Ha tw79 leuk dat je ons gevonden hebt. Hoe is het ermee? Wij hebben de eerste schoentjes gekocht van t weekend. Wat een duur grapje voor twee kids. Zuinig op zijn haha. Hoe houden jullie je huis schoon. Ik kom er in dit grote huis niet aan toe tot mijn irritatie. Hebben jullie tips?
Hallo allemaal Ik heb 2 ondernemende mannen van 16 mnd. Ik kan het nog steeds niet bevatten dat ze nu al zoveel weten en kunnen. Ze gaan als een speer, praten nog niet echt maar weten wel wat je bedoeld. Lopen al sinds hun verjaardag en gaan als een speer en zitten pas stil wanneer ze slapen of vast in de stoel zitten. Soms is het pittig met die driftbuien die ze nu hebben maar moet er ook omlachen want je ziet dat het ook gewoon nep is. Eerste klas acteurs haha. Interactie is ook leuk kussjes geven etrn delen ed. Sinds drie mnd slapen ze door heerlijk. Willen alles zelfdoen dus eten met handen vork of lepel knoeien maar er gaat wel iets in dan anders weigeren ze te eten als ik het doe. Idd schoentjes zijn duur, gelukkig heb ik ze in de uitverkoop kunnen kopen. Hebben al 2 paar versleten en heb nu een harde zool dacht moeten wel wennen maar stappen gweoon stevig door. Poetsen soms kom ik er niet aan toe, zet ze af en toe voor de baby tv dan kan ik meters maken anders gaan ze huilen zodra ik uitzicht ben. Papa doet op de papadag stofzuigen en dweilen schild echt veel. X
Hallo allemaal, Welkom tw79! Leuk te horen hoe het met je zoontjes gaat. Tja, het huis schoonhouden, zelfs als fulltime stay at home mom kom ik daar niet aan toe! Meestal ga ik snel een uurtje het huis door als de meiden op bed liggen, rond 18:00. Wasjes draai ik wel elke dag want anders wordt dat een puinhoop. Ik heb in het verleden wel veel gehad aan de FlyLady methode. Die gaat ervan uit dat je gewoon elke keer een klein beetje doet. Mijn meisjes zijn nu bijna een jaar. Volgende maand vieren we hun verjaardag. Ik heb van het weekend alvast uitnodigingen gemaakt voor onze familie. We willen het niet te groot vieren dus nodigen alleen de opa's en oma's en ooms en tantes uit, en dan lekker een taartje eten. Hebben jullie nog tips voor leuke cadeaus? De twins zijn dan gecorrigeerd bijna 9 maanden. Ik dacht zelf aan zo'n babywalker, alvast voor als ze stapjes gaan zetten, en kleertjes staan ook op verlanglijstje, verder weet ik het nog niet zo goed. Hoe is het met de andere mama's?
Hallo mag ik meedoen? Ik heb een tweeling van 2 jaar. Superleuk, maar ik sta er grotendeels alleen voor, mn vriend en ik wonen nog niet samen. Plus ik doe een voltijd hbo studie. Allemaal op zich prima te combineren hoor, alleen mn huishouden 😭😭😭😭 drama! Ik overweeg een schoonmaakhulp te nemen, alleen kan ik dat niet betalen. Verder niks te klagen, mijn kids doen het goed en zijn superleuk. Een jongen en een meisje overigens.
Mag ik me hier ook 'aanmelden'? .. ik ben dan nog wel geen tweeling mama.. maar wordt er wel eentje. Momenteel hebben we al een zoontje van 3 en dan nog 2 op komt.. superspannend! Het lijkt me fijn als ik ergens terecht kan met vragen/ongerustheden tijdens mijn zwangerschap en erna..
Nu jurassic en prins03 Welkom! Gelukkig herkenbaar dat het huishouden om te huilen is haha. Ik vind het erg pittig op het moment zoals ik al schreef. Zeker in een werkweek. Maar stoppen met werken zou slechter voor mij zijn haha. Jurassic het lijkt me echt pittig alleen. Hoe doe je het, ook nog een hbo er naast. Knap hoor. Een hulp in huishouden klinkt ook goed. Inderdaad vast ook kostbaar. Prins03, zie dat je 11 weken bent. Hoe gaat het met je, veel klachten gehad? Hoela t weet je dat het een tweeling is, en is het een of twee eiig? Joiedevievre, al weer bij a 1 jaar! Wat gaat het snel he. Fijn dat je het klein viert. Hebben wij ook gedaan en dat was al druk haha. Ook een taart? Tw79 wat fijn dat de jongens het zo lekker doen
26 oktober had ik mn eerste echo (8 weken).. daar is duidelijk geworden dat het een tweeling is. Maar ergens wisten mijn man en ik het al.. Ik voelde mijn eisprong altijd.. en de maand dat ik zwanger werd heb ik er 2 gevoeld, mn test (niet gevoelige actiontest) was 1 dag na NOD met avondurine KNALpositief... en de kwaaltjes.. zoveel.. en al zo snel last van.. Vorige week voor het eerst bij de gyn geweest. 96% zeker dat het 2 eiig is. ze kon een mooie scheidingslijn zien, en 2 aparte placenta's.. Kwaaltjes, ik ben vooral heel erg moe.. en veel misselijk. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook gewoon verwend, want toen heb ik nooit ergens last van gehad
wat een prachtige echo! En wat een wonder! 1 tip! Doe echt rustig aan... Een tweeling zwangerschap is (word) echt mega zwaar!
