Jeetje zijn jullie peuters ook zo pittig! Ik denk dat ik gek word! De hele dag loop ik te zeggen: niet doen, laten staan, afblijven, naar binnen, naar buiten, luisteren! En dat niet een keer per kind maar wel honderd. Ze horen me gewoon niet tot ik vraag of ze rozijnen oid willen. Overal ook drama van maken, drammen en dreine. Wat is dit vervelend zeg! Gelukkig zijn ze ook leuk en gezellig maar het is voor mijn gevoel 50/50. En dan mogen ze hier best veel. Peuterzaal vinden ze gelukkig super leuk! Geeft mij even rust en stilte maar als ze thuis komen is het duidelijk stoom afblazen. Hopelijk went het snel en leren ze snel de prikkels verwerken. Ik voel me verder gelukkig weer veel beter. Enkele een vlaatje misselijk en moe. Prima te doen zo. Gisteren een echo gehad bij de gyn. Baalde als een stekker. Moest daar heen omdat bloedwaarden afwijken. Maar naar de gyn is een uur rijden. Dus ik ben eigenlijk voor piet snot gegaan want ik moest eerst maar eens opnieuw prikken. Dat had ik ook van te voren kunnen doen grrrr. Gelukkig bood hij nog een echo aan. Wat prachtig! Ik was weer blij haha. Een mooi bewegend kindje, lekker kloppend hartje. En het leuke is, morgen de echte termijn echo. Neem de tweeling en m'n moeder mee. Ben benieuwd hoe ze dat vinden. Hoe gaat het verder met jullie??
Hoi allemaal, lees regelmatig mee, maar is n beetje hectisch hier; huis verkocht, huis kopen etc... Pff ff druk dus en dat blijft met 4 kids en n verhuizing voorlopig ook zo... Wat goed Neyomi dat je nog zelf voedt!! Best pittig he... Alle drukte.. Ik voedde de eerste 8 weken ze apart, na elkaar. Vond ikzelf fijner. En daarna maar 1x per dag tegelijkertijd,als de andere kids er niet waren. De jongens hebben vanaf het begin n speen gehad. Prima en makkelijk. Daar komen ze wel weer vanaf en geeft nu rust. bij alles en voeden. @iris; fijn dat t goed gaat! en. Jazeker herkenbaar qua peuters . succes! Onze jongens doen t prima! Rollen op hun buik en vinden elkaar interessant... ! Fijne dag allemaal!
Neyomi; hoe gaat het met je en met de kleintjes? Lukt het borstvoeden? Ik heb er geen ervaring mee. Ik ben op de 3e dag al gestopt en overgegaan op de fles. Met de fles beide om de 3u wakker gemaakt en gevoed. Weken geleden een tijdje beide een ander ritme gehad vanwege voeden op verzoek in de nacht en overdag wel weer om de 4u. Het zoeken wasr je het beste bij voelt en ook een beetje waar de kindjes blij van worden. En ja, het nadeel van bv is dat je niet weet hoeveel ze binnen krijgen als je ze op vaste tijden wil laten drinken en niet op verzoek. Maar ik heb er dus geen ervaring mee. Hier zijn ze 2 eiig, maar ook een geboorteverschil van 600 gram en 4 cm. De zwaarste en langste dochter had al eerder een heldere blik. Nu bij 14wk verschillen ze bijna 700 gram en is de zwaarste dochter sneller met dingen ontdekken etc. dan haar zusje. Maar kan ook toeval zijn natuurlijk. Al is de lichtste dochter nu wel een halve cm langer Neem de tijd met herstellen! Je bent nog maar zo kort geleden bevallen. Ik weet hoe frustrerend het is. Ik ben na 14wk nog niet eens de oude. Vooral spieren zijn nog zwak. Het gaat mij ook veels te langzaam. Iris; zijn ze oost Indisch doof? Lijkt mij erg pittig met twee kleine draakjes in huis. Fijn dat ze d peuterspeelzaal leuk vinden, maar wel vervelend dat ze thuis stoom af blazen. Gelukkig dat je je beter voelt. Hoe was de termijnecho? 