tweeling mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Iris86, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    Wij hebben een bugaboo donkey en die kan ook makkelijk de bus in.
    Soms is het inderdaad een beetje lastig om erin en eruit te komen haha.
    Ik ben nog aan het bedenken hoe ik straks op pad ga met 3 kinderen onder de 1 1/2☺️

2. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hebben jullie nooit problemen met een brede kinderwagen? Ik heb een ABC zoom en heb echt vaak gedacht. .gelukkig heb ik geen brede wagen!...lijkt me echt lastig in de kruidvat of in liften ed.

3. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Voor kleine stukjes de baby in een draagzak? Of een meerijd plankje/zitje..maar weet niet of dat geschikt is voor zo een jong kindje.

4. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Wij hebben niet zo'n fijne wagen. ABC Zoom duo hebben we. Op zich niks mis mee, maar de voorwielen zijn heel irritant. Zou niet graag met dat ding in de bus willen. Maar even wachten tot de kindjes wat groter zijn en in een buggy kunnen.;)

5. Anne123

Anne123 Actief lid

4 jan 2014
    125
    0
    0
    Ik zit inderdaad aan een draagzak te denken. Plankje hebben we ook al gebruiken we nu wel eens voor het dochtertje van mijn zus maar die is al 2 1/2

Maar op den duur zal 1 van de tweeling daar wel op kunnen staan.

Ik kom met onze wagen inderdaad niet overal even makkelijk doorheen. Heb wel eens gehad dat ik wel de winkel binnen kon komen maar er niet meer langs de kassa uit kon haha.
    Maar verder is het wel echt een hele fijne wagen. En deze paste toen der tijd ook mooi in onze auto.

6. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    oh, ik ben zo benieuwd of t wel of geen goede keus is geweest... qua kinderwagen. Kheb een ABC zoom gekocht op marktplaats en lijkt mij nu ideaal... maar hoor daar dus nu ook verschillende verhalen over...???:$
    Heb alles hier op loopafstand, dus ben benieuwd!

@Liana, dank je wel voor je reactie; ik begrijp heel goed dat je moest wennen aan uberhaupt kids hebben en dan 2 tegelijk!!! Ik had dat mijn oudste ook al erg.... pff, de verantwoordelijkheid en continue zorg...

Ik vraag me alleen echt af hoe het voor de oudste 2 zal zijn.... wordt vast nog een hele pittige tijd....

@joidevivre: wauw 5 maanden zelf gevoed! heb je de eerste maanden volledig gekolfd?? en toen je zelf voedde; dan tegelijk of apart??
    Ik heb de oudste twee 9 maanden gevoed, dus hoop dat dat nu weer lukt.... en dan tegelijk, lijkt me schelen qua tijd... maar misschien pakt het heel anders uit ;)

Ik heb gisteren de aflevering van NTR over 1- eiige tweelingen gekeken... ongelofelijk en wat leuk! echt een aanrader!
    en nog moeilijk voor te stellen dat dat bij ons straks, 'als alles goed gaat'... ook aan de orde is...

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben ook een ABC zoom gekocht.. Lijkt me wel een fijne wagen.. Lekker ook dat ze achter elkaar zitten en niet naast elkaar!

Heb net een geslachtsbepalingsecho gepland voor volgende week dinsdag :D laten het verder aan niemand weten zodat we mijn ouders/schoonouders kunnen verassen met kerst :D

8. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Wij hebben de EasyWalker duo.. Top wagen! Rijdt echt super fijn en zelfs de kruidvat kom ik door!

ABC schijnt minder prettiger te rijden als de kids wat zwaarder worden.. Maar dat zei de verkoper in de babypark tegen ons.

9. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    @2xwonderlijk, nee alleen 5 mnd gekolfd. Ze waren prematuur dus konden niet gelijk aan de borst. Wel geprobeerd maar nooit echt gelukt en toen het eindelijk kon was ik er lichamelijk klaar mee ;). Op een gegeven moment had ik een kolfbustier om. Kolfapparaat erin en stond ik te koken haha. Zag gister op tv de aflevering van 'een huis vol' waarin die moeder ook zo stond te kolven, wel veel herkenning ;) alhoewel ik bij lange na niet die hoeveelheden had natuurlijk. Aanrader om te kijken trouwens!

