij twee kindjes van hetzelfde geslacht (bij een combinatie is het nogal logisch ) de kindjes een naam gegeven toen ze nog in de buik zaten (bijvoorbeeld kindje links heet Sven en kindje rechts Luuk)? Of de eerstgeborene wordt Sven en nummer 2 Luuk? Of gekeken welke naam jullie bij het kindje vonden passen, dus nummer 1 is meer een Luuk en nummer 2 een Sven? Ben wel benieuwd De 3/4D echo; was erg leuk om de kindjes op die manier te hebben gezien en hun profiel . Helaas geen super foto's/beelden, want ze lagen niet geweldig. Eentje met het gezicht tegen de billen van het andere kindje. En de ander had de navelstreng en placenta half voor het gezicht zitten. Kindjes werkte niet echt mee. Maar toch leuk!
Pinkflower: haha dat zul je altijd zien dat ze dan niet meewerken. We zijn benieuwd naar de onderzoeken over 2 maanden, we wachten maar weer geduldig af. We weten natuurlijk dat er met 1 niet goed te leven valt. Maar je hebt het liefst toch dat je kindje niks mankeert! Wat betreft de namen, wij hadden van te voren al vast staan welke naam de eerst geborene zou krijgen en welke de tweede geborene.
Hier vallen ze alleen nog met een flesje in slaap. Is een soort gewoonte geworden maar moet nu echt afgeleerd worden. Als ze dnachts wakker worden gaan ze alleen maar weer slapen met een flesje melk. Maar niet goed voor de tanden dus. Honger is het op deze leeftijd niet meer..ze kunnen ook prima de hele nacht doorslapen...alleen gebeurt dat niet zovaak. De 4 hoektanden komen nu door..daarna de laatste 4 kiezen en dan is het compleet. Hoop dat ze dan ook beter gaan slapen..
Striae...ik smeerde vanaf het begin bio oil. En ik heb geen striae gehad. Maar ik had ook maar een klein buikje. Het is een hele fijne olie en ruikt heerlijk. Namen..wij hadden niet besloten wie welke naam zou krijgen. Heb ik ter plekke bij de geboorte besloten.
Dag mede twin mama's! Dinsdag ben ik bevallen van 2 prachtige zonen! Beide 5 pond! Wat bijzonder zeg allemaal.... Heb nog t idee dat ik droom... �� Alles gaat eigenlijk heel goed... Heel erg blij mee...
2xwonderlijk; ook vanaf hier nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes! Anne; ze zijn nu al eigenwijs Spannend hoor, de onderzoeken die over 2 maanden gaan plaatsvinden. Ondertussen lekker genieten van de kleine Maaike; succes met het afleren van het in slaap vallen met flesje! Vandaag weer een echo en controle gehad. Kindjes groeien mooi; 864 & 886 gram. Vanaf nu elke 2 weken controle. Ook nog weer op HB geprikt om te kijken of de waarde gezakt is.
Prinsesje; ik had hiervoor de laatste controle 3 weken ervoor en vanaf nu dus elke 2 weken. Zolang er niets bijzonders is met de kindjes of mij blijft dit gehandhaafd. Verschil zal waarschijnlijk zijn dat die van mij 2 eiig zijn en die van jou 1 eiig.
Gefeliciteerd 2xwonderlijk! Ben je al thuis met ze? Hoe is het nu? Nog steeds in je droom ? Hier gaat het goed. De meiden groeien opeens zo hard en leren zoveel! Trekken zich op aan alle kasten en banken en beginnen ook met elkaar te brabbelen en lachen. Erg leuk . Van het kdv krijgen we in de boekjes vaak te lezen dat ze veel achter andere kindjes aan kruipen. Tot nu toe alleen jongensnamen waar de leidsters het over hebben... begint dat nu al... wordt nog wat.
Dank voor jullie felicitaties!!: Ik ben thuis sinds vrijdag, helaas de jongens nog niet... En dat is best moeilijk.. E. Drinkt nog niet voldoende zelf z'n fles leeg en dat is t criteria waar het vanaf hangt. M'n BV begint op gang te komen... Kolven kolven kolven... Morgen ga ik voor 24 uur rooming indoen... Veel zin in! Voor de andere kids is het moeilijk te bevatten; mama wel thuis, maar ook veel weg en de broertjes zijn nog niet thuis... Ik hoop en verwacht dat we t komende weekend wel ze thuis te krijgen... Ik stuur volgende week weer een update!
hallo tweeling mama's wat zal het bijzonder zijn om een tweeling te hebben!! kan niet wachten tot die van ons geboren zijn Ook ik ben in verwachting van een tweeling, 1-eiig. inmiddels 15 weken zwanger..erg spannend...en hoop zo dat alles goed mag gaan. k vroeg mij even het volgende af.. stel je bevalt op natuurlijke wijze. ik ben al 2x bevallen van een eenling en vond het laatste stukje ontzettend pijnlijk he. (als het hoofdje staat, noemen ze het ook wel). beide baby's waren mega dus dat heeft ook meegedragen aan ontzettende pijn en uitscheuren ed. hoe is een tweeling bevalling dan? is het niet ontzettend pijnlijk om de 2e eruit te persen, omdat je al te maken hebt met dat hele branderige gevoel?? en heb je dan 2x dat vreselijke branderige gevoel of is het anders omdat de baby's kleiner zijn? ik zie daar zo tegenop he!! maar ja, ik hoop echt dat de tweeling op een mooie termijn geboren zal worden