Gezellig! Welkom prins en jurassic... Hier drukke weken, oudste is 3 geworden, veel verjaardagen van familie/vrienden. Uitje van mijn mans werk. De kids doen het god. Oudste nu helemaal zindelijk, ook 's nachts, maar durft niet op de wc te poepen. Dan dus een luier aan. Iemand tips misschien? Kleintjes zijn heerlijke, ondernemende baby's. Lopen langs de tafel, laden kasten leeg... You name it. Zo grappig, duidelijk verschillende karakters en interesses... Hoe is t met jullie?
Mooie echo! Gefeliciteerd Sluit me aan bij Daantje. Kan echt zwaar zijn de zwangerschap zeker als je echt gaat groeien. Al vroeg met verlof gaan hoor
Ik ga het op me af laten komen.. Op mn werk weten ze het al een paar weken en ze steunen me volledig.. 'luister naar je lichaam, doe wat goed voelt'.. zo fijn! Bij mn eerste zwangerschap is mijn contract niet verlengd dus ik vond het erg eng om nu te vertellen (werk er pas sinds juni).. maar ze zijn erg blij voor me en ik hoef me geen zorgen te maken om mijn contract Dat is alweer een zorg minder Ze zijn ermee bezig dat bij een meerlingzwangerschap je 20 weken verlof krijgt ipv 16.. dit zou voor mij precies nog gelden als het ingaat per april 2016.. dan zou ik half april (32 weken) met verlof kunnen gaan. Heb al een beetje gegoogled op tweelingzwangerschap.. wat een buiken echt niet te bevatten.. daar ben ik dan ook maar mee gestopt.. ik zie het wel Dik zal ik zeker worden
jurassic en prins03 Welkom! Joiedevievre spannend zn eeste verjaardag. Wij wilde het ook kleim houden maar uiteindelijk toch veel mensen uitgenodigd Mooie echo prins 03, hou je rust en luister naar je lichaam en verser geniet. Jurassic zo wat heb jij het druk en pittig als je er alleen voor staat. Nog gefeliciteerd met je oudste zoyefa, geen ervaring in zindelijkheid Morgen komt sint in ons dorp eens kijken wat zs er van vinden. Fijn wknd
Mag ik hier ook mee komen kletsen. Nu 16 weken zwanger van kindje 2 en 3, is een twee-eiige tweeling. Van eentje weten we sinds gisteren dat het een jongetje is, maar het andere kindje liet niets zien...
Welkom nieuwe mama's! En wat leuk dat er ook een paar zwanger zijn an een tweeling. Spannend ZJ84, wellicht bij de volgende echo dat ze het kunnen zien? Ik sluit me ook bij de rest aan dat het lichamelijk behoorlijk pittig kan zijn. Ben zelf met 16 weken al 50% in de ziektewet gegaan en met 26 weken volledig in de ziektewet tot aan de 34 weken en dan verlof. Dit overigens op advies van mijn gynaecoloog en de bedrijfsarts vond het gelukkig allemaal wel prima . Sint is weer in het land! Doen jullie daar al wat mee? Wat vonden ze ervan tw79?
Wat leuk! Een topic waar ik misschien ook wel bij mag horen? Onze j/m tweeling is een jaar en een week oud. En dat jaar is voorbij gevlogen! Ik ben inmiddels alweer 16 weken zwanger van de derde. Lichamelijk wel voelbaar, zo goed als de zwangerschap van de twins ging zo'n dweil ben ik nu. Weinig rust, snel zwanger het heeft er allemaal mee te maken. En ik kan niet stilzitten, ook onhandig! Las over kamperen, hebben wij ook gedaan! Zo'n heerlijk en vrij gevoel. Nu zijn we toen ze 3 maanden oud waren ook met z'n alleen gaan skieen, en we zijn ook al 2x op stedentrip geweest als family. Thuis zitten kan altijd nog. Voor de meiden die zwanger zijn, zo terecht dat de nieuwe verlof regels er komen. Ik blijf ze mager vinden, waarom niet gewoon x2? En doorwerken tot de 32e week is heavy hoor! Ik werkte na 24 weken 6 uurtjes per dag en heb in de 31e week mijn vervanger met pijn en moeite ingewerkt maar dat was toen echt teveel.