2xwonderlijk; zo te lezen heb je het erg druk. Succes met de verhuizing! Fijn dat het goed gaat met de jongens Leuk hè, als ze steeds weer wat nieuws kunnen. Met mijn meiden gaat het prima. Ze groeien goeden brabbelen heerlijk. CB vind alleen dat ze wel wat meer mogen drinken. Ze dronken 5x daags 120&4 en moeten proberen 5x daags 150&5 aan te bieden. Dit 2 weken terug gedaan en toen dronken ze de 120 fles al niet eens leeg, soms wel. Nu maar weer proberen. Ze slapen ook heerlijk door! Een vast schema hadden we nog niet. De ene keer was het van 22u tot 5.30u en dan weer van 21u tot 6u bijvoorbeeld. De laatste 2 dagen sliepen ze tot een uur of 8 vanaf 23.00 uur en vanmorgen ook. Dus ik ga eens proberen een vaster ritme te krijgen. Of in ieder geval uiterlijk om 8u 's morgens de fles en uiterlijk 22.30 uur de laatste fles. Van de week weer vaccinaties gehad en gelukkig geen last gehad. Ik zit even met de wakkere momenten tijdens de slaapjes. Ik hoor nu dochter door de babyfoon lol hebben in bed. En de ander hoorde ik net even wat mopperen. Ik laat ze altijd in bed liggen als het nog geen voedingstijd is en ze hebben het naar hun zin. Doen jullie dat ook of halen jullie ze even eruit en daarna weer naar bed? Ik heb het idee dat ze best veel wakker zijn onder slaaptijd, maar blijkbaar vermaken ze zich wel. Anders gaan ze namelijk huilen en haal ik ze er wel uit. Vind het een beetje lastig nu ze ouder worden. Misschien hebben ze meer behoefte aan spelen? Ze zijn 14wk.
Sorry voor de late reactie! Maar hier nog steeds hectisch haha. Inmiddels wordt ons huis bijna opgeleverd dus dan kunnen we beginnen aan de verbouwing.. Ben blij als het achter de rug is haha. Het slapen met de tweeling gaat weer een stuk beter. De 1 slaapt gewoon weer lekker door, de ander wordt nog wel regelmatig wakker en wil dan een slokje drinken. Nu is alleen de kleinste wat slechter aan het slapen, die slaapt heel onrustig en is de laatste tijd vaak tussen 03:00 en 05:00 wakker. Ik heb niet echt het idee dat het van de honger is, merk wel dat ze dan nog wel echt moe is, gapen en in haar ogen wrijven maar slapen ho maar. @ Billy: de tweeling ligt idd apart. Eerst sliepen ze samen maar de 1 werd steeds wakker van de ander dus hebben we ze apart gelegd. Het is meestal dezelfde van de tweeling die vaak wakker wordt. Maar die gaat tegenwoordig meestal wel weer snel slapen dus dat scheelt. Alleen soms wil ze dat ik ook nog bij haar blijf tot ze in slaap valt. Op zich heb ik daar geen problemen maar. Maar ze lijkt er nu aan gewend te zijn dat wanneer ik haar naar bed ga ik bij haar blijf. terwijl als mij vriend ze naar bed brengt dan gaat ze wel zelf slapen. Moet wel zeggen het