Bij de eerste is bv niet goed gegaan. Ik ga eerst een kolf via de kraamzorg huren en als het allemaal goed loopt wellicht zelf 1 aanschaffen. Ga niet zo een duur professioneel ding op voorhand aanschaffen
Ik heb 'm ook gehuurd hoor Krullie, maar ook in huur kun je de goedkoopste of duurste variant nemen. De beldico is een van de duurdere maar heel fijn. Heb een ruime week in het zkh gelegen en vanalles getest. Andere aanrader zijn kleine kleertjes ( maat 44/48). De merken isi mini en bess zijn leuk en betaalbaar
Heeeeeeeel veel rompers en hydrofiele doeken hahaha Daarnaast de "gewone" dingen, dubbele flesjes, bedjes, lakentjes etc. Wij hadden ook een eenling box, met 6 maanden was niet meer een succes omdat ze over elkaar heen rolden. We hebben een grondbox gekocht, ideaal!!! En lekker ruim, je kan hem zo groot en klein maken als je wilt. Wij wonen ook heel erg klein, maar t past perfect! Wij hebben de easywalker, vind het een fijne wagen. Geen gebreken, en rijd lekker licht. Verder kan ik ff niks bedenken..
Leuk topic! Ik lees even mee want ook in verwachting van een tweeling Wij hebben ook 2 ledikantjes, wiegje gaan we huren, wandelwagen wordt de donkey twin, twee aankleedkussrns (een voor beneden) lijkt me ideaal. Oh en we hebben een tweelingbox. Qua spullen hou ik vooral de uitzetlijst aan van het NVOM. Staat in hun informeerling-boek, mocht je een kopietje willen van de lijst, pb me dan even
Ik ben wel erg benieuwd naar die uitzetlijst!! Mariek, ga je echt veel de MC gebruiken ipv de wandelwagenbak? Uiteraard ieder zijn eigen keuze, maar ben je bekend ermee dat een MC als autostoeltje bedoeld is en niet als vervoersmiddel op de kinderwagen? Kinderen liggen in de auto er het veiligst in qua bescherming bij auto ongelukken, maar ze liggen wel in elkaar gedrukt waardoor het geen veilige plek is om verder als bedje te gaan gebruiken. Lees bijv. ook http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/360102-kinderwagen-maxicosi-vraag.html Als je er naar zult googlen zul je meer hier over kunnen lezen. Wel leuk dat jullie de Geo hebben aangeschaft!! Welke kleurcombinatie? Krullie, de intake mevrouw van de kraamzorg vertelde mij dat ik geen kruikzakken meer hoefde aan te schaffen. Tegenwoordig 'mogen' ze geen kruikzakken meer gebruiken. Iemand heeft namelijk besloten dat kruikzakken minder veilig zijn dan een hydrofielluier er om heen te knopen (dan kan de kruik niet naar de baby rollen).
Ja hoor, daar ben ik mee bekend. Maar voor kleine stukjes geen enkel probleem en zeer praktisch.En omdat de onderste de ligbak is kun je ze toch omwisselen. Maar de twee ligbakken samen kan natuurlijk ook en een in de draagdoek. Afwisseling genoeg mogelijk! De wagen is echt super, met een hand te bedienen, ook heel handig!! We hebben voor antraciet gekozen, ook wel makkelijk met doorverkopen straks...wel makkelijke kleur. Ik zou ook wel heel graag die uitzetlijst willen ontvangen. Benieuwd naar nog meer tips en trucs.... Groetjes
Is dat zo?? Hoe ga je anders die kruiken beetpakken want met kokend water erin is dat geen aanrader hoor om die van je keuken naar boven te dragen x 4 Ik had bij mn dochter wel gewoon de kruikenzakken en volgens mij legde de kraamhulp ze idd nog vast door een hydrofiel er strak omheen te vouwen. Maar in principe kan een kruik niet naar een baby toe rollen zolang het een vlak bedje is... en kruiken zijn maar de eerste weken nodig. Bij dochter na een week of 6-8 mee gestopt geloof ik. En die periode rollen ze zelf ook nog niet. Daarnaast moest ik de kruiken op of tussen een dubbelgeslagen dekentje doen dus kon mn dochter zich er ook niet aan verbranden. Ik vind het apart deze regel Ben benieuwd of ze er hier ook wat over zeggen dan. Heb namelijk net twee mooie kruikenzakken van Sint erbij gekregen
Ik ben het volkomen met je eens hoor Maar de kraamzorg mevrouw zei het. Ik was toevallig vanavond bezig met een uitzetlijst te maken en na te gaan wat we al hebben en wat we nog moeten gaan kopen. Ik kwam toen een uitzetlijst van Icare tegen en daar staat het ook in: http://www.dekraamvogel.nl/repository/996652/20254958
O wat leuk.. allemaal toekomstige tweeling mama's. Hier zijn het onze eerste kinderen dus moet sowieso alles dubbel aanschaffen. Hier willen we het liefst ook een extra brede commode. En we zitten ook aan de EasyWalker te denken. Het liefst wil ik een bugaboo, omdat hij echt heel erg licht en praktisch is. Maar tja die prijs he ! Tweedehands vind ik hem al belachelijk duur. Wat een leuk idee om zo'n tweeling wiegje te huren. Is wel het overwegen waard. Vind het zonde om 2 of 1 tweeling wieg te kopen. Zou graag willen dat ze gelijk in hun ledikantje gaan liggen? Of is dat raar?
