He Natasjee Wat leuk! Het word vast druk als ze alle drie lopen haha. ZJ84, geen ervaring, maar heb je het erg? Krijg je er wat voor om de boel te stabiliseren? Spannend meid, hopelijk word het niet meer en kun je nog weken door lopen. Hoe ben je er achter gekomen en wat word het beleid voor je?
Maandag weer een echo gehad met 14+1. Ze doen het goed, alles zit erop en eraan voor zover ze nu kunnen zien. Ze kon ook duidelijk 2 hersenhelftjes zien bij beide. Mijn man kon niet mee, dus de beide oma's hadden geluk geweldig vonden ze het
hoi hoi, ik zou ook graag mee willlen kletsen! Erg leuk en fijn om jullie enthousiaste verhalen te lezen over jullie twins! Ben op dit moment 22 weken zwanger van n 1 -eiige tweeling. Dat worden nummer 3 en 4.... Heeft 1 van jullie ook al meerdere kids en toen een tweeling?? hoe verging dat bij jullie?!??! (bv aandacht verdelen etc...) groetjes
Wow!! Dan stond je vast even te kijken. Verder geen ervaring. Zijn hier de eerste 2 en waarschijnlijk ook de laatste 2. Vandaag ff trots momentje. Baby 2 begon ineens te rollen
ja, dat was wel 'even' schakelen . Maar nu dikke prima! Had vanaf het begin een vermoeden, was duidelijk anders als bij de oudste twee Gaaf! om die ontwikkeling van de twee zo te zien! Dat is vast genieten!
He dames, Ik ga ook proberen mee te kletsen hier. Mijn twins zijn inmiddels ruim 4 maanden. Heb eindelijk het gevoel dat het een beetje meer vanzelf gaat allemaal. Met 27 weken zwangerschap is een groei achterstand bij dochter ontdekt en ben ik na een korte zkh opname in de thuismonitoring terecht gekomen. Zou met 37 weken ingeleid worden, maar belandde een paar dagen eerder met zwangerschapsvergiftiging in het zkh. De arts wilde niet langer wachten met primen en inleiden, dus heb ik met 36+5 een ballonkatheter gekregen en met 36+6 zijn ze na 13 uur weeen en een torenhoge bloeddruk alsnog met een keizersnede gehaald. Vanwege dysmaturiteit direct in de couveuse op de high care. Ze deden het zo goed, dat ze maar anderhalve dag couveuse en anderhalve dag warmte bedje nodig hadden en daarna mochten ze al bij mij op de kamer. Ik heb uiteindelijk na de bevalling nog 7 dagen in het zkh gelegen vanwege complicaties met de wond en een extra operatie. Behoorlijk heftig allemaal dus. De eerste tijd thuis was ook ontzettend heftig, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat we onze draai aan het vinden zijn. Leuk om zo de verhalen van iedereen te lezen.
wow, dat was best pittig begrijp ik..... Fijn dat je kids het wel zo snel zo goed deden! Wat vond jij het meest pittig toen je thuis kwam?? veel Voeden, (geef je bv of fles??) ritme krijgen, weinig slaap, je eigen herstel?? Ik probeer me een beetje voor te bereiden/ in te lezen en een beeld te vormen... al zal iedere situatie verschillend zijn. Geniet van je kids!
Hi Liana84, welkom. Pittige start gehad zo te horen. Fijn dat het nu een beetje beter gaat. Ritme komt echt wel. Het word steeds makkelijker vind ik. Hoewel niet minder intensief haha Sanne krijgt nu haar boventandjes. Haar zus zit al weken te wroeten in de mondje maar daar gebeurd verder niks zichtbaars. Maar Sanne heeft ineens een tandje door. Het word ook wel tijd. Ze zijn 16 maanden geweest, en alleen nog maar twee ondertandjes.... We hebben de kerstboom opgezet in hun slaapje vanmiddag. Toen ze beneden kwamen keken ze hun ogen uit hahah. Geweldig die koppies. maar goed het zijn twee dikke dreumesen haha. Dus natuurlijk hadden ze de eerste 'lage' ballen er al uit Naar alles werd gewezen 'die' en 'dah'. Heel leuk.
Hoi, ik zou ook graag mee willen kletsen als dat mag☺️ Onze tweeling is inmiddels ruim 14 maanden, en doen het heel goed. Helaas slaapt eentje snachts wat minder goed dus dat breekt nog wel is op. Als iemand nog goede slaaptijd heeft☺️ Inmiddels ben ik ook 31 weken zwanger wat het allemaal nog iets zwaarder maakt op dit moment.