is een echt mama's kindje haha. Wij zitten nu tussen 2 huizen in, eind november hopen we eindelijk in het nieuwe huis te wonen. Hopelijk geeft dat ook weer wat meer rust. Ik snap dat je liever niet meer wilt dat je dochter weer bij jullie in bed slaapt. Moet ook zeggen dat ik dit bij de andere ook niet doe. ik troost ze inderdaad en blijf bij ze, maar ze blijft op haar eigen kamertje. Ze zijn er weer zo aan gewend als je het weer toe laat. Balen dat jullie nog geen grotere woning hebben kunnen vinden. Kan me voorstellen dat het wat aan de krappe kant wordt. Zou toch ook fijn als de tweeling straks een eigen kamer zou kunnen hebben. Iris: wat komt me dat bekend voor zeg haha! Voel me af en toe net een politieagent. Vind het altijd vervelend als ik ze een hele dag heb moeten misschien ivm werk en dan kom je thuis en dan zijn ze hartstikke vervelend haha. @ Pinkflower: fijn dat je meiden het zo goed doen! Als ze nog wat liggen te brabbelen in bed laat ik ze altijd nog even lekker liggen. @ 2x wonderlijk: zo te lezen ook lekker druk dus. Fijn he verhuizen met al die kinderen @Neyomi: Hoe gaat het met je kindjes? Hier heb ik maar heel kort borstvoeding kunnen geven. Maar heb ze in het begin gewoon op verzoek gevoed. Maar dit was vaak wel tegelijk, maar dat vond ik wel fijn en prima te doen. Toen ze de fles kregen vond ik het ook wel heerlijk dat je samen kunt voeden en je dus even lekker kunt genieten van 1 kindje.
@iris; hoe was je echo? gaven de meiden nog een reactie?? En zijn ze inmiddels een beetje gewend aan de peuteropvang?! wat worden ze dan al groot he... @Anne123; wow, dat klinkt ook bepaalt niet rustig; qua verhuizen/ verbouwen.... Fijn dat je kan aftellen naar je nieuwe plek... succes met alle drukte! Ben benieuwd hoe dat hier allemaal gaat verlopen, zonder dat de kids helemaal van de leg zijn qua ritme... @neyomi; een beetje kunnen genieten van je kraamweek? en hoe verloopt je kraambezoek tot nu toe? beetje naar wens hoop ik? @pinkflower; wat late reactie maar oh wat herkenbaar dat je herstel je tegen valt... ik had opeens na ongeveer 4 a 5 maanden zoiets van: hé ik ben over het dode punt heen en voel me echt opknappen. Scheelde ook dat de jongens toen ook steeds beter'/ langer gingen doorslapen... heb je intussen toch nog wat therapie voor bekken en rug? Fijn dat je meiden het goed doen! Vandaag met de jongens naar het CB geweest. qua groei & ontwikkeling prima allebei. Alleen E. heeft wel een iets (te) sneller groeiend hoofd, wat ze wat beter in de gaten willen houden. ik heb zelf de indruk dat t wel oke is, en in de family zitten flink grote hoofden, maar fijn dat ze het wel in de gaten houden. Sinds vorige week liggen ze in een andere box. (soort hekwerk met mat op de grond) ideaal! Rollen ze mooi in rond, en kletsen met elkaar.. erg leuk om te zien! 's avonds spoken ze nog wat... brullen elkaar dan wakker tot meestal 21.00 uur... is deze mama stiekem wel een beetje zat...erg he... heb eigenlijk wel behoefte aan 's avonds een langer momentje voor mezelf... herkenbaar??!