NaamStickers bestellen om op de flesjes te plakken zodat je ze niet verwisseld! Heb ik van een tweelingmama
Klopt. Dat zou inderdaad ook nog kunnen. Maar in veel gevallen kan er meer dan eerst gedacht wordt. Vaak zijn fabrikanten vooral heel voorzichtig om zichzelf in te dekken. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Overzicht: medicijnen en borstvoeding
Beetje late reactie, maar @maarje84 en @Mariek29, hier is de lijst: 1xcommode 2xwieg/ledikant 2xmatrasje 2xplaszeiltje 2xmolton laken 4xhoeslaken 4xbovenlaken 2xdeken (wol/katoen) 4xkruik (+zak) 4xslaapzak winter 4xslaapzak zomer 2xkinderstoel 4xgrote fles met speen 4xkleine fles met speen 4xfopspeen 1xflessenborstel 8xspuugdoekjes 8xslabbetjes Verder staat de kleding er natuurlijk allemaal 2 x op. 1xkinderwagen 2xmaxi cosi 2xdraagzak 2xbox (of 1xgrote box) 1xbadje 1xluieremmer 1xaankleedkussen 3xbadcape 12xhanddoeken (hydrofiel) 8xwashandjes (hydrofiel) Ik pas deze lijst verder wel aan naar mijn eigen wensen zo wil ik nog een extra aankleedkussen voor beneden in de woonkamer en hebben wij een aerosleep topper waardoor er geen molton op het matras hoeft. Sommige dingen schaf ik nu ook nog niet aan, zoals slaapzakjes voor de zomer. Of kinderstoelen. Dat komt straks allemaal denk ik.
Dank je voor de lijst. ik moet wel zeggen dat ik hem wat magertjes vind Maar twee dekens vind ik bijv. wat weinig. En ook die spuugdoekjes. Mijn borsten lekten nogal waardoor ik die doekjes binnenshuis ook in mn bh of hempje propte Ik zal zo eens de lijst typen die ik laatst zelf met de hand heb gemaakt.
Rompers maat 50, 4 x Rompers maat 56, 8 x Shirts maat 50, 4 x Shirts maat 56, 8 x Broekjes maat 50, 4 x Broekjes maat 56, 8 x Sokken, 10 x Mutsjes, 4 x Jasjes en/of vestjes, 2 x Slofjes, 2 x Commode Linnenkast Wasbare luiers of wegwerpluiers Luieremmer met deksel (in geval van wasbare luiers) Billendoekjes Billenzalf Aankleedkussen Hoes aankleedkussen, 3 x Hydrofiele washandjes, 10 x Hydrofiele luiers, 20 x Flannellen doeken 6 x Watten Alcohol Nagelschaar en nagelvijl voor baby's Waskom Haarborstel baby Wiegjes, 2 x Wiegdekens, 4 x Wieglakens, 4 x Wieghoeslakens, 4 x Wieg Earosleep, 2 x Fijne stoel voor babykamer Babybadje Badthermometer Badcape , 4 x Digitale thermometer, 3 x (1 voor moeder, en voor beide kindjes een eigen) Spuugdoekjes, 30 x Voedingskussen BV BH's, 3 x Zoogcompressen BV creme Kolf Flessen, 2 x Spenen nr 1, 2 x Kinderstoelen, 2 x Tuitbekers, 4 x Ledikant, 2 x Leikantmatras, 2 x Ledikantkruiken, 4 x Ledikantdekens, 4 x Ledikantlakens, 4 x Ledikanthoeslakens, 4 x Ledikant Earosleep, 2 x Babyfoon Maxi Cosi, 2 x Duo wagen Verzorgingstas Draagdoek Slaaptent, 2 x (als campingbedje) Box Boxkleed, 2 x Kraampakket Extra kraamverband Klossen voor onder het bed Wipstoeljes, 2 x Vitamine D druppels Vitamine K druppels
Ik heb ook een lijst gemaakt om in mn tas te doen voor de bevalling: - Ondergoed - Nachtkleding/huispak - Badjas - VoedingsBH's - Beval shirts - Toiletartikelen - Slippers - Foto camera + reserve batterijen - Ipad - Medicijnen - Dopper flesje - Video camera + reserver accu - Warme sokken - Lipbalsem - Telelfoon + oplader + verlengsnoer (niets zo irritant als een lege batterij en het stop contact te ver weg ) - Snacks - Borstvoedingsthee - Kolf - Schrift + pen - Portemonnee - Muntje rolstoel - Fruit - Babykleertjes (voor elk kindje 3 setjes) - Jasje en mutsjes - Omslagdoeken - Maxi Cosi x 2