Ik ga die aflevering van NTR ook even terugkijken. Hoorde mijn schoonmoeder er vandaag ook over. Ben benieuwd.

@prins03, spannend hoor! Weet je al op wat voor manier je het nieuws gaat brengen met de kerst?

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    @joidevivre

Nee, hebben we nog niet bedacht.. Misschien cupcakes oid voor bij de koffie.. Of een cadeautje (romper/kerstbal oid) in de goeie kleur..

11. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Wat betreft die ABC wagen: wij hebben 'm ook van MP. De voorwielen zijn gewoon niet meer zo goed, waardoor hij wat zwaar rijdt. Maar vind het wel super handig dat ze achter elkaar zitten.

2xwonderlijk: ik denk echt dat het scheelt dat je al twee kids hebt in de zin van onzekerheden enzo. Voor mij was het hele moederschap nieuw en 1 grote brok onzekerheid. Voordeel is natuurlijk wel dat ik me helemaal op deze kindjes kan richten en mijn aandacht niet nog over oudere kids moet verdelen.
    Zit jij trouwens ook in Zwolle in het ziekenhuis?

12. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    @Prins; en zelf n vermoeden wat het zijn qua geslacht?;)

@liana; ja, klopt in Zwolle. ik moet morgen toevallig voor de eerste x naar het verpleegkundig spreekuur en daarna voor controle. Heb jij dat ook gehad?
    En hoe beviel jou de begeleiding/ de zorg daar?? Nog tips?!
    Ben echt heel benieuwd hoe onze pukkies weer gegroeid zijn....
    Ze zijn lekker bewegelijk, vooral snachts:$

@ joydevivre; dank voor de tip om die aflevering te kijken!
    ik kan me er iets bij voorstellen, hoe dat voor je was qua koken en andere activiteiten :D.

welterusten voor straks!

13. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Heb dat VSO inderdaad ook gehad. Ben erg te spreken over de begeleiding. Met de 20 wkn echo bleek dat ons meisje achter bleef in groei en toen strengere controles. Met 27 wk bleek ons meisje echt afgebogen te zijn en werd ik opgenomen op de OHC. Na 24u naar huis en heb ik bijna 10 wk thuismonitoring gehad. Dan komt er elke dag een verpleegkundige langs voor ctg en jouw controles. Op maandag alle controles in het zkh en dan ook flowmetingen en 1 keer in de 2 weken groei erbij. Op het laatst ook jochie afgebogen in groei, maar heb ze toch behoorlijk lang binnen kunnen houden. Zou sws met 37 wkn ingeleid worden vanwege de groeirestrictie, maar met de laatste controles in het zkh (paar dagen voor de inleiding) werd er zwangerschapsvergiftiging geconstateerd en moest ik meteen blijven. Dagen erna direct geprimed en ingeleid. Arts wilde niet langer wachten. Uiteindelijk na 13u weeen kids met ks geboren op 36+6 omdat de ontsluiting niet vorderde. Allebei dysmatuur en hebben anderhalve dag in de couveuse gelegen en anderhalve dag warmtebedje. Toen deden ze het zo goed dat ze de high care af mochten en bij mij op de kamer. Ik had complicaties met de wond, dus ben een dag na de ks weer opnieuw onder het mes gegaan en was doodziek van alles. Maar had echt super lieve artsen en verpleegkundigen. Heb natuurlijk vooral de laatste 10 weken zeer intensief contact met ze gehad en ik heb het als heel prettig ervaren. Ben zeer goed begeleid en ook wat betreft mijn geboorteplan is overal rekening mee gehouden. Voordeel van de thuismonitoring was dat je altijd voorrang hebt en de verpleegkundigen werken ook op de afdeling. Die probeerden er dan ook voor te zorgen dat ze mij onder hun hoede hadden in hun diensten. Al met al ben ik erg over de zorg te spreken.