Anne; vervelend dat de jongste een tijd wakker is in de nacht. Altijd lastig als het niet aan hongerig zijn ligt. Hopelijk slaapt ze snel weer beter. Kan mij indenken dat apart slapen beter voor ze is als de één de ander steeds wakker maakt. Als dit hier ook het geval wordt krijgen ze allebei hun eigen kamer. Moeten jullie veel doen aan het nieuwe huis? Succes! 2xwonderlijk; nou hopelijk komt mijn lichamelijke energie ook snel terug dan haha. Ik merkte rond de 3 maanden wel dat ik meer ging genieten van de meiden. Misschien ook door weer wat opladen vanwege weekje vakantie man. En ik was ook echt weer toe aan mijn sociale contacten naast kraamvisite van afgelopen tijd (hebben nu nog 3x kraamvisite aankomende weken...ben er wel klaar mee ) Ja ik heb nog fysio, maar niet meer regelmatig. Hopelijk mag ik binnenkort starten met oefeningen. Hij raadt mij aan nu alleen nog te lopen en fietsen. Fijn dat het goed gaat met jou jongens! Als grote hoofden in de familie zit dan zal het vast geen zorgelijk punt zijn. Maar inderdaad wel prettig dat ze het in de gaten houden. Een grondbox geeft wel meer ruimte voor ze. Ik denk niet dat wij er eentje gaan aanschaffen vanwege de ruimte. Hopelijk willen ze lang in de box blijven haha en anders achter ze aanvangen Vervelend dat ze elkaar wakker huilen. Zeker herkenbaar meer tijd voor jezelf willen in de avond. Sinds een week hebben wij weer een ander schema en hebben we 's avonds weer meer tijd voor onszelf. Fles om 19/19.30 uur en dan de laatste om 22.30 uur. Tussendoor slapen ze heerlijk. Eindelijk een vast(er) ritme
Ja dat slapen.... het is een wonder als ze tegelijk gaan slapen. Dat hebben we hier altijd altijd al wel gehad. En bij vlagen is hete weer zoeken naar een nieuwe ritme of ritueel. Dus tijd voor ons zelf is er amper. En als we denken dat we het hebben dan word er wel een wakker. Dus herkenbaarheid zeker! We roepen hier tropenjaren. Komt ooit goed. Maar intussen moet je nog voor jezelf en elkaar tijd zien te maken of hebben. Echo was erg leuk. Bij de gyn nog een extra echo gehad omdat ik zo ver moest rijden voor eigenlijk niks. Dus ik wist zeker dat het goed zat. De meiden mee naar de verloskundige. Ze hebben het nog over de babydokter haha. Ze hebben beide de baby gezien. De baby werd net wakker en begon druk te bewegen. Super leuk. Ben een paar dagen vooruit gezet zelfs. Nu op 1 april uitgerekend. Ik voel me inmiddels weer goed. Snel moe maar dat is het. Ben ook weer begonnen met werken. Na een half jaar is dat voor iedereen even wennen. Gelukkig werk ik nu als oproep en kan ik nu meer zelf bepalen wanneer ik beschikbaar ben. Fijn om herkenning te lezen over peuters. Kan er echt gek van worden. Niet luisteren en ondeugend lachend toch doen wat je 'verbied'. Ik vind het een behoorlijke uitdaging. Hoe doen jullie dat? Ik merk dat ik vaker weg ga naar het park of winkel of naar de speeltuin. Maar ja soms moeten ze ook even thuis zelf spelen en ik in huis wat doen
Iris; tropenjaren zullen het zeker zijn. Kunnen jullie af en toe lekker met z'n 2en eruit? Wij hebben gelukkig af en toe oppas. Echt ontzettend fijn om er soms even uit te zijn. Fijn dat de echo goed was en dat je je beter voelt. Grappig dat de meiden het nog over de babydokter hebben. Maakt wel indruk. Mooie datum 1 april
Helaas hebben we geen oppas anders dan m'n ouders of soms m'n zusje. Hebben jullie tips waar en hoe je een goede oppas vind?? Ken hier ook niemand anders dan familie dus sociaal netwerk is klein. Iedereen woont op afstand. We zijn begonnen aan de baby kamer. Ben behang aan het aftrekken. Nog 1 lange muur te gaan. Gelukkig hebben we nu meubels in overvloed door de tweeling haha. Sanne gaat een Peuterbed krijgen in nov. Ben zo benieuw hoe ze dat vind. Ze wil ook graag een deken en een kussen. Dus heb maar verteld dat als we centjes hebben we dat gaan kopen. Hebben het bed al via Mp. Zo leuk weer om hier mee bezig te zijn. Op de moeheid na voel ikme goed. Al bijna op de helft zeg! Afspraak voor 20 weken echo gepland. Wat heerlijk om gewoon bij een verloskundige te zijn. Niet iedere week een echo of meting oid. Voel ukje ook al bewegen. Fijn is dat! Genoot er bij de meiden ook zo van Op de telefoon terug lezen is wat lastig. Dus even algemeen: Hoe gaat het met jullie? Lichamelijk herstel, voedingen, slapen ed?
