Goedemorgen dames, Momenteel 6 weken zwanger en op zoek naar de jongensnaam. We hebben al een dochter, Lara. Mochten we nog een meisje krijgen, dan zal ze Féla gaan heten. Hier hebben we ook geen moment over getwijfeld. Voor een jongen roepen we al een jaar dat hij Kaj gaat worden en nu het eindelijk zover is dat ik zwanger ben, heb ik toch een lichte twijfel en niet het wauw gevoel dat ik wel met Féla heb. Ik heb het gevoel dat we alle jongensnamen van de wereld al gezien hebben, maar er is geen naam die er echt uitspringt. We houden van korte, stoere jongensnamen (Kaj, Lenn, Scott). Lenn was de jongensnaam die we bij Lara hadden, maar was meer een compromisnaam, en Scott vinden we altijd al mooi, maar door het dialect in het noorden wordt dit echt heel lelijk uitgesproken. We houden niet van hele Hollandse namen, maar ook niet al te moeilijk (geen Gijs, Ties, Bas, James, Dylano, Jace, Mason, Otis etc.). Ondanks dat ik nog maar 6 weken zwanger ben, word ik nu al zenuwachtig bij het idee dat we geen jongensnaam gaan vinden (ook omdat we al zoooo lang zoeken). Kunnen jullie ons helpen?
Senn of Lex? Of is dat ook te hollands naar je zin? Verder: Dex Tex Quin Quint Riv Raff Ravi Revi Dion Lio Nio Ezra Fedde Ferre Ferron Leon Ben nu wel benieuwd welke namen je alsnog te hollands vindt en welke te ingewikkeld van dit rijtje. PS: gefeliciteerd met je zwangerschap
Dankjewel! Je zit wel echt in de goede richting qua namen! Senn vind ik prachtig, maar die kan helaas niet. Dex leuk, maar niet wauw. Tex niet m'n ding Quin te unisex Quint te unisex Riv leuk! Gaat op het lijstje Raff doet me teveel aan Rafaël denken. Ravi doet me te veel aan een raaf denken Revi vind ik prachtig! Maar m'n man helaas niet. Dion Niet m'n ding Lio Doet me aan Lil kleine denken. Nio Niet m'n ding. Ezra Leuk! Maar kan deze naam niet vloeiend uitspreken. Fedde Niet m'n ding Ferre Niet m'n ding Ferron Niet m'n ding Leon Niet m'n ding Dankjewel voor de reactie!
Wij hebben een M.as en een B.ren. Alternatieven voor M. waren: Mats, Mias, Maas, Maes Alternatieven voor B. waren: Brenn, Brent, of Bent. Verder vonden wij leuk: Rein, Roel, Daaf, Tuur, Art, Dex, Quint, Tiem
Mex Riv Wess Ian Evan Joël Noah Eli Nash Shay Share Dean Xavi Rodney Ward Beau Reese Reza Jaxx Dane Tren Kane Sky Fox Zane Bronx Eloy Iven Owen
Nox Chaz Cole Blake Jake Loic Dylan Devin Gabe Grant Lyle Kyle Keith Ashton Vince Alec Alain Boyd Troy Trent Flynn Floyd Mika
Mikai / Nikai Caio Niek Skip Loek Duuk Tygo Nouk / Noek Lux Kio Birk Makai (klemtoon tweede lettergreep)