tweeling mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Iris86, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    @pinkflower: fijn dat je kindjes het goed doen! Wel vervelend dat je ineens zoveel last van kwaaltjes krijgt, nog even volhouden!

2. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Mijn eenling buik was maar een fractie kleiner als mijn tweeling buik. En die was niet klein.:D

Ik kwam er te laat achter dat er een meerlingendag was. Volgend jaar maar eens kijken.

Fijn dat de controles goed waren dames. Minder vruchtwater ken ik niet, hopelijk valt het mee.

Hier vandaag naar de kinderarts geweest met Abby. Het hartruisje is nog duidelijk hoorbaar, voor de rest was ze tevreden.

3. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Leuk om te lezen dat de meerlingendag geslaagd was :) Lijkt mij in de toekomst ook leuk om er heen te gaan.

Neyomi; ik heb een bv kussen van Delta baby. Nog niet in gebruik voor de kindjes, maar wel in bed :D Dus geen idee of het bevalt met bv.
    Dit is de eerste zwangerschap, maar mij buik is niet erg groot voor een tweeling. De meeste vinden dat ik een bescheiden buik heb.

Voor sommige onrustige nachten lees ik met de kids. Hopelijk slapen ze snel weer door.

Ik voel vanaf gisteren één kindje heel minimaal. Nu weet ik dat er minder bewegingsruimte is, maar voel mij toch lichtelijk ongerust. Vraag mij af of ik de gyn moet bellen. Ik heb dinsdag weer een afspraak staan.

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Altijd bellen bij twijfel hoor!

5. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    Inderdaad... Wel bellen!
    Ik kreeg n beetje op m'n kop dat ik niet gebeld had van de gyn.toen ik ook n x iets langer 1 vd 2 minder voelde... Wilde geen zeur zijn..
    Ze hebben meerdere keren op t hart gedrukt dat ze daar echt voor zijn!

6. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ik heb een CTG gehad en alles is prima! Ben gerustgesteld :) Ze gaven aan dat ze liever hebben dat ik te vaak kom dan niet of te weinig. En nu voel ik het kindje weer wat heen en weer gaan met het hoofd...vast een eigenwijsje ;)

7. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Goed dat je gebeld hebt hoor. Fijn dat alles goed gaat :)

8. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Iris; ben ook blij dat we zijn gegaan. Vooral niet twijfelen bij dit soort dingen en gewoon bellen voor een CTG.

Gisteren nog een gesprek gehad met een verpleegkundige over het bevallen van een meerling en daarna een consult bij de gyn gehad. Ik zou morgen nog een afspraak bij de echoscopiste hebben (was verkeerd ingepland), maar de gyn heeft de kindjes opgemeten. Ze volgen mooi hun eigen lijntje (net onder de gemiddelde lijn), dus hartstikke mooi :)

9. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hallo mama's en mama's to be. Hoe gaat het met jullie??

Ik ben begonnen vorige week met Sanne om haar zonder luier te laten lopen. Het gaat best goed. Zo lang ze binnen is en enkel blote billen of onderbroekje blijft ze droog. Buiten had ze vandaag voor het eerst een ongelukje. Poep vind ze een beetje eng geloof ik. Maar ze wil het niet meer in d'r luier doen. Maar ja op het potje is nog wel moeilijk voor haar. Soms lukt het en soms houd ze het op.
    Lotte leek nog niet te begrijpen hoe het werkt dus die komt later wel.
    Zijn er andere mama's die dit proces al hebben doorlopen?? Hoe ging dat bij je tweeling en hoe heb je het gedaan? Denk dat ik eerst Sanne maar doe en dan focus op Lotte.

Wij zijn ook naar een gynaecoloog geweest ons een te praten over een volgende Zwangerschap. Bij mij kriebelt het al behoorlijk. Shocking om te merken want ik ben nu al druk haha. Er lijkt enkel de cholestase als risico te zijn. De vroeg geboorte weet hij aan het dragen van de twee meiden. Een prettig gesprek. Zou wel gelijk in de tweede lijn starten. Dat voelt wat vreemd maar snap het ook wel. Enige is dat het ziekenhuis 3 kwartier rijden is als alles mee zit.... Nog wat stof tot overdenken in elk geval.

Voor nu lekker genieten van verlof met dit prachtige weer

10. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Iris; ik heb nog geen ervaring met kindjes zinderlijk maken. Maar succes!
    Wat leuk dat jullie voor een derde willen gaan :) Heb je cholestase gehad bij de tweeling? Wat betekent dat in de tweede lijn starten?

Hier gaat het z'n gangetje. Beetje hangen in huis en soms eruit. Een blokje om van 10 min is wel genoeg. Ik tel de weken af. Het voelt elke dag als uitzitten, maar het einde komt in zicht :D De kindjes doen het goed. Ik heb vanaf nu elke week controle.

11. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    hi Pinkflower, je bent er bijna. Respect hoor. Het zal vast zwaar zijn. Spannend he dat het bijna zo ver is :)

Zwangewrschapscholestase houd in dat de gal niet goed weg kan en dus in het bloed terecht komt. Dat is op zich niet erg voor mij. Ware het niet dat je in de avond en nacht vergaat van de jeuk. Ik durfde geen scheermes te pakken omdat ik bang was dat ik me daarmee zou krabben...Je slaapt dus de nachten niet. Kortom best erg vervelend en spannend. Daarnaast neemt het risico voor de baby in de buik toe. Ze leiden dan de bevalling ook in met 37 weken. Daarboven neemt het risico op overlijden van de baby toe..Erg heftig. Er is wel medicatie maar dat is meer gericht op het remmen van de jeuk dan het minderen van glazuurzouten in het bloed. Er is nog vrij weinig bekend.
    Dus met dit in het vooruitzicht hebben ze me aangeraden gelijk bij de gyn te starten. En niet bij een verloskundige. En als er in een nieuwe zwangerschap niks gebeurd kan ik terug naar de verloskundige.
    Succes met de laatste loodjes meid :D

Inmiddels hebben we besloten dat een derde zeer welkom zou zijn. En zijn we gestopt met anticonceptie. Erg spannend haha. Maar we gaan het allemaal wel zien. Ik vertrouw net als vorige keer op mijn intuïtie en die zegt dat het wel goed komt.

Met Sanne en haar zindelijkheid gaat het super. Hele dag nu zonder luier. Bij een uitstapje (zonder potje) doe ik haar nu nog een luier aan. Maar meestal is die droog. Smidsdag is zo ook al een week droog met slapen. Dus ook daar geen luier meer. Ben zo trots op haar.
    Komende week met Lotte een nieuwe poging. Merk dat ze langer droog is. Gelukkig weer binnenspeel weer. Vind het makkelijker om in de kamer te beginnen merk ik.

12. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    hoi hoi allemaal,

Leuk om weer mee te lezen tussen de bezigheden door!

@ Iris; leuk zeg, n nieuwe fase hé! dan worden ze echt opeens groot...
    Spannend zeg... hopelijk n nieuwe zwangerschap.. maar tjsonge... dat cholestase is niet niks zeg!

@ Pinkflower; succes en sterkte met de laatste loodjes!!

Hier gaat het goed met de jongens!
    we genieten van ze, tussen alle drukte door;).
    Vandaag naar CB geweest en 1e vaccinatie gehad...
    Ze groeien goed van zowel de BV als de KV, is prima te combineren zo.
    En ze gaan steeds meer op elkaar lijken, zo grappig!
    Ik merk wel in gedrag dat E. ietsje later is qua ontwikkeling dan A. de 'oudste'. Maar klopt precies met het aantal dagen in het ziekenhuis bij hun geboorte.

Nou, we gaan weer voeden!:D. Kijken hoe lang ze deze nacht slapen...

13. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Iris; zeker spannend de laatste weken! Dankjewel!
    Ik weet wat cholestase is, maar bedankt voor de uitleg ;) Vroeg mij af wat het betekende om in de tweede fase te starten...gelijk naar de gyn dus i.p.v. eerst naar een vk. Spannend dat jullie nu echt voor een derde gaan!

2xwonderlijk; dankjewel!
    Op welke manier combineer je bv met kv? De ene keer de ene de borst en de ander flesje of....? Leuk zeg dat ze steeds meer op elkaar gaan lijken. En de nachten gaan ook redelijk goed?

Ik heb de laatste 2 nachten niet goed geslapen vanwege vermoeide bovenrugspieren. Elke 3 kwartier/uur even zitten of staan om te strekken en daarna weer andere lighouding. Ik lig al met een voedingskussen en kussens, maar helpt niet echt. Iemand tips?

En ik ben opzoek naar een cd met leuke baby/kinder muziek voor het eerste jaar. Iemand tips?

14. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    @ pinkflower: tsjonge.... het wordt echt aftellen voor jou! lukt slapen weer een beetje?? sterkte!

inderdaad combineer ik bv en KV door om en om te geven.
    s' nachts rond 04.30 uur beide de borst. eerst de een, dan de ander. om 09.00uur weer beide Bv, en dan om en om, fles en borst. (zit nu op 6 voedingen, dus 4 voedingen BV en 2 KV.
    de nachten gaan dus prima! laatste voeding om 22.00 uur en dan pas weer om 04.30 of soms zelfs 05.45 uur.:D

15. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    2xwonderlijk; klinkt als een mooi schema! Fijn dat het zo goed loopt.

Inderdaad aftellen hier :) Ben trots op de kindjes dat ze dit hebben bereikt en mooi groeien. Gisteren een echo en consult gehad. Bij het kleinere kindje (was een week geleden bijna 5 pond) is er gelukkig weer meer vruchtwater aangemaakt. Dus alles is prima! Mijn bloeddruk blijft helaas zo hoog (150/94). Omdat ik geen verder geen pre eclampsie klachten heb (behalve vocht in onderbenen, voeten) kan ik doorhobbelen. Wel 2x in de week controle en zelf goed opletten op eventuele klachten. Afwachten dus maar. Inleiden doen ze liever niet eerder dan 38wk als er geen medische omstandigheden zijn. Eventueel dinsdag een datum prikken. Maar goed dat ik vandaag geen controle heb, want dan had ik denk ik om inleiden gesmeekt :) Zit er even doorheen! Vind het allemaal onwijs spannend op het moment, ben moe, mijn lijf wil niet zo goed meer en ben gewoon emotioneel. Nou hopelijk morgen een betere dag.

16. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Nou meid dat is niet zo raar hoor. Je hebt gewoon d a terme datum gehaald met een tweeling in je buik. Jij mag er echt wel even door heen zitten hoor. Je bent er bijna. Groot respect. Nog even volhouden dan heb je je kindjes in je armen. Ben je er klaar voor??

17. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    @ pinkflower; en gaat t weer een beetje na gisteren?!
    Het is echt afzien hè... hou vol! ik tel met je mee af ;).
    Als het zover is: sterkte!! (ben ff kwijt of je nu wel of geen Keizersnede krijgt???)
    Vind het bijzonder om nu van jou te lezen... het is zo herkenbaar...
    merk dat de bevalling en de eerste weken bij mij ook nog vers in het geheugen liggen...

@Anne123; hoe is het bij jullie??
    @ZJ84: ben benieuwd hoe t met jullie is! hopelijk thuis??

@ ervaren twin mama's:
    wie van jullie heeft een fietskar gekocht om je twin in te vervoeren??
    en vanaf welke leeftijd?
    Ik zit te denken aan de kidcar. Maar vroeg me af of daar 2 babyschalen in passen??

De afgelopen weken waren echt erg pittig om de andere kids van school op te halen en de kleine jongens mee te nemen als ze wakker waren, of 1 en de ander thuis laten.... PFFf wat een gedoe..... in de maxicosi, in de auto uit de auto.... zoon en dochter in de gordels...
    dus weer blij met hulptroepen die tot aan de zomervakantie de kids weer thuisbrengen:D.
    Als ze slapen, breng en haal ik ze zelf... maar dat geeft toch wel wat stress...

18. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    2xwonderlijk, laat je ze dan alleen thuis ??

19. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    2x wonderlijk: hier alles goed hoor, beetje druk dat wel☺️ Ben sinds een week ook weer fulltime aan het werk dus moet weer een beetje een nieuw ritme vinden. Over 3 weken moeten we ons huis uit maar ons nieuwe huis is helaas nog niet klaar dus ook hier druk mee bezig.

Verder kom ik echt tijd te kort op een dag😞
    Hoe doe jij dat toch met 4 kids☺️?
    Ik vind het al lastig om de hond uit te laten tussendoor haha.

Vorige week na onderzoeken in het ziekenhuis te horen gekregen dat 1 nier van de jongste niet werkt. We wisten tijdens de zwangerschap al dat het niet helemaal goed zat helaas.

Ik moet nog even terug lezen en reageren op andere post, lees wel altijd mee maar als ik niet meteen reageer vergeet ik dat vaak☺️

Wij hadden trouwens ook een fietskar gekocht voor de tweeling, maar weet zo niet meer precies welke. Konde wel twee babyschalen in maar ik vond het toch best krap. Uit eindelijk terug gebracht omdat ik toen net wist dat ik zwanger was van de derde en nu dus liever een bakfiets aan wil schaffen waar iedereen in kan.

20. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    @Anne123: wow! je bent weer aan het werk, én je gaat verhuizen én je hebt onderzoeken en zorgen over / voor je jongste kindje... en je hebt nog de twin in ondernemende leeftijd...
    Pfff, ik snap heel goed dat je het druk en weinig tijd hebt..
    Ik ben thuisblijf mama en krijg nog best wel wat hulp bij een aantal dingen...;) wel aan het afbouwen, maar toch.. dat scheelt echt...
    dank voor je reactie over de fietskar. ga ff nadenken... de bakfiets is wel behoorlijk duur... ook 2e hands..

Heeft t nog consequenties voor je jongste dat ze maar 1 nier heeft?
    Sterkte met alles!

@ Maaiike: ja, alleen als ik heel zeker weet dat ze normaal rond dat tijdstip echt diep in slaap zijn en de verwachting is dat ze nog minstens een half uurtje slapen. Dat ben ik maximaal weg. Heb een briefje in m'n portemonnee mee, met telnr van mn man en de melding dat ik kids thuis heb, mocht er wat met mij gebeuren.
    Deed dat met de oudste 2 ook en ken veel mensen die dat ook doen/ deden.
    soms moet je wat...;) en doe dat liever dan ze wakker maken en het hele riedeltje van aankleden etc...
    Maar je moet wel ff aan t idee wennen... en dus eerst met 5-10 minuten geprobeerd voor mn eigen gevoel... dus snap je vraag;)

@ Iris; en hoe is het met de zindelijkheidstraining van je meiden?? heb je er allebei nog lol aan?
    Ik merk dat ik met de 2e (meisje) veel relaxter was/ ben als met ons oudste... pfff; jongetje... scheelt ook, maar bij hem kostte dat behoorlijk veel tijd én geduld... en dus veel wassen gedraaid...:D

Deel Deze Pagina