Pffff.... moet het even van me afschrijven hoor. Vorig jaar is een nicht van me met 27 weken bevallen na, ik geloof, een placenta-infarct. Hun zoontje deed het in eerste instantie goed, maar helaas kreeg hij in de derde week allerlei heftige hersenbloedingen... en na drie weken hebben ze afscheid van hem moeten nemen. Nu was ze weer in verwachting.... vorige week is ze met een spoedkeizersnede bevallen van een meisje. Bij 34 weken was ze al opgenomen ivm weëenactiviteit. En 2 dagen daarna is haar baarmoeder spontaan gescheurd. De gyn had dit in al zijn jaren ervaring nog nooit meegemaakt dat een baarmoeder scheurde zonder voorweëen etc. Ze is dus met een spoedkeizersnede bevallen. de artsen wisten niet precies hoelang ze zonder zuurstof in de baarmoeder heeft gelegen, dus is ze eerst drie dagen gekoeld op 32 graden. Op die manier zouden haar organen zich kunnen herstellen. Veel van de functies kwamen in de loop van de dagen terug, behalve het zelfstandig ademhalen en het reageren op omgevingsprikkels Afgelopen maandag hebben ze haar van de beademing gehaald om te zien of ze zelf zou gaan ademen. Helaas heeft ze gevochten als een leeuw, maar heeft ze gisteren de strijd moeten opgeven. Zo sneu... in een jaar tijd moeten ze afscheid nemen van hun 2 kindjes en ze staan letterlijk en figuurlijk met lege handen... haar baarmoeder is dusdanig beschadigd dat die nog moet worden verwijderd
Mijn god hier zijn echt geen woorden voor. Wat een verschrikkelijk verhaal en dan de baarmoeder ook kwijt. Pfff het raakt me echt ontzettend. Heel veel sterkte!!
Wat een ontzettend heftig verhaal! Heb er geen woorden voor, zoiets gun je toch niemand. 1 maal je kind verliezen is al meer dan een mens zou moeten meemaken, maar 2 keer.... dat slaat werkelijk alles! Gruwelijk.
Jeetje Mar! Wat heftig... Kan me nog herinneren toen je het vorig jaar vertelde. Sterkte, ook voor je nicht en haar man! xx
Wat een hel Er zijn geen woorden voor... Kan alleen maar zeggen "veel sterkte" maar dat voelt erg loos...
Onmenselijk dat dit 1 stel moet overkomen. Ik heb er gewoon geen woorden voor... Sterkte voor jullie allemaal...