Hoi allemaal, Sinds een paar dagen weet ik dat wij ook zwanger zijn van onze 3e! Heel onverwacht maar we zijn er blij mee. Toch ben ik ook een beetje bezorgd en bang. Heb het nu al zo zwaar met de tweeling en dan komt er nog een 3e bij hihi. Zit wel al een beetje na te denken over wat er moet veranderen. Nieuwe auto? Andere kinderwagen? Mijn tweeling van 2 zit nog veel in de kinderwagen. Hoe ga ik dat straks doen als de baby er is? Iemand tips? Iris heb jij daar al over nagedacht..?
Hi Maaiike, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hihi ik draai er niet omheen maar ik vind het soms behoorlijk pittig. Zeker als ik even wat pijntjes heb of moe ben. Buiten dat is het natuurlijk ook weer een wonder en een genot om die eerste bewegingen te voelen en ben ik erg gelukkig met deze stap. En spannend ook wel want ik hoop niet weer prematuur te bevallen Wij gaan Sanne naar een peuter bed doen. Ze slaapt niet door en heeft me vaak nodig in de nacht. Zo kan ze zelf komen hopen we. Autostoelen hebben we gepast met maxicosi. Dus dat kan prima als we een keer weg gaan. Kinderwagen ook prima want met de bugaboo donkey kan ik van alles. Evt kopen we nog een plankje er bij. Dan kan de baby liggen, een peuter zitten en een peuter staan/ zelf lopen. En ik heb ook een draagdoek die ik wil gebruiken voor baby bijvoorbeeld op de bakfiets. Wij hebben een driewieler bakfiets dus omvallen doe ik niet zo maar. Tja en borstvoeding ga ik ook geven en dat is even zien met de dames. Gelukkig zijn we dan een half jaar verder en hopelijk een beetje minder strijd in huis met ze . Ik betrek ze ook overal bij. Mee naar de verloskundige zo nu en dan. Ze mogen aan m'n buik voelen, kijk foto's en filmpjes van hun terug. We lezen boekjes ed. Sanne mag straks mee een deken en kussen kopen voor haar bedje. Dus zo een beetje. De rest zien we wel. En tja hormonaal ben ik niet top. Veel sneller geïrriteerd en veel minder geduld helaas. Dat is even wennen voor iedereen zeker voor twee peuters haha. Wens je een fijne zwangerschap!
Dankje iris, hopelijk geen vroeggeboortes deze keer! Ik ga er iig niet vanuit met 1 kindje. Hopelijk is het er wel 1 deze keer haha heb pas over 3 weken eerste echo. Ik heb ook een meid die niet doorslaapt. Heb ze daarom op aparte kamers maar van haar kamer wil ik de babykamer maken dus ze moeten dan wel weer samen. Slapen jou meiden apart? Bij ons achterin passen helaas geen 3 stoelen. Ik zou de maXi cosi voorin kunnen zetten mits de airbag voorin uitgezet kan worden. Alleen als we dan met ze alle weg willen moet ik achterin tussen de 2 stoelen zitten wat nogal krap is. Ik heb nu een abc zoom. Ik zou er een wieg en een stoeltje op kunnen zetten. Dan kan 1 zitten en moet 1 lopen. Maar ben bang dat ze daarover ruzie zullen maken haha. Geen idee of er zo'n meerijdplankje op de abc zoom past. Ook lijkt het me niet handig als ik alleen met de baby op stap wil om dan zo'n grote wagen te hebben die dan voor de helft leeg is hihi. Baby zou evt ook in draagzak kunnen maar lijkt me persoonlijk niet ideaal. Daar ben ik dus nog niet helemaal uit. Is jou andere meid niet jaloers dat zij geen peuterbed krijgt trouwens?