Veel succes morgen!:)

14. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    @ Liana, Fijn om te horen dat t jou zo goed is bevallen qua zorg en begeleiding in Zwolle! en pff wat een gedoe voor jou zeg die laatste maanden van je zwangerschap/ bevalling...
    Kan je alles inmiddels een plekje geven?
    Je moet alles ook wel wat verwerken lijkt me.... naast uberhaupt het feit dat je 2 kids hebt gekregen...

Mijn ervaring vanochtend was inderdaad ook prima bij het VSO.
    En heerlijk, weer een prima controle gehad!:D

Ze groeien bovengemiddeld goed... dat kan nog wat worden...;)
    of t veranderd misschien ook plotseling...?
    Volgende week testen op zwangerschapsdiabetes. Ben benieuwd! Ik denk t niet, maar goed om ff te checken.

op naar de 34 weken!!

@ andere dames: met jullie ook alles goed qua zwangerschap of kids???

15. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Mijn gevoel zegt heel erg jongen/meisje. Heb dit een week of 3 geleden ook gedroomd.. Mijn zoontje daarentegen is heel stellig en wil 2 broertjes :D

Ben benieuwd! Het maakt me niks uit :D Wil het gewoon weten!

16. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat het rustig, morgen alweer 20 weken en vrijdag de 20 weken echo. Best wel een beetje zenuwachtig voor of mijn baarmoedermond is veranderd of niet.
    Volgens ons zoontje worden het een jongen en een meisje dit roept hij al 12 weken, dus ben benieuwd

17. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    @2xwonderlijk: wat fijn dat het zo goed gaat met de beebs!
    Heb sommige dingen een plaatsje kunnen geven, maar sommige dingen ook nog niet. Weet niet zo goed wat ik daarmee wil. Laat het eerst maar even zo, heb het druk genoeg met mijn Koningskoppel.

@zj84: spannend, de 20 weken echo.
    Ben benieuwd of je zoontje gelijk heeft!

18. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    @zj84: veel succes morgen! toch ook weer spannend moment....

@Prins: en, al bedacht hoe je het nieuws gaat vertellen met kerst??!

@ alle 1 -eiige tweeling mama's; hebben jullie de aflevering van NTR gezien over 1 -eiige tweelingen?? Was/ is het al herkenbaar voor jullie???
    bv; of ze wel of niet gespiegeld zijn etc??
    Zo ja; bij welke leeftijd werd dat steeds meer duidelijk??

Omdat dat voor ons ook zo lijkt te zijn, vond ik het echt wel bizar en leuk om te zien hoe dat gaat....

19. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Was erg leuk om te zien inderdaad! Ik vond veel dingen herkenbaar. Mijn meiden zijn 1-eiig maar ik zie heel veel verschillen tussen ze. Sowieso was L al groter bij de geboorte dan F, dat is nog steeds zo. In de docu zeiden ze dat de grotere helft vaak extraverter is, dat is hier zeker ook zo! L kan echt om aandacht schreeuwen en is altijd erg aanwezig, terwijl F rustiger is, meer op zichzelf. Grappig. Ik ben heel benieuwd hoe dat zich verder gaat ontwikkelen.
    Wat trouwens ook echt zo is, is dat wanneer de ene huilt, de ander meehuilt. Als ik dan degene die oprecht huilt troost, is de ander ook gelijk weer rustig. En wanneer ik een grappig spelletje doe met de ene, moet de ander ook altijd lachen om het plezier wat ze ziet.
    Ja, het is heel bijzonder :).

20. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Nou ik heb eindelijk de uitzending gezien.
    Onze meiden zijn heel verschillend. De grootste was voorheen heel rustig en afwachtend en de kleinste juist pittig. Nu lijkt het om te draaien. Als ik met de een gek doe kijkt de ander en die wil ook.
    Beide zijn ze wel heel sensitief, maar dat zijn wij ook.
    Dus om nou te zeggen dat ik veel herken, niet echt eigenlijk. Ik heb twee dochters, qua uiterlijk lijken ze sterk maar toch een groot verschil in uitingen. En dat is prima. Verschillen worden steeds groter inderdaad. Ze kiezen echt hun eigen weg in doen en laten hihi.

Deel Deze Pagina