Dag allemaal, op advies vd lactatiekundige heb ik orthiflor start gekocht. Mijn zoontje krijgt de borst. Ik begrijp dat ik even wat moet kolven om t te geven, maar hoeveel cc moet t minimaal in? En er staat 30 Gr per dag, is dit in 1 keer? Hij heeft nog geen flesje gekregen, vinden ze t vies of gaat t makkelijk?
Ik weet niet hoeveel cc het in moet, maar je zou het ook met een cupje kunnen geven. Dan heb je minder kans op borstweigering/flesverwarring. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat het niet zoveel hoeft te zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Ik kan je met dat merk niet helpen maar mijn zoontje kreeg probiotica. 1 zakje per dag, deed ik door zijn flesvoeding. Voor de zekerheid zou ik even de aantal grammen checken want mijn zoontje kreeg maar 1 gram per dag. Het hielp trouwens heel goed.
Mijn zoontje krijgt flesvoeding en een ander merk probiotica. Ik doe het poeder van de capsule in een eierdopje, voeding erbij, even mengen en dan via een lepeltje geven. Fles er achteraan.
Welk merk hebben jullie Staat wel echt 30 gram op dus dat klopt denk wel... Maar staat ook dat t inderdaad in weinig water kan dus dat ga ik maar proberen! En anders met wat gekolfde melk in de fles, hij moet toch gaan oefenen aangezien ik toch ook weer eens,ooit, moet werken...
30 gram kan echt niet kloppen hoor, is dat niet 3 gram? Er zit als het goed is een maatschepje bij, check de dosis even goed voor je echt 30gram gaat geven 2 schepjes is 3 gram. Hier loste ik het op in lauw water, even laten staan, en dan lepelde ik het met een klein lepeltje zo het mondje in. Ik heb ook wel eens zo’n spuitje gebruikt, dat ging ook prima.
Ik heb die van orthica, ook orthiflor start (ookal mag ze de gewone versie allang). Deze (zit ff etiket te lezen) is voor baby's vanaf geboorte tot 1 jaar: 3 gram per dag. Mag in gekolfde bv of kleine hoeveelheid gekookt en afgekoeld water. Wel binnen 5 minuten geven en temperatuur niet boven de 37graden. Cupje of lepeltje, de minst energie vergende methode (voor de kleine) als daarna nog een bv moet komen is daar alle energie nog voor nodig. Heb t hier gehaald toen ze buikgriep te pakken had. Ze herstelde vrij vlot maar of dat de probiotica of gewoon dr eigen systeem was, geen idee. Merkte hier niet dat ze t vies vond, maar ik kieperde het door haar fles en dan vindt ze alles wel best geloof ik en 3 gram is wat makkelijker te verstoppen dan 30. Edit: t netto gewicht van mijn potje is 42gram. Ik kan moeilijk geloven dat je zoveel dr in moet pompen, dat is geen doen. Welk merk is dat?
Zo dan. Goedemorgen allemaal. T is indd 3 gram hahaha. Heb t potje wel 10 keer bekeken lol. Gooi t maar op ernstig slaap te kort. Ik ga zo even 3!!!! Gram proberen te geven. Dabk
Ik heb altijd probiotica in druppelvorm gegeven. Poeder oplossen en dan proberen te geven aan een baby... Daar begin ik niet aan
Wij hebben bij mijn dochterje ook orthiflor gegeven. Ze had zo’n last van krampjes. Het hielp gelukkig wel, wij deden het altijd door een fles. Maarja ze kreeg flesvoeding dus dan is het makkelijker
Wij geven ook die van de solgar. 1 capsule per dag. Maak het aan het wat voeding in een eierdop en met “fingerfeeding” en een spuitje geef ik dit voor de voeding van 7:30. Zoontje is nu 3 maanden en heeft nu nauwelijks last meer van krampen. Of het aan de probiotica ligt weet ik niet maar het kan zeker geen kwaad
Ik ook. Erg blij met Microbiol en Probactiol! Even een paar druppeltjes op een klein lepeltje en geven maar!
Ukkie hoe gaat het met het geven van probiotica? Geef je het met cup of lepeltje of spuitje? Ik was hier net op zoek naar, want ik ga mijn zoontje het ook geven en vroeg me af hoe ik het beste kan geven want hij krijgt geen fles. Weigert ze fles zelfs!! dat is weer een ander probleem.... Maar goed. Nu net bij cb geweest en blijkt hij toch spruw te hebben. Twijfel of ik medicatie moet halen want osteopaat heeft eerder probiotica geadviseerd vanwege darmkrampjes en dus kan de witte aanslag op tong ook vanuit darmen komen en kan het met probiotica al verbeteren omdat hij dan 'goede' bacterie heeft.
Ik heb nu probicol en dat zijn druppels. Veeeel beter. Geef t indd op een lepeltje net als z'n vitamines of door de fles. Hier ook moeizaam hoor die fles... Maar we oefenen elke dag