Maakiie ik ben even kwijt of je kids een of twee eiïg zijn.... hier een eiïg dus de kans op nog een tweeling lag niet hoger dan normaal gezien Hier slapen ze nu ook al maanden apart. Dat gaat zo veel beter! Lotte slaapt gewoon door en heeft geen last van haar zus. Of ze jaloerst gaat zijn geen idee. We hebben straks een tweede peuterbed voor het geval van wel. Maar doen moeten we eerst haar kamer aanpassen. Ze ligt nu op wat de logeerkamer is hihi. Ze hebben gewoon echt een ander ritme en na ruim 1,5 jaar proberen ze samen op een kamer te hebben geven we de hoop maar op. Misschien als ze straks groter zijn. Tja en ruzie over een meerijdplankje is ook onze angst haha. Dus we kopen die oas als we dat echt nodig gaan hebben. Ik oefen nu met ze om kleine boodschapjes lopend te doen. En met de loopfiets. Wij kunnen de wagen trouwens wel ombouwen naar een 1 persoons met extra mandje. Dus dat scheelt ook wel denk ik. Balen dat een extra stoel niet in jullie auto gaat passen. Ligt er natuurlijk aan hoe vaak jullie weg gaan en hoe ver reizen. Wij hadden voor de meiden twee kleine auto's daar konden we natuurlijk niks mee. Er past geen stoeltje achter in laat staan een duo wagen haha. Na veel wikken en wegen beide geruild naar onze huidige grote 'familie' auto. En jaartje later een bakfiets. Voor de thuisblijver. O wat ben ik daar nu blij om. Spannend hoor over drie weken de echo. Haha ik weet nog dat ik vroeg extra goed te kijken, ook inwendig haha. Ben je wel van de schrik bekomen inmiddels?
@Maaiike; gefeliciteerd met je zwangerschap!! Succes met puzzelen over alle spullen en praktische zaken Het eerste wat mij naar boven komt is; baby in draagzak, de tweeling in je wandelwagen? idee? of inderdaad om en om in de abc zoom... @Iris; wauw jij schiet ook alweer op zeg! Fijn dat je je ukje voelt bewegen! leuk zo'n nieuwe fase van peuterbedjes etc.. @Anne 123; inmiddels druk midden in verhuizing denk ik?! @Pinkflower; heerlijk dat je af en toe oppas hebt! dat is inderdaad heel erg genieten om er samen even tussen uit te zijn hopelijk komt dat bij ons begin volgend jaar weer een x .... Hier is het stressen op het moment... de financiering is nog niet rond van ons nieuwe huis, door stomme vertragende dingen..:x hopelijk vandaag of morgen wel! 22 november krijgen we de sleutel... met de mannetjes gaat het prima gelukkig, die genieten van elkaars gezelschap in de box, liggen regelmatig als twee tortelduifjes te keuvelen en te lachen... heel erg leuk om te zien! met name s' ochtends vind ik het wel pittig... 4 kids in de kleren en eten (de jongens nu beide bordje pap) en op de fiets naar school... Maar verder geen klagen eigenlijk. Nou, fijne dag allemaal!