Hi Anne welkom. Ja die nachten zijn me wat. Ze slapen hier ook niet door. De mate waarin wisselt. Soms alleen een flesje. Soms echt bij ons willen zijn. Lijkt me pittig zwanger zijn met dreumessen. Maar ergens snap ik de kriebels ook wel haha. Hier roep ik dat ze eerst moeten lopen, praten en doorslapen hihi. Lopen doen ze... Nou de rest nog
@2xwonderlijk: wat ik het meest pittige vond was dat ik gigantisch moest wennen aan het leven met 2 kids. Daarnaast alle onzekerheden over het moederschap en dergelijke. Vooral de angst tekort te schieten in de behoeften van mijn kids. Heb zeker in het begin vaak het gevoel gehad handen tekort te hebben en dat maakte me dan weer heel onzeker. Daarnaast zat ik heel dicht in de buurt van een PND, dat hielp ook niet echt mee. @Iris86: merk inderdaad dat het een beetje makkelijker gaat nu. De kindjes worden wat ouder en huilen een stuk minder. Maar het blijft inderdaad intensief. Nog even en dan kunnen ze zichzelf verplaatsen, gaat ook leuk worden
Welkom 2xwonderlijk, Liana84 en Anne123! Wel een heftige start inderdaad liana. Die onzekerheden herken ik ook heel erg. Ik twijfelde ook over alles, of ik het wel goed deed, of ze wel goed groeiden, belde bij ieder wissewasje de huisarts (maar dat kwam ook door de vroeggeboorte waardoor ik 'bang' was dat er weer iets mis zou zijn). Ik denk dat dat ook wel het meeste wennen was. 2 kinderen om voor te zorgen. Dat je nu hele andere prioriteiten hebt. Het voeden vond ik ook heel erg intensief. Dat kwam ook omdat ik een tijdje volledig heb gekolfd. Na 5 mnd zijn we toen overgestapt op kv omdat ik het lichamelijk niet meer trok. Gelukkig waren onze meiden verder heel makkelijk. Het enige wat ze in het begin deden was eten en slapen haha. Juist nu ze actiever worden en meer willen dan alleen melk, wordt het hier intensiever . Vrijdag worden ze 1 jaar! We gaan het vieren met de familie en ik hoop nog twee mooie taartjes te kunnen gaan bakken. Volgens mij gaan de meisjes goed verwend worden. Verder gaat het heel goed met ze. Ze zitten allebei op handen en knieen en wiebelen een beetje heen en weer. Ik vermoed dat het kruipen dus niet meer lang gaat duren . En F kletst ons de oren van het hoofd. Vooral veel dada wawa tata papa mama. L's favoriet is AAAAAAAAAAH. Wat een volume zeg! Afgelopen weekend hebben we een bakfiets gekocht! Het duurt nog 4 weken voor hij geleverd wordt maar ik kijk er nu al naar uit. Dan kan ik lekker fietsen met de meiden in plaats van alleen maar wandelen en kan ik hopelijk makkelijker ergens heen (we wonen in de stad en ik doe nu veel met de bus). Fijne week meiden!
@joiedevivre: Wow, 5 maanden bv gegeven. Wat knap! Ik vind het nu juist iet makkelijker worden nu ze wat ouder zijn. Maar daar kom ik wellicht op terug als ze kunnen kruipen enzo. Wat leuk dat je meiden een jaar worden vrijdag! Ga je van die 'meptaartjes' maken? Kunnen ze lekker kliederen. Hoe doe jij dat met twee kids met de bus? Ik krijg die grote wagen echt niet mee de bus in. Of ging jij pas met de bus toen de kids wat ouder waren? Gelukkig kan ik hier alles lopend doen, dat scheelt. Maar soms zou ik ook wel eens met de bus ergens naar toe willen gaan.
Wij hebben een easywalker duo. Past makkelijk achterin de bus in. Bussen hebben hier een hele brede plek voor wagens en rolstoelen (maar neem aan dat dat overal is?). Of bedoel je de wagen erin tillen? Dat is een kwestie van even oefenen en als de bus te ver van de rand afstaat, kijk ik met een hopeloos gezicht de eerste de beste meneer aan haha.