Hallo meiden, Wij zijn op zoek naar een meisjesnaam, voor het geval ons tweede kindje een meisjes is. Voor een jongen zijn we er al uit. Onze dochter heet: JISKA. Gekozen omdat we het een vlotte, pittige maar (ook belangrijk!!) onbekende naam vinden die toch niet heel 'gek' klinkt omdat Jessica natuurlijk wel bekender is. Graag willen we ook zo'n soort naam voor het geval we weer een dochter krijgen. Zelf dacht ik al aan IMKE (niet super origineel, wel leuk) of METTE (misschien wel weer té apart ). Hebben jullie nog meer ideeën? I.v.m. eventuele herkenbaarheid laat ik het topic niet te lang open .
Ik vind ze beide leuk, maar niet onbekend.. Misschien is dit wat voor jullie?: Doeke Wieke Meijs Pleun(ie) Succes! edit: Ben wel erg benieuwd naar jullie jongensnaam...
Ik zou idd fieke doen! De veerles en mettes vliegen me om de oren tegenwoordig. Heb op mijn groep al 3 veerles en 2 mettes
Mette zou ik dan kiezen. Andere opties: Imme imre niemke fieke dimfke deidre jonice ilke minke Savien romee danee marlot harmke joosje Nikay ilja Tinka
Bedankt voor de tips, meiden! Ik krijg er gelijk weer nieuwe ideeën van. Hier hoor je Mette helemaal niet maar als ik jullie goed lees lijkt het wel een naam die in opkomst is. Gelukkig weer genoeg inspiratie voor nog wat andere namen. Thanks!
Ik ken een gezin met Ischa (meisje), Jona (jongen), Jiska (meisje) en Jana. Uit jouw lijstje zou ik Mette kiezen. Of Nette? Andere inspiratie: Eebe Leanne Younah Leah Lieke Succes, Emilie
Ik vind Mette heel ouderwets.. Hier in de omgeving heten vooral veel oude vrouwen Mette, dat was toen blijkbaar de Anne van nu Ik vind Jiska dan weer echt een super leuke naam!! Vlot, vrolijk, stoer.. Misschien eerder iets als Mirra, Juna, Silke, Bodhi, Iva of Mere? Nouja, dat zouden mijn opties dan zijn o.a. Imre vind ik trouwens ook wel leuk hoor! Zou niet perse mijn keuze zijn maar vind het best een leuke naam.. Succes!