tweeling of niet

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tamara251277, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamara251277

14 jan 2008
    21
    0
    0
    gijzegem
    Hallo,

ik heb een vraagje. Vorige week ben ik voor het eerst bij de gyneacoloog geweest voor een echo. Ik was toen 6 weken zwanger. Toen hij die echo maakte zag hij 2 vruchtzakjes. In het ene zag je al leven maar in het andere nog niet. Hij denkt niet dat het een tweeling is, en ik zou nog last hebben van bruinvlies doordat het andere vruchtzakje zou verdwijnen. Maar daar heb ik nog niks van last gehad. Zou het mogelijk zijn dat het een tweeling is? Ik moet maandag terug voor een echo om zeker te zijn.

Alvast bedankt voor je antwoord
    groetjes tamara

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi tamara,

Als het een tweeling zou zijn zou je ook in het lege vruchtzakje een vruchtje hebben moeten zien watn tweelingen zijn vaak even groot.
    Ik denk dat het er 1 is maar dat moet de echo uitwijzen. Je hoeft net altijd bloedverlies te hebben bij het verdwijnen van het vruchtzakje vaak word het door het lichaam opgenomen.

Imke

3. tamara251277

14 jan 2008
    21
    0
    0
    gijzegem
    hallo,

ik ben vandaag terug bij de gyn geweest ivm met mijn vruchtzakjes. In het ene klopt het hartje al maar tot grote verwondering was het andere zakje ook gegroeid maar zoveel niet. Het was ook al ontwikkeld, de vruchtwand was al gebouwd en er was iets in te zien. Nu moet ik binnen 14 dagen terug om hopelijk het definitief te zien. Maar mijn gyn denkt van niet, maar dat dacht hij de vorige keer ook. Hij verschoot nu dat het meegegroeid was.
    Groetjes tamara

Deel Deze Pagina