Als het qua tijd lukt klets ik ook mee, vooral benieuwd naar ervaringen. Heb een dochter van ruim twee en tweeling van bijna half jaar. Werk ruim 24 uur, man idem dus doen echt 50/50. Vind loslaten nog vaak lastig, we hebben wel bewust voor kinderen gekozen maar dan nog. Tweeling met 39 wk geboren, Met verlof 30 wk 4 mnd grotendeels bv, nu 4 flessen en hapjes en ze slapen veelal door. Heb vast gebofd . Combinatie met werk vind ik het zwaarst....
Hier een drieling van 14 maanden oud. Ik werk 24 uur en mijn vriend werkt tussen de 40 en 50 uur, soms meer als het druk is (hij is kok). Ik vind het combineren van werken en de kinderen goed te doen, we hebben alleen weinig vrije tijd samen, maar dat is even niet anders. Fijn dat ze lekker doorslapen, hier sliepen ze met 8 weken door en met 4mnd klokkie rond en nu al een hele tijd 12 tot 14 uur. Een goede nachtrust is erg belangrijk! Sinds een week slapen ze overdag nog maar 1 slaapje..
Ik ben na de geboorte gestopt met mijn oude werk, ik was daarvoor grotendeels op reis en dat wilde ik niet. Nu freelance ik, al heb ik momenteel geen project. Helemaal stilzitten ( voor zover met jonge kinderen) doe ik ook niet, zelf hebben we ook nog een aantal bedrijven waarin ik nu actiever ben. Ik kan dus flexibel werken, heel erg fijn!
Gelukkig kan ik mijn werk net zo goed thuis uitvoeren als op het werk, dat maakt het al beter vol te houden
Oh wat gezellig.. Het word hier een stuk drukker!! Ik ga even proberen om op iedereen te reageren. Ik ben nu op mn werk en dan heb ik net even iets meer tijd (hahaha) Ja en terecht. Ik lag ook al met 28 wkn in het ziekenhuis en had het ook never nooit volgehouden tot 32 wkn. Gelukkig een begripvolle werkgever en werkte vanaf week 22 al halve dagen. En wat vonden ze ervan? Snappen ze het al een beetje? Gefeliciteerd. Wat spannend. Mogen jullie terug komen om alsnog het geslacht te kunnen zien? @ Klaasje 82 Gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannend een 3de erbij. Lijkt me pittig. Wij vinden 2 kids genoeg, maar ik sluit niks uit voor de toekomst. Leuk dat jullie ook gewoon zijn gaan skiën. Inderdaad het leven gaat door en daar horen ook vakanties bij! Ik hou dr van!! @Ann77 Wat fijn dat je man ook parttime werkt. Hier werkt hij gewoon 40uur (of meer). Maar in het weekend laat hij mij vaak sochtends slapen. Heerlijk. Ik werk ook 24 uur. En vind dat meer dan genoeg. Wij zitten nu ook op 4 flessen incl. hapjes. Hier slapen ze ook sinds dat ze 3 maanden (gecorrigeerd) door. En nu slapen ze van 20:00 tot 8! Love it hahaha @nastasjee Ik heb jou topic vorig jaar met vol bewondering gelezen. Lijkt me best bizar om zo maar ineens een 3ling te krijgen. Maar jij lijkt me ook zo relaxt! Heerlijk om te lezen! Verder hebben wij gister weer bezoek gehad van de kinder fysio en de boys doen het goed. Ze lopen precies gelijk met hun gecorrigeerde datum. Ook hebben we onze bezoekje aan de kinderarts ook weer gehad. (leuk prematuurtjes.. ) en 1 van de 2 blijft een beetje achter in groei. Maar sinds hij aan de pepti zit, drinkt hij wel weer heel erg goed. Dus ze denken inderdaad aan koemelkallergie. In december hebben we dus een provocatietest en dan gaan ze dus kijken hoe hij reageert op de koemelk. Ze doen dat op de afdeling waar ze 6 wkn hebben gelegen. Ik vind het dan wel weer leuk om de verpleging te zien. En ik hoop dat zij het dan ook weer leuk vinden om de jongens te zien.