Mijn tweeling is twee eiig. Maar die zwangerschap was tot stand gekomen door IUI. Vandaar een grotere kans op een tweeling. In de familie komt het niet echt voor. Ziekenhuis vertelde ons dat de kans op een natuurlijke zwangerschap erg klein zou zijn. Vandaar dat ik geen anticonceptie meer heb gebruikt. Dit is dus een echt wondertje! Wij zullen ook binnenkort moeten gaan proberen de meiden samen te laten slapen. Zal pittig worden, maar we hebben dat ene kamertje straks echt nodig voor de baby. Ook maar hopen dat ze als de baby er eenmaal is niet wakker zullen worden van zijn of haar gehuil hihi. Ik heb ook gekeken naar de bugaboo donkey. Echt ideaal dat je die kan ombouwen naar een mono model. Maar ik vind hem iets te duur om nu nog aan te schaffen. Vooral omdat de meiden hopelijk steeds minder in een wagen gaan zitten. Ik denk dat ik gewoon even aanzie hoe het gaat als 1 kan zitten en 1 moet lopen. Wie weet kan ik dan na een tijdje de abc zoom inwisselen voor een gewone kinderwagen. Echt lange wandelingen maak ik toch niet met ze. En als we dat wel doen dan is papa mee en die kan dan een tweelingbuggy meenemen. Met hoeveel weken kreeg jij je eerste echo? Ik ben nu al aardig misselijk en doodmoe dus het begint nu echt tot me door te dringen hih.
2xwonderlijk wat fijn dat het goed gaat. Ik Kan me zo voorstellen hoe druk je bent in de ochtend. Ik vind het nu met twee nog steeds een uitdaging. Zeker om ergens op tijd te zijn in de ochtend. Heb treuzelkonten haha. Gelukkig mag ik eerst oefenen met twee ochtenden speelzaal haha. Maaiike: ik heb om een vroege echo gevraagd bij 8 weken om te kijken of het een of twee kids zouden zijn. Hoewel dat bij de tweeling toen met 8 weken niet zagen hihi. Dus heb ook om een inwendige echo gevraagd En toen gewoon termijn echo. En dan vandaag de 20 weken echo en cervix meting ivm de vroeggeboorte. Gewoon je praktijk bellen en en uitleggen. Wat een wonder dat je nu spontaan zwanger bent zeg! Wauw! Hoe is het nu? Ik vond tussen week 5 en 10 echt heel pittig. Was zo misselijk. Daarna goddank over. Nu gaat het beter ook met de moeheid. Volgende week ben ik alleen met kids. Man gaat voor werk naar Portugal van ma tot do. Pfff ik kijk er een beetje tegen op. Gelukkig kan ik met m'n ouders eten. Dat scheelt een hoop. Ben wel vaker alleen geweest met ze. Best pittig maar te doen. Maar nu zwanger en al vind ik het net een iets grotere uitdaging zullen jullie wel begrijpen. Zeker omdat ik met Lotte nog naar wkz moet voor controle. M'n vader gaat mee om op Sanne te passen. Zet ze af bij monkeytown IJsselstein. Nou op naar het centrum door de regen. Lenzen controle en luiers halen. Laat ik nou net vandaag door de regen moeten fietsen Beetje jammer. Goed weekend allemaal!
20 weken echo: kindje goed gekeurd. Zo leuk om te zien. Wat een actieveling is het Nu behang bestellen en aan de slag met de babykamer. Sanne vanavond voor het eerst in een Peuterbed. Wij zijn heel benieuwd hoe dat zal gaan...
