Wij proberen al een tijdje een leuke meidennaam te verzinnen naast de naam van onze dochter Nienke. Ik heb best wat leuke namen gevonden, maar ben benieuwd welke van deze jullie het beste bij Nienke vinden passen. Sterre Sofie Jolie (zjoolie, dus niet djolie) Luna Babette Nova Noa
Nienke en Sofie / Sophie Ik vind de andere namen net wat anders klinken/passen bij Nienke, terwijl ik ze wel heel mooi vind! Hmmm, misschien moet ik er aan wennen.
Babet is weer eens wat anders. Leuk! Ik vind al je namen leuk. Sterre en nova iets minder maar wel leuk.
Ik vind het zelf ook wel klinken bij elkaar. Mijn partner kwam er vanmiddag mee. We hebben nog tijd zat, maar dit is een goede kanshebster! Sofie trouwens ook.
Sofie is altijd een mooie naam...wel een van de populairste namen van de afgelopen jaren, maar als je dat niet bezwaarlijk vindt is er geen probleem. Een vriendin van mij twee dochters, Nienke en Myrthe. Dat vind ik ook goed bij elkaar passen.
Sofie! (Andere ideetjes, mocht je die kunnen gebruiken: Anne Annemiek Anniek, Annika Anouk Birgit Brechtje Brigitta Cato Charlotte Dore * Elise / Elize Ellen Else, Elsa Emma Eva Evelien, Eveline Feline Femke Flore, Floortje Hannah / Hanna, Hanne Helene, Heleen Hilde, Hilda * Ilse Inge Iris Isa, Ize Janne, Janna Janneke Jasmijn Jetta, Jette Jozefien Katelijn, Katelijne Lea Lieke Liesbeth Lisa, Lieze Lisan, Lisanne Liselot Liset / Lizet Loes, Luus / Luce Lotte, Lotta * Maartje Madelief Marieke Marije Marise / Marize / Maryse / Maryze Marre Marrit, Marit Maud Meie Meike, Maaike Mia Mieke Mirjam Myrthe / Mirthe / Mirte / Myrte * Renate Robine Roos, Rosa Sabine, Sabien Sanne Sara Suzan / Susan, Susanne / Suzanne, Susanna /, Suzanna Suze Tirza / Thirza / Thyrza Veerle, Vere, Vera Willemijn)
Ik ken een hele leuke Babet.. En je hoort de naam nooit, niemand op haar school heet hetzelfde. Toch kent iedereen de naam wel en weet het goed te spellen en uit te spreken. Lijkt mij perfect! Succes!
Nienke & Sterre ..... LEUK Nienke & Babet ...... LEUK, maar niet Babette (goede tip van ander) Nienke & Sofie ....... OOK LEUK Ik vind Jolie echt afschuwelijk passen bij Nienke. Luna, Noa en Nova vind ik ook niet zo mooi passen, zo verschillende stijlen...
Is dat bij ons op school? Mijn dochter is er erg blij mee zegt ze zelf. Geen seconde spijt van gehad en idd nooit spellen of mensen die hakkelen over de uitspraak. Is ook geen rijm of plaagnaam. Ben wel groot voorstander van de Babet versie ipv Babette.
Ik vind zelf Sterre het mooist, maar Sophie past het best bij Nienke....... maar Sterre staat er ook super leuk bij! Jolie... mwah.. spraakverwarring. Noa en Luna vind ik juist heel leuk bij elkaar, maar heel ander soort namen dan Nienke