Leuk dat er hier ook weer geschreven is Iris; helaas geen tips voor een goede oppas. Wij hebben geluk met ouders die in de buurt wonen en weleens willen oppassen. Wat fijn dat je een goede zwangerschap hebt! Lekker genieten van de kleine in je buik. Wat fijn dat de 20wk echo goed is! Weten jullie het geslacht? Met de meiden gaat het prima! Ze groeien goed en sinds een week aan de groentehapjes. Erg leuk om te zien en wat worden ze dan ineens groot. De late fles krijgen ze ook niet meer en slapen heerlijk door En ik klungel nog aan met rugklachten en ondertussen ook meer last van mij lies en heup. Ik ben overgegaan naar een andere fysio en deze gaf aan dat mijn bindweefsel in mijn buikregio vast zit. Kan door littekenweefsel komen van de keizersnede. Door weer meer bewegen en dingen doen word er meer aan weefsel en spieren getrokken en daardoor dus klachten. Nou hopelijk ga ik 2017 fris en fruitig in Maaike; gefeliciteerd met je zwangerschap! Bijzonder zeg dat je alsnog natuurlijk zwanger bent geraakt en geen ziekenhuisbezoeken nodig hebt gehad. Last van kwalen? Ik heb geen tips w.b.t. een andere auto, stoeltjes etc. 2xwonderlijk; het is zeker fijn om zo nu en dan oppas te hebben. Even heerlijk tijd voor jezelf of met z'n 2en. Ik vind het ook belangrijk om soms wat zonder de kinderen te doen. Wij zijn niet alleen ouders van, maar ook partners. En tijd en aandacht voor elkaar vind ik fijn en belangrijk. Hopelijk komt het voor jullie ook weer snel. Hoe staat het ervoor met de financiering? Is het gelukt? Vier kinderen lijkt mij ook pittig. Wat schattig dat de jongens het zo leuk hebben samen
@pinkflower; wauw wat gaat het bij jou ook alweer hard! De meiden lekker doorslapen en aan de groente hap! Het wordt steeds makkelijker, vindt je ook niet? Wat balen dat je nog rugklachten hebt. Ik duim voor je dat idd 2017 wat soepeler wordt... Merk je bij jouw meiden ook dat ze elkaar opzoeken? Ja gelukkig is de financiering rond! Volgende week de sleutel... Dan kan de echte drukte beginnen... heb er wel zin in. Meer ruimte in en om huis lijkt me echt fijn. @iris; wat fijn dat de 20echo goed was! En; lekker aan de klus op de baby kamer? En; Hoe vindt he dochter het grote bed?! Was vorige week n beetje te doen in je eentje? Volgende week gaan de jongens voor het eerst logeren... (kan ik in ons nieuwe huis schoonmaken..) Deze mama vindt dat wel spannend ha ha ha.... Zeker omdat ze vorige week n paar avonden elkaar wakker brulden en allebei dus nijdig waren en dus zeker niet weer direct wilden slapen.... Kijken of opa en oma daar raad mee weten... Nou, ik ga wee er met inpakken Fijne dag allemaal
2xwonderlijk; wat fijn dat de financiering rond is, gefeliciteerd! Ruimte is inderdaad heerlijk. Ik ben blij dat wij het huis op de groei hebben gekocht. Moet er veel gebeuren? Succes! Spannend dat de jongens voor het eerst gaan logeren! Hopelijk zijn de brulavonden snel over. Wij hebben ze met bijna 4 maanden voor het eerst uit logeren gehad vanwege een bruiloft. Ik was die dag erg bezig met de bruiloft en genieten met z'n 2en. Ik heb helemaal niet veel aan de meiden gedacht Ik was de volgende dag natuurlijk wel blij ze weer te zien haha. Dit weekend hebben we weer een bruiloft en gaan ze voor de derde keer logeren. Of het makkelijker wordt...nou, op het moment niet haha. De meiden zitten hier denk ik tegen de 6 maanden sprong aan. Hangerig en huilerig, pfffff. Erger dan de vorige keren, toen viel het best mee. En ze zijn vaker wakker, maar kunnen nog niet lang opblijven. Van in en uit bed is ongeveer 4x daags een uur (incl. wassen/bad, fles, beetje spelen) en 3x daags tussendoor 15-30 min (hapje of spelen). Als ik ga wandelen of even naar de winkel zijn ze wel langer op, meestal 1,5 uur (zijn daarna erg moe). Mijn schoonzus vond het pas maar raar dat we ze na 20 min tussendoor weer naar bed brachten. Haar kinderen waren altijd langer op. Sliepen 2-3 uur achterelkaar, die van ons dus niet. Wel toen ze jonger waren. Of we de meiden wel genoeg activeerden was haar vraag... Volgens mij is dat het niet en zijn ze gewoon moe (duim in de mond, wat jengelen, stil zijn, weinig actie). Niet elk kind is hetzelfde denk